Niks voor mij
Re: Niks voor mij
Oh verkeerd begrepen, als het moet gaan om wat ik wel leuk vind maar niet wil hebben dan zijn dat er een heleboel.
Om te beginnen de Australian Cattle Dog, zoals Saffra van mijn zus. Geweldig leuk beest, maar wat een energie en wat een ondeugd.
Eigenlijk alle honden met een hoge energie die veel moeten worden uitgedaagd en bezig gehouden.
Daarnaast scherpe honden. Ik vind ze wel de allermooiste, vooral de langharige oud-duitse herder, maar ik ben een te grote schijterd en heb ook geen zin in een strafkamp-achtige discipline -top/bottom relatie met mijn hond.
De berner was eigenlijk wel mijn ideale hond. Groot uithoudingsvermogen maar thuis heel bedaard, een tikkeltje eigenzinnig karakter en een prachtig uiterlijk. Alleen die enorme vachten, dat werd voor mij qua onderhoud een tikkeltje te zwaar. En dat ze met ouder worden een auto ingetild moeten worden.
Sowieso liever geen echt grote hond meer, met spijt, dat wel.
Om te beginnen de Australian Cattle Dog, zoals Saffra van mijn zus. Geweldig leuk beest, maar wat een energie en wat een ondeugd.
Eigenlijk alle honden met een hoge energie die veel moeten worden uitgedaagd en bezig gehouden.
Daarnaast scherpe honden. Ik vind ze wel de allermooiste, vooral de langharige oud-duitse herder, maar ik ben een te grote schijterd en heb ook geen zin in een strafkamp-achtige discipline -top/bottom relatie met mijn hond.
De berner was eigenlijk wel mijn ideale hond. Groot uithoudingsvermogen maar thuis heel bedaard, een tikkeltje eigenzinnig karakter en een prachtig uiterlijk. Alleen die enorme vachten, dat werd voor mij qua onderhoud een tikkeltje te zwaar. En dat ze met ouder worden een auto ingetild moeten worden.
Sowieso liever geen echt grote hond meer, met spijt, dat wel.
- Soof
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: Zwitserse herder
Mijn tante heeft een roedel Amerikaanse Akita's. Vroeger had ze een roedel Saarlozen. Ik vind beide fantastisch. Supermooi, krachtig, gebalanceerd (die van haar in elk geval). Maar niet in mijn huis hoor. Laat ze maar lekker in haar eigen bos.
- Doyaquba
- Welke: Boxers
Herders...zo mooi, maar ik zou er de zenuwen van krijgen ik kan niet tegen geluidjes
- Loraine
- Posts in topic: 2
- Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond
Je beschrijft Dívka hier.
Ze is tegenwoordig best rustig maar zodra ze 'aan' staat is het idd net of Jochem Meijer een feestje houdt.
Gisteren maakte mijn moeder nog de fout om te zeggen dat ze later die avond zou gaan fietsen met haar hond en Dívka was direct aan het stuiteren, dribbelen en piepen.
Puur en alleen vanwege het zinnetje 'fietsen met', wat we sindsdien maar het F-woord of f-i-e-t-s-e-n noemen opdat Dívka rustig blijft.
Hier wordt alleen geJochemmeyert als de bel gaat. Of als ze mee uit mogen.
Verder zijn ze tevreden met hun lange wandelingen en is erbij liggen als een uitgewrongen dweil de boodschap. Yep, Puli’s hebben de naam om zenuwende hupsers te zijn maar ik zie dat bij mijn honden helemaal niet.
Let even niet op de zandverstuiving op de vloer, dat is weer een nadeel, hahaha.
Verder zijn ze tevreden met hun lange wandelingen en is erbij liggen als een uitgewrongen dweil de boodschap. Yep, Puli’s hebben de naam om zenuwende hupsers te zijn maar ik zie dat bij mijn honden helemaal niet.
Let even niet op de zandverstuiving op de vloer, dat is weer een nadeel, hahaha.
- annnie
- Honden: 3
- Welke: Welsh Corgi Cardigan - Hongaarse straatfik - Galgo
Poosje terug kwam ik mensen met een Italiaans windhondje tegen. Ik vond 't echt een heel geinig hondje zoals dat daar dapper rondsjeesde. Maar zodra mijn honden te dichtbij kwamen gauw bij de baas in de armen sprong. Maar zo klein en kwetsbaar. Ik zou 'm vast kapot maken. Gezondheidtechnisch is t vast ook niet wat
- sabine
- Site Admin
- Honden: 1
- Welke: Labrador Retriever
- Contacteer:
Tollers.. ik zie wel wat er leuk aan kan zijn maar ik kan er he-le-maal niets mee. Echt, ik zou er helemaal gek van worden.
- ellen en de birmanen
-
- Welke: Whippet en Lurcher
Ja nou ze worden doorgaans best oud.annnie schreef: ↑22 feb 2023, 13:18 Poosje terug kwam ik mensen met een Italiaans windhondje tegen. Ik vond 't echt een heel geinig hondje zoals dat daar dapper rondsjeesde. Maar zodra mijn honden te dichtbij kwamen gauw bij de baas in de armen sprong. Maar zo klein en kwetsbaar. Ik zou 'm vast kapot maken. Gezondheidtechnisch is t vast ook niet wat
Ze zijn trouwens helemaal niet zo kwetsbaar maar het zijn wel echt gezelschapshondjes die alleen maar willen weten wat jij aan hun gebrek aan comfort gaat doen. Dus ze kijken altijd heeeeeeel zielig omdat er eind november een keer een motregentje valt. Omdat ze weten dat ze toch wel in je jas gedragen mogen kijken naar de wandeling. Ze wuiven wel even.
Dat vind ik ik zelf overigens ook niet echt iets toevoegen. Die huilbek de hele dag. Zo'n Lady Edith. Zo'n vibrerende sterfscene op niks af.
- annnie
- Honden: 3
- Welke: Welsh Corgi Cardigan - Hongaarse straatfik - Galgo
EchoMira schreef: ↑22 feb 2023, 21:26Ja nou ze worden doorgaans best oud.annnie schreef: ↑22 feb 2023, 13:18 Poosje terug kwam ik mensen met een Italiaans windhondje tegen. Ik vond 't echt een heel geinig hondje zoals dat daar dapper rondsjeesde. Maar zodra mijn honden te dichtbij kwamen gauw bij de baas in de armen sprong. Maar zo klein en kwetsbaar. Ik zou 'm vast kapot maken. Gezondheidtechnisch is t vast ook niet wat
Ze zijn trouwens helemaal niet zo kwetsbaar maar het zijn wel echt gezelschapshondjes die alleen maar willen weten wat jij aan hun gebrek aan comfort gaat doen. Dus ze kijken altijd heeeeeeel zielig omdat er eind november een keer een motregentje valt. Omdat ze weten dat ze toch wel in je jas gedragen mogen kijken naar de wandeling. Ze wuiven wel even.
Dat vind ik ik zelf overigens ook niet echt iets toevoegen. Die huilbek de hele dag. Zo'n Lady Edith. Zo'n vibrerende sterfscene op niks af.
Hmmm je bericht roept tegenstrijdige gevoelens bij me op. Enerzijds lijkt zo'n prinsesje me wel wat en dan in combinatie met 3 galgo's Prinsesje mag wel in m'n jas, maar wel met een beetje humor. Lady Edith breng ik naar het asiel....
- Loraine
- Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond
Dívka hypert wat meer maar vergeleken met een paar jaar geleden is ze ontzettend rustig.Nanna schreef: ↑22 feb 2023, 11:57 Hier wordt alleen geJochemmeyert als de bel gaat. Of als ze mee uit mogen.
Deurbel is van 0 naar 100 in een seconde qua opwinding en voorlopig niet meer kalm tenzij je haar zsm uit de situatie verwijderd (lees: wegstuurt, haar consequent terugstuurt en vertelt dat ze haar tetterbek moet houden).
Haar aangelijnd hebben op dat moment werkt nog het beste maar om haar de hele dag aangelijnd te hebben is niet zo praktisch.
Als ze denkt dat we wat gaan doen gaat ze stuiteren, dribbelen en huhuhuuuuu-piepen, vliegt ze overeind wanneer je maar een spier aantrekt, flikflakt ze door de toko en blijft hyperalert.
Maar heb je wat gedaan met haar dan is ze ook vlot weer kalm, bij thuiskomst nog ff uitstuiteren en dan ploft ze neer en zie je haar met de volgende uitlaatronde of voerbeurt weer tevoorschijn komen.
Ik ga er vanuit dat ze als hoogbejaard hondje nog steeds rondstuitert, kan het alleen maar meevallen op de lange termijn.
Het is wel een hondje waar je wat mee moet doen buiten blokjes om en in&om huis klooien, anders gaat ze op elke beweging en elk geluidje buiten tetteren en focussen, ja ook op dat vallende blaadje in de tuin etc.
- Omega
- Welke: Nu een echte toller
Mijn exemplaar is een heerlijk hondje, ben zo blij met haar. Met de hysterische uitvoeringen kan ik ook niet zoveel, maar ik vermoed dat daar in de opvoeding wat mis is gegaan.ellen en de birmanen schreef: ↑22 feb 2023, 16:49en ze zijn zo leuk. ze kunnen ook rustig zijn en ze hoeven niet te gillen
ik zou ze nooit kunnen missen.
Ik hou me bij de jachthondentypes, de rest is leuk om te zien bij anderen, maar niks voor mij om hele dagen mee om te gaan.
Mijn Diesel was de makkelijkste hond die ik heb gehad en met mijn 2e tollertje Rosa ben ik ook heel blij.Omega schreef: ↑23 feb 2023, 07:54Mijn exemplaar is een heerlijk hondje, ben zo blij met haar. Met de hysterische uitvoeringen kan ik ook niet zoveel, maar ik vermoed dat daar in de opvoeding wat mis is gegaan.ellen en de birmanen schreef: ↑22 feb 2023, 16:49en ze zijn zo leuk. ze kunnen ook rustig zijn en ze hoeven niet te gillen
Ik hou me bij de jachthondentypes, de rest is leuk om te zien bij anderen, maar niks voor mij om hele dagen mee om te gaan.
Maar idd, van die hyperactieve schreeuwers wordt ik ook bloednerveus maar dat is niet specifiek voor tollers.
- Omega
- Welke: Nu een echte toller
Hahaha, hier nog verdere opvoeding nodig.. We kwamen vandaag al piepend bij de jachttraining aan, gisterenavond kon ze bij de 'gewone' hondenschool wel normaal doen. Jachttraining is té leuk.mim schreef: ↑23 feb 2023, 17:12Mijn Diesel was de makkelijkste hond die ik heb gehad en met mijn 2e tollertje Rosa ben ik ook heel blij.Omega schreef: ↑23 feb 2023, 07:54Mijn exemplaar is een heerlijk hondje, ben zo blij met haar. Met de hysterische uitvoeringen kan ik ook niet zoveel, maar ik vermoed dat daar in de opvoeding wat mis is gegaan.ellen en de birmanen schreef: ↑22 feb 2023, 16:49
en ze zijn zo leuk. ze kunnen ook rustig zijn en ze hoeven niet te gillen
Maar idd, van die hyperactieve schreeuwers wordt ik ook bloednerveus maar dat is niet specifiek voor tollers.
Engelse Bulldoggen. Ik vind ze zo grappig in hun doen maar zou ze nooit willen. En teckels daar moet ik ook altijd mee lachen als ik de verhalen hoor van hun baasjes maar die wil ik dan ooit weer wel
- Gretha
- Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising
Ierse Wolfshond en Old English Mastiff
Ik vind ze prachtig, maar zal er nooit eentje bezitten. Behalve als ik de staatloterij win.
Ik vind ze prachtig, maar zal er nooit eentje bezitten. Behalve als ik de staatloterij win.
Akita bedenk ik me nu. Die echte en kruising van Whera vond ik prachtig en imposant en heb in een deuk gelegen om die karakters met een speurles. En ten tijde van mijn eerste hond waren er een paar akita's in onze gemeente, met mijn reu kwam ik hem liever niet tegen eerlijk gezegd. Hij liet hem wat te vrij, ook op openbare weg los en die reu en mijn hond waren wel wat aan elkaar gewaagd. Dus die interactie voorkwam ik liever, want zijn best imposante honden.
Maar ik vind ze echt wel mooi om te zien, maar de karakters zullen mij niet goed liggen denk ik.
Maar ik vind ze echt wel mooi om te zien, maar de karakters zullen mij niet goed liggen denk ik.
-
- Welke: Labrador Retrievers
Ik bedenk er nog 1 en ik heb het ras notabene zelf gehad, een border collie! Die hoef ik dus echt nooit meer! Sowieso ben ik er wel achter dat rasgroep 7 en 8 helemaal mij het beste bevalt en dat neurotische van zo'n border...net of ze soms gewoon vergeten adem te halen ofzo. Marvel was echt heel lief en echt mijn prinses en ik heb een hele hoop van haar geleerd maar alsjeblieft nooit meer een border collie
-
- Contacteer:
Ik heb nu mijn vijfde Hollandse herder en geen daarvan deed/doet aan piepen en neusfluiten. Of bedoel je per se een Duitser?
Langhaar ?Sandra&co schreef: ↑03 mar 2023, 16:37 Ik kreeg net een Teckelpup van 6 weken aangeboden. Een heel zoet klein ding. Fokster wou hem kwijt, ze had een beetje een burnout na dat nest denk ik (tussen de regels door was dat vrij duidelijk). Tegen onkostenvergoeding. Toch maar niet gedaan. Het was een schatje om te zien maar ik zou nooit een Teckel willen