Eurohound

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
EchoMira
Posts in topic: 5
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Re: Eurohound

Bericht door EchoMira »

Het Pure Bloehoed.

Jezus.

"Shaking Harriet of Mengele's Pride"
Met een stamboom als een krakeling.

Ik vind het een prachtig type hond maar als vers bloed toch weer te divers. Dan zou ik liever apart met de bronrassen werken. Zelfde genetische variatie (meer zelfs) en toch meer controle.
Trissje
Posts in topic: 4
Honden: 1
Welke: Smoothie
Contacteer:

Bericht door Trissje »

Loraine schreef: 26 sep 2021, 20:08 Het Pure Bloed gok ik 🙈
Owwww ja
EchoMira schreef: 26 sep 2021, 20:08 Het Pure Bloehoed.

Jezus.

Met een stamboom als een krakeling.

Ik vind het een prachtig type hond maar als vers bloed toch weer te divers. Dan zou ik liever apart met de bronrassen werken. Zelfde genetische variatie (meer zelfs) en toch meer controle.
Het was maar een hersenspinsel. Ik fok niet, ga dat ook niet doen. En gok dat de gemiddelde korthaar fokker zeker geen outcross gaat gebruiken. Alleen al gezien het feit dat ze zelfs nu nog met zijn allen achter dezelfde reu aanlopen.
Angelique
Posts in topic: 30
Honden: 6
Welke: Husky Herder Hound
Contacteer:

Bericht door Angelique »

Loraine schreef: 26 sep 2021, 16:21
Angelique schreef: 26 sep 2021, 08:56
Loraine schreef: 22 sep 2021, 14:14

Ik doe dus bovenstaande wat i beschrijf (minus het speurwerk) met een hyperactieve keeshond, verder snoepjes verstoppen maar binnenshuis kan ik niet zoveel van haar vragen omdat ze heel snel 'druk' ervaart en dan haar plas laat lopen. 🙈
Buitenshuis gebeurd het ook regelmatig maar dat vind ik minder erg dan binnen. 😉
Maar met een hond die wat steviger in de schoenen staat doe ik bijvoorbeeld in huis/tuin dom kunstjes aanleren, oefenen op hier komen, naar een bepaald punt sturen en ik heb wat pilonnen en heeeeel lage hindernisjes (een chihuahua kan eroverheen huppelen met een minisprongetje) staan waar bijvoorbeeld een slalommetje mee geoefend kan worden of targets etc en als dat een beetje aanslaat kan ik altijd nog uitbreiden met bijvoorbeeld balanskussens, opstapjes etc.
En op wandeling pakken we vaak nog dingetjes als trapje, rolstoelhelling, boomstammetje en andere hindernissen om overheen, achterlangs, onderdoor etc te gaan en bijvoorbeeld rondje Intratuin/dierenwinkel etc waar overal lekker gekeken en gesnuffeld mag worden.
Ballen gooien is ook zeker een optie als het een 'ballengek' is. 😃
En dat is dus echt meer dan prima voor een hound, je hoeft echt geen 12 uur per dag met ze bezig te zijn, mag wel uiteraard :mrgreen: maar het is geen moeten ;)
Zoals Mijke al zei.....het is ook maar net waar je de hond aan laat wennen.
Met het keesje doe ik nu ongeveer 4 dagen per week wat actiefs, hetzij fietsen, hetzij langer/verder wandelen, hetzij meenemen naar een tuincentrum oid en voor covid 1x per week hondenschool, wat ik komend voorjaar weer wil gaan oppakken.
Daarbuiten dus kortere rondes, laten uitrennen op het omheinde veld, beetje met obstakels klooien tijdens de wandeling (of met de toestellen op het omheinde veld), routes laten bepalen, de hele route laten snuffelen, soms ook juist even heel veel bezig met de aangeleerde commando's zoals zitten en wachten voor het oversteken, niet trekken aan de lijn, schuin achter me lopen bij tegenliggers, passanten negeren, op de grond blijven ipv te stuiteren etc.
En af en toe een dag 'niks', zodat ikzelf ook kan bijtanken (gaat een stuk beter maar ben nog niet topfit zegmaar) en dan gaan de honden in de tuin en naar het dichtstbijzijnde veldje voor hun behoeften, verder vermaken ze zichzelf of komen lekker op bed of op de bank liggen knuffelen.

Qua sport etc kijk ik een beetje naar wat de hond leuk vindt en of het voor mij ook haalbaar is, dingen waarbij ik zelf ook mee moet rennen zijn (nog?) niet haalbaar om regelmatig te ondernemen, dingen als detectie, rustig samen ontdekken (balans en coördinatie bijvoorbeeld), gehoorzaamheidscursus etc wel.

Qua eigenlijke wensen is een eurohound wat aan de grote kant (las ong 60-70cm?) maar dat is iets wat ik wel wil bijstellen voor een hond die mij past. 😊
Ik denk aan de hand van wat je omschrijft dat je een hound een meer dan prima huisje kan bieden ;)
Er is heel veel verschil in hoogtes...Impey is bv 57 cm maar ik ken ook een reu van 72cm, er is niet echt een standaard voor ik zou zeggen tussen de 55 en 75 cm zo ongeveer
Afbeelding
jenn90
Posts in topic: 2

Bericht door jenn90 »

Zouden ze ook geschikt zijn voor de agility ? Ik vind het zeer mooi gebouwde honden :D
Afbeelding
Angelique
Contacteer:

Bericht door Angelique »

Trissje schreef: 26 sep 2021, 19:42 Toevallig vrijdag met de eigenaar van Hugo en Kenzo waar ik mee gewandeld heb het over deze honden gehad. Ze wilde graag een eurohound uit een bepaalde bloedlijn. Haar partner heeft jaren in de slede hondensport gezeten. Dat ging uiteindelijk niet door. Wat ik erover hoorde moeten het hele fijne honden zijn.Die mensen hadden meerder honden bij elkaar zitten zonder problemen. Geen jachtdrift, goed luisteren en worden los ingespannen.
We hebben het er nog over gehad dat het een mooi ras zou zijn om te gebruiken als outcross bij de korthaarcollie. :mrgreen:
Linda ! :D
Ron was zo´n musher waar ik het eerder over had....hij liep met mallen en groenlanders....er waren zat husky teams die jaloers naar zijn tijden keken :)

Hun wilden een hond uit de kennel waar Impey ook vandaan komt idd ;)
Afbeelding
Angelique
Contacteer:

Bericht door Angelique »

jenn90 schreef: 26 sep 2021, 21:22 Zouden ze ook geschikt zijn voor de agility ? Ik vind het zeer mooi gebouwde honden :D
Ja dat denk ik wel, ik zit me suf te piekeren of ik iemand ken die dat doet maar kan zo 1,2,3 niemand bedenken geloof ik, ik zal dat is navragen maar in mijn ogen zouden ze daar prima geschikt voor zijn.
Afbeelding
Loraine
Posts in topic: 5
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Bericht door Loraine »

Angelique schreef: 26 sep 2021, 21:20
Loraine schreef: 26 sep 2021, 16:21
Angelique schreef: 26 sep 2021, 08:56

En dat is dus echt meer dan prima voor een hound, je hoeft echt geen 12 uur per dag met ze bezig te zijn, mag wel uiteraard :mrgreen: maar het is geen moeten ;)
Zoals Mijke al zei.....het is ook maar net waar je de hond aan laat wennen.
Met het keesje doe ik nu ongeveer 4 dagen per week wat actiefs, hetzij fietsen, hetzij langer/verder wandelen, hetzij meenemen naar een tuincentrum oid en voor covid 1x per week hondenschool, wat ik komend voorjaar weer wil gaan oppakken.
Daarbuiten dus kortere rondes, laten uitrennen op het omheinde veld, beetje met obstakels klooien tijdens de wandeling (of met de toestellen op het omheinde veld), routes laten bepalen, de hele route laten snuffelen, soms ook juist even heel veel bezig met de aangeleerde commando's zoals zitten en wachten voor het oversteken, niet trekken aan de lijn, schuin achter me lopen bij tegenliggers, passanten negeren, op de grond blijven ipv te stuiteren etc.
En af en toe een dag 'niks', zodat ikzelf ook kan bijtanken (gaat een stuk beter maar ben nog niet topfit zegmaar) en dan gaan de honden in de tuin en naar het dichtstbijzijnde veldje voor hun behoeften, verder vermaken ze zichzelf of komen lekker op bed of op de bank liggen knuffelen.

Qua sport etc kijk ik een beetje naar wat de hond leuk vindt en of het voor mij ook haalbaar is, dingen waarbij ik zelf ook mee moet rennen zijn (nog?) niet haalbaar om regelmatig te ondernemen, dingen als detectie, rustig samen ontdekken (balans en coördinatie bijvoorbeeld), gehoorzaamheidscursus etc wel.

Qua eigenlijke wensen is een eurohound wat aan de grote kant (las ong 60-70cm?) maar dat is iets wat ik wel wil bijstellen voor een hond die mij past. 😊
Ik denk aan de hand van wat je omschrijft dat je een hound een meer dan prima huisje kan bieden ;)
Er is heel veel verschil in hoogtes...Impey is bv 57 cm maar ik ken ook een reu van 72cm, er is niet echt een standaard voor ik zou zeggen tussen de 55 en 75 cm zo ongeveer
Het klinken iig als zeer veelzijdige honden en ik heb ze op de lijst gezet van 'verder inlezen en evt kennismaken irl'. 😃
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
Eilfy

Bericht door Eilfy »

Angelique schreef: 26 sep 2021, 21:26
jenn90 schreef: 26 sep 2021, 21:22 Zouden ze ook geschikt zijn voor de agility ? Ik vind het zeer mooi gebouwde honden :D
Ja dat denk ik wel, ik zit me suf te piekeren of ik iemand ken die dat doet maar kan zo 1,2,3 niemand bedenken geloof ik, ik zal dat is navragen maar in mijn ogen zouden ze daar prima geschikt voor zijn.
Qua drive wel, ik vraag me wel af of ze niet aan de grote kant zijn voor de agility (waar het handig is dat honden onder de 60cm schoft zitten). Of in ieder geval om binnen de agility aan de top te komen :-)

Ik vind het schitterende honden. Voor mij een maatje te veel denk ik t.o.v. wat ik ze kan bieden aan duuractiviteit (en dan met name qua intensiteit) maar qua bouw, uitstraling etc... wow
Afbeelding
~Choose what helps your heart bloom~
jenn90

Bericht door jenn90 »

Eilfy schreef: 27 sep 2021, 02:24
Qua drive wel, ik vraag me wel af of ze niet aan de grote kant zijn voor de agility (waar het handig is dat honden onder de 60cm schoft zitten). Of in ieder geval om binnen de agility aan de top te komen :-)

Ik vind het schitterende honden. Voor mij een maatje te veel denk ik t.o.v. wat ik ze kan bieden aan duuractiviteit (en dan met name qua intensiteit) maar qua bouw, uitstraling etc... wow
Rally is schofthoogte 58/59 cm en die komt aardig mee :mrgreen: en ja dat is onder de 60 maar dat scheelt niet heel veel.
Ik vind het iig zo om te zien erg gave honden
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

EchoMira schreef: 26 sep 2021, 20:08

😂😂😂😂
Angelique
Contacteer:

Bericht door Angelique »

jenn90 schreef: 27 sep 2021, 05:54

Rally is schofthoogte 58/59 cm en die komt aardig mee :mrgreen: en ja dat is onder de 60 maar dat scheelt niet heel veel.
Agility weet ik heeeeeeel weinig vanaf...
Als ze echt onder de 60cm moeten zijn zou ik dan al sowieso geen pup nemen, je weet nooit hoe groot ze worden :mrgreen:
Maar ik kan me voorstellen dat een pup wel wenselijk is i.v.m. het zelf aantrainen e.d.
Impey is vrij klein met haar 57cm, maar dat is meer uitzondering dan regel :mrgreen:
Afbeelding
Angelique
Contacteer:

Bericht door Angelique »

Maar even heel eerlijk als aanvulling...
Als ik op hoog niveau mee zou willen doen aan agility zou ik niet voor een hound kiezen, simpelweg omdat je niet weet of dat wel een succes gaat zijn, nou weet je met geen enkele hond (van pup af aan dan he) of het een succes gaat worden maar met bv een border collie is de kans vrij groot dat het een succes gaat worden :mrgreen: dat is met een hound echt maar de vraag.
Beetje hetzelfde als ik besluit met een dobermann sledehondensport te willen gaan doen, het is maar de vraag of dat gaat werken, laat staan op hoog niveau.

Als je gewoon leuk bezig wil zijn met je hond en dat niet op topniveau hoeft zou ik de gok gerust wagen, werkt het niet zoek ik wel wat anders wat we kunnen doen :D
Afbeelding
Trissje
Posts in topic: 4
Honden: 1
Welke: Smoothie
Contacteer:

Bericht door Trissje »

Angelique schreef: 26 sep 2021, 21:23
Trissje schreef: 26 sep 2021, 19:42 Toevallig vrijdag met de eigenaar van Hugo en Kenzo waar ik mee gewandeld heb het over deze honden gehad. Ze wilde graag een eurohound uit een bepaalde bloedlijn. Haar partner heeft jaren in de slede hondensport gezeten. Dat ging uiteindelijk niet door. Wat ik erover hoorde moeten het hele fijne honden zijn.Die mensen hadden meerder honden bij elkaar zitten zonder problemen. Geen jachtdrift, goed luisteren en worden los ingespannen.
We hebben het er nog over gehad dat het een mooi ras zou zijn om te gebruiken als outcross bij de korthaarcollie. :mrgreen:
Linda ! :D
Ron was zo´n musher waar ik het eerder over had....hij liep met mallen en groenlanders....er waren zat husky teams die jaloers naar zijn tijden keken :)

Hun wilden een hond uit de kennel waar Impey ook vandaan komt idd ;)
Ja klopt. Volgens mij is de wens er nog steeds wel. Leuk dat Impey daar ook vandaan komt.
Eilfy

Bericht door Eilfy »

Angelique schreef: 27 sep 2021, 10:16
jenn90 schreef: 27 sep 2021, 05:54

Agility weet ik heeeeeeel weinig vanaf...
Als ze echt onder de 60cm moeten zijn zou ik dan al sowieso geen pup nemen, je weet nooit hoe groot ze worden :mrgreen:
Maar ik kan me voorstellen dat een pup wel wenselijk is i.v.m. het zelf aantrainen e.d.
Impey is vrij klein met haar 57cm, maar dat is meer uitzondering dan regel :mrgreen:
De Eurohounds tonen ruimschoots boven de 60cm (zeker de reuen) en even los van of je meekomt internationaal is de belasting van toestellen als tunnels en palen voor een grote hond echt wel fors dus daar zit meer mijn redenatie als het gaat om wel of niet geschikt voor de agility.
Afbeelding
~Choose what helps your heart bloom~
Angelique
Contacteer:

Bericht door Angelique »

Terug komend op het jacht instinct.....

Impey kijkt er nauwelijks naar om.

En om te laten zien dat Zazu echt de aller, aller braafste husky ter wereld is..... (die plek op zijn billen is niks bijzonders, 2 weken geleden een bult weg gehaald ;) )

Afbeelding
Kruimel
Welke: IJslandse honden

Bericht door Kruimel »

:scratch: Xienix
Afbeelding

Het duo Olie en Bol
Angelique
Contacteer:

Bericht door Angelique »

Ohw jee wat doe ik verkeerd ? ik zie ze wel en ze staan openbaar :scratch:
Afbeelding
Kruimel
Welke: IJslandse honden

Bericht door Kruimel »

Misschien mijn adblocker
Afbeelding

Het duo Olie en Bol
Angelique
Contacteer:

Bericht door Angelique »

Even zien of anderen ze wel zien anders zit ik weer iets doms te doen vermoedelijk :schrik:
Afbeelding
_Tiny_
Posts in topic: 1
Honden: 4
Welke: Grote poedel middenslagpoedel dwergpoedel labradoodle

Bericht door _Tiny_ »

Ik zie je filmpjes hoor!
Afbeelding
Angelique
Contacteer:

Bericht door Angelique »

Oke top dan heb ik het goed gedaan :mrgreen:
Afbeelding
ranetje
Posts in topic: 18

Bericht door ranetje »

Angelique schreef: 10 okt 2021, 11:23 Terug komend op het jacht instinct.....

Impey kijkt er nauwelijks naar om.

En om te laten zien dat Zazu echt de aller, aller braafste husky ter wereld is..... (die plek op zijn billen is niks bijzonders, 2 weken geleden een bult weg gehaald ;) )

Claire kijkt ook niet of nauwelijks naar schapen.
Reeën daarentegen ............. :P
Afbeelding
Angelique
Contacteer:

Bericht door Angelique »

Tsja, zo kan je nog 100 diersoorten opnoemen uiteraard....voel er weinig voor om 100 filmpjes te gaan maken als dat al zou lukken, maar ook daar gaat ze niet achteraan.

De baas is leuker dan wild.
Afbeelding
Zamunda
Posts in topic: 3
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Angelique schreef: 11 okt 2021, 08:12 Tsja, zo kan je nog 100 diersoorten opnoemen uiteraard....voel er weinig voor om 100 filmpjes te gaan maken als dat al zou lukken, maar ook daar gaat ze niet achteraan.

Geweldig :I: .

Heb jij een beetje beeld bij hoe een nest eurohounds gehouden wordt? Als ik jou lees hoe 'hard' er met de volwassen dieren omgegaan wordt (bevroren oren willen voorkomen is aanstellerij en ze kunnen prima een paar uur in de kou rillend liggen wachten) dan vrees ik een beetje voor hoe dat met een nest pups gaat.
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Angelique
Contacteer:

Bericht door Angelique »

Zamunda schreef: 11 okt 2021, 10:38
Angelique schreef: 11 okt 2021, 08:12 Tsja, zo kan je nog 100 diersoorten opnoemen uiteraard....voel er weinig voor om 100 filmpjes te gaan maken als dat al zou lukken, maar ook daar gaat ze niet achteraan.

Geweldig :I: .

Heb jij een beetje beeld bij hoe een nest eurohounds gehouden wordt? Als ik jou lees hoe 'hard' er met de volwassen dieren omgegaan wordt (bevroren oren willen voorkomen is aanstellerij en ze kunnen prima een paar uur in de kou rillend liggen wachten) dan vrees ik een beetje voor hoe dat met een nest pups gaat.
Ik ken er een paar, en tsja heel eerlijk....mijn ding is het niet....mijn pups lagen op pluche in de woonkamer, hadden stickers van Winnie the pooh op hun kist :engel: en hadden bergen speelgoed en gingen overal mee heen dat zie ik bij de fokkers die ik ken niet, ze liggen in schuren of garages oké vaak wel op een handdoek maar dat is het meestal dan wel.
Na een x aantal weken gaan ze naar buiten (over het algemeen word er alleen in de zomer gefokt, in de winter geen tijd voor) en zitten ze in kennels ze worden buiten de eigen roedel om niet gesocialiseerd of mee genomen aan een lijntje.

Dit klinkt allemaal niet zo gezellig en begrijp me niet verkeerd dat is het ook gewoon totaal niet maar of die pups nou zoveel slechter af zijn ? nee dat geloof ik niet ....
Misschien ben ik daar wat gehard in, bij de sporthusky fokker is het al niet veel anders....heb niet het idee dat die pups daar nou zoveel last van hebben maar ik zou het nooit zo doen....laat mij maar trutten, dit zie ik veel liever :I:

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie