Beauceron Wandeling op het Rozendaalse veld

Subforum voor alle fototopics!
Gretha
Posts in topic: 11
Honden: 2
Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising

Re: Beauceron Wandeling op het Rozendaalse veld

Bericht door Gretha »

*Esther schreef: 21 feb 2023, 21:29 Een kruising of outcross zou echt super zijn. Voor de rasliefhebbers nog een brug te ver maar voor de gezondheid van het ras top!
Ik vind de karakters echt heel leuk (voor de oude HF garde, Madelief met Yanthe is de stammoeder van de honden van mijn vriendin) En dat was ook een hele lieve hond. Ik vind ze voor mezelf te groot en de eerste jaren te lomp😉
Maar echte ongecompliceerde herderkarakters. Al zijn er ook angstige/ scherpe lijnen bekend. Maar da's een kwestie van honden bekijken.
Ik zag in het clubblad dat de rasvereniging zich al wel bewust is dat de COI aan de hoge kant is en ze gaan bespreken wat ze daar aan gaan doen. Outcross is wel één van de opties waar ze naar willen kijken, maar ik ben benieuwd of ze daar ook voor gaan kiezen.

Groot zijn ze zeker en lomp ook ja :LOL:
Afbeelding
*Esther
Posts in topic: 3
Honden: 3
Welke: Grote Poedel Waterhond en Powderpuff

Bericht door *Esther »

Ja, ze zeggen als grap altijd dat t veel moeite kost een jonge Beauce heel te houden t eerste jaar🙃
Ik heb ook altijd blauwe plekken als ik bij mijn vriendin binnenkom. Schatjes😆
Afbeelding
bas rouge
Posts in topic: 1
Welke: beaucerons

Bericht door bas rouge »

Ik hoor van iedereen terug dat het superleuk was, afgelopen zondag. Leuk dat je zoveel foto's hebt gemaakt. Dat schiet er wel eens bij in als je druk aan de klets bent. Volgende keer hoop ik, zonder loopse dame(s), mee te kunnen.
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Van de rasgroep herders vind ik het echt één van de leukere rassen.
Misschien was ik in mijn jongere jaren ook nog over te halen geweest. Ware het niet dat ik die flotshoeven aan die achterpoten niet trek. Verschrikkelijk🙃
Gretha

Bericht door Gretha »

bas rouge schreef: 22 feb 2023, 10:57 Ik hoor van iedereen terug dat het superleuk was, afgelopen zondag. Leuk dat je zoveel foto's hebt gemaakt. Dat schiet er wel eens bij in als je druk aan de klets bent. Volgende keer hoop ik, zonder loopse dame(s), mee te kunnen.
Dat hoop ik ook!
Ik heb niet erg veel gekletst want ik was best druk om de honden in de gaten te houden. Tux jaagt en Cash vond het allemaal best spannend, zolang hij me zag was het goed. Als er een volwassen reu bij hem kwam kijken, stapte ik snel opzij. Anders wilde hij wel van zich af sneppen, als hij zag dat hij niet strak naast me stond bedacht hij zich. Daardoor heeft hij het alleen maar leuk gehad.
Ik vond het belangrijk dat het voor hem een positieve ervaring was.

Bovendien vind ik het communiceren met mensen die ik niet zo goed ken een beetje lastig. Dus als je me voor het eerst in levende lijve spreekt.....ik ben niet echt onaardig, alleen een beetje sociaal onhandig :engel:
*Esther schreef: 21 feb 2023, 21:44 Ja, ze zeggen als grap altijd dat t veel moeite kost een jonge Beauce heel te houden t eerste jaar🙃
Ik heb ook altijd blauwe plekken als ik bij mijn vriendin binnenkom. Schatjes😆
Hoe vaak ik hem al niet op zijn smoel heb zien gaan! :schrik: Gelukkig lijkt hij van elastiek te zijn en is hij er tot nu toe zonder kleerscheuren vanaf gekomen. Als hij op zijn zij op de grond ligt, kan met zijn voorpoten naar de ene en achterpoten naar de andere kant liggen. :O:
De blauwe plekken vallen wel mee. Hij springt wel graag, maar vergeleken met de tank die Bronco was, stelt dit niks voor. Cash duw je met één hand opzij. Bronco liep dwars door mensen heen.
Nanna schreef: 22 feb 2023, 11:00 Van de rasgroep herders vind ik het echt één van de leukere rassen.
Misschien was ik in mijn jongere jaren ook nog over te halen geweest. Ware het niet dat ik die flotshoeven aan die achterpoten niet trek. Verschrikkelijk🙃

Dat blijft apart ja. Die hadden er voor mij ook niet aan gehoeven.
Afbeelding
Crutz

Bericht door Crutz »

Een paar maanden een beauceron reu voor vrienden opgevangen voor hij naar de USA kon.
Alpha was toen 18/24 maanden volgens mij.
Bij ons en ook nu nog in de USA super sociaal naar mens en dier. Heerlijk relaxte hond.
Wel bijzonder want was verkocht/weggedaan ivm extreme mens agressie. Werd ook gemuilkorfd gebracht door een niet Engels sprekende Fransman.

Waarschijnlijk komt over een paar jaar een zoon van hem naar Nederland. Dus dan wandel ik ook wel mee. Verwacht iom de fokker wel net zo’n fijn en relaxt exemplaar als z’n vader
Gretha

Bericht door Gretha »

Crutz schreef: 22 feb 2023, 20:17 Een paar maanden een beauceron reu voor vrienden opgevangen voor hij naar de USA kon.
Alpha was toen 18/24 maanden volgens mij.
Bij ons en ook nu nog in de USA super sociaal naar mens en dier. Heerlijk relaxte hond.
Wel bijzonder want was verkocht/weggedaan ivm extreme mens agressie. Werd ook gemuilkorfd gebracht door een niet Engels sprekende Fransman.

Waarschijnlijk komt over een paar jaar een zoon van hem naar Nederland. Dus dan wandel ik ook wel mee. Verwacht iom de fokker wel net zo’n fijn en relaxt exemplaar als z’n vader
Dat is wel helemaal bijzonder ja. Ik denk eerlijk gezegd dat vaak onderschat wordt hoe zacht ze zijn, zeker voor een hond die er zo stoer uitziet.
Misschien dat het daar fout gegaan is. Dat hij het vertrouwen in zijn vorige eigenaar volledig kwijt was.
Afbeelding
Jackira
Honden: 3
Welke: Herderkruisingen en een Husky

Bericht door Jackira »

Wat mooi zo'n grote groep. De Beauceron staat ook op mijn lijstje. Ik vind ze geweldig. :I:
AfbeeldingAfbeelding
Persistence
Posts in topic: 4
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Bericht door Persistence »

Vanmiddag kwam ik er eentje tegen bij Groet. Harlequin met een witte borstvlek, een jong vrolijk exemplaar. Deed me meteen aan Cash denken maar die heeft geen wit.
Afbeelding
Plaats reactie