Lijkt mij wel handig.
Op deze site staan meer handige dingen
Sophia NoodPas
Ga jij ook weleens van huis zonder je dieren mee te nemen? Het is een angstige gedachte dat wanneer er iets met jou gebeurt, je dieren onverzorgd achter blijven. Maar daar is nu een oplossing voor!
Stel je krijgt een ongeluk. Je bent (tijdelijk) niet aanspreekbaar. Je dieren zitten alleen thuis, maar dat weten de hulpverleners niet. Met de Sophia NoodPas zorg jij dat de zorg voor jouw dieren wordt opgepakt. Een duidelijke waarschuwing in je portemonnee en aan je sleutelbos, waarmee hulpverleners worden gewezen op de aanwezigheid van huisdieren. En waarmee zij direct contact op kunnen nemen met iemand die de zorg tijdelijk op zich
Hier weten degenen die benaderd worden dat ik huisdieren heb en zij zullen de honden even uitlaten en intussen mijn achtervang opbellen wanneer die de dieren komen ophalen.
Mijn achtervang vangt ze op en aan hen is het of ze dat doen zolang het nodig is of dat ze een deel vd dieren in pension of uit logeren sturen of herplaatsen wanneer blijkt dat ik niet meer leef ofzo.
En ze weten dat er een soort codicil hier in de OKO-hoek is voor de honden mochten zij ze niet kunnen houden.
Loraine schreef: ↑06 mar 2023, 11:35
Hier weten degenen die benaderd worden dat ik huisdieren heb en zij zullen de honden even uitlaten en intussen mijn achtervang opbellen wanneer die de dieren komen ophalen.
Mijn achtervang vangt ze op en aan hen is het of ze dat doen zolang het nodig is of dat ze een deel vd dieren in pension of uit logeren sturen of herplaatsen wanneer blijkt dat ik niet meer leef ofzo.
En ze weten dat er een soort codicil hier in de OKO-hoek is voor de honden mochten zij ze niet kunnen houden.
Maar als je buiten bewustzijn bent kan je zelf niet aangeven wie er benaderd moet worden om de achtervang in te schakelen. Die kan je aangeven op een pas en/een keycard.
Een codicil hier is idd ook een goed idee.
Kan je daarop contactgegevens aangeven of ook wensen die leden eventueel kunnen uitvoeren ? Helaas geen toegang in oko.
Teckeltoos schreef: ↑06 mar 2023, 13:04
Maar als je buiten bewustzijn bent kan je zelf niet aangeven wie er benaderd moet worden om de achtervang in te schakelen. Die kan je aangeven op een pas en/een keycard.
Ik neem toch aan dat, als je buiten bewustzijn bent, er contact wordt opgenomen met partner of familie. Die weten allemaal dat wij een hond hebben die, als die niet bij mij/ons was, dus thuis is en opvang nodig heeft.
Ik neem toch aan dat, als je buiten bewustzijn bent, er contact wordt opgenomen met partner of familie. Die weten allemaal dat wij een hond hebben die, als die niet bij mij/ons was, dus thuis is en opvang nodig heeft.
Dan moet men toch wel eerst gegevens hebben over wie die partner of familie zijn lijkt mij. Op een id kaart of rijbewijs staat dat niet.
Dan moet men toch wel eerst gegevens hebben over wie die partner of familie zijn lijkt mij. Op een id kaart of rijbewijs staat dat niet.
nou ik kan uit ervaring vertellen dat de politie dat heel snel weet hoor binnen een uur wisten ze mij te vinden toen er mensen dachten dat mijn vader dood in huis lag
------------------------- Daisy----------------------- Goofy--------------------Zaar im
Hoe vaak komt het voor dat iemand in het ziekenhuis belandt, of dood, zonder dat iemand weet wie het is? Ik denk zelden> Dat is iig niet iets waar ik me zorgen om maak als ik van huis ga Dan kan je toch nooit meer leven
Dit is wel iets waar ik me zorgen over maak, heel vaak zelfs. Ik ga best vaak met mijn moeder ergens heen en ben altijd bang dat als we dan in een auto ongeluk terecht zouden komen, niemand zou weten dat er nog honden alleen thuiszitten. Er is verder geen directe familie in beeld dus waarom zouden ze het verder met spoed aan iemand laten weten? Ik heb zelf een kaartje gemaakt en in mijn portemonnee gestopt, maar anders had ik zo zo’n ding besteld!
Is jouw hond of kat allergisch, krijgt hij dieetvoer of heeft hij medicatie nodig? Dan is het van groot belang dat niemand hem (bij)voert. Dat goedbedoelde snackje kan namelijk levensgevaarlijk zijn! Waarschuw jouw omgeving met de Sophia DierenPenning voor aan de halsband.
Loraine schreef: ↑06 mar 2023, 11:35
Een codicil hier is idd ook een goed idee.
Kan je daarop contactgegevens aangeven of ook wensen die leden eventueel kunnen uitvoeren ? Helaas geen toegang in oko.
Kun je instellen op je telefoon, dan kunnen ze de personen bellen die jij hebt aangemerkt als 'contactpersoon in geval van nood'.
Als je telefoon vergrendeld is staat er bij het openen wsl iets als 'nood', daar kun je van alles invoeren zoals je naam, adres, medicatie, medische info, bloedgroep etc.
Bij mij is er geen extra vakje voor aanvullende informatie maar als jouw telefoon dat wel heeft kun je daar bijvoorbeeld ook noteren dat je huisdieren hebt of bijvoorbeeld een ziek/gehandicapt gezinslid oid zodat er zo nodig een welzijnscheck gedaan kan worden.
Op sommige telefoons kun je ICE (in case of emergency) toevoegen aan contactpersonen, dan kan een hulpverlener ook zien wie ze kunnen bellen indien nodig.