Murphy ● Heerlijke date met Boelie (p.59)

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Veertje
Posts in topic: 13

Re: Hoi lieve mooie Murphy ❤ . Belachelijk veel foto's

Bericht door Veertje »

Wat heerlijk dat het zo goed gaat allemaal :D

En doe maar snel foto's hoor. Die filmpjes ga ik straks kijken, maar dat is op het werk wat lastig :engel: Dus foto's mogen er altijd bij en zijn er nooit te veel.
Vera
Tess en Finn

Afbeelding
Zamunda
Posts in topic: 402
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Okee, hier alvast wat foto's dan :D

Ik ben moe maar wil eigenlijk nog iets uitvreten
Afbeelding

Jammer, ik hou het niet meer
Afbeelding

Eten met publiek
Afbeelding

Heel geïnteresseerd in elkaar
Afbeelding

Puppie kwijt
Afbeelding

:slaap2:
Afbeelding

Zo gezellig
Afbeelding

Bladhark slopen onder toeziend oog van Raaf
Afbeelding

Nog meer toeziende ogen :mrgreen:
Afbeelding

Hij blijft interessant
Afbeelding
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Célie
Posts in topic: 26
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Bericht door Célie »

:I: :I: :I: aaaaaaaaaaah die Raaf
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Safari schreef: 10 okt 2021, 23:09 Volgens mij heb je Raaf wel een plezier gedaan met een pup 😍😍
Het lijkt er wel op! (jammer dat je er niet meer bent Safari)

Smoushond schreef: 11 okt 2021, 07:37 Wat lief met Ravi 🥰 Bertus weegt nu 3,3 kg dus jouw pup is ook groter en wordt ook groter natuurlijk
Lekker veel om te knuffelen
En dan is Bertus nu 10 weken denk? Wat wordt hij ongeveer qua volwassen gewicht?

Lothian schreef: 11 okt 2021, 07:44 Toen Ravi dat speeltje naar Murphy gooide kwam er een kirretje uit mij :LOL:
Nou hè :mann: . Echt, ik kon dus wel uiteenspatten van geluk! Ik maakte geen geluid om het niet te verstoren maar van binnen zat ik te gillen :mann: .

Lothian schreef: 11 okt 2021, 07:44En ohhh, een puppie met je keukenrol, herinneringen. Taro is ook wel eens woest schuddend weggerend met zijn gevulde poepzakje ("neeeeeeee")!
Hahaha. Man, wat zijn die pups toch behulpzaam :') .

Inge O schreef: 11 okt 2021, 08:38 'Raaf, Raaf, is hier een Raaf :scratch: :scratch: ?'

:LOL:
Ja schitterend. En dan natuurlijk achter hem aan lopen als Raaf zich omdraait :mrgreen: .

Alfilillo schreef: 11 okt 2021, 08:59 Wat lief, Raaf wil spelen :I: . Ik hoop binnenkort op véél ravotfilmpjes.
Had je verwacht dat Raaf zo snel interesse in de pup zou hebben?
Oh dat hoop ik toch ook zo :cheer: ! En nee, ik had niet verwacht dat Raaf nu al interesse zou hebben, ik had gedacht dat hij er buiten nog niet veel aandacht voor zou hebben maar hij is juist degene die ik nu vaak even meeneem als ik met Murf naar buiten ga.

Sekreetje schreef: 11 okt 2021, 09:16 Och die Ravi. 😍 Kom mij maar opdweilen hoor.
Ja echt hè :hartjes: !

Meta schreef: 11 okt 2021, 09:25 Schandalig ik had nog niet gereageerd maar wat een leuk puppy en dat filmpje van pup met Raaf :I: :I: :I: :I: ik ga snel weer verder genieten van je verhalen en foto's en filmpjes
Leuk!

Sandra&co schreef: 11 okt 2021, 12:27
Lothian schreef: 11 okt 2021, 07:44 Toen Ravi dat speeltje naar Murphy gooide kwam er een kirretje uit mij :LOL:
Hier ook, moet zo toch naar de tandarts dan kan ik vragen of ze gelijk even wat nieuw glazuur aanbrengen :I: :I: :I:
:LOL:
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Tamara
Posts in topic: 28

Bericht door Tamara »

Wat? Kan het nog liever met Raaf die dat speeltje komt brengen! Noooouuuu... ik smelt me stuk hier! :I: :I:
Afbeelding
Smoushond
Posts in topic: 74

Bericht door Smoushond »

Bertus is morgen 10weken inderdaad volwassen zal hij zo’n 10 kg gaan wegen
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Wat een leuk en knap ventje is het toch :I: . Vannacht was wel een beetje een brakke nacht maar jee wat is ie knap. Hij lag naast mijn hoofd in de stoffen bench en ik had hem onderaan zo dichtgeritst dat ik er nog net met mijn hand door kon, daar kon hij verder toch niet uit. Nou, guess again :pffff: . Om half twee werd ik wakker van wat gerommel en daarna wat beweging op het bed. Hm, Murf kan er niet uit maar voor Lais was het te lichtvoetig :? . Toen horde ik de plofjes van Murf op het voetenbankje en toen de grond. Hè?! Hij kon er dus uit!
Hij nam een paar slokjes water en ging toen op de bak. Eerst plassen, gelukkig helemaal in de bak :E: . Toen poepen, dat ging half op en half naast de bak, net iets minder.
Toen moest ik dat natuurlijk opruimen en ging Murphy lekker meehelpen met het keukenpapier waarmee ik zijn poepafdrukken weg probeerde te halen :') . Toen dat minder interessant werd vond hij het een goed idee om gaatjes te maken in alle zakjes die op de rol poepzakjes zaten :') . Okee, hier, neem die keukenrol maar dan.
Nou, eindelijk alle poep weg, nog even een washandje met zeep en heet water erover en... shit. Ging ie nog een keer poepen, weer over de rand :LOL: . Hele verhaal dus opnieuw, deze keer met zijn goede idee om op bed te klimmen en Lais lastig te gaan vallen :schrik: . Die was daar niet van gediend en ik weet niet meer hoe ik het gedaan heb maar uiteindelijk is het gelukt het op te ruimen en hem heel te houden.
Hèhè. Toen zelf even naar de wc en omdat ik deze keer geen zin had om hem mee te nemen onder mijn vest heb ik hem even in de ren gezet. Dat deed ie keurig en daarna weer naar bed. Hij ging lekker weer in zijn bench liggen en het gaas weer op een kier. Heb wel zijn beer erbij gelegd want hij was sloperig en dan beter die beer dan de bench :') . Ik hoorde hem lekker bezig en zo zijn we weer in slaap gevallen.
Inmiddels heb ik een badlaken onder de bak gelegd, hopelijk scheelt dat nachtelijk schoonmaken :mrgreen: .

Toen was het 5 uur. Hij kroop weer uit de bench en liep weer naar de kattenbak. Echt, wat is die hond toch knap! Hij ging er even op maar toch weer af. Ik heb hem toen mee naar buiten genomen want ik gokte dat hij toch echt wel wat moest doen en ja, na even acclimatiseren ging hij weer poepen. Daarna was meneertje bijterig en wakker dus ben ik maar met mijn slaperige hoofd met hem in de ren gaan zitten. Gezellig :') . Gelukkig was hij lekker aan het rommelen en heeft vooral Mannes hem vermaakt :I: . Mannes sprong van het muurtje op de kist en zat Murf eens te bekijken. Murf vond het prachtig én spannend. Beetje neuzen en dan klom Mannes weer bovenop de paal. Na de derde keer vond Murf het frusterend en ging hij blaffen, piepen en miemelen omdat Mannes weer weggegaan was :mrgreen: .
Goed, na een uurtje vond ik het wel welletjes, heb ik Lais in de woonkamer gedaan en Murf mee naar bed genomen. Zo en nu slapen Murmel! Toen hebben we nog heerlijk samen liggen slapen tot half negen en moest ik hem wakker maken om even lekker naar buiten te gaan.

Hij krijgt zijn eten telkens in de ren en vanmiddag hebben de katten hem na zijn maaltijd vermaakt :I: . Ik zat op de bank toe te kijken hoe Muis en Murf elkaar aan het aftasten waren, zo leuk. Mannes kwam er op het einde ook bij maar twee tegelijk vond ik een beetje teveel van het goede en het was ook een mooi moment voor Murf om weer te gaan slapen. Maar echt heel gaaf hoe het zich ontwikkelt tussen de dieren.

Hij voelt zich steeds meer thuis maar 'nieuwe' vertrekken of plekken buiten vindt hij nog erg spannend. Neem ik hem even mee naar de keuken dan stopt hij zijn hoofdje helemaal weg. De zijtuin is nu goed en daar huppelt hij (in mijn buurt) lekker rond, maar naar de achtertuin gaan was nog een stap te ver.
Vanmiddag voor het eerst een klein stukje in de achtertuin gekomen. Ik heb wat onkruid gewied en hij zat eerst tegen me aangeplakt maar waar hij vanmorgen nog terugrende naar de zijtuin (maar dat kwam ook door de paarden die nieuwsgierig naar hem stonde te kijken :D ) begon hij nu toch wat te scharrelen. Hij heeft lekker meegeholpen met het tuinonderhoud, vooral door te snoeien :D .

Hij zit telkens echt met een uurtje wel aan zijn taks en slaapt dan gerust twee uur (of langer). Dat zal de komende dagen wel gaan veranderen denk ik hoe meer hij zich thuis voelt. Ik had vanmiddag nog wel even zelf iets willen doen maar hij vond het geen goed idee dat ik hem met zijn mandje, knuffel, vetbed en knaag in de werkkamer bij man zou laten. Ben er even bijgebleven en wat in- en uitgelopen en toen maar weer met hem naar bed gegaan. Okee plaksmurf, komt wel, stapje voor stapje.
Afbeelding
ranetje
Posts in topic: 11

Bericht door ranetje »

Wat een mooie verhalen en wat ben je (afgezien van het poepruimen :P ) lekker relaxed met hem bezig.
Er leuk filmpje ook met Ravi :I:
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Hij laat zo duidelijk merken dat hij iets niet wil/fijn vindt. Als hij moe is en ik hem onderweg naar bed nog even meeneem de keuken in (omdat ik daar wat wil pakken) dan gaat eerst zijn lijfje strakker staan, dan gaat ie wat wriemelen en daarna miemelen en dus wegkruipen in mijn nek. Of als ik hem mee naar buiten neem voor een plas en hij nog te moe is dan komen er van die protestkreuntjes uit :') . Hij is in elk geval lekker communicatief.
En zo mooi, als hij geplast of gepoept heeft gaat ie zitten en me aankijken. Wat nu vrouwtje? Sowieso is dat zijn basishouding als hij het even niet meer weet: kont op de grond en kijken/nadenken, heerlijk :I: .

In de ren met de katten aan de andere kant. Eerst op dag één, daarna dag twee (en op het laatst met speel uit puppypakket)

Spelen met flosballetje van Hamilton

En proeven van een appeltje uit de tuin
Afbeelding
ranetje
Posts in topic: 11

Bericht door ranetje »

Wat een verschil al in gedrag t.o. de katten :ok:
Samen trekken aan een speeltje is nog niet helemaal aan de orde.
Komt wel denk ik als ik hem zo bezig zie.
Hij is vreselijk leuk :I:
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

ranetje schreef: 11 okt 2021, 18:17 Wat een verschil al in gedrag t.o. de katten :ok:
Samen trekken aan een speeltje is nog niet helemaal aan de orde.
Komt wel denk ik als ik hem zo bezig zie.
Hij is vreselijk leuk :I:
Oh jawel hoor, alleen niet op elk moment. En gedrag tov de katten hangt ook van het moment (of beter zijn gemoedstoestand) af. Aan het einde van zijn wakker zijn reageert hij zoals het eerste stukje, na het slapen zoals het tweede. Heel mooi om die verschillen te zien.

Tamara schreef: 11 okt 2021, 13:19 Wat? Kan het nog liever met Raaf die dat speeltje komt brengen! Noooouuuu... ik smelt me stuk hier! :I: :I:
Nou hè, wat is het toch een heerlijke hond :I: .

Smoushond schreef: 11 okt 2021, 13:33 Bertus is morgen 10weken inderdaad volwassen zal hij zo’n 10 kg gaan wegen
Oh ik dacht aan zo'n 15kg, de smous staat wel op mijn lijstje maar ik had duidelijk niet goed in mijn hoofd zitten hoe groot (of beter klein) ze zijn!

billy schreef: 11 okt 2021, 17:24 Wat heerlijk om de avonturen van Murphy zo mee te beleven, en wat lief en zoet zijn de filmpjes. :hartjes: :hartjes:
Dank je 😘
Afbeelding
Vicky
Posts in topic: 14
Honden: 4
Welke: BC Markiesje Wocker

Bericht door Vicky »

Oh, wat een leuke verhalen. Dat filmpje met Ravi is echt zoet :hartjes: En op dat filmpje met dat appeltje viel me pas op dat hij een hele zwarte staart heeft. Tof!
Afbeelding
Bo en de honden
mijke
Posts in topic: 39

Bericht door mijke »

Wat een zalig pupje zeg, wat doet hij het fantastisch! Ik smelt me een ongeluk!
Yvette
Posts in topic: 64
Honden: 2
Welke: Toy Poedel + Kelpie kruising
Contacteer:

Bericht door Yvette »

Ahh dat filmpje met Ravi, wat leuk!
En gelukkig voor mij had jij ook zo'n poepnacht :LOL: laten we wel hopen dat het bij eentje blijft, is wel voldoende :zweep: Leuk om zijn avonturen zo te lezen!
Groetjes Yvette
Afbeelding
Freek (2020), Barrie (2021)
Zamunda

Bericht door Zamunda »

De smurf ging even geleden keurig plassen op de bak en daarna hoorde ik hem miemelen. Ik dacht dat hij het voetenbankje niet op kwam dus ging eruit om hem te helpen maar hij zat óp het voetenbankje te miemelen :') . Okee, die moest dus nog poepen. Ik had niet zo heel veel zin om weer een tijd buiten te staan (want donker dus dat duurt dan even voordat hij durft te gaan poepen, zoals eerder op de avond) dus na hem even wat geaaid te hebben hem toch nog een keer op de bak gezet. Ik had het niet verwacht maar hij ging toch poepen, yes. Over het randje maar dat maakte niet uit want daar lag een handdoek (al doende leert men), maar het bleek ook nog eens een hard drolletje dus helemaal ideaal.
Daarna was het goed en kwam hij lekker bij me liggen :slaap2: . Eigenlijk zou man de nachten doen juist omdat ik vaak een paar uur niet meer kan slapen, maar Murf is er nog niet aan toe om op een andere plek te slapen (en ik kan nu met mijn rug ook echt niet op een bank liggen). Dus dan nog maar even zo.

Ik merk al dat hij steeds meer zelf kan. Even in de ren zodat ik naar de wc kan is geen probleem en na het eten nog een tijdje alleen in de ren en ik op de bank is ook goed. Gisteren (maar weet niet of ik dat nou al geschreven had, zo ja sorry) ben ik ook een paar keer wat op de slaapkamer gaan halen en even naar de keuken geweest terwijl hij dus in de ren zat, deed ie hartstikke goed.
Ik ben ook echt superblij met de ren! Heerlijk om een plek te hebben waar hij lekker kan uitkuren zonder dat ik ook maar ergens op hoef te letten. Hij kan er rennen, klimmen, spelen met tig speeltjes, knagen op dozen, plassen/poepen op de bak, liggen en veilig contact maken met de katten. En waar hij de eerste 24u echt die dingen niet deed zonder dat je zelf ook in de ren was doet hij dat nu dus wel. Heerlijk om van een afstandje te kunnen gadeslaan :I: .

Yvette schreef: 11 okt 2021, 21:47 Ahh dat filmpje met Ravi, wat leuk!
En gelukkig voor mij had jij ook zo'n poepnacht :LOL: laten we wel hopen dat het bij eentje blijft, is wel voldoende :zweep: Leuk om zijn avonturen zo te lezen!
Fijn dat ik je blij heb kunnen maken :mrgreen: .

Vicky schreef: 11 okt 2021, 20:10 Oh, wat een leuke verhalen. Dat filmpje met Ravi is echt zoet :hartjes: En op dat filmpje met dat appeltje viel me pas op dat hij een hele zwarte staart heeft. Tof!
Ja leuk hè, Meeko heeft dat ook.
Afbeelding
Hondenpoot
Posts in topic: 18

Re: Hoi lieve mooie Murphy [emoji173] . Belachelijk veel foto's

Bericht door Hondenpoot »

Dat filmpje met Ravi is echt mega schattig
Jip, Vik & Vie

Afbeelding

In liefdevolle herinnering: Floor, Job, Benno & Ziva
Manuma

Bericht door Manuma »

Wat heerlijk dat hij de rest zo intrigeert :I: Dat Raaf z’n speeltje geeft, zo lief. Mijn hart explodeert.
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Spam voor de liefhebber

's Nachts naast me
Afbeelding

Heerlijk stinkend pensstaafje
Afbeelding

Puppybuikje :hartjes: (met de gemolesteerde keukenrol naast hem)
Afbeelding

Voor het eerst echt even in de achtertuin
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:I:
Afbeelding

Alles bekijken vanaf zijn veilige haven
Afbeelding

Zalig
Afbeelding

Afbeelding

Gezellig met de katten :mrgreen:
Afbeelding

Afbeelding

Wat zijn die paarden groot :O: ! Ik ga wel tussen je benen zitten en dan over het randje kijken...
Afbeelding

:slaap2:
Afbeelding

Wadde?! (de wasbak was aan het pruttelen :') )
Afbeelding

Raaf, Murf en heel even Willem (Raaf schrok zich een hoedje toen Murphy achter hem aan rende :mrgreen: )

Manuma schreef: 12 okt 2021, 12:46 Wat heerlijk dat hij de rest zo intrigeert :I: Dat Raaf z’n speeltje geeft, zo lief. Mijn hart explodeert.
Ja heerlijk, echt genieten!
Afbeelding
mijke
Posts in topic: 39

Re: Murphy ❤ . Spam

Bericht door mijke »

Afbeelding
Veeg me op wat schattiiggggggggggg :I: :I: :I: :I: :I:
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Het is ook écht een schatje en zo'n knapperd :I: .

Hij is nog heel plakkerig en ik mag hem niet bij man achterlaten als dat niet op één van zijn goedgekeurde plekken is (slaapkamer, ren en zijtuin). De slaapkamer is echt veilig en in de ren heeft hij steeds zijn eten gekregen en daarna dan nog even spelen (en sinds gisteren ook zonder dat ik erbij zit in de ren). Hij heeft gewoon tijd nodig en dat is prima. Het zou ideaal zijn als ik hem lekker bij man op de werkkamer kon 'dumpen' maar dat gaat zomaar niet vindt ie :neenee: . Dus af en toe neem ik hem even mee daar naartoe om er samen even te spelen, gewoon in het rondje van naar buiten gaan/in de ren spelen.
Gelukkig vindt ie man ook gewoon hartstikke leuk, als man de ren in gaat met hem is hij hartstikke blij :I: . Als man nou gewoon in de ren zou gaan werken :mrgreen: ...

Gisteravond heeft hij voor het eerst in het donker buiten gepoept. Hij moest wel want hij zat te miemelen dat hij niet op de bak wilde poepen dus terwijl ik net in bed lag (moe, koppijn en rugpijn) zat ie me naar buiten te dwingen, nou dan kun je het krijgen ook :pffff: . Dat viel hem tegen want donker, maar ik heb maar gewoon gewacht en ja hoor, na tien minuten durfde hij toch bij me vandaan te lopen en op het grind te poepen (niet op het gras natuurlijk want dat is nat :D ). Beetje jammer dat hij er nog doorheen moest lopen toen ik boog om het op te ruimen maar vooruit :') . Gelukkig was er nat gras om zijn poten op af te vegen :mrgreen: .

Die rugpijn zit me af en toe flink in de weg maar de smurf doet het hartstikke goed :liefde: . En Sirene heeft echt zo super voorwerk gedaan met de pups de plas-/poepbak aanleren, echt heerlijk. Of hij nou op bed slaapt/ligt te rommelen of in de ren aan het spelen is, hij loopt hup naar de kattenbak als hij moet plassen. Als ik al die keren op tijd met hem naar buiten had moeten lopen dan had hij het meeste op de grond of een kleedje gedaan denk ik (zeker met mijn snelheid van bewegen nu). Echt superknap van hem en superfijn van Sirene!
Afbeelding
Frootje
Posts in topic: 24
Honden: 2
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Bericht door Frootje »

Wat doet Ravi het leuk met hem. :I:

Volgens mij heeft Froo die stoffen bench ook. Koop van de eeuw, ze vindt hem heerlijk. :F:
Inge O
Posts in topic: 92
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

*filmpje*

Hahaha, Willem : 'Huhh, het beweegt ook nog :? ?' :mrgreen:

Raaf zijn gespring interpreteerde ik meer als 'jaaaaa, dát bedoel ik, kom maarrrrrrr!!' :I: .
Zamunda schreef: 12 okt 2021, 14:14 En Sirene heeft echt zo super voorwerk gedaan met de pups de plas-/poepbak aanleren, echt heerlijk. Of hij nou op bed slaapt/ligt te rommelen of in de ren aan het spelen is, hij loopt hup naar de kattenbak als hij moet plassen. Als ik al die keren op tijd met hem naar buiten had moeten lopen dan had hij het meeste op de grond of een kleedje gedaan denk ik (zeker met mijn snelheid van bewegen nu). Echt superknap van hem en superfijn van Sirene!
Wees daar inderdaad maar blij mee, dat is echt niet standaard, óók niet als de fokker alle moeite van de wereld zou doen.
Ik weet nog steeds niet hoe dat 's nachts ging met het hele nest en die bak, Sirene weigerde te antwoorden :Q: .
Inge O
Posts in topic: 92
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Zamunda schreef: 12 okt 2021, 14:14 Het zou ideaal zijn als ik hem lekker bij man op de werkkamer kon 'dumpen' maar dat gaat zomaar niet vindt ie :neenee: . Dus af en toe neem ik hem even mee daar naartoe om er samen even te spelen, gewoon in het rondje van naar buiten gaan/in de ren spelen.
Gelukkig vindt ie man ook gewoon hartstikke leuk, als man de ren in gaat met hem is hij hartstikke blij :I: . Als man nou gewoon in de ren zou gaan werken :mrgreen: ...
Zou het niet veel makkelijker gaan als je het omdraait? Dat jij Murphy even in de ren zet en met man afspreekt dat hij hem daar na een helf minuutje uithaalt (terwijl jij niet in het zicht bent) en hem meeneemt naar zijn werkkamer?
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Inge O schreef: 12 okt 2021, 14:27 *filmpje*

Hahaha, Willem : 'Huhh, het beweegt ook nog :? ?' :mrgreen:

Raaf zijn gespring interpreteerde ik meer als 'jaaaaa, dát bedoel ik, kom maarrrrrrr!!' :I: .
Ja zie nu dat het op het filmpje zo lijkt maar dat komt door mijn trage meebewegen met de camera. Toen ik erbij stond kon je goed zien dat hij echt even verschoot toen hij doorhad dat Murf hem achtervolgde :LOL: . En och die Willem, het is allemaal zo spannend! Maar hij wil wel heel graag dus komt wel goed.

Wees daar inderdaad maar blij mee, dat is echt niet standaard, óók niet als de fokker alle moeite van de wereld zou doen.
Ik weet nog steeds niet hoe dat 's nachts ging met het hele nest en die bak, Sirene weigerde te antwoorden :Q: .
Ja ik denk dus echt dat Spring dat in de nacht opruimde (maar ze deden het ook lang niet altijd in de bak hoor), dat deed ze zelfs nog toen ik Murphy kwam halen (ondanks dat Sirene het ook zelf steeds opruimde maar als Sirene door ons afgeleid was deed Spring het heel graag :') ).
Maar ik ben er inderdaad echt heel blij mee, Sirene heeft ze al heel snel de puppymatjes aangeleerd en later dus de bak met eerst puppymatjes maar daar gingen ze in liggen :mrgreen: . Toen is ze overgestapt op houtkorrels (die had ik toen zelf ook al ingeslagen voor de smurf) en dat ging super.

Overigens heb ik 'gaatjesbakken': dubbele bak waarvan de bovenste geperforeerd dus de plas loopt naar de onderbak. Het blijft dus altijd droog en je zit niet met het gruis wat je tussen de korrels vandaan moet vissen, alleen de poep blijft natuurlijk wel bovenin liggen zolang je het niet weggehaald hebt.

Frootje schreef: 12 okt 2021, 14:22 Wat doet Ravi het leuk met hem. :I:

Volgens mij heeft Froo die stoffen bench ook. Koop van de eeuw, ze vindt hem heerlijk. :F:
Ja Raaf doet het ver boven mijn verwachting! De bench is van zooplus, zonder stalen frame. Heb hem gekocht zodat Lais met ramen op kieren veilig in de auto kan en was eigenlijk helemaal niet van plan om hem voor smurf te gebruiken want een stoffen bench leek me helemaal niet handig met een onzindelijke piranhapup :mrgreen: . Maar hij is lekker warm en ik dacht ik doe er een dikke deken in dan zal de urine vast niet in de bench trekken. Maar die smurf gaat gewoon echt keurig naar de bak :19: dus dat is helemaal super.
Afbeelding
Zamunda

Bericht door Zamunda »

Inge O schreef: 12 okt 2021, 14:44
Zamunda schreef: 12 okt 2021, 14:14 Het zou ideaal zijn als ik hem lekker bij man op de werkkamer kon 'dumpen' maar dat gaat zomaar niet vindt ie :neenee: . Dus af en toe neem ik hem even mee daar naartoe om er samen even te spelen, gewoon in het rondje van naar buiten gaan/in de ren spelen.
Zou het niet veel makkelijker gaan als je het omdraait? Dat jij Murphy even in de ren zet en met man afspreekt dat hij hem daar na een helf minuutje uithaalt (terwijl jij niet in het zicht bent) en hem meeneemt naar zijn werkkamer?
Nee dat denk ik niet, althans, niet in dit stadium. Ik voel aan Murphy dat het hem vooral om de ruimte gaat: loop ik met hem naar de keuken dan voel ik hem al gespannen worden (wordt al minder hoor) en dat is niet associatie van alleen laten ofzo, dat is echt het onbekende van de ruimte. Als man dat zou doen zou hij dat denk ik nog erger hebben want man is net even minder veilig dan ik.
En de ren hoefde ik hem in het begin ook echt niet alleen in te laten, maar elke keer zie ik dat hij zich er meer thuisvoelt en meer aankan. Dat gaat met de werkkamer ook zo gebeuren.

Maar wellicht dat tegen de tijd dat hij die kamer ook okee vindt het dan wél makkelijker voor hem is als man hem er mee naartoe neemt ipv dat ik dan wegloop. Dat is een goede om te onthouden :ok: .
Afbeelding
Plaats reactie