Grijs
- annnie
- Posts in topic: 3
- Honden: 3
- Welke: Welsh Corgi Cardigan - Hongaarse straatfik - Galgo
Grijs
Toen ik Ronja kreeg had ze een mooi donker koppie. Ze heeft al vrij vlug een wit kinnetje gekregen wat zich nu uitbreid naar de rest van d'r snoet. Maar net viel het me op dat ze ook witte haartjes in d'r wenkbrauwen krijgt . Ik weet dat dat vroege grijs worden blijkbaar iets is wat die galgo's nu eenmaal doen, maar kan ze er niet mee ophouden? Ik vind het stom, ze is net1,5. Ik denk dat ik d'r maar ga bewerken met mascara ofzo zodat ze eruit ziet als de jonge deerne die ze is
- CatnDog
- Posts in topic: 1
- Honden: 1
- Welke: Groenendaeler
Re: Grijs
Zeno ook. Met twee jaar was hij al aardig grijs.
Inmiddels op steeds meer plekken, op zijn snoet en rond de ogen voornamelijk maar ook elders op zijn lijf. Ik vind het niet stom. Ik vind het wel aandoenlijk ogen, zo'n grijsbaardje.
Aan het gedrag zie je wel dat ze nog niet oud zijn.
Inmiddels op steeds meer plekken, op zijn snoet en rond de ogen voornamelijk maar ook elders op zijn lijf. Ik vind het niet stom. Ik vind het wel aandoenlijk ogen, zo'n grijsbaardje.
Aan het gedrag zie je wel dat ze nog niet oud zijn.
- annnie
Ik vind het super aandoenlijk. Nelson was echt heel mooi grijs, echt een oude heer en Annie is hard op weg om wit te worden, maar zij is 8.
Bij Ronja vind ik het echt een beetje zonde, zo'n mooie atletische hond en dan nu al een ouwe kop aan het krijgen. De volgende galgo moet maar een witte worden ookal ben ik streepjesfan
Bij Ronja vind ik het echt een beetje zonde, zo'n mooie atletische hond en dan nu al een ouwe kop aan het krijgen. De volgende galgo moet maar een witte worden ookal ben ik streepjesfan
- Teckeltoos
- Welke: Teckel
Peer begint nu ook duidelijk wat grijs om zijn snoet te worden.
- Persistence
- Posts in topic: 2
- Honden: 2
- Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox
Lag dat nou aan een bepaald gen, dat donkere windhonden heel snel grijs worden bij de snuit? Ik meende dat ergens gelezen te hebben maar kan het niet terugvinden.
- Frootje
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Froo begon grijs te worden toen ze drie was. Inmiddels is haar kop grotendeels grijs. Niemand ziet dat trouwens, het valt bij haar natuurlijk niet op omdat ze zoveel wit heeft en mensen denken dat haar snuit gewoon wit hoort te zijn. Mensen weten niet dat ze echt een zwart maskertje had. Ik vond het zelf wel heel zonde, dat zwarte vond ik mooi, maar tegenwoordig zie ik het zelf ook niet meer zo want het went gewoon. Al kan ik me voorstellen dat dat met een zwarte/donkere hond wel anders is. Bij Aloy zal het ook wel opvallen als ze echt grijs gaat worden denk ik.
- annnie
Oh echt? Ik ga eens zoekenPersistence schreef: ↑05 mar 2023, 16:26 Lag dat nou aan een bepaald gen, dat donkere windhonden heel snel grijs worden bij de snuit? Ik meende dat ergens gelezen te hebben maar kan het niet terugvinden.
- Persistence
- Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox
Toen bij de silken windsprite fokker hadden ze het erover, pups met een donker masker zijn dat jammer genoeg al snel kwijt.annnie schreef: ↑05 mar 2023, 16:36Oh echt? Ik ga eens zoekenPersistence schreef: ↑05 mar 2023, 16:26 Lag dat nou aan een bepaald gen, dat donkere windhonden heel snel grijs worden bij de snuit? Ik meende dat ergens gelezen te hebben maar kan het niet terugvinden.
Bij zwarte whippets en zoals bij jouw Ronja zie je al snel grijs bij de snuit. Ik dacht dat het wat anders was dan de G-locus maar als ik nu Google vind ik alleen dat terug…
Niet alleen windhonden. Rode korthaar teckels zijn ook heel snel grijs. Of Mechelse herders.Persistence schreef: ↑05 mar 2023, 16:26 Lag dat nou aan een bepaald gen, dat donkere windhonden heel snel grijs worden bij de snuit? Ik meende dat ergens gelezen te hebben maar kan het niet terugvinden.
- Loraine
- Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond
Hier een Keesje dat met ±1,5 jaar grijs werd, mss al eerder.
Inmiddels heeft ze een grijs bekkie, grijze plekken bij haar wenkbrauwen, grijze tenen, de binnenkant vd oren zijn grijs, ze heeft een grijze broek en de onderkant vd staart is grijs maar omdat hij in een krul over de rug ligt lijkt ze een Tina Turner pruik op haar achterhand te dragen.
Op haar pupfoto is ze pikzwart met een wit teentje en een witte borstvlek, op de 11-maandenfoto is ze ook nog vrijwel geheel zwart zag ik.
Inmiddels heeft ze een grijs bekkie, grijze plekken bij haar wenkbrauwen, grijze tenen, de binnenkant vd oren zijn grijs, ze heeft een grijze broek en de onderkant vd staart is grijs maar omdat hij in een krul over de rug ligt lijkt ze een Tina Turner pruik op haar achterhand te dragen.
Op haar pupfoto is ze pikzwart met een wit teentje en een witte borstvlek, op de 11-maandenfoto is ze ook nog vrijwel geheel zwart zag ik.
Ja, rode langhaartjes ook, afhankelijk van de bloedlijn.Nanna schreef: ↑05 mar 2023, 16:43Niet alleen windhonden. Rode korthaar teckels zijn ook heel snel grijs. Of Mechelse herders.Persistence schreef: ↑05 mar 2023, 16:26 Lag dat nou aan een bepaald gen, dat donkere windhonden heel snel grijs worden bij de snuit? Ik meende dat ergens gelezen te hebben maar kan het niet terugvinden.
- malinois
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
Xena was heel vroeg grijs, Xavi nog maar amper met zn bijna 13 jaar...
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
Xena op haar 13e
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Welke: Whippet en Lurcher
Mira heeft een blesje dus dan valt het minder op. Maar die heeft stiekem ook een totaal vergrijsde kop.
Echo zou het vast ook al hebben maar dat is de lol van een witte hond. Dan zie je dat niet.
Echo zou het vast ook al hebben maar dat is de lol van een witte hond. Dan zie je dat niet.
- pioenroos
- Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie
Bepaalde lijnen ja. Mijn eerste teckel, een rode langhaar, werd pas laat grijs en ook met 14jr viel het reuze mee hoe grijs. Ik vond dat jammer, grijze wenkbrauwen leek me zo leuk
Mies is bruin en ook maar weinig grijs eigenlijk bedenk ik me. Ze moet ergens komend jaar 12 worden. Ze heeft een paar witte haartjes in haar wenkbrauwen en wat meer grijs in snor.
Danu is met 3 maanden al grijs geworden Geen idee hoe dat genetisch zit want zowel bij vader als moeder is het zwart gewoon zwart Bij Flora is haar wit wel vergrijsd maar haar zwart heeft geen witte haren. Nestgenoten van Danu hebben hetzelfde in mindere mate geloof ik.
Ik vind het lelijk maar ze is verder wel lief en leuk dus ik doe het er maar mee
- kloesje
- Welke: Australian kelpies
Bij de kelpie valt op dat ze sneller vergrijzen wanneer ze een (kleine) witte borstvlek hebben of witten haren onder de buik.
Zodra de honden eigenlijk geen aftekeningen hebben, blijven ze ook veel langer diepzwart. Geen idee of er een correlatie tussen zit, maar het valt wel op
Zodra de honden eigenlijk geen aftekeningen hebben, blijven ze ook veel langer diepzwart. Geen idee of er een correlatie tussen zit, maar het valt wel op
- sabine
- Site Admin
- Welke: Labrador Retriever
- Contacteer:
het zit ecth heel erg in de lijnen. Pom is nu 10 en heeft al jaaaren een grijs kinnetje, maar daar blijft het tot nu toe bij. Het trekt wel door richting haar keel, maar op andere plekken nog niet. Karel heeft een grijs snorretje maar verder nog helemaal niks Vind het altijd wel charmant, zo'n grijs bekkie
- Frootje
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Volgens mij heeft Aloy het in dezelfde mate, maar het wordt dus wel steeds meer/erger dus ik vraag me af waar het ophoudt. Ik moest er zelf even aan wennen. De meeste mensen vinden het wel grappig en schattig. Ik zeg altijd dat ze grijze haren van me krijgt.
- pioenroos
- Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie
Pups hebben allemaal een borstvlek ja. Maar het begon toen ze echt maar een paar maanden oud waren, is dat bij sommige kelpies ook dan? Weet ik iig waar de schuld ligtkloesje schreef: ↑06 mar 2023, 10:03 Bij de kelpie valt op dat ze sneller vergrijzen wanneer ze een (kleine) witte borstvlek hebben of witten haren onder de buik.
Ja, ze hebben maar een zwaar leven die pups
- kloesje
- Welke: Australian kelpies
Ze vergrijzen dan meestal al vanaf een jaar, beginnend bij een snorretje, niet zozeer midden op het lichaam.pioenroos schreef: ↑06 mar 2023, 15:07Pups hebben allemaal een borstvlek ja. Maar het begon toen ze echt maar een paar maanden oud waren, is dat bij sommige kelpies ook dan? Weet ik iig waar de schuld ligtkloesje schreef: ↑06 mar 2023, 10:03 Bij de kelpie valt op dat ze sneller vergrijzen wanneer ze een (kleine) witte borstvlek hebben of witten haren onder de buik.
Daarna buik en poten.
Bindi is met haar 4,5 nog gitzwart en Timber begon toen ook al met wat grijze haartjes om de snoet
Maar vergrijzen is bij de kelpie inderdaad wel een normaal verschijnsel