Na een rommelige vakantieperiode waarin hij fantastisch meedraaide maar we weinig concreet hebben getraind, komen we nu weer terug in het ritme.
Alleen zijn gaat fantastisch (nadat we eindelijk bedacht hadden om hem iets lekkers te geven als we weggaan...), wandelen gaat super, met kinderen en honden gaat het vlekkeloos.
Aandachtspunten waar we nu mee aan de slag zijn: binnen rustig blijven als de kinderen spelen en buiten beter luisteren. Dat laatste vergt vooral veel aanpassing van ons eigen beeld ("een slimme pup is natuurlijk de braafste van de puppycursus" --> not... De omgeving is veel te enthousiast) en nog altijd op zoek naar de juiste beloning die motiverend genoeg werkt. Van alles qua voer al geprobeerd, spelen met een balletje lijkt best aardig te werken maar het blijft een zoektocht. Ik ga iets meer inzetten de komende tijd op impulscontrole en het premack principe.
Maar terugkijkend past hij perfect
Genoeg gepraat, hier komen een paar foto's!

"Kijk mama, nu ben ik puppycursus!"

Hij groeit uit de bakfiets! Als pupje kon hij net door het kiertje turen, nu groeit de slungel al hoger dan de rand...
Grappig: overburen dachten dat het een mini schnauzer was dus die vroegen benauwd "hij wordt wel groot hè, wist je dat van tevoren?"

Lekker met je balletje in de tuin! Geen interesse in de brokken die door mijn dochtertje naar hem toe werden gebracht

Zeg nou zelf baas, dit zit toch veel lekkerder?