Moordlust

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Plaats reactie
Boccoco
Posts in topic: 4
Honden: 2

Moordlust

Bericht door Boccoco »

Igor had gisteren zijn geliefde flamingo uit elkaar getrokken, na er maanden lief mee te hebben gespeeld. Ik heb het ding maar afgepakt omdat hij de vulling deels opvreet. Hij was de hele avond zielig dus ik ben vanochtend als een brave dienaar naar de dierenwinkel gegaan om een nieuwe flamingo te halen. Igor was zo blij! En binnen 10 minuten was flamingo 2 uit elkaar gerukt. Ik denk dat hij heeft ontdekt dat slopen véél leuker is. Hij is nu druk bezig de rest van zijn speelgoed in stukken te bijten. :mrgreen:

Hebben jullie dat ook, dat je hond ineens bedenkt dat alles vernielen zo leuk is? Ik ben benieuwd wat er overblijft, koop ik alleen dat nog maar. :devil:
Afbeelding
Nanna

Re: Moordlust

Bericht door Nanna »

Geef hem anders een kluif. Kannie daar zijn knaagzucht op kwijt.
kloesje
Posts in topic: 1
Honden: 3
Welke: Australian kelpies

Bericht door kloesje »

Daarom hier geen knuffels met vulling meer.. Die oude grijze meent er met zijn scheurkiezen een gaatje in te moeten kauwen en dan maar leeg plukken. Dus die knuffels komen er niet meer in, super sneu voor Timber, want die werd er zo gelukkig van :lol1:
Afbeelding

Australian kelpies Ngarra Matimbi
Boccoco

Bericht door Boccoco »

We zijn bezig met een eliminatiedieet vanwege zijn allergieën dus een kluif kan nog even niet, maar ik heb allemaal soorten kauwspeelgoed zodat ik kan kijken wat goed werkt. Ik vind het niet zo erg, jammer dat hij de stukken opeet, anders zou ik gewoon allemaal tweedehands knuffels voor hem kopen die hij kan slopen.
Afbeelding
HillieS
Posts in topic: 2
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Bericht door HillieS »

Wij hebben Jamie op den duur maar een enorm floss gegeven.
deze
Wil je slopen? Succes :mrgreen:
Afbeelding
Boccoco

Bericht door Boccoco »

HillieS schreef: 11 okt 2021, 13:11 Wij hebben Jamie op den duur maar een enorm floss gegeven.
deze
Wil je slopen? Succes :mrgreen:
Flostouwen zijn natuurlijk niet goed genoeg voor Igor, dus daar kijkt hij alleen maar afkeurend naar :jank: En ik kan hem ook niet weggooien, want het was een cadeautje van mijn moeder.
Afbeelding
Inge O
Honden: 5
Welke: Hovawart

Bericht door Inge O »

Hier ligt het heel erg aan waar de knuffel ligt : ligt hij in de woonkamer (waar ze alleen 's avonds zijn) dan gaan knuffels járen mee, dan dienen ze alleen om ermee rond te paraderen en ze als hoofdkussen te gebruiken, maar ligt er één in de tuin dan is zijn leven niet veilig en sneeuwt het binnen de kortste keren.
HillieS
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Bericht door HillieS »

Oei, bij Jamie was het groot succes. T laatste jaar sloopt hij z'n floss niet meer, maar eerder was t 1 per jaar . Dan wellicht bij de kringloop een hoop 2de hands knuffels haken?
Afbeelding
Frootje
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Bericht door Frootje »

Froo sloopt niet. Ze heeft als pup een keer mijn pinpas gesloopt, daar heb ik overigens verder niks van gezegd want ik heb het ook niet zien gebeuren, dus het feit dat ze daarna echt nooit meer iets gesloopt heeft ligt alvast niet aan mijn goede opvoedkwaliteiten. Ze is gewoon erg makkelijk. Mijn vorige hond trouwens ook, die heeft zelfs als pup nooit wat gesloopt.

Mowin sloopt alleen zijn eigen knuffels, de huisraad laat hij met rust. Ook hij heeft nog nooit iets gesloopt wat niet van hem was. Maar zijn knuffels sloopt hij dus wel en hij doet het met alles en hij doet het expres. Hij gaat er expres aan liggen gniepen en trekken tot het stuk is. Dus hij krijgt geen knuffels meer. Hij heeft een hele stevige bal met handvaten van Kong die hij om de een of andere reden niet kapot kan krijgen en een paar kleinere ChuckIts. Die mag hij hebben maar knuffels voor hem kopen is onbegonnen werk.
Zamunda
Honden: 3
Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart

Bericht door Zamunda »

Boccoco schreef: 11 okt 2021, 12:55Hebben jullie dat ook, dat je hond ineens bedenkt dat alles vernielen zo leuk is?
Nee. Lais sloopt gewoon al vanaf dag 1 al graag :') . Ik had een paar kleine knuffels naast mijn stoel staan in de eerste week dat ze hier was, ik moest even een pakketje aannemen en toen ik terugkwam was het eerste knuffeltje al gesloopt :roll: .

Dus al die jaren weinig dingen gehad die heel makkelijk sloopbaar zijn, op flossen na. Nu met Murphy ben ik een klein beetje losgegaan met knuffels, hij ligt er ook wel tegenaan maar botviert er toch vooral zijn kauwbehoefte op :') . Tot een paar dagen geleden gebruikte hij daar de oren van zijn nestgenoten voor maar ja...
OS met dank aan Hakunamatata
Afbeelding
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Boccoco

Bericht door Boccoco »

Zamunda schreef: 11 okt 2021, 13:58
Boccoco schreef: 11 okt 2021, 12:55Hebben jullie dat ook, dat je hond ineens bedenkt dat alles vernielen zo leuk is?
Nee. Lais sloopt gewoon al vanaf dag 1 al graag :') . Ik had een paar kleine knuffels naast mijn stoel staan in de eerste week dat ze hier was, ik moest even een pakketje aannemen en toen ik terugkwam was het eerste knuffeltje al gesloopt :roll: .
Oh ja, dat kan ook nog. Ik ga niet zeuren zo lang Igor alleen maar zijn eigen speelgoed sloopt. Of nou ja, ik zeur wel, maar dat is ongegrond :engel:
Afbeelding
Marc

Bericht door Marc »

Ik geef mijn honden helemaal geen speelgoed. Het is opeten of uit elkaar slopen. Dus hier alleen eetbare zaken als vertier. Verder amuseren ze zichzelf maar. Elk speeltje wordt door Guus direct vakkundig gesloopt en ik wil dat gedrag uitdoven.
Célie
Posts in topic: 3
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Bericht door Célie »

Boccoco schreef: 11 okt 2021, 13:05 We zijn bezig met een eliminatiedieet vanwege zijn allergieën dus een kluif kan nog even niet, maar ik heb allemaal soorten kauwspeelgoed zodat ik kan kijken wat goed werkt. Ik vind het niet zo erg, jammer dat hij de stukken opeet, anders zou ik gewoon allemaal tweedehands knuffels voor hem kopen die hij kan slopen.
Geef hem dan een nylabone dan heb je ook geen gezeik met allergieën
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

Frootje schreef: 11 okt 2021, 13:33 Froo sloopt niet. Ze heeft als pup een keer mijn pinpas gesloopt, daar heb ik overigens verder niks van gezegd want ik heb het ook niet zien gebeuren, dus het feit dat ze daarna echt nooit meer iets gesloopt heeft ligt alvast niet aan mijn goede opvoedkwaliteiten. Ze is gewoon erg makkelijk. Mijn vorige hond trouwens ook, die heeft zelfs als pup nooit wat gesloopt.

Mowin sloopt alleen zijn eigen knuffels, de huisraad laat hij met rust. Ook hij heeft nog nooit iets gesloopt wat niet van hem was. Maar zijn knuffels sloopt hij dus wel en hij doet het met alles en hij doet het expres. Hij gaat er expres aan liggen gniepen en trekken tot het stuk is. Dus hij krijgt geen knuffels meer. Hij heeft een hele stevige bal met handvaten van Kong die hij om de een of andere reden niet kapot kan krijgen en een paar kleinere ChuckIts. Die mag hij hebben maar knuffels voor hem kopen is onbegonnen werk.
Of ze kan ook internetbankieren en had gezien dat je al teveel had uitgegeven :mann:
Frootje
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Bericht door Frootje »

Célie schreef: 11 okt 2021, 14:23Of ze kan ook internetbankieren en had gezien dat je al teveel had uitgegeven :mann:
Of gewoon te weinig aan haar en het was een hint. :hmmm:
Célie
Contacteer:

Bericht door Célie »

Frootje schreef: 11 okt 2021, 14:26
Célie schreef: 11 okt 2021, 14:23Of ze kan ook internetbankieren en had gezien dat je al teveel had uitgegeven :mann:
Of gewoon te weinig aan haar en het was een hint. :hmmm:
Dat kan ook nog :mann: :LOL:
mijke

Bericht door mijke »

Ik kocht voor Oor gewoon voor een paar euro knuffels bij de kringloop, alle soorten en maten. Daar ging ze dan thuis woest mee aan de slag tot het één grote witte vullingzee was. Dan stopte ik alles vrolijk weer terug, naaide het gat dicht, en dan kon ze nog een keer. Soms deed ik ook het eten in zo'n halfholle knuffel, dat vond ze fantastisch. Maar zij at niet de vulling, dat pulkte ze er allemaal nauwgezet tussenuit.
Naarmate ze ouder werd werden ze minder snel en fanatiek gesloopt, soms gingen knuffels maanden mee voor ze stukje bij beetje kapot geknabbeld werden, maar uiteindelijk overleefde geen van allen.
Kruimel
Welke: IJslandse honden

Bericht door Kruimel »

De heren zijn geen slopers. Hun voorgangers ook niet, en zo hebben ze nog speeltjes van pupje Kàtur waar hooguit eens een oor aan ontbreekt. Papier en karton scheuren vinden ze wel gaaf. En Logi heeft ooit een prachtig sneeuwlandschap gemaakt door een paar pleerollen te jatten en te versnipperen.
Afbeelding

Het duo Olie en Bol
galga's
Honden: 5
Welke: Galgo - Silken windhound - Afghaan

Bericht door galga's »

De grote eenhoorn knuffel is zijn vleugels kwijt en toen was het leuk om de vulling eruit te plukken. Maar de kleine eenhoorn van Action blijft goed leven. Lily en Aislynn spelen er heel veel mee, lekker samen trekken.

De slappe haas van Ikea wordt regelmatig dood geschud en krijgt vliegles. Maar ook die overleeft het elke keer weer.
Afbeelding
Plaats reactie