Tussen

Subforum voor alle fototopics!
Plaats reactie
Fabienne
Posts in topic: 4
Honden: 2
Welke: Labrador Retrievers

Tussen

Bericht door Fabienne »

Lola kende het commando tussen al en Floris heeft het nu ook onder de knie. Nut heeft het niet maar leuk is het wel en met 2 van die snoetjes is het helemaal feest!

Afbeelding
Teckeltoos
Posts in topic: 1
Honden: 1
Welke: Teckel

Re: Tussen

Bericht door Teckeltoos »

En dan die blik " Heb ik goed gedaan hèh vrouwtje? "
:I:
Afbeelding
Mo-yi
Welke: Malamute-husky

Bericht door Mo-yi »

Ahhh, zo leuk. Dat probeer ik met Mo-yi maar niet..of eerst mn lenigheid maar eens trainen dan
Afbeelding
Barkley

Bericht door Barkley »

dat vind ik een leuke, die ga ik ook proberen!
Fabienne

Bericht door Fabienne »

Als Floris het ook niet meer weet of een beetje doordraait in zijn kunsten dan gaat hij standaard tussen mijn benen staan en aan zijn bewegingen zie ik dan dat hij keihard staat te kwispelen, zo leuk!
GoldenGizmo
Welke: Golden retriever

Bericht door GoldenGizmo »

:I:

Ik vind het juist wel nuttig! Het kan onderweg een veilige plek zijn, het kan een rustpunt zijn, het is handig om Gizmo zijn tanden te poetsen, en het belangrijkste: hij vindt het gewoon kei leuk om te doen. Als Gizmo tijdens het wandelen ineens niet meer verder wil (vaak omdat hij een andere richting op wil dan ik), doe ik een paar keer een 'tussen' oefening, en hij loopt weer vrolijk mee. Ik ben nu ook aan het oefenen om een 'tussen' oefening in beweging te doen, dus Gizmo tussen mijn benen en dan samen vooruit of achteruit lopen, of draaien. Vooruit en achteruit gaan al best goed, samen draaien behoeft nog wat extra oefenen :cheer:

Met 2 honden tegelijk lijkt me dat wel wat lastiger...
Niika

Bericht door Niika »

tussen kan juist een hartstikke nuttig commando/truukje zijn, wat GG hier boven ook al aangeeft. het is een ideale positie om je hond te beschermen tegen andere honden, en ook voor andere zaken, bijv pillen geven, kan het heel handig zijn.
Paxi

Bericht door Paxi »

Tussen is mijn favoriete commando! :cheer:
Het was ongeveer het eerste wat ik Mac geleerd heb toen ik ontdekte dat zijn bijnaam Meneer Hysteer was. Hij wordt meteen rustig als hij tussen mijn benen staat, het geeft hem het gevoel dat ik het wel oplos en hij niks hoeft te doen, denk ik.
Als hij een kat ziet op straat, gaat hij meteen uit zichzelf tussen mijn benen. Hij wil ze graag opjagen, weet dat dat niet mag en maakt zichzelf rustig door tussen te gebruiken. Ideaal. Enge hond, ploep, meteen tussen. Burka, ploep. Hij heeft tijdenlang uitvallen en hysterisch doen als oplossing gezien maar toen tussen er eenmaal goed in zat, gebruikte hij het uit zichzelf.
Bijkomend voordeel - bij speuren en Hoopers gebruik ik het om hem precies goed te positioneren. Gebruik het ook om hem bijvoorbeeld uit spel te roepen.
Afbeelding
pioenroos
Honden: 3
Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie

Bericht door pioenroos »

Herkenbaar :lol1:

Afbeelding
Afbeelding
Fabienne

Bericht door Fabienne »

Afbeelding

Dit was een paar weken terug, er staken wat reeën over en dat is natuurlijk ook mega spannend! Floris kiest dan inderdaad bewust voor tussen mijn benen, iets wat ik mijn andere honden nooit heb zien doen. Dus ja eigenlijk heeft het commando zeker nut al heb ik het aangeleerd voor de lol.
Fabienne

Bericht door Fabienne »

GoldenGizmo schreef: 15 mar 2023, 10:25 :I:

Ik vind het juist wel nuttig! Het kan onderweg een veilige plek zijn, het kan een rustpunt zijn, het is handig om Gizmo zijn tanden te poetsen, en het belangrijkste: hij vindt het gewoon kei leuk om te doen. Als Gizmo tijdens het wandelen ineens niet meer verder wil (vaak omdat hij een andere richting op wil dan ik), doe ik een paar keer een 'tussen' oefening, en hij loopt weer vrolijk mee. Ik ben nu ook aan het oefenen om een 'tussen' oefening in beweging te doen, dus Gizmo tussen mijn benen en dan samen vooruit of achteruit lopen, of draaien. Vooruit en achteruit gaan al best goed, samen draaien behoeft nog wat extra oefenen :cheer:

Met 2 honden tegelijk lijkt me dat wel wat lastiger...
O ja dat is ook een leuke! Dat ga ik ook is proberen om samen te bewegen dan
Rosanne
Welke: Oud Duitse herder

Bericht door Rosanne »

Brego kan hem ook 😂 Past net met dat grote lijf :LOL:
Afbeelding
Brego 07-04-2021 ❤️
Fenneke