Is dit nu een setter?

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Plaats reactie
Kells
Posts in topic: 6
Honden: 3
Welke: Ierse Setters

Is dit nu een setter?

Bericht door Kells »

Ik vind het meer op een Cocker lijken. Moeten we hier naar toe? Ik hoop toch van niet. :cry:
Afbeelding
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Nanna

Re: Is dit nu een setter?

Bericht door Nanna »

Nee, deze dan. Een Gordon setter, hahahaha.
Ziet er uit als een volslagen idioot.

Afbeelding
Kells

Bericht door Kells »

Vreselijk en bepaald niet functioneel. Die drie van mij raggen dagelijks door door bramen etc. Ik moet er niet aan denken als ze dat zouden doen met dergelijke vachten. :19: :schrik:
Fabienne
Posts in topic: 4
Honden: 2
Welke: Labrador Retrievers

Bericht door Fabienne »

Maar dit zie je toch bij de meeste show lijnen met vacht? Kijk naar de golden of een springer spaniel...vreselijk om te zien en totaal niet functioneel maar wel iets wat al jaren speelt. Blij dat het bij de flatcoated nog wel redelijk meevalt.
Nanna

Bericht door Nanna »

Die showversies zien er meestal niet uit. Niks fit voor functie.
Het is puur esthetisch alhoewel ik niet goed snap dat dit mooi moet zijn.

Afbeelding
Kells

Bericht door Kells »

Doe mij die leukerds uit werklijnen maar. Die worden doorgaans ook een stuk ouder. Aislinn (9) en Fin (6) hebben de dierenarts alleen nog maar gezien voor vaccinaties of tijdens een titersessie. Zo'n Springer als die van jouw zoon ken ik ook en die vind ik wel heel erg leuk!
Kells

Bericht door Kells »

Fabienne schreef: 15 mar 2023, 23:26 Maar dit zie je toch bij de meeste show lijnen met vacht? Kijk naar de golden of een springer spaniel...vreselijk om te zien en totaal niet functioneel maar wel iets wat al jaren speelt. Blij dat het bij de flatcoated nog wel redelijk meevalt.
Ja, maar die hebben weer andere problemen, helaas.
Nanna

Bericht door Nanna »

Nou snap ik best dat je als huishondbezitter best wat bevedering op je hond wilt. Die vacht is per slot het sieraad.
Maar hou het dan hier bij

Afbeelding

En sla niet totaal door naar dit…

Afbeelding
EchoMira
Posts in topic: 1
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Kells schreef: 15 mar 2023, 23:06 Ik vind het meer op een Cocker lijken. Moeten we hier naar toe? Ik hoop toch van niet. :cry:
Je ontkomt er niet aan als je blijft fokken volgens urker model.
Je kunt alleen maar verder naar beneden in de trechter.

Ik vind jouw honden duizend keer leuker. Sterker nog die wil ik wel en die andere hoef ik niet. Maar zonder nieuw bloed gaan de oren niet ineens terug omhoog en verzandt een correcte bevedering in een belachelijk pinopak.

Qua keuring moet ik wel zeggen dat ik ze dan liever een keer mooi in de vacht heb en dat dat verder gewoon een foto mag zijn. Verder vind ik alleen de bouw belangrijk en dat zit bij een setter altijd wel goed. Haar is maar haar. Kan er gewoon af.
Fabienne

Bericht door Fabienne »

Nanna schreef: 15 mar 2023, 23:53 Nou snap ik best dat je als huishondbezitter best wat bevedering op je hond wilt. Die vacht is per slot het sieraad.
Maar hou het dan hier bij

Afbeelding

En sla niet totaal door naar dit…

Afbeelding
Die bovenste is echt prachtig, al blijft de werk lijn wel knapper maar ik snap (misschien ook weer niet) dat niet iedereen op dat heftige van een werklijn zit te wachten.
Loraine
Posts in topic: 2
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Bericht door Loraine »

Ik moet zeggen dat ik de werklijn hier in de straat ontzettend vind meevallen qua heftigheid.
De eigenaar doet er veldwerk mee geloof ik en wandelt/fietst veel maar ook als er meerdere dagen weinig mee gedaan is is hij rustiger dan mijn Keesje. :P
En nee, ik ga niet beweren dat hij ook zo relaxed zou zijn als je er alleen maar blokjes om mee gaat lopen.

Qua uiterlijk zou ik de werklijn verkiezen boven de showlijn, ik vind langer haar etc prachtig maar dat overvloedige is mij teveel.
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
Kells

Bericht door Kells »

Loraine schreef: 16 mar 2023, 09:50 Ik moet zeggen dat ik de werklijn hier in de straat ontzettend vind meevallen qua heftigheid.
De eigenaar doet er veldwerk mee geloof ik en wandelt/fietst veel maar ook als er meerdere dagen weinig mee gedaan is is hij rustiger dan mijn Keesje. :P
En nee, ik ga niet beweren dat hij ook zo relaxed zou zijn als je er alleen maar blokjes om mee gaat lopen.

Qua uiterlijk zou ik de werklijn verkiezen boven de showlijn, ik vind langer haar etc prachtig maar dat overvloedige is mij teveel.
O ja, jij kent Paddy natuurlijk! Ja hij doet, net als ik, veldwerktraining. Mijn honden zijn in huis ook gewoon rustig, als ze maar voldoende beweging krijgen. D.w.z. Losloopwandelingen.
Nanna

Bericht door Nanna »

Loraine schreef: 16 mar 2023, 09:50

Die haargordijnen zijn volgens mij iets Amerikaans. Hier zie je dat toch niet?
*kijkt hoopvol*
Mizzsylver
Welke: Duitse herder
Contacteer:

Bericht door Mizzsylver »

Nanna schreef: 16 mar 2023, 10:35

*kijkt hoopvol*
Die vachten niet, dit is de crufts Bob van dit jaar:

Afbeelding
Afbeelding
Fabienne

Bericht door Fabienne »

Mizzsylver schreef: 16 mar 2023, 11:15

*kijkt hoopvol*

Afbeelding
Ook best veel haar, vooral aan de borst en dat maakt die hond heel zwaar en log terwijl een setter toch best een elegante sierlijke hond van zichzelf is
Kells

Bericht door Kells »

EchoMira schreef: 16 mar 2023, 01:31
Kells schreef: 15 mar 2023, 23:06 Ik vind het meer op een Cocker lijken. Moeten we hier naar toe? Ik hoop toch van niet. :cry:
Je ontkomt er niet aan als je blijft fokken volgens urker model.
Je kunt alleen maar verder naar beneden in de trechter.

Ik vind jouw honden duizend keer leuker. Sterker nog die wil ik wel en die andere hoef ik niet. Maar zonder nieuw bloed gaan de oren niet ineens terug omhoog en verzandt een correcte bevedering in een belachelijk pinopak.

Qua keuring moet ik wel zeggen dat ik ze dan liever een keer mooi in de vacht heb en dat dat verder gewoon een foto mag zijn. Verder vind ik alleen de bouw belangrijk en dat zit bij een setter altijd wel goed. Haar is maar haar. Kan er gewoon af.
Dat ben ik deels met je eens. Die types uit showlijnen doen het prima als huishond, maar waar ze ooit voor bedoeld waren, daar zijn ze gewoon niet meer geschikt voor. De showlijnen zijn een stuk groter en minder snel en wendbaar in het veld.
Fabienne

Bericht door Fabienne »

Kells schreef: 15 mar 2023, 23:45
Fabienne schreef: 15 mar 2023, 23:26 Maar dit zie je toch bij de meeste show lijnen met vacht? Kijk naar de golden of een springer spaniel...vreselijk om te zien en totaal niet functioneel maar wel iets wat al jaren speelt. Blij dat het bij de flatcoated nog wel redelijk meevalt.
Ja, maar die hebben weer andere problemen, helaas.
Klopt, zou het ook de hoogste tijd vinden om binnen de flatcoated is wat anders door te roeren en zou daar ook best aan mee willen werken.
Loraine
Posts in topic: 2
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Bericht door Loraine »

Kells schreef: 16 mar 2023, 10:24
Loraine schreef: 16 mar 2023, 09:50 Ik moet zeggen dat ik de werklijn hier in de straat ontzettend vind meevallen qua heftigheid.

O ja, jij kent Paddy natuurlijk! Ja hij doet, net als ik, veldwerktraining. Mijn honden zijn in huis ook gewoon rustig, als ze maar voldoende beweging krijgen. D.w.z. Losloopwandelingen.
Klopt. :lol1:
Prachtige hond, ietsje aan de smalle kant naar mijn smaak maar ik hou persoonlijk gewoon van wat stevigere honden (bouw/spier, niet vet). :mrgreen:
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
blacky

Bericht door blacky »

Fabienne schreef: 16 mar 2023, 11:33
Mizzsylver schreef: 16 mar 2023, 11:15
*kijkt hoopvol*

Afbeelding
Ook best veel haar, vooral aan de borst en dat maakt die hond heel zwaar en log terwijl een setter toch best een elegante sierlijke hond van zichzelf is
Die hond is niet zwaar hij lijkt zwaar dat is wat anders. Onder al deze vacht zit volgens mij een erg mooie hond. Het haar op de borst is ook niet helemaal in verhouding met de rest van de beharing.
Plaats reactie