De Dober die de Working Group won
Re: De Dober die de Working Group won
Ik vond die dobers uit Magnum PI, Zeus en Apollo, mooie honden.
Ik vindt ze nu te lomp.
Ik vindt ze nu te lomp.
-
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: Duitse herder
- Contacteer:
Ik vind ze ook te zwaar worden, te log. Teveel dogachtig ipv rank en lenig. Ook te zware lippen en te overdreven voorborst al valt dat laatste bij deze nog mee.
Nou inderdaad. Hij ziet er wel lief uit. In mijn jeugd had een van de buren er een. Prachtige slanke reu. Ongelooflijke rothond dat wel. Heeft zijn bazin uiteindelijk in de keuken gegijzeld toen haar man aan het werk was. Geen mobieltje toen natuurlijk. Ze is er de hele dag gebleven want ze mocht er niet uit van de hond. Hond is daarna ingeslapen.
- Célie
- Honden: 1
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
Ik vind het niet echt een Doberman meer zo
Soort van rottweiler light. Raar, ze horen rank en elegant te zijn. Vind ik dan..
- galga's
- Posts in topic: 2
- Honden: 5
- Welke: Galgo - Silken windhound - Afghaan
Ik wilde vroeger altijd een Dobermann. De dobers van Neerlands Stam. Prachtig. Maar nu? Nee, dank je. Laat maar.
- galga's
- Honden: 5
- Welke: Galgo - Silken windhound - Afghaan
Ik zag dat die kennel nog steeds bestaat. Fokker nummer 3 is er nu mee bezig. Helaas staan er maar weinig foto's op hun homepage. Maar die paar honden die bij de In Memoriam staan, daar wordt ik niet blij van. Hartproblemen en kanker en veel te jong gestorven. Niet bepaald reclame voor jezelf als fokker
Vèr weg blijven van Dobers. Zowat alles is aangetast door DCM. Als ze niet gaan outcrossen bestaat het hele ras over 20 jaar niet meer.
- CatnDog
- Posts in topic: 3
- Welke: Groenendaeler
Ik vond die Dobermann eigenlijk wel meevallen. Voor mijn smaak ook te stevig/breed gebouwd (niet alleen een diepe borst maar ook een diepliggend kruis), maar verder toch wel aardig gelukt. Beter dan veel van zijn concurrenten. Die Rottweiler bijvoorbeeld. Brrr.
Ja, maar ‘aardig gelukt’ en ‘wel meevallen’ vind ik zelf onvoldoende om als winnaar van een groep uit de bus te komen.
- malinois
- Honden: 3
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
Het ras valt om van ellende. Heb er met ex 2 gehad: 1 zoon van Zeppelin van Neerlands Stam. Prachtige hond, maar ja, met zulke dunne stelten en een enorme borst topzwaar. Hij had dus met 6 jaar al een nekhernia die niet te opereren was. Hij is 10 geworden maar vraag niet hoe.
Daarnaast 1 dober uit Duitsland gekocht, speciaal van een sportfokker ivm de maat en body (dus kleiner en minder blessuregevoelig) dat was ie inderdaad maar die viel om op amper 5 jarige leeftijd aan maagkanker.
Om ons heen in de doberwereld hoorden we alleen maar dergelijke dingen helaas. De laatste fokker is ook gelijk gestopt hierna want die kon gewoon niet meer een gezonde hond fokken. Ze is over gegaan op mechels en die fokt ze nog steeds.
Daarnaast 1 dober uit Duitsland gekocht, speciaal van een sportfokker ivm de maat en body (dus kleiner en minder blessuregevoelig) dat was ie inderdaad maar die viel om op amper 5 jarige leeftijd aan maagkanker.
Om ons heen in de doberwereld hoorden we alleen maar dergelijke dingen helaas. De laatste fokker is ook gelijk gestopt hierna want die kon gewoon niet meer een gezonde hond fokken. Ze is over gegaan op mechels en die fokt ze nog steeds.
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Zo sta je met je lieve hond te spelen en zo valt ze dood meer. DCM.
Wel een duidelijk verhaalNanna schreef: ↑16 mar 2023, 20:55 Huivert u maar even.
https://www.instituteofcaninebiology.or ... n-pinscher
Die video is vreselijk.
Voor een rottweiler zou ik 't een mooie hond hebben gevonden. PfffCatnDog schreef:Ik vond die Dobermann eigenlijk wel meevallen. Voor mijn smaak ook te stevig/breed gebouwd (niet alleen een diepe borst maar ook een diepliggend kruis), maar verder toch wel aardig gelukt. Beter dan veel van zijn concurrenten. Die Rottweiler bijvoorbeeld. Brrr.
- Persistence
- Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox
Dat is ook wel precies wat in het artikel staat, het hart kan er zomaar mee stoppen.
Dit lijkt me wel de beste manier om dood te gaan, lekker aan het spelen en klaar, niks van gemerkt.
- Persistence
- Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox
Nee en ook niet met 6 of 8 jaar.
- CatnDog
- Posts in topic: 3
- Welke: Groenendaeler
@ Malinois: wat sneu.
Ik vind het wel mooie honden, dus eeuwig zonde dat zo'n ras helemaal kapot wordt gefokt.
@ Nanna: waarom zou iemand zo'n filmpje uploaden? Probeert hij andere eigenaren te waarschuwen om niet voor dit ras te gaan?
Ik vind het wel mooie honden, dus eeuwig zonde dat zo'n ras helemaal kapot wordt gefokt.
@ Nanna: waarom zou iemand zo'n filmpje uploaden? Probeert hij andere eigenaren te waarschuwen om niet voor dit ras te gaan?
-
- Welke: Whippet en Lurcher
Ik zou het denk ik ook uploaden. Niet elk filmpje hoeft gezellig te zijn om interessant te zijn, toch?
Ik vind de eerste hond best een knappe hond, hoor. Veel te zwaar naar mijn smaak maar ik zou er weer een greyhound met een wespentaille van maken en dat is ook niet correct.
Ik vind de eerste hond best een knappe hond, hoor. Veel te zwaar naar mijn smaak maar ik zou er weer een greyhound met een wespentaille van maken en dat is ook niet correct.