Afgelopen weekend heb ik weer meegedaan aan de vuurtorentrail in Ameland. Dit keer met Meeko, de 12 km. Hij gaat altijd nogal hard dus ik was een beetje bezorgd of ik hem niet zou overvragen omdat hij nog niet zo goed doseert maar het is echt heel goed gegaan.
Er was een massastart en ik wist dat hij dan vooral heel hard zou willen gaan. Dus de eerste 500 meter vloog ik vanuit het midden keihard naar voren en liep ik zowaar tussen een aantal heel snelle lopers. Meeko wilde nog steeds harder

Maar ik liep ook samen met iemand en bovendien moet ik nog blessurevrij opbouwen naar die 30 km dus gas terug genomen.
Hij heeft tussendoor heerlijk in het water geplonsd en bij de verzorgingspost kreeg hij vissoep. Na een paar slokken wilde hij gelijk weer door en maakte daarbij veel indruk op wat publiek dat er stond. “Jeetje, die is fanatiek”! Hij heeft keihard gewerkt tot het einde
Op kilometer tien was er een stuk zacht strand waarbij we een aantal lopers inhaalde. Daar had hij wel even moeite mee. Het strand is saai lopen voor een hond en voor hem was het erg lastig alleen verder te gaan zonder het groepje andere honden. Hij herstelde echter snel weer en gaf weer druk op de lijn.
Bij de finish kreeg hij een kluifje en hij wilde heel graag met iedereen knuffelen. Alsof hij zelf door had hoe knap hij wel niet was geweest. Ik heb hem helemaal plat gezoend
We waren 6e bij de dames, van de 17. Gemiddelde tijd was 6:33/km. Was ik zelf erg tevreden mee na maanden blessure en in het zware parcours.