Mastin Espagnol toen en nu
Re: Mastin Espagnol toen en nu
Pffff wat vreselijk zeg. Waar wordt zo’n hond voor gebruikt? Die kan toch niks.
-
- Posts in topic: 2
- Honden: 2
Er lopen in onze omgeving een aantal en die zien er helemaal niet uit als die jij post. Vaak wel overgewicht en overbouwd maar ze zijn dan ook allemaal gecastreerd en echt vlot gaan ze niet.
Ik ging even Googlen wat ik bedoel en zie dat er wel heel veel honden triest bijlopen
Ik zie veelal dit model, of iets ranker nog:
Ik ging even Googlen wat ik bedoel en zie dat er wel heel veel honden triest bijlopen
Zie je dan werkende honden of de showfiguren?Rennendehond schreef: ↑22 mar 2023, 18:38 Er lopen in onze omgeving een aantal en die zien er helemaal niet uit als die jij post. Vaak wel overgewicht en overbouwd maar ze zijn dan ook allemaal gecastreerd en echt vlot gaan ze niet.
-
Nee joh Gewoon van die sloffende honden achter vaak oudere vrouwen aan. Ze hebben vaak ook dikke Podenco’s met drie poten of één oog.Nanna schreef: ↑22 mar 2023, 18:49Zie je dan werkende honden of de showfiguren?Rennendehond schreef: ↑22 mar 2023, 18:38 Er lopen in onze omgeving een aantal en die zien er helemaal niet uit als die jij post. Vaak wel overgewicht en overbouwd maar ze zijn dan ook allemaal gecastreerd en echt vlot gaan ze niet.
Ik had geen idee dat ze er op show zo uitzien
Die zogenaamde showhonden mogen ze meteen afschaffen.
Lijkt wel op dierenmishandeling.
De honden die Diana laat zien (en ook die van Jenn90) zullen waarschijnlijk nooit op een show verschijnen
Zij lijken mij wel "fit for function"
Lijkt wel op dierenmishandeling.
De honden die Diana laat zien (en ook die van Jenn90) zullen waarschijnlijk nooit op een show verschijnen
Zij lijken mij wel "fit for function"
- CatnDog
- Posts in topic: 1
- Honden: 1
- Welke: Groenendaeler
Ik dacht dat Mastins er zo uit zagen zoals Diana ze laat zien. Hoog op de poten en compleet met krulstaart. Maar hangbuikjes: nee.
Het doet me een beetje denken aan leeuwen in India vs Afrikaanse leeuwen. Waar zijn die hangbuikjes toch voor nodig?
Het doet me een beetje denken aan leeuwen in India vs Afrikaanse leeuwen. Waar zijn die hangbuikjes toch voor nodig?
- Josefien
- Honden: 3
- Welke: Montero Valdueza-Javier Mastin-Merlijntje Braque Français Pyrenees type-Edison
De mastin espanol bestaat niet. Die showexemplaren zijn kruisingen met st bernhards en andere zware molossers. Dit zijn dus geen ware mastins. De echte mastins zijn zoals de exemplaren die Diana laat zien en zullen nooit het achtervoegsel espanol krijgen, maar worden vernoemd naar de regio waar ze leven (leones, extramadura, manchego). Aldus de Spaanse liefhebbers van dit type hond. Die showexemplaren komen van elders (bv http://www.tornadoerben.com/spanelsky-m ... out-us.htm) en hebben niets van doen met Spanje, laat staan met een mastin.
Het is net zoiets als een stabij of patrijs Nederlands noemen, dat gaat er bij mij ook niet in. Het is een Fries en een Drent
Het is net zoiets als een stabij of patrijs Nederlands noemen, dat gaat er bij mij ook niet in. Het is een Fries en een Drent
-
- Welke: Whippet en Lurcher
Ik snap dat gelul met dat vel niet.
Wie wil dat nou echt?
Wie wil dat nou echt?
Die op de allereerste foto doet me aan Linda denken