D66 over katten en honden

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Célie
Posts in topic: 2
Honden: 1
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Re: D66 over katten en honden

Bericht door Célie »

EchoMira schreef: 28 mar 2023, 12:37 Alle partijen worden financierd.
Dat de agrarische sector "achter BBB zit" vind ik veel minder verdacht dan hoe het gebracht wordt.
Dat is toch het hele spelletje, dat partijen een achterban hebben? Wat is daar onfris aan?
En wie ageren er het hardste tegen... :smile:
Pendrag
Posts in topic: 3

Bericht door Pendrag »

EchoMira schreef: 28 mar 2023, 12:37 Alle partijen worden financierd.
Dat de agrarische sector "achter BBB zit" vind ik veel minder verdacht dan hoe het gebracht wordt.
Dat is toch het hele spelletje, dat partijen een achterban hebben? Wat is daar onfris aan?
BBB is net zo onfris als VVD die in de zak zit van Shell. Oude wijn in nieuwe zakken.

Voor mij het (systeem) onfris omdat de partijen gefinancierde belangengroeperingen zijn. Zonder visie voor de toekomst over andere dingen dan de belangen van hun eigen achterban.
Tis but a scratch
EchoMira
Posts in topic: 11
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Pendrag schreef: 28 mar 2023, 17:26Oude wijn in nieuwe zakken.
Beter dan ouwe wijn in ouwe zakken. Dat heb je als je nooit meer opstapt. Dan krijg je zo'n electoraal nekschot.
Ik vind de zonden van BBB helemaal niet relevant. CDA wordt gerund door een sekte, D66 is een handpop van de internationale ambtenarij en SP heult met communisten.
Natuurlijk heeft BBB een eigen belang. Het is een industriepartij. Voor de agrarische industrie. Natuurlijk gaat het dan over geld.

Het maakt me helemaal niet uit welke bijl er aan de wortel gelegd wordt. Als het maar gebeurt.
Pendrag

Bericht door Pendrag »

EchoMira schreef: 28 mar 2023, 23:07
Pendrag schreef: 28 mar 2023, 17:26Oude wijn in nieuwe zakken.
Beter dan ouwe wijn in ouwe zakken. Dat heb je als je nooit meer opstapt. Dan krijg je zo'n electoraal nekschot.
Ik vind de zonden van BBB helemaal niet relevant. CDA wordt gerund door een sekte, D66 is een handpop van de internationale ambtenarij en SP heult met communisten.
Natuurlijk heeft BBB een eigen belang. Het is een industriepartij. Voor de agrarische industrie. Natuurlijk gaat het dan over geld.

Het maakt me helemaal niet uit welke bijl er aan de wortel gelegd wordt. Als het maar gebeurt.
Ik zie dus geen enkele bijl. BBB gaat de stikstofcrisis bij de boeren weghalen. En dan? Er is en blijft een stikstofprobleem. En noem alle andere pijndossiers maar op. Wat mij betreft zijn de 'zonden' van BBB vergelijkbaar met alle zittende partijen. Ik heb geen enkel geloof meer in het huidige systeem.
Tis but a scratch
ConfuocoTollers
Honden: 5
Welke: Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Bericht door ConfuocoTollers »

GoldenGizmo schreef: 27 mar 2023, 12:58 Het enige wat mij hieraan enigszins verbaasd is dat het niet van de PvdD komt. Van die partij verwacht ik dat ze dat uiteindelijk ook willen (een totaalverbod op het houden van welk dier dan ook), maar ze weten zelf ook wel dat hun kiezers daar nog niet klaar voor zijn. Dat is meer iets voor over een paar decennia.

Ik ben trouwens voor een landelijk verbod op Tjeerd de Groot, kan dat ook geregeld worden?
Eens, dit is helemaal de agenda van de PvdD. Van D66 vind ik het opvallend, alleen al omdat ze zouden moeten kunnen aanvoelen dat ze zichzelf hiermee niet populair maken..en dat is nogal een dingetje de laatste tijd :F:
Nanna

Bericht door Nanna »

Onzin. PvdD is helemaal niet tegen huisdieren.

‘ Onze idealen
Fokken op extreme uiterlijke kenmerken van huisdieren is niet toegestaan, net zomin als het toepassen van inteelt bij de fok. Handel in en import van deze dieren is verboden.
De invoer van buitenlandse puppy’s uit fokschuren wordt verboden. Hierop wordt, in samenwerking met de ons omringende landen, streng gecontroleerd.
De minimumleeftijd voor het scheiden van kittens van hun moeder gaat omhoog naar 12 weken.
De chipplicht voor honden wordt uitgebreid naar katten.
Dierenwinkels worden aangemoedigd om te stoppen met de verkoop van dieren. Zij kunnen hun klanten in plaats daarvan doorverwijzen naar een opvangcentrum of asiel.
Om impulsaankopen te voorkomen, wordt verkoop van dieren via internet, tuincentra, markten en andere locaties verboden. Dieren- asiels zijn hiervan uitgezonderd.
Er komen minimumnormen voor dierbenodigdheden als hokken en kooien. Het in afzondering houden van sociale dieren, zoals konijnen, wordt verboden, net als de verkoop van vissenkommen en te kleine hokken of kooien. Nieuwe eigenaren krijgen actief informatie aangeboden over welzijnsnormen en -regels.
Er komt een korte positieflijst van dieren die, gelet op hun natuurlijke gedrag en behoeften, geschikt zijn om als huisdier te worden gehouden.
Markten waar dieren worden verkocht of tentoongesteld, zoals paarden- of vogelmarkten, worden verboden, net als online dierenmarkten of websites.
De helft van alle huishoudens in Nederland heeft een of meer huisdieren. Naast honden en katten, worden er ook exotische dieren als huisdier gehouden, terwijl deze dieren hier absoluut niet geschikt voor zijn. Hun behoeften en instincten zijn immers gelijk aan die van hun soortgenoten in het wild. In een huiselijke omgeving kan daar niet aan worden voldaan. De Partij voor de Dieren wil dat er een korte positieflijst komt van dieren die, gelet op hun natuurlijke gedrag en behoeften, nog als huisdier kunnen worden gehouden. Andere dieren mogen niet gehouden of verhandeld worden.

Via fokkers worden er veel dieren verhandeld als huisdier. Het fokken van rasdieren richt zich vooral op het uiterlijk van de dieren, niet op hun gezondheid of welzijn. Honden en katten met een korte snuit en kleine schedel worden speciaal op die kenmerken gefokt. Dit leidt tot ademhalingsproblemen, chronische hoofdpijn en epileptische aanvallen. Daarnaast worden in Nederland en daarbuiten in grote schuren in totaal tienduizenden honden gefokt door malafide fokkers en broodfokkers. Hier moet hard tegen opgetreden worden.’
Frootje
Posts in topic: 1
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Bericht door Frootje »

Ik heb nooit zo het idee gekregen dat de PvdD nu van de honden af wil. Katten weet ik niet. Maar misschien heb ik recente ontwikkelingen gemist. Toen ik me een tijd geleden inlas, las ik juist dat ze best dingen hebben gedaan voor bijvoorbeeld eigenaren van hulphonden en op het gebied van huisdieren in zorginstellingen en zo. Volgens mij hebben er ook best mensen die bij de PvdD zitten zelf een hond of kat. Dat verwacht ik nu niet direct van een partij die de huisdieren wil afschaffen.

Maar het zou me niks verbazen als er partijen zijn die uiteindelijk gaan komen met iets als ‘maximaal één hond per huishouden’ of dat soort kul. Lijkt me niet haalbaar, maar het zal ze vast niet tegenhouden het te opperen. :F:

[Edit] Oeps, Nanna was me voor over de PvdD. :F:
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Of je het nou verbiedt of de liefhebber dusdanig treitert met allerlei regeltjes dat ze er vanzelf mee ophouden vind ik weinig verschillen.
Dat gepreek van die mensen. Bemoei je gewoon met je eigen zaken. Maar goed, daar ga je natuurlijk ook niet voor in de politiek.

Voor mij hoeft dat zure gegluur naar andermans interesses niet. Ik hou mijn mening over jouw drie kinderen toch ook voor me?
GoldenGizmo
Welke: Golden retriever

Bericht door GoldenGizmo »

Nanna schreef: 29 mar 2023, 18:11 Onzin. PvdD is helemaal niet tegen huisdieren.

‘ Onze idealen
Fokken op extreme uiterlijke kenmerken van huisdieren is niet toegestaan, net zomin als het toepassen van inteelt bij de fok. Handel in en import van deze dieren is verboden.
De invoer van buitenlandse puppy’s uit fokschuren wordt verboden. Hierop wordt, in samenwerking met de ons omringende landen, streng gecontroleerd.
De minimumleeftijd voor het scheiden van kittens van hun moeder gaat omhoog naar 12 weken.
De chipplicht voor honden wordt uitgebreid naar katten.
Dierenwinkels worden aangemoedigd om te stoppen met de verkoop van dieren. Zij kunnen hun klanten in plaats daarvan doorverwijzen naar een opvangcentrum of asiel.
Om impulsaankopen te voorkomen, wordt verkoop van dieren via internet, tuincentra, markten en andere locaties verboden. Dieren- asiels zijn hiervan uitgezonderd.
Er komen minimumnormen voor dierbenodigdheden als hokken en kooien. Het in afzondering houden van sociale dieren, zoals konijnen, wordt verboden, net als de verkoop van vissenkommen en te kleine hokken of kooien. Nieuwe eigenaren krijgen actief informatie aangeboden over welzijnsnormen en -regels.
Er komt een korte positieflijst van dieren die, gelet op hun natuurlijke gedrag en behoeften, geschikt zijn om als huisdier te worden gehouden.
Markten waar dieren worden verkocht of tentoongesteld, zoals paarden- of vogelmarkten, worden verboden, net als online dierenmarkten of websites.
De helft van alle huishoudens in Nederland heeft een of meer huisdieren. Naast honden en katten, worden er ook exotische dieren als huisdier gehouden, terwijl deze dieren hier absoluut niet geschikt voor zijn. Hun behoeften en instincten zijn immers gelijk aan die van hun soortgenoten in het wild. In een huiselijke omgeving kan daar niet aan worden voldaan. De Partij voor de Dieren wil dat er een korte positieflijst komt van dieren die, gelet op hun natuurlijke gedrag en behoeften, nog als huisdier kunnen worden gehouden. Andere dieren mogen niet gehouden of verhandeld worden.

Via fokkers worden er veel dieren verhandeld als huisdier. Het fokken van rasdieren richt zich vooral op het uiterlijk van de dieren, niet op hun gezondheid of welzijn. Honden en katten met een korte snuit en kleine schedel worden speciaal op die kenmerken gefokt. Dit leidt tot ademhalingsproblemen, chronische hoofdpijn en epileptische aanvallen. Daarnaast worden in Nederland en daarbuiten in grote schuren in totaal tienduizenden honden gefokt door malafide fokkers en broodfokkers. Hier moet hard tegen opgetreden worden.’
Ik zeg ook niet dat ze dat nu willen, en al helemaal niet dat ze dat nu uitdragen. Ik zeg dat ik verwacht dat ze dat over een paar decennia willen. Zoals Peta dat nu al wil, zie ik dat in de toekomst bij de PvdD.
ConfuocoTollers
Contacteer:

Juist. En de PvdD heeft net iets te veel "bekenden" bij PETA een aanverwanten.
Nanna

Bericht door Nanna »

Over een paar decennia ben ik dood. 😂
Random
Posts in topic: 6

Bericht door Random »

Zolang er binnen de PvdD nog mensen zijn die vlees, zuivel en eieren eten, moeten ze niet zeuren over mijn van de straat geadopteerde hond en kat.
Iets met een balk en een splinter. Maar ik verwacht ook niet dat ze dat gaan doen.

kittens pas met 12 weken naar de nieuwe eigenaar vind ik flauwekul, de sterkste en oudste van mijn katten zijn met zes weken bij mij gekomen. Een gevonden en 2 waarbij de eigenaar er per se op dat moment van af wilde. Zulke kittens gaan sterke verbindingen aan met de nieuwe eigenaar en eventuele andere huisdieren. Bovendien werkt het andersom ook zo; vanwege hun superschattige voorkomen worden ze sneller en dieper in harten gesloten dan kittens waar het kitten-achtige al een beetje begint te verdwijnen.

Verder vind ik veel van hun voorstellen hout snijden. Verbieden heeft wel degelijk zin, anders zouden we toch ook niet zo zitten te bidden om een fokverbod op klapkaken? Daarnaast heeft concrete regelgeving om leed te voorkomen niets met prediken te maken. Net zo min als je 'predikt' tegen genitale verminking of seksueel misbruik van kinderen.

Een verbod op het houden van honden in de stad zie ik veel meer komen van de islamitische lobby en het verbod op katten van de notoire buitenkatten-haters.
S.V.
Posts in topic: 2

Bericht door S.V. »

Tja als het nu niet zo is dan zal het er later wel van komen, ze zijn heel erg aan het schaven van wat is en stukje bij beetje gaan er lagen af van wat mag
Afbeelding
ellen en de birmanen

Bericht door ellen en de birmanen »

Random schreef: 30 mar 2023, 08:37 Zolang er binnen de PvdD nog mensen zijn die vlees, zuivel en eieren eten, moeten ze niet zeuren over mijn van de straat geadopteerde hond en kat.
Iets met een balk en een splinter. Maar ik verwacht ook niet dat ze dat gaan doen.

kittens pas met 12 weken naar de nieuwe eigenaar vind ik flauwekul, de sterkste en oudste van mijn katten zijn met zes weken bij mij gekomen. Een gevonden en 2 waarbij de eigenaar er per se op dat moment van af wilde. Zulke kittens gaan sterke verbindingen aan met de nieuwe eigenaar en eventuele andere huisdieren. Bovendien werkt het andersom ook zo; vanwege hun superschattige voorkomen worden ze sneller en dieper in harten gesloten dan kittens waar het kitten-achtige al een beetje begint te verdwijnen.

Verder vind ik veel van hun voorstellen hout snijden. Verbieden heeft wel degelijk zin, anders zouden we toch ook niet zo zitten te bidden om een fokverbod op klapkaken? Daarnaast heeft concrete regelgeving om leed te voorkomen niets met prediken te maken. Net zo min als je 'predikt' tegen genitale verminking of seksueel misbruik van kinderen.

Een verbod op het houden van honden in de stad zie ik veel meer komen van de islamitische lobby en het verbod op katten van de notoire buitenkatten-haters.
bij fokkers gaan kittens weg met 13 weken. de meeste kittens die te vroeg bij de moeder weggaan hebben gedragsproblemen, zoals aanvallen, bijten. dat jij nu toevallig kittens had die dat niet hebben wil niet zeggen dat het niet zo is. kittens van 13 weken zijn net zo goed kitten als kittens van 6 weken. ook het kittenachtige hebben ze nog.
ik heb echt het verschil in gedrag gezien van kittens die te vroeg bij de moeder weg zijn gegaan en kittens die ouder waren toen ze het nest verlieten.

het chippen van katten hadden ze al eerder moeten verplichten. dat zal een hoop zogenaamde zwerfkatten schelen.
Random

Bericht door Random »

Ga nou nog es ff lezen? Ik had er niets over te vertellen en mijn ervaring is anders. De enige kat met door jou genoemde problemen die ik ooit gehad heb was er een die ik met drie dagen in mijn handen gedrukt kreeg door mijn leerlingen. Waarschijnlijk een wild kattenjong.

Andere gedragsproblemen ken ik wel van raskatten waar de fokker niet genoeg energie had gestoken in de kat te laten wennen aan menselijk contact of contact met andere huisdieren. Een daarvan werd wel veel mee gespeeld door het kind des huizes. Waardoor mijn dochtertje er nog enigszins normaal contact mee kon hebben en hem uit zijn schulpje kon halen.

slordige lezer ben jij!

Ik vind de leeftijd voor een kitten tussen 8 en 10 weken prima. Liever niet eerder, maar ook zeker niet later,
Random

Bericht door Random »

ellen en de birmanen schreef: 30 mar 2023, 09:51
Random schreef: 30 mar 2023, 08:37 Zolang er binnen de PvdD nog mensen zijn die vlees, zuivel en eieren eten, moeten ze niet zeuren over mijn van de straat geadopteerde hond en kat.

bij fokkers gaan kittens weg met 13 weken. de meeste kittens die te vroeg bij de moeder weggaan hebben gedragsproblemen, zoals aanvallen, bijten. dat jij nu toevallig kittens had die dat niet hebben wil niet zeggen dat het niet zo is. kittens van 13 weken zijn net zo goed kitten als kittens van 6 weken. ook het kittenachtige hebben ze nog.
ik heb echt het verschil in gedrag gezien van kittens die te vroeg bij de moeder weg zijn gegaan en kittens die ouder waren toen ze het nest verlieten.

het chippen van katten hadden ze al eerder moeten verplichten. dat zal een hoop zogenaamde zwerfkatten schelen.
ik vind het elitair van fokkers. Ook ben ik niet de enige met die ervaring hoor. De meeste mensen die ik ken met htk-katten hebben die gekregen rond de leeftijd van 6-10 weken.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Ik vind dat ze uberhaupt niet moeten zeuren maar laten we in godesnaam ophouden elkaar de hele dag aan controles op zuiverheid te onderwerpen. Daar moeten we nou net minder van hebben.

Als je het probleem niet gaat oplossen hoef je je er ook niet mee te bemoeien. Dus nee, ook geen klapkakenverbod. Dat hebben ze al een keer gedaan en er liepen nooit meer klapkaken rond dan toen. Je treitert de verkeerde mensen met je stompzinnige gepreek. De enigen die zich aan je regeltjes houden zijn mensen die het nu ook al doen.
Nanna

Bericht door Nanna »

Dus een pup kun je rustig met zeven weken ophalen maar een kat dient mínstens een maand langer te blijven? Bijzonder.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Nanna schreef: 30 mar 2023, 11:16 Dus een pup kun je rustig met zeven weken ophalen maar een kat dient mínstens een maand langer te blijven? Bijzonder.
Weet je hoe je huiskamer er uit ziet als je 7 kittens van twaalf weken hebt?
Niet dat ik vind dat je ze in de huiskamer moet hebben maar dat vinden die mensen altijd juist wel.
Maar goed, stop ze vooral in hun eigen kamer. Is goed voor de ontwikkeling.
Nanna

Bericht door Nanna »

Ik heb, in een tijd waarin men zich nog niet hiermee bezighield, mijn siameesje Tirza gewoon met zeven weken opgehaald. Leukste kat die ik ooit gehad heb. Geweldige knuffelkont.
Juist met honden vind ik het prettiger als ze langer bij de fokker blijven. Laat die maar pis en stront ruimen😂
GoldenGizmo
Welke: Golden retriever

Bericht door GoldenGizmo »

Die nieuwe wet voor dierenwelzijn was niet voor niks super breed geformuleerd hè. Ze zeiden wel dat het voor landbouwhuisdieren bedoeld is, maar zo staat het niet in de wet.

Overigens ben ik er wel voor dat er minimale eisen worden gesteld aan huisvesting van huisdieren. Ik vind het heel raar dat, wanneer je honden in een kennel hebt, die kennel wel bepaalde minimale afmetingen moet hebben, maar dat Mien op de hoek haar hond 23 uur per dag in een kleine bench mag stoppen bijvoorbeeld. Of kijk eens op de website van het LICG wat de minimale grootte van een kooi voor een dwerghamster zou moeten zijn (minimaal 70x50 cm), en ga dan eens op zoek in een dierenwinkel naar een hamsterkooi die aan die minimale eis voldoet. Ik heb ooit zelfs een dierenwinkelketen een tekst zien publiceren die volgens mij letterlijk van het LICG afkomstig was, met die afmetingen erin. Ik heb vervolgens op hun website elke hamsterkooi bekeken, exact 0 voldeden. NUL! En toen ik daar een opmerking over plaatste op facebook onder hun artikel, was hun enige reactie mijn opmerking te liken :oohja: Ik zie daar eigenlijk meer in dan in een totaalverbod op het houden van allerlei diersoorten.
EchoMira

Bericht door EchoMira »

Het enige dat je bereikt door minima te stellen is dat mensen denken dat je wel goed zit als je je aan dat minumum houdt.
Hoe mensen met dieren om moeten gaan is cultuurgebonden, dat kun je niet van wetswege voorschrijven.
ConfuocoTollers
Contacteer:

Nanna schreef: 30 mar 2023, 11:16 Dus een pup kun je rustig met zeven weken ophalen maar een kat dient mínstens een maand langer te blijven? Bijzonder.
En zelfs daarover verschillen de meningen. In het buitenland zijn fokkers die pups pas met 12 weken laten verhuizen, heilig overtuigd dat dat beter is voor ze. Ik zou gillend gek worden van een heel nest op die leeftijd denk ik, maar ieder z'n ding.
Nanna

Bericht door Nanna »

ConfuocoTollers schreef: 30 mar 2023, 14:32
En zelfs daarover verschillen de meningen. In het buitenland zijn fokkers die pups pas met 12 weken laten verhuizen, heilig overtuigd dat dat beter is voor ze. Ik zou gillend gek worden van een heel nest op die leeftijd denk ik, maar ieder z'n ding.
In de teckelkennel moesten sommige nesten ruwhaarpups echt op zes weken weg omdat ze mekaar anders uitmoorden. Serieus. De anderen gingen inderdaad pas met 12 weken en dat was toen bijzonder.
Omega
Welke: Nu een echte toller

Bericht door Omega »

ConfuocoTollers schreef: 30 mar 2023, 14:32
:proest:
Ze zagen er zo schattig uit vorig jaar. :I:
Afbeelding

Afbeelding

Aan eentje hadden we de handen al vol. :Q: :I:
Afbeelding
Plaats reactie