Wat is het leukste terriërras?
- Lothian
- Posts in topic: 3
- Honden: 3
- Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
- Contacteer:
Re: Wat is het leukste terriërras?
Een boerenfox.
- Sanne
- Posts in topic: 1
- Welke: Chihuahua en Saluki
- Contacteer:
Een Ierse Terrier. Of een Border Terrier, maar daar heb ik moeite mee sinds Sally is aangevallen door een Border Terrier x Mechel. Of een Parson Russell.
Maar het is niet mijn rasgroep.
Maar het is niet mijn rasgroep.
Allemaal zijn ze leuk!
Maar mijn favo's zijn de Foxterriër gladhaar (dat wordt ook de partner van Feta); de Bodeguero; de Ierse terriër (ook zo leuk van karakter); en van de echt kleintjes vind ik de Australische wel zo tof dat ik uit mijn plaat ga als ik er een zie.
Maar mijn favo's zijn de Foxterriër gladhaar (dat wordt ook de partner van Feta); de Bodeguero; de Ierse terriër (ook zo leuk van karakter); en van de echt kleintjes vind ik de Australische wel zo tof dat ik uit mijn plaat ga als ik er een zie.
De boerenfox vind ik hetzelfde als een Rat terriër; ligt toch ongeveer in hetzelfde straatje.
Een goeie mooie boerenfox kan een plaatje zijn om naar te kijken.
- Kruimel
- Honden: 2
- Welke: IJslandse honden
Ier, Soft Coated Wheaten. Die vind ik mooi en niet al te extreem.
Het duo Olie en Bol
Uiteindelijk niks voor mij, maar dat bruine hondje vind ik zo leuk; was dekreu kandidaat voor Feta maar toch net niet mijn ding. Toch is zoiets ook leuk en lekker actief; de moeder Duitse Jachtterriër / heideterriër (zie foto); de vader is een Border Terriër Jack Russell mix. Een terriër mix of kruising is toch ook wel heel gaaf.
Terriërkarakters liggen me totaal niet, maar als ik puur op uiterlijk zou moeten kiezen, zou het een gladhaar fox terrier worden.
Laatst gewijzigd door Amarillo op 11 okt 2021, 17:01, 2 keer totaal gewijzigd.
De jagdterrier vind ik echt prachtig qua kleur en bouw, maar onmogelijk als (mijn) gezinshond. Verder qua looks ook de ruwharige rassen, Norfolk, Cairn, Border.
Qua karakter ken ik er niet zo heel veel om te kunnen vergelijken, hopelijk komt dat nog, want ik heb er dus qua look wel een zwak voor.
Qua karakter ken ik er niet zo heel veel om te kunnen vergelijken, hopelijk komt dat nog, want ik heb er dus qua look wel een zwak voor.
Jack russel yorkje
Jack russel yorkje
- FoxHenkie
- Honden: 1
- Welke: Foxterriër
Foxterriër ruwharig, Welsh terrier, Parson.
De “gewone” Jack Russels worden steeds langer lijkt het. Ik vind ze niet meer zo mooi..
De “gewone” Jack Russels worden steeds langer lijkt het. Ik vind ze niet meer zo mooi..
- kloesje
- Welke: Australian kelpies
Norfolk terriër en een manchester terriër, die laatste omdat die qua kleur zo mooi past bij de rest
- Persistence
- Honden: 2
- Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox
Zo'n brave hussel als op de manege, blikt of bloost nergens van, springt bij iedereen op schoot om geaaid te worden. Zo'n chille vind ik leuk.
Welke ik bloedmooi vind zijn de Luctor et emergo terriers van Saskia Oud. Puur functioneel, enorme werklust, atletisch en mooie kleuren.
Westies en Parsons vind ik ook leuk om te zien. Ik vind het jammer dat de Jack Russels steeds kortere pootjes lijken te krijgen.
Maar een volle terrier past mij niet, dat eigenwijze en jachtdrift is leuk voor anderen
Welke ik bloedmooi vind zijn de Luctor et emergo terriers van Saskia Oud. Puur functioneel, enorme werklust, atletisch en mooie kleuren.
Westies en Parsons vind ik ook leuk om te zien. Ik vind het jammer dat de Jack Russels steeds kortere pootjes lijken te krijgen.
Maar een volle terrier past mij niet, dat eigenwijze en jachtdrift is leuk voor anderen
- Saschesfloor
Die heb ik al. De Cairn Terrier. Al vind ik een Jack Russel ook erg leuk. Mijn collega heeft een Manchester Terrier (kruising) en dat is me toch een leuk beest. Die zou ik zo meenemen.
Denk dat terrierrassen mij sowieso wel liggen.
Denk dat terrierrassen mij sowieso wel liggen.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
- sabine
- Site Admin
- Posts in topic: 4
- Honden: 1
- Welke: Labrador Retriever
- Contacteer:
cairn terriers vind ik om te zien hele leuke hondjes, en toch ook wel jack russels, allebei van die pientere bekkies, ik hou er wel van Ik weet alleen niet of een terrier nou echt bij mij past, maar wie weet kom ik daar ooit nog eens achter