ik ga weg en jij gaat niet mee.
- Teckeltoos
- Posts in topic: 1
- Honden: 1
- Welke: Teckel
ik ga weg en jij gaat niet mee.
Hoe denk(t) jullie hond(en) daar over.
Peer kijkt dan even van " Echt niet??" en daat dan op zijn uitkijk kruk zitten om mij te zien weggaan.
Daarna geeft hij zich rustig neer.
Peer kijkt dan even van " Echt niet??" en daat dan op zijn uitkijk kruk zitten om mij te zien weggaan.
Daarna geeft hij zich rustig neer.
-
- Welke: golden retriever
Re: ik ga weg en jij gaat niet mee.
ik neem hem vaak mee maar als het echt niet kan dan gooit hij zich op het beste moment door het laatste stukje deur heen. en zie hem dan maar eens terug te krijgen, zucht.
- Loraine
- Honden: 2
- Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond
Dívka gaat in de slaapkamer en die hoor je verder hooguit ff trippelen ze slaat wel aan als Mahdu gaat jengelen ofzo en wanneer de buren achter de tuin lopen met een rammelende winkelwagen of blaffende hond.
Mahdu zet ik in de gang, hekje gaat achter me dicht en ik zeg 'tot zo, gedraag je'.
Hem hoor ik enkel wanneer ik mijn fiets pak (hij hoort de deur vd brandgang) of wanneer ik sta te lullen met een buur.
Bij thuiskomst gaat hij zich opfokken, dan hoor je hem mopperen en jengelen maar zodra de voordeur dicht is gaat het hekje open en knuffel ik hem even terwijl ik vraag of hij alle boze boeven heeft weggejaagd.
Dan is hij weer stil, nog wel ff opgewonden maar dat mag en tegen dat Dívka weer bevrijd is, ze een koekje gehad hebben en ik met mijn kop thee op de bank zit is hij weer rustig.
Mahdu zet ik in de gang, hekje gaat achter me dicht en ik zeg 'tot zo, gedraag je'.
Hem hoor ik enkel wanneer ik mijn fiets pak (hij hoort de deur vd brandgang) of wanneer ik sta te lullen met een buur.
Bij thuiskomst gaat hij zich opfokken, dan hoor je hem mopperen en jengelen maar zodra de voordeur dicht is gaat het hekje open en knuffel ik hem even terwijl ik vraag of hij alle boze boeven heeft weggejaagd.
Dan is hij weer stil, nog wel ff opgewonden maar dat mag en tegen dat Dívka weer bevrijd is, ze een koekje gehad hebben en ik met mijn kop thee op de bank zit is hij weer rustig.
Ze krijgen een pensstaaf en een houdoe.
Ze kunnen nu eenmaal niet altijd mee. Ik zie me al naar de supermarkt, de tandarts of het ziekenhuis gaan met vier honden
Ze leggen zich erbij neer maar Csikasz posteert zich wel dusdanig dat ze de poort in de gaten kan houden. Zodra ik die bij binnenkomst opendoe begint het geschreeuw van blijdschap..
Ze kunnen nu eenmaal niet altijd mee. Ik zie me al naar de supermarkt, de tandarts of het ziekenhuis gaan met vier honden
Ze leggen zich erbij neer maar Csikasz posteert zich wel dusdanig dat ze de poort in de gaten kan houden. Zodra ik die bij binnenkomst opendoe begint het geschreeuw van blijdschap..
Zodra ik de boodschappentas pak blijft Claire afwachtend staan in de deuropening naar de gang.
Als ik zeg dat ik zo terug ben (een teken dat ze dus niet mee gaat) loopt ze naar de serre en kijkt me daar na.
Daarna gaat ze ergens liggen met zicht op de oprit, want ze wil het wel direct weten als ik terug kom.
Als ik zeg dat ik zo terug ben (een teken dat ze dus niet mee gaat) loopt ze naar de serre en kijkt me daar na.
Daarna gaat ze ergens liggen met zicht op de oprit, want ze wil het wel direct weten als ik terug kom.
Anders: ik zeg: "jij mag even hier blijven" en dan gaat hij op de bank/vensterbank staan om me uit te zwaaien.
Ik zwaai altijd even
En volgens de camera gaat hij dan vrij vlot slapen
Ik zwaai altijd even
En volgens de camera gaat hij dan vrij vlot slapen
- Daan
- Welke: Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
Als ík van huis ga MOET Teddy me door het raam heen kunnen zien, en gaat ze me nakijken tot ik weg ben, meestal luid blaffend. Als ik uit het zicht ben is ze kalm en rustig.
Als gezinsleden van huis weggaan interesseert het haar niet.
Als gezinsleden van huis weggaan interesseert het haar niet.
- hakunamatata
- Welke: Een Eevee en Lizzy
- Contacteer:
Anders. Als pup was het echt blinde paniek bij Eevee, nog nooit zo'n reactie gezien ook niet bij al die opvangers. Niet slopen of iets trouwens, echt gillen van paniek. Intussen hangt het af van het moment (is ze voldaan, is ze heel moe, wat doe ik zelf). Ze kan het nu wel een paar uurtjes maar het hangt dus er af van de omstandigheden. In de auto kan ze beter alleen zijn.
Lizzy was bij haar vorige eigenaar heel veel alleen en ligt zich erbij neer. Die gaat in haar mand liggen en wacht rustig af.
Mijn vorige honden waren makkelijker. Ik was ook altijd makkelijker ermee. Nog stress wel eigenlijk. Ik kijk wel naar de hond oud die het aankan en hoe het gaat, maar opvangers laat ik vaak Maar een dag al even alleen, normaalste zaak van de wereld en klaar. Maar Eevee is dus echt anders en ik ben sinds het thuiswerken ook gewoon bijna altijd thuis, dus dat is ook wel anders.
Lizzy was bij haar vorige eigenaar heel veel alleen en ligt zich erbij neer. Die gaat in haar mand liggen en wacht rustig af.
Mijn vorige honden waren makkelijker. Ik was ook altijd makkelijker ermee. Nog stress wel eigenlijk. Ik kijk wel naar de hond oud die het aankan en hoe het gaat, maar opvangers laat ik vaak Maar een dag al even alleen, normaalste zaak van de wereld en klaar. Maar Eevee is dus echt anders en ik ben sinds het thuiswerken ook gewoon bijna altijd thuis, dus dat is ook wel anders.
Laatst gewijzigd door hakunamatata op 04 apr 2023, 17:28, 1 keer totaal gewijzigd.
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~
Het is hier anders.
Aki en ook Chara snapten even boodschapje doen en zo weer terug. En waren en zijn ok en relaxed.
Glory bleek te gaan slopen. Stukken laminaat, bank, oorstoel..
Pas sinds kort lijkt het beter te gaan.. klopt af door omstandigheden moeten we deze dagen regelmatig weg .. opsluiten doen we nog steeds niet. Maar het lijkt erop dat ze redelijk ok nu eronder blijft.
Maar voorheen als we weg gingen was het ook geen tsjenken of janken, maar dus wel slopen.
Ze snappen dus even weg en boodschapje doen. Glory ligt dan op de leuning van de bank en deels vensterbank. Andere 2 kijken ook even, maar ze gaan nu wel allemaal rustig op een plekje liggen als het te lang duurt.
Katten zitten er al naar gelang bij, soms blijven ze erbij beneden en soms gaan ze naar boven.
Aki en ook Chara snapten even boodschapje doen en zo weer terug. En waren en zijn ok en relaxed.
Glory bleek te gaan slopen. Stukken laminaat, bank, oorstoel..
Pas sinds kort lijkt het beter te gaan.. klopt af door omstandigheden moeten we deze dagen regelmatig weg .. opsluiten doen we nog steeds niet. Maar het lijkt erop dat ze redelijk ok nu eronder blijft.
Maar voorheen als we weg gingen was het ook geen tsjenken of janken, maar dus wel slopen.
Ze snappen dus even weg en boodschapje doen. Glory ligt dan op de leuning van de bank en deels vensterbank. Andere 2 kijken ook even, maar ze gaan nu wel allemaal rustig op een plekje liggen als het te lang duurt.
Katten zitten er al naar gelang bij, soms blijven ze erbij beneden en soms gaan ze naar boven.
- Fenneke
- Welke: Witte herder en nu een hún
Baloe kijkt welke jas ik aan doe .
De hondenjas of de nette jas.
Nette jas? Dan gaat hij in zijn mand liggen en krijgt hij een snack. Ik zeg dan vrouwtje gaat boodschappen doen en hij weet dan genoeg. Als ik thuis kom ligt hij ergens in de kamer slapen. De rust zelve.
De hondenjas of de nette jas.
Nette jas? Dan gaat hij in zijn mand liggen en krijgt hij een snack. Ik zeg dan vrouwtje gaat boodschappen doen en hij weet dan genoeg. Als ik thuis kom ligt hij ergens in de kamer slapen. De rust zelve.
Groetjes Fenneke en Baloe
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster
Goofy gooien we een deken overheen
en de dames krijgen een koekje
en de dames krijgen een koekje
------------------------- Daisy----------------------- Goofy--------------------Zaar im
- Diana
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Ze zijn meestal wel allemaal in een soort blijde verwachting over wat er gaat gebeuren als ik mijn spullen pak. Ik zeg dan tegen Mila: 'Ik ga even boodschappen doen, passen jullie goed op het huis?' en dan weet Mila al dat er dus geen uitje volgt. De andere honden kijken naar Mila's reactie en weten dat dan ook
Dan gaan ze meestal gewoon ergens liggen of kijken mij na vanuit het raam, maar na minder dan een minuut liggen ze allemaal ergens te slapen.
Dan gaan ze meestal gewoon ergens liggen of kijken mij na vanuit het raam, maar na minder dan een minuut liggen ze allemaal ergens te slapen.
Oke prima, ik slaap lekker verder
- CatnDog
- Welke: Groenendaeler
Ligt eraan. Als er nog iemand anders in huis is als ik wegga (en Zeno dus niet alleen-alleen zal zijn), dan mag hij mee naar de deur lopen. Ik stuur hem daar niet van weg. Dan gaat hij daar even uit staan staren. Maar op een gegeven moment zal hij wel iemand anders gaan opzoeken of gaan liggen.
Als ik hem helemaal alleen laat (nou ja, er kan ook nog een kat zijn), dan stop ik hem in een kamer. Dan zal hij daar gaan liggen.
Blaffen of slopen doet hij niet. Hij kan ook niet uit een raam kijken, want die zitten te hoog. Op banken klimmen doet hij niet.
Als ik hem helemaal alleen laat (nou ja, er kan ook nog een kat zijn), dan stop ik hem in een kamer. Dan zal hij daar gaan liggen.
Blaffen of slopen doet hij niet. Hij kan ook niet uit een raam kijken, want die zitten te hoog. Op banken klimmen doet hij niet.
- Frootje
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Froo slaapt gewoon verder nadat ze me gedag heeft gezegd. Zij vindt thuisblijven helemaal niet erg.
Aloy gaat altijd mee. Eén keer per week moet ze thuisblijven omdat ze praktisch gezien niet mee kan en dat vindt ze altijd wel stom hoor. Ze loopt mee naar de deur en als ik haar zeg dat ik straks terug ben, kijkt ze me uit het raam na. Ze blaft daar ook bij. Zodra ik uit het zicht ben gaat ze gelukkig wel gelijk verder slapen (ik heb een camera, dus ik weet wat de honden doen als ik er niet ben).
Aloy gaat altijd mee. Eén keer per week moet ze thuisblijven omdat ze praktisch gezien niet mee kan en dat vindt ze altijd wel stom hoor. Ze loopt mee naar de deur en als ik haar zeg dat ik straks terug ben, kijkt ze me uit het raam na. Ze blaft daar ook bij. Zodra ik uit het zicht ben gaat ze gelukkig wel gelijk verder slapen (ik heb een camera, dus ik weet wat de honden doen als ik er niet ben).
-
- Welke: Grieks
Nina hoort of ziet me niet, dus dat scheelt En Vaya kijkt me na en ploft weer in haar mandje, tophondjes
-
- Welke: Oud Duitse herder
- Mo-yi
- Welke: Malamute-husky
Liever gaat ze mee, maar zo niet dan is het ook goed en ze blijft liggen waar ze ligt.
Ooit, een hele tijd geleden ben ik eens opgehaald door een ambulance, ik kan me er niks van herinneren maar het was druk, chaotisch etc. Nadat ik weg was is een buuf voor haar nog gaan kijken en mn tussendeur stond open. Dat had Mo zelf gedaan. Sindsdien, als ik wegga, doet ze dus zelf d tussendeur open, maar blijft dan wel in de kamer.
Zo kan ze het raam voor in de gaten houden en de voordeur.
Ergens vind ik dat ontzettend lief.
Geen 1 andere deur die ze openmaakt en ze kan dat dus prima. Dit stelt haar gerust en heeft ze nodig. prima dan ook.
En als ik weer thuiskom blijft ze kwispelend in de keuken staan ipv rennend naar de voordeur.
Ooit, een hele tijd geleden ben ik eens opgehaald door een ambulance, ik kan me er niks van herinneren maar het was druk, chaotisch etc. Nadat ik weg was is een buuf voor haar nog gaan kijken en mn tussendeur stond open. Dat had Mo zelf gedaan. Sindsdien, als ik wegga, doet ze dus zelf d tussendeur open, maar blijft dan wel in de kamer.
Zo kan ze het raam voor in de gaten houden en de voordeur.
Ergens vind ik dat ontzettend lief.
Geen 1 andere deur die ze openmaakt en ze kan dat dus prima. Dit stelt haar gerust en heeft ze nodig. prima dan ook.
En als ik weer thuiskom blijft ze kwispelend in de keuken staan ipv rennend naar de voordeur.
- Desiree
- Honden: 3
- Welke: Old English Bulldog-Boomer-Whippet
Als ik me klaar maak om te gaan werken kijken Roderick en Izzy ons zo ongeveer de deur uit, waarbij Roderick eerst nog 10 x naar de keuken loopt met de vraag of ik niet zijn kong wil vergeten te geven. Roderick gaat nog in de bench, die kan nog niet lang los in huis, dan speelt en sloopt hij spulletjes, of echt letterlijk elk los artikel moet achter slot en grendel maar hij komt dus bijna overal bij dus voor nog in de bench. Droef en Izzy zijn los in huis maar eigenlijk liggen ze vrijwel de hele dag naast Roderick in een mand. Ik heb een camera aan staan en ze voeren dus geen flikker uit op zo'n dag behalve de kong leeg maken en daarna een paar keer even wat drinken.
Als ik gewoon tussendoor weg ga of de baas is thuis aan t werk laat ik Roderick gewoon los, geef een koekje en tot zo. Niks aan de hand.
Neem ik maar 1 of 2 honden mee moet ik altijd even melden wie er thuis moet blijven en dat ik die zo weer kom ophalen maar Droef heeft sinds kort besloten dat als Roderick alleen mee gaat dat hij ook mee moet, en zie hem dan maar weer eens weg te krijgen bij de deur en hem dat te weigeren, dus ik bezwijk vaak en dan neem ik hem toch mee.
Als ik gewoon tussendoor weg ga of de baas is thuis aan t werk laat ik Roderick gewoon los, geef een koekje en tot zo. Niks aan de hand.
Neem ik maar 1 of 2 honden mee moet ik altijd even melden wie er thuis moet blijven en dat ik die zo weer kom ophalen maar Droef heeft sinds kort besloten dat als Roderick alleen mee gaat dat hij ook mee moet, en zie hem dan maar weer eens weg te krijgen bij de deur en hem dat te weigeren, dus ik bezwijk vaak en dan neem ik hem toch mee.
- malinois
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
Ze lopen mee, krijgen een knuffel en blijven me uitzwaaien tot ik uit beeld ben. Ook geen sec langer heb ik gemerkt als ik wat vergeten ben en terug kwam lagen ze alweer lekker te snurken
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Ze lopen altijd hoopvol mee naar de deur maar druipen dan teleurgesteld af als blijkt dat ze niet mee mogen. Daarna gaan ze zonder morren op de bank liggen.
Als ik moet werken vliegt Loes naar de keuken in afwachting van haar kong en een snack en Vito wacht op de bank op zijn snackje.
Als ik moet werken vliegt Loes naar de keuken in afwachting van haar kong en een snack en Vito wacht op de bank op zijn snackje.
- Kells
- Welke: Ierse Setters
Wij forummers shoppen wat af! Ik zeg ook altijd dat ik even boodschapjes ga doen. Ze kijken niet op of om. Als ik thuis kom dan staat de eerste al bij de deur om een koekje in ontvangst te nemen. De andere twee volgen al snel.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
De dames reageren blij omdat ze een knabbel krijgen als we weggaan
Niet voor een boodschap in de buurt maar wel voor alle andere uitjes
Ze weten ook feilloos het verschil daarin
Jimi vindt het minder leuk maar het knabbeltje maakt het iets goed
Niet voor een boodschap in de buurt maar wel voor alle andere uitjes
Ze weten ook feilloos het verschil daarin
Jimi vindt het minder leuk maar het knabbeltje maakt het iets goed
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Bertus gaat nog in de bench. Zonder problemen trouwens hij gaat er al in als ik zeg dat ik even boodschappen moet doen of moet werken. Heavy kijkt even op van haar kussen en wacht op haar brokjes.
Fred heeft het alleen zijn nooit onder de knie gekregen dus wij regelen altijd oppas - we zijn wel weer aan het trainen met een gedragstrainer maar het blijft nog een lange weg om te gaan