Nahbu vel open gehaald.
Nahbu vel open gehaald.
Tijdens het spelen vanmorgen is Nahbu over een gesnoeide vlinderstruik gevlogen en heeft daarmee zijn huid flink opengehaald.
Precies in zijn lies, waar zijn dij in zijn buik overloopt. Vel is echt open "gescheurd". Gelukkig niet diep, maar dat windhondenvel is zo dun dat het gelijk een wond van een cm of 6 is. Heel naar om te zien en hij heeft er veel pijn aan. Dierenarts kunnen we om half 3 terecht. Heb hem al wel rimadyl gegeven.
Ben benieuwd wat ze kunnen doen want volgens mij is hechten op die plek niet echt mogelijk met deze wond.
Even duimen dat het meevalt en hij snel weer de oude is. Hoe kunnen zulke sierlijke honden zo lomp zijn en altijd wat hebben.
Precies in zijn lies, waar zijn dij in zijn buik overloopt. Vel is echt open "gescheurd". Gelukkig niet diep, maar dat windhondenvel is zo dun dat het gelijk een wond van een cm of 6 is. Heel naar om te zien en hij heeft er veel pijn aan. Dierenarts kunnen we om half 3 terecht. Heb hem al wel rimadyl gegeven.
Ben benieuwd wat ze kunnen doen want volgens mij is hechten op die plek niet echt mogelijk met deze wond.
Even duimen dat het meevalt en hij snel weer de oude is. Hoe kunnen zulke sierlijke honden zo lomp zijn en altijd wat hebben.
Re: Nahbu vel open gehaald.
Dank. Bench gaat hem niet worden. Daar vecht hij zich uit tot hij dood is.
Ik zou sprayen met Acederm.
En helaas is dit meteen de reden dat ik geen korthaar windhond meer wil. Hoe leuk ik ze ook vind.
En helaas is dit meteen de reden dat ik geen korthaar windhond meer wil. Hoe leuk ik ze ook vind.
Daar ga ik gelijk een flesje van bestellen. Handig om klaar te hebben staan.
-
- Posts in topic: 1
- Honden: 1
- Welke: Oud Duitse herder
Sterkte met de brokkenpiloot, hopelijk geneest het toch voorspoedig.
Nu aan het wachten bij de da. Over 30 minuten kan hij onder narcose om gehecht te worden. En dan hopen dat het een beetje blijft zitten, het is te groot om het zo open te laten.
- CatnDog
- Welke: Groenendaeler
Wat een pech. Sterkte en beterschap voor Nahbu.
Misschien nieten ze het dicht? Wellicht met zo'n drainage-buisje.
Misschien nieten ze het dicht? Wellicht met zo'n drainage-buisje.
- Alfilillo
- Honden: 2
- Welke: Podenco en kruising
Das flink balen. Sterkte.
Die gaan niet helpen omdat het in zijn lies zit. Dus het wordt toch echt een kap. Al eens eerder geprobeerd voor hechtingen in zijn poot en dat was geen succes, maar we proberen het gewoon nog een keer.
En anders even kijken wat ik met een t-shirt kan maken, hij is gek op truien en jassen dus dat accepteert hij wel.
- *Esther
- Posts in topic: 4
- Honden: 3
- Welke: Grote Poedel Waterhond en Powderpuff
Oh die kende ik niet! Al denk ik dat zelfs daar de wond bij bereikbaar is. Maar dit is inderdaad wat anders dan zo'n romper.
oef, hopelijk heelt het snel, wat een rotplek
Bij Nikkie (een van onze vorige honden) zijn hechtingen in haar lies stuk gegaan en toen vroeg de dierenarts of ik het eng vond om de wond te zien, ik zei:nee hoor. Toen liet hij het gewoon open, hij zei dat het vanzelf ook wel dicht gaat.
Sterkte, en hoop dat hij er snel geen last meer van heeft.
Sterkte, en hoop dat hij er snel geen last meer van heeft.
Tanja en Anne
Dank jullie wel allemaal. Hij is weer lekker thuis. Ligt lekker warm onder een dekbed bij te komen. Hechten is goed gegaan. Genoeg vel, geen spanning op de huid, dus dat is hoopvol. Rustig houden en eind vd week even bij eigen da langs voor controle en om te kijken wanneer de hechtingen eruit mogen.
- Diana
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Gelukkig, hopelijk blijft het zo mooi dicht zitten!
Het is wat met die tere windhondenvelletjes
Het is wat met die tere windhondenvelletjes
Hopelijk geneest het nu vlot
Ik had voor Claire bij dergelijke verwondingen een groot t shirt omgekeerd aan met de onderzoom vast aan een halsband die ze dan in huis om moest.
Buiten zonder T shirt uiteraard.
Ik had voor Claire bij dergelijke verwondingen een groot t shirt omgekeerd aan met de onderzoom vast aan een halsband die ze dan in huis om moest.
Buiten zonder T shirt uiteraard.
- Persistence
- Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox
- Fenneke
- Welke: Witte herder en nu een hún
Wat een rot verwonding. Hopelijk gaat het goed met de genezing en houden de hechtingen.
Groetjes Fenneke en Baloe
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster
- Suzanne
- Welke: Havanezers
Ach wat een rotplek ook. Hopelijk geneest het snel