Mag niet. Ze moeten complete pantoffels aan die voeten hebben. Plus hoofdpijn en de complimentary hartkwaal.
Harige poten
- ellen en de birmanen
- Posts in topic: 1
Re: Harige poten
ik knip de haren bij de voetzooltjes en de haren die tussen de nagels uitgroeien. daarnaast knip ik ook het haar tot aan het bovenste kussentje van de voorpoten en de achterpoten tot aan de hak. aan de bevedering voor en de broek achter doe ik niks als alleen de lange haren die uitsteken plukken.
- Diana
- Posts in topic: 3
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Haha, nou ja, uiteindelijk is het maar haar en groeit het wel weer aan hè. Sinds ik mijn eigen haar, dat sinds mijn 15de tot mijn kont kwam en me echt wel heel dierbaar was, drie jaar geleden tot net op mijn schouders heb afgeknipt, maak ik me er opeens ook wat betreft mijn honden veel minder druk om Het is zo weer aangegroeid.CatnDog schreef: ↑08 apr 2023, 20:31Ik zou hem niet eens naar een trimsalon durven brengen uit angst dat ze het dan toch stiekem zouden doen.Diana schreef: ↑08 apr 2023, 20:23 Ik vind dat ook helemaal niks, van die overgemodelleerde vachten bij langharen, zoals genipte broeken, recht geknipte buiklijn, geknipte staarten waardoor elk haartje opeens precies even lang is, etc. Mijn collies zijn ook wel eens naar de trimmer geweest voor wassen en blazen, maar dan altijd met de uitdrukkelijke instructie: NIET knippen, alléén de voetjes!
Bij de voetjes vind ik het ook juist wel mooi als ze netjes geknipt zijn, in de plaats van allemaal van die lange pieken die alle kanten op steken Vooral Mila heeft echt heel snelgroeiend voethaar dat er als een ontplofte egel uitziet als ik het niet bijknip
Ik moet het ook echt regelmatig bijhouden. Ik denk +/- een keer in de maand.
Maar ik ben blijkbaar heel duidelijk en overtuigend, want ze doen altijd netjes precies wat ik vraag
Bij Mila zou het eigenlijk voor het mooie wel elke twee weken moeten, maar ik doe het ook ongeveer 1 x per maand.
- HillieS
- Honden: 2
- Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes
Ik knip het bij Yara niet, ook niet nodig qua glijden ofzo.
Jamie wordt gedaan bij de trimster. Maar die doet z'n heke lijf, dus ook poten
Jamie wordt gedaan bij de trimster. Maar die doet z'n heke lijf, dus ook poten
O ja die van zazoe zouden voor het mooie ook 2x per maand moeten maar dat red ik niet helemaal.
Verder is het zo'n smeerkees dat ik zijn voorpoten verder ook regelmatig kort knip, en zn buik ook heel iets.
Verder is het zo'n smeerkees dat ik zijn voorpoten verder ook regelmatig kort knip, en zn buik ook heel iets.
- galga's
- Honden: 5
- Welke: Galgo - Silken windhound - Afghaan
Team Verschrikkelijke Sneeuwman hier. Ik verbaas mij elke keer als Aislynn in bad gaat weer dat ze echt bruine voeten heeft en geen zwarte.
Geen schaar. De Afghaan is officieel een niet-trimhond, die met een natuurlijke haardracht geshowd dient te worden. Ze mag ook niet meedoen aan ren- en coursing-wedstrijden als er in haar geknipt of geschoren is. Want dat zou voordeel opleveren t.o.v. niet-geknipte honden. Denken ze nou echt dat als ik dat haar er afhaal, dat ze dan ineens sneller zou lopen? Ze heeft gewoon geen renbouw, kan zij ook niets aan doen. Dat heeft niets te maken met de hoeveelheid haar.
Geen schaar. De Afghaan is officieel een niet-trimhond, die met een natuurlijke haardracht geshowd dient te worden. Ze mag ook niet meedoen aan ren- en coursing-wedstrijden als er in haar geknipt of geschoren is. Want dat zou voordeel opleveren t.o.v. niet-geknipte honden. Denken ze nou echt dat als ik dat haar er afhaal, dat ze dan ineens sneller zou lopen? Ze heeft gewoon geen renbouw, kan zij ook niets aan doen. Dat heeft niets te maken met de hoeveelheid haar.
-
- Welke: Labrador Retrievers
Ja die knip ik zeker. Vindt het zo vreselijk lelijk van die pantoffels. Onderkant scheer ik (ook bij Lola)en de rest knip ik netjes bij. Sowieso gaat Floris met enige regelmaat op tafel voor een trim beurt zoals oren, staart en z'n hals. Vindt een nette geknipte hond zoveel malen mooier om te zien
- Anneke
- Honden: 1
- Welke: Havanezer
Ze werden bij Banjer toch echt geknipt hoor, hij had er anders echt last van omdat er veel vuil en bladeren in bleven hangen. En ik vond het vooral lelijk inderdaad.
Anneke en Bobbie
- Dirkje
- Welke: Border Collies
Dirkje wordt geknipt. Het is duidelijk door een slechte kapper gedaan maar alsnog beter dan onverzorgde harige punten aan haar voeten.
Vroeger zag m’n paard er al belachelijk uit als ik manen had getrokken.
Ik heb andere kwaliteiten zak maar zeggen.
Vroeger zag m’n paard er al belachelijk uit als ik manen had getrokken.
Ik heb andere kwaliteiten zak maar zeggen.
- Jetski
- Welke: Portugese waterhond
Vind ik ook niet mooi.
Ollie was ook zo geschoren toen we hem ophaalden als pup.
Kreeg ik af en toe de vraag of ie aan zn heupen was geopereerd
Het haar tussen de tenen en de voetzooltjes houden we kort..
Whaha krijg je dat inderdaad, of ze geopereerd zijn omdat er delen zijn kaalgeschoren.
Heb trouwens wel 1x zeer stom de staart van Finn geknipt. Hij had ook altijd een hele volle dikke staart, maar puntje sleepte op een bepaald moment over de grond. Paar mensen zeiden toen dat ik dat beter kon knippen omdat de hond daardoor anders zou kunnen gaan lopen
I.p.v. bijpunten, heb ik het eind tussen mijn vingers gepakt en recht afgeknipt
Liep dat beest met een vierkante staart....
Ik knip het weg bij daan ( 2 keer per jaar ofzo ) de lange pieken die er uit steken.
bij Mirre en freek is het niet nodig, het "uitscheren" doe ik niet meer, merk dat er dan meer irritatie of kwetsbaarheid is.
Vroeger deed ik dat wel bij Bo, die kreeg echt klitten tussen zijn kussens en wanneer er sneeuw lag.
bij Mirre en freek is het niet nodig, het "uitscheren" doe ik niet meer, merk dat er dan meer irritatie of kwetsbaarheid is.
Vroeger deed ik dat wel bij Bo, die kreeg echt klitten tussen zijn kussens en wanneer er sneeuw lag.
- hakunamatata
- Welke: Een Eevee en Lizzy
- Contacteer:
Hier gaat ook de schaar in sloffen. Het is nu ook weer tijd bij Lizzy. En bij Lizzy (net als bij Suze destijds) gaat er ook af en toe een schaar in de broek. Die broek is zo lang dat er soms een beetje ontlasting in blijft hangen of een takje ofzo. Dat vond Suze verschrikkelijk en Lizzy wordt dan heel ongemakkelijk met poepen, dus die broek wordt af en toe ook ingekort.
Bij Eevee doe ik niks, die heeft voor mij een perfecte vacht op veel manieren.
Bij Eevee doe ik niks, die heeft voor mij een perfecte vacht op veel manieren.
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~