Klein, kleiner, kleinst...

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Plaats reactie
GoldenGizmo
Posts in topic: 4
Honden: 1
Welke: Golden retriever

Klein, kleiner, kleinst...

Bericht door GoldenGizmo »

Afbeelding
Ze is kleiner dan een ijsstokje en weegt net iets meer dan een pak koffie. Daarmee is chihuahua Pearl uit de Amerikaanse staat Florida uitgeroepen tot de kleinste hond ter wereld.

Pearl is 9,14 centimeter hoog en weegt 553 gram. Ze is ook net zo lang als een briefje van 1 dollar. Toen ze net was geboren, woog Pearl maar 28 gram. Guinness World Records riep haar onlangs uit tot 's werelds kleinste hond.

Daarmee verslaat ze haar zusje Milly, die in 2020 stierf. Milly was 9,65 centimeter hoog en kreeg eerder de titel van 's werelds kleinste hond.

"We zijn gezegend met haar", zegt Vanesa Semler, de eigenaar van zowel Pearl als Milly. "En om deze unieke kans te krijgen om ons eigen record te verbreken, en dit geweldige nieuws met de wereld te delen."
https://www.nu.nl/dieren/6259143/s-were ... tokje.html

Echt hoor, WAAROM?!
Mellow

Re: Klein, kleiner, kleinst...

Bericht door Mellow »

Das toch niet gezond meer :boos:
GoldenGizmo

Mellow schreef: 13 apr 2023, 14:37 Das toch niet gezond meer :boos:
Guinness World Records liet Pearl onlangs zien op de filmset van een Italiaanse talentenjacht in Milaan. Eigenaar Semler bracht haar chihuahua in een zitje in de vorm van een paasei. Ze zei dat de twee samen in de Italiaanse stad waren om te winkelen.

Semler noemt haar hond "een beetje een diva". Ondanks het luide applaus van het publiek op de filmset bleef Pearl kalm. Dat maakte indruk op de mensen, omdat chihuahua's bekendstaan om hun temperamentvolle karakter.
Iets zegt me dat dat rustige iets te maken heeft met dat niet gezond meer zijn :nocheer:
Teckeltoos
Posts in topic: 1
Welke: Teckel

Bericht door Teckeltoos »

En zoiets moet je dan in een poppenhuis houden lijkt mij.
Je durft je voeten niet meer op te tillen als dat ergens op de vloer in je huis rondloopt. :roll:

Die kop is even groot als het hele lijf :O:
GoldenGizmo

Sandra&co schreef: 13 apr 2023, 15:04 Ja, rustig of apathisch? Haar zusje (ander nest?) is al dood, dat zou misschien iets kunnen betekenen. Maar ja, op naar hun volgende record.
Dat moet toch wel een ander nest zijn? Als ze even oud waren, dan was zusje nooit wereldrecordhouder geworden, want deze is nog een beetje kleiner.
Noor
Posts in topic: 1

Bericht door Noor »

Sandra&co schreef: 13 apr 2023, 15:04 Ja, rustig of apathisch? Haar zusje (ander nest?) is al dood, dat zou misschien iets kunnen betekenen. Maar ja, op naar hun volgende record.
Die milly was haar tante ( zus van moeders) en was geboren in 2011. En dus overleden in 2020 . Niet super oud, maar ook geen jonge blom meer.
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Tis maar net waar je zin in hebt.
Zulke gnomen mag je van mij houden. Nog niet met geld toe hoefde ik zulk leed.

Afbeelding
Diana
Posts in topic: 2
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Teckeltoos schreef: 13 apr 2023, 15:14 En zoiets moet je dan in een poppenhuis houden lijkt mij.
Je durft je voeten niet meer op te tillen als dat ergens op de vloer in je huis rondloopt. :roll:
Of ermee over straat gaan... :schrik:

Taartje heeft zo'n echte ieniemienie ook eens ooit bijna in haar bek gehad. Ik weet niet wat ze dacht dat er liep, maar ze herkende er in eerste instantie echt geen hond in.
Afbeelding
GoldenGizmo

Diana schreef: 13 apr 2023, 15:50
Teckeltoos schreef: 13 apr 2023, 15:14 En zoiets moet je dan in een poppenhuis houden lijkt mij.

Taartje heeft zo'n echte ieniemienie ook eens ooit bijna in haar bek gehad. Ik weet niet wat ze dacht dat er liep, maar ze herkende er in eerste instantie echt geen hond in.
De vraag is of mensen die voor zo'n ieniemienie gaan daar ook mee over straat zouden lopen. Ik denk dat dat eerder mensen zijn die handtasvulling zoeken, niet een hond.
Diana
Posts in topic: 2
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

GoldenGizmo schreef: 13 apr 2023, 16:24
Diana schreef: 13 apr 2023, 15:50

De vraag is of mensen die voor zo'n ieniemienie gaan daar ook mee over straat zouden lopen. Ik denk dat dat eerder mensen zijn die handtasvulling zoeken, niet een hond.
Meestal inderdaad wel, denk ik. Maar dus niet altijd, want die chi die wij destijds tegenkwamen was ook kleiner dan ik ze ooit had gezien, en ook nog eens een pup, en die liep dus gewoon op de stoep in de stad :x
Afbeelding
Plaats reactie