Nieuwe Duitser
Nieuwe Duitser
Zo daar was ik weer eens, dit keer met een nieuwe hond.
Dit is Grand, een Duitse Herder van 8 jaar oud welke sinds kort met pensioen is als geleidehond en nu bij ons van zijn pensioen mag gaan genieten. Met andere woorden gewoon hond mag zijn.
Na het overlijden van mijn vorige Duitser Bullit, 4 jaar geleden begonnen aan een onmogelijke zoektocht naar een soort gelijke hond. En dat.....was eigenlijk een onmogelijk. Maar dan ineens als je niet meer zoekt komt deze Heer op je pad.
Dit is Grand, een Duitse Herder van 8 jaar oud welke sinds kort met pensioen is als geleidehond en nu bij ons van zijn pensioen mag gaan genieten. Met andere woorden gewoon hond mag zijn.
Na het overlijden van mijn vorige Duitser Bullit, 4 jaar geleden begonnen aan een onmogelijke zoektocht naar een soort gelijke hond. En dat.....was eigenlijk een onmogelijk. Maar dan ineens als je niet meer zoekt komt deze Heer op je pad.
Re: Nieuwe Duitser
Wat fijn zeg! Hij zal goed op zijn plek zijn bij jou
Wat voor geleidehond was/is hij?
Weet je toevallig zijn voorouders? Die blik joh.. net alsof ik naar mijn Finn zit te kijken wat ogen betreft.
Wat voor geleidehond was/is hij?
Weet je toevallig zijn voorouders? Die blik joh.. net alsof ik naar mijn Finn zit te kijken wat ogen betreft.
Wat een knappe kop.
Hij was blindengeleidehond en dat merk je ook als je bijvoorbeeld op de markt loopt. Hij zoekt zijn weg tussen het publiek en wanneer er een obstakel staat 'dwingt' hij je eromheen.
Hij is gefokt in Tsjechië.
Hij is gefokt in Tsjechië.
Nee, dan geen lijn met Finn , Itan van Janine komt dan meer in de buurt.
Mooi hoor dat je hem bij jou zijn pensioen gunt! Heb je nog tips gekregen hoe hem te leren dat hij niet meer hoeft te werken? Kennis heeft ook een therapiehond met pensioen in huis opgenomen. Die bleef ook dingen doen, zoals licht aan/uit willen doen e.d.
Ik gun hem en jou in ieder geval een hele mooie tijd nog, hij heeft een prachtige uitstraling in ieder geval. De naam Grand past hem
Mooi hoor dat je hem bij jou zijn pensioen gunt! Heb je nog tips gekregen hoe hem te leren dat hij niet meer hoeft te werken? Kennis heeft ook een therapiehond met pensioen in huis opgenomen. Die bleef ook dingen doen, zoals licht aan/uit willen doen e.d.
Ik gun hem en jou in ieder geval een hele mooie tijd nog, hij heeft een prachtige uitstraling in ieder geval. De naam Grand past hem
- Teckeltoos
- Posts in topic: 1
- Honden: 1
- Welke: Teckel
Die is met zijn grijze neus in de roomboter gevallen.
Heeft een vriendelijke wijze blik.
Heeft een vriendelijke wijze blik.
Nee ik laat hem gewoon vrij in zijn doen en laten, het prettige is dat hij altijd keurig naast mij loopt en zich totaal niets aantrekt van honden welke helemaal uit hun plaat gaan.
En twee keer per dag ben ik met hem in het veld en daar kan hij lekker los zijn gang gaan.
- CatnDog
- Posts in topic: 2
- Welke: Groenendaeler
Hoe kom je aan een ex-blindegeleidenhond? Moet je dan door een soort keuringsprocedure heen?
Mijn contact kon ik uit de tijd dat ik nog actief was in de africhting, dus waren en voor mij geen restricties, maar hoe men dat met andere doet zou ik niet weten.
Tis geen ex maar voormalig geleidehond;-)
- Fenneke
- Welke: Witte herder en nu een hún
Wat een prachtige kop
En wat fijn dat hij bij jou is mogen komen. Welkom terug trouwens. Helpt hij ook mee met het searchteam of heb je daar andere honden voor?
En wat fijn dat hij bij jou is mogen komen. Welkom terug trouwens. Helpt hij ook mee met het searchteam of heb je daar andere honden voor?
Groetjes Fenneke en Baloe
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster
Bij het VST is er altijd assistentie van speurhondengeleiders van de politie Landelijke Eenheid of vanuit de Locale Eenheid.
Laat hem inderdaad maar gewoon zijn weg vinden zoals hij gewend isHampie schreef: ↑16 apr 2023, 14:42Nee ik laat hem gewoon vrij in zijn doen en laten, het prettige is dat hij altijd keurig naast mij loopt en zich totaal niets aantrekt van honden welke helemaal uit hun plaat gaan.
En twee keer per dag ben ik met hem in het veld en daar kan hij lekker los zijn gang gaan.
Lekker vrij in het veld is dan een extra cadeautje.
Zo krijgt hij een heel mooie pensioentijd
Veel plezier met hem.
- CatnDog
- Posts in topic: 2
- Welke: Groenendaeler
Ja, hij blijft natuurlijk altijd geleidehond. Hij is prachtig. Heel veel geluk met hem.
- Budkes
- Honden: 5
- Welke: Jack Russell Mechelse Herder Welsh Corgi Pembroke
Wat een prachtige kop.
- Kells
- Honden: 3
- Welke: Ierse Setters
Wat een knapperd. Heel veel plezier met hem.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Wat een mooi lief hoofd heeft hij. Hij straalt rust uit. Geniet nog van elkaar. Super dat hij bij jou zijn pensioen mag doen.