Waakhond bij de schapen
- Persistence
- Posts in topic: 3
- Honden: 2
- Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox
Waakhond bij de schapen
Wat zijn dit voor honden? Een Pyrenese berghond? Een Kuvasz? Tatrahond? Berghond van de Maremmen en Abruzzen?
Ze hadden niet bepaald een zware blaf, wat ik wel verwacht had eigenlijk.
Vandaag kwamen we deze tegen, ze leken nog jong. Als bescherming tegen de wolven ga ik vanuit.
Ze hadden niet bepaald een zware blaf, wat ik wel verwacht had eigenlijk.
Vandaag kwamen we deze tegen, ze leken nog jong. Als bescherming tegen de wolven ga ik vanuit.
- Kells
- Posts in topic: 2
- Honden: 3
- Welke: Ierse Setters
Re: Waakhond bij de schapen
Ik zou het niet weten, maar ze doen hun werk goed.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
- runninggirl
Ik denk ook maremma, al sluit ik een van de andere rassen (Tatra, Kuvasz) niet direct uit.
- Fenneke
- Posts in topic: 1
- Honden: 1
- Welke: Witte herder en nu een hún
Tegen voorbijgangers wel maar tegen wolven niet. Zijn al meerdere meldingen , tot nu toe buitenland, waar ze gewoon ook verscheurd worden. Tegen een roedel begin je niets.
Groetjes Fenneke en Baloe
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster
- Persistence
Ik vraag me ook af in hoeverre ze indringers tegenhouden. Ze zullen vast van nature beschermen maar grijpen ze indringers echt?
Of zou je dat nog extra kunnen trainen, net zoals een bc van nature kan drijven maar toch echt training nodig heeft voor het verfijnde werk?
- runninggirl
De kudde hier bij het Drents Friese Woud wordt ook beschermd door een aantal Maremma's. De schapen staan 's nachts ook in een apart stuk dat afgezet is met hoog hek en schrikdraad plus dus de honden er bij. De wildcamera's laten zien dat sinds de honden er bij zijn de wolven helemaal niet meer zo dichtbij komen (eerder dus wel steeds). Dit heb ik uit eerste hand van de herder. Ze hebben dus vooral een afschrikfunctie.Persistence schreef: ↑17 apr 2023, 19:07
Ik vraag me ook af in hoeverre ze indringers tegenhouden. Ze zullen vast van nature beschermen maar grijpen ze indringers echt?
Of zou je dat nog extra kunnen trainen, net zoals een bc van nature kan drijven maar toch echt training nodig heeft voor het verfijnde werk?
Ze grijpen echt. Wat dat aangaat zijn berghonden niet te flauw en eigenlijk meteen ongeschikt als huishond.
- Lothian
- Posts in topic: 1
- Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
- Contacteer:
Die laatste foto vind ik wel cool
- Persistence
Dit was bij het Drents Friese Woud (Oude Willem). Gelukkig dat het hier wel helpt. Lopen de honden ook overdag mee met de kuddes in het open veld?runninggirl schreef: ↑17 apr 2023, 19:11De kudde hier bij het Drents Friese Woud wordt ook beschermd door een aantal Maremma's. De schapen staan 's nachts ook in een apart stuk dat afgezet is met hoog hek en schrikdraad plus dus de honden er bij. De wildcamera's laten zien dat sinds de honden er bij zijn de wolven helemaal niet meer zo dichtbij komen (eerder dus wel steeds). Dit heb ik uit eerste hand van de herder. Ze hebben dus vooral een afschrikfunctie.Persistence schreef: ↑17 apr 2023, 19:07
Drie kuddebewakers brengen een beer op andere gedachten.
En hij krijgt gewoon over zijn flikker hoeveel hij maar lust.
Niks achter een hekje staan blaffen.
En hij krijgt gewoon over zijn flikker hoeveel hij maar lust.
Niks achter een hekje staan blaffen.
- runninggirl
Ha wat leuk dat is dan inderdaad dezelfde kudde Ik heb de honden ook overdag er bij gezien maar ik durf niet te zeggen of dat altijd zo is. Zou denken van wel want daar zijn ze uiteindelijk voor. De kudde staat ook niet altijd op dezelfde plek dus misschien dat dat ook verschilt.Persistence schreef: ↑17 apr 2023, 19:20
Dit was bij het Drents Friese Woud (Oude Willem). Gelukkig dat het hier wel helpt. Lopen de honden ook overdag mee met de kuddes in het open veld?
- Kells
- Posts in topic: 2
- Welke: Ierse Setters
Die foto's waren overdag genomen dus ik denk dat ze er dag en nacht bij lopen.runninggirl schreef: ↑17 apr 2023, 21:43Ha wat leuk dat is dan inderdaad dezelfde kudde Ik heb de honden ook overdag er bij gezien maar ik durf niet te zeggen of dat altijd zo is. Zou denken van wel want daar zijn ze uiteindelijk voor. De kudde staat ook niet altijd op dezelfde plek dus misschien dat dat ook verschilt.Persistence schreef: ↑17 apr 2023, 19:20
Dit was bij het Drents Friese Woud (Oude Willem). Gelukkig dat het hier wel helpt. Lopen de honden ook overdag mee met de kuddes in het open veld?
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.