Wat is het leukste gezelschapshonden ras?
- Gudrun
- Posts in topic: 3
- Honden: 10
- Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer
Wat is het leukste gezelschapshonden ras?
Naar analogie met het terriër-topic, wat vinden jullie de allerleukste gezelschapshondjes?
Voor mij uiteraard de havanezer. Leren kennen op het forum, helemaal weg van Saartje van Suzanne en nu heb ik zowaar een Saartjekind, mijn Do'tje
Ze is heel actief en speels als ik dat ben maar voor de rest plakt ze zowat aan mijn schoot vast.
Ze is schattig, ondeugend, heerlijk eigenwijs maar dat allemaal op een hele lieve en zachte manier.
Op de 2e plek zet ik een dwergpoedeltje. Ik ken enkele hele leuke, al twijfel ik of het wel gezelschapshondjes zijn want ze zijn megasnel en doen super goed agility.
Ik heb ook chihuahua's, vooral door de kinderen, de mijne zijn me lief maar eigenlijk zijn heel veel chihuahua's gewoon kleine kefkrengetjes. Richaar is een uitzondering. Maar na deze 3 wil ik er geen meer.
Voor mij uiteraard de havanezer. Leren kennen op het forum, helemaal weg van Saartje van Suzanne en nu heb ik zowaar een Saartjekind, mijn Do'tje
Ze is heel actief en speels als ik dat ben maar voor de rest plakt ze zowat aan mijn schoot vast.
Ze is schattig, ondeugend, heerlijk eigenwijs maar dat allemaal op een hele lieve en zachte manier.
Op de 2e plek zet ik een dwergpoedeltje. Ik ken enkele hele leuke, al twijfel ik of het wel gezelschapshondjes zijn want ze zijn megasnel en doen super goed agility.
Ik heb ook chihuahua's, vooral door de kinderen, de mijne zijn me lief maar eigenlijk zijn heel veel chihuahua's gewoon kleine kefkrengetjes. Richaar is een uitzondering. Maar na deze 3 wil ik er geen meer.
- Persistence
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox
- Gretha
- Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising
Re: Wat is het leukste gezelschapshonden ras?
Ik vind de Tibetaanse Spaniel erg leuk qua karakter. Lekker oosters stront eigenwijs. En ook nog leuk om te zien.
Doodzonde dat de Cavelier King Charles Spaniel zo ongezond is en met te kleine schedels kampt.
Ze zijn zo verschrikkelijk lief en gemakkelijk. Nog nooit een vervelend exemplaar meegemaakt.
Doodzonde dat de Cavelier King Charles Spaniel zo ongezond is en met te kleine schedels kampt.
Ze zijn zo verschrikkelijk lief en gemakkelijk. Nog nooit een vervelend exemplaar meegemaakt.
- _Tiny_
- Posts in topic: 7
- Honden: 4
- Welke: Grote poedel middenslagpoedel dwergpoedel labradoodle
- Suzanne
- Welke: Havanezers
De havanezer natuurlijk
Saar is zo vreselijk slim en wil alles voor je doen, als je haar maar braaf vindt en ze bij je mag zijn.
Eef is enorm aanhankelijk en wil het liefst de hele dag geaaid worden, als ze stout is en je zegt er wat van dan steekt ze een middelvinger op, of ze haalt alles uit de kast om je te laten lachen.
Saar is zo vreselijk slim en wil alles voor je doen, als je haar maar braaf vindt en ze bij je mag zijn.
Eef is enorm aanhankelijk en wil het liefst de hele dag geaaid worden, als ze stout is en je zegt er wat van dan steekt ze een middelvinger op, of ze haalt alles uit de kast om je te laten lachen.
De Vlinder, en ook de Havanezer. Erg leuke hondjes zijn dit!
En het is inderdaad jammer dat de Cavelier ten onder is gegaan. Ontzettend lief en zachtaardig zijn ze en het lijken me heerlijke hondjes voor als je op leeftijd bent. Of voor erbij voor de gezelligheid:) Een echt gezelschapshondje.
En het is inderdaad jammer dat de Cavelier ten onder is gegaan. Ontzettend lief en zachtaardig zijn ze en het lijken me heerlijke hondjes voor als je op leeftijd bent. Of voor erbij voor de gezelligheid:) Een echt gezelschapshondje.
- HillieS
- Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes
De havanezer spreekt me t meeste aan.
- Pemba
- Honden: 1
- Welke: Tibetaanse terriër
De tibetaanse terriër
Ik heb helemaal niks met gezelschapshondjes en ik zou echt niet weten wat ik er mee zou moeten. Ik laat die van mij lekker bij de fokker zitten denk ik
Feitelijk wel maar die vreten van twee walletjes. Ze doen bij beide speciaalshows meeHylos schreef: ↑12 okt 2021, 09:25Gezelschapshonden vallen onder rasgroep 9, toch?
Daar heb ik er teveel van om op te noemen.
De dwerg en toy poedel, cavaliertje, chihuahua, powderpuffje, shihtzu etc.
De dwerg en toy poedel, cavaliertje, chihuahua, powderpuffje, shihtzu etc.
- Sanne
- Posts in topic: 2
- Honden: 3
- Welke: Chihuahua en Saluki
- Contacteer:
De Chihuahua Langhaar. Hoewel ik er waarschijnlijk zelf nooit meer eentje neem.
Daarna een Russian Toy Langhaar en een Grote Poedel.
Daarna een Russian Toy Langhaar en een Grote Poedel.
- Zamunda
- Posts in topic: 4
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Dat heb ik ook . De Hava spreekt me wel aan maar dat lange haar echt niet. Dat kan er natuurlijk af, maar zó graag wil ik nou ook weer niet een gezelschapshond (of Hava). Bovendien vind ik ze voor nu echt veel te klein en kwetsbaar.
OS met dank aan Hakunamatata
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Kromfohrländer puur op uiterlijk. Los van stomme indelingen het italiaantje en uiteraard de dwergkees.
- Zamunda
Nou mijn echte voorkeur is ultrakort of luchtig ruwhaarvachtje. Willem is eigenlijk al te lang en Mister al helemaal alhoewel dat bij beide meer om het onderwol ging dan echt de lengte. Murphy zal ook niet aan mijn ideaal voldoen qua (dubbele) vacht maar daar wil ik best doorheen kijken .
Ja het is zeker niet alleen het formaat. JR's vind ik ook klein maar niet heel kwetsbaar en Vos is inderdaad ook zo'n lekker stevig tankje. Dat is Amber ook met een ideaalgewicht van 10kg. Maar de echte gezelschapshondjes zijn, naar mijn idee, toch echt vaak van die ranke dingetjes .
Ja, Zus ook. Thuis is ze nogal overheersend en buiten hoef ik haar nooit in bescherming te nemen. Ze voelt zich totaal niet kwetsbaar.
Maar Sjaak is te teer om tegenover anderen een echt normale hond te zijn. Een keurige, gepaste correctie nemen kan niet en lomp doen ook al niet.
Scheelt maar zeven centimeter in hoogte, en vier kilo.
- Lieke
- Welke: Roemeense straatschoffies
Ik hou niet zo van gezelschapshondjes maar als ik zou moeten kiezen dan zou ik voor de powder puff en de cavaliertjes gaan. Beiden vind ik zowel qua uiterlijk als karakter heel leuk.
- Zamunda
Yup .
Ik heb niks met kleine hondjes maar dan zou ik toch voor een kortharige (en gezonde/iets stevigere) wawa gaan en die moet dan Ren Hoëk heten, van Ren & Stimpy. Lijkt met dan ook wel weer leuk om te kijken wat erin zit en hoe sportief je die toch nog kan krijgen.
Wel een verschrikkelijk cliché, een pitbull en een shiwawa, maargoed geen van beide zouden Prada of Gucci heten dus misschien maakt dat wat goed
Wel een verschrikkelijk cliché, een pitbull en een shiwawa, maargoed geen van beide zouden Prada of Gucci heten dus misschien maakt dat wat goed
Griffonekes vind ik heel leuke hondjes. Zijn clowntjes. Mooie grootte ook . Luisteren goed zijn sociaal .
- _Tiny_
- Posts in topic: 7
- Honden: 4
- Welke: Grote poedel middenslagpoedel dwergpoedel labradoodle
Jaaaa die vind ik ook zo leuk Jammer van die platte smoelen. Maar ik zag dat er al outcross mee wordt gedaan. Zou ik zo voor kunnen gaan.