Grazen

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Plaats reactie
Teckeltoos
Posts in topic: 1
Honden: 1
Welke: Teckel

Grazen

Bericht door Teckeltoos »

Peer is op het moment als een blije koe in de wei.
Hij wil vreselijk graag naar buiten en als het een beetje kan naar lekker vers gras. Poepen en piesen is een ff gauw gedoetje. Er moet gegraasd worden.
Frisse jonge grassprietjes zijn voor Peer een ware delicatesse. Gelukkig is een hondengebit niet op grasplukken ingesteld dus kost het enige moeite het naar binnen te werken.
Hij doet het niet omdat hij last van zijn maag zou hebben. Hij vindt het gewoon lekker. En hij mag van mij een paar sprietjes eten.

Meer grazers hier ?
Afbeelding
Nanna

Re: Grazen

Bericht door Nanna »

Nee. Wel wordt op bepaalde plekken in het bos opeens gegraven en worden de worteltjes en het zand van de weggegraven plek gegeten. Altijd op dezelfde plekken.
HillieS
Honden: 2
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Bericht door HillieS »

Vooral jong vers gras wordt hier goed van gesnoept.
Maar echt grazen niet.
Jamie eet ook weleens gras als hij misselijk is, maar dan zie je aan de manier hoe hij eet dat t niet snacken is.
Afbeelding
Cendy

Bericht door Cendy »

Toos noem ik tegenwoordig maar Klara de koe.
Als je die haar gang laat gaan dan staat ze alleen maar gras te vreten, zo irritant :gvd:
En het verteerd natuurlijk ook zo lekker :ugh: sta ik weer van die gore sprieten uit die hol te trekken.
Ik heb een keer uit nijd m'n sleutelbos naar haar kop gegooid, sindsdien hoef ik alleen maar ff te rammelen en dan snapt ze de hint. Maar ik heb niet altijd m'n sleutels bij me.
Afbeelding
Diana
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Ja, jonge verse sprietjes knagen ze hier ook graag op. Maar ik ben er tegenwoordig wel alert op sinds Amoz een maagtorsie kreeg door te veel gras ineens eten. Dat gras had als een soort bal de overgang van maag naar darm afgesloten. Dat kwam niet van het knagen op een paar verse sprieten hoor, hij heeft waarschijnlijk grote happen gras naar binnen gewerkt omdat hij misselijk was (ik heb het niet gezien). Als er naar mijn idee ook maar iets te fanatiek gras gegeten wordt, steek ik daar nu dus wel meteen een stokje voor.
Afbeelding
Niika

Bericht door Niika »

hier ook grazers, en veel jong lentegras. als ze misselijk zijn eten ze trouwens heel ander gras, van dat oude harde stugge spul.
ook zand/wortel eters trouwens, ook op bepaalde plekken in het bos. zal wel lekker zijn denk ik dan maar
Barkley

Bericht door Barkley »

ja, Fred de lakenvelder is ook weer van het verse jonge gras aan het snoepen
malinois
Honden: 3
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Bericht door malinois »

Ja 3 stuks
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Frootje
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Bericht door Frootje »

Aloy deed het heel erg. Ik had niet de indruk dat ze misselijk was maar ik weet dat ze gevoelige darmen en een gevoelige maag heeft en ze boerde ook redelijk vaak. Zij krijgt nu al een tijdje elke dag een klein beetje geraspte gember door haar eten en sindsdien is het een stuk beter (ze boert ook nauwelijks meer). Maar een klein hapje lentegras mag haar nog steeds smaken hoor. :F: Maar dat heeft Froo ook. Een hapje gras mag van mij ook wel. Echt grazen mag van mij niet meer sinds ik dat verhaal van @Diana over Amoz las. :schrik:
S.V.

Bericht door S.V. »

Ze vinden het gewoon lekker, probleem is nog wel eens dat je een paar sprieten aan de achterkant er uit moet trekken zeg maar
Afbeelding
Isabel

Bericht door Isabel »

Mateo lust ook graag wat verse jonge grassprieten en jonge brandnetel blaadjes zijn schijnbaar ook erg smakelijk.
Hij eet het niet overmatig dus ik hoef gelukkig niks uit zijn achterste te trekken😅
pioenroos
Honden: 3
Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie

Bericht door pioenroos »

Langdurig grazen probeer ik wel af te kappen. Diem deed dat graag maar kreeg daar toch last van maag/darmen van. Flora doet het helaas ook graag maar de combi van graspoep en lange haren is irritant. En inderdaad het risico op verstopping ofzo.

Mies en Danu lusten wel graag een paar sprietjes voorjaarsgras maar ze staan niet als een stel koeien te grazen gelukkig.
Afbeelding
Gretha
Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising

Bericht door Gretha »

Cendy schreef: 24 apr 2023, 13:42 Toos noem ik tegenwoordig maar Klara de koe.
Als je die haar gang laat gaan dan staat ze alleen maar gras te vreten, zo irritant :gvd:
En het verteerd natuurlijk ook zo lekker :ugh: sta ik weer van die gore sprieten uit die hol te trekken.
Ik heb een keer uit nijd m'n sleutelbos naar haar kop gegooid, sindsdien hoef ik alleen maar ff te rammelen en dan snapt ze de hint. Maar ik heb niet altijd m'n sleutels bij me.
Dit dus. Vooral Bronco en Tux, stapelgek werd ik ervan.
Tux doet het nog steeds, Cash gelukkig maar af en toe.
Afbeelding
ellen en de birmanen

Bericht door ellen en de birmanen »

ik heb 5 grazers. ik heb er geen probleem mee dat ze grazen vind het alleen irritant als ze poepen en het gras blijft hangen dat ik het weer uit de kont moet trekken. op dit moment wroeten ze voornamelijk in de aarde om de worteltjes op te eten. dat vind ik dan wel weer ranzig.
kayleigh*
Welke: Oudduitse Herder Minou - Welsh corgi cardigan Nala

Bericht door kayleigh* »

Hier ook 2 die hier en daar een spriet meepakken. Zolang het nog goed gaat en ik niks uit de billen hoef te trekken doen ze maar. :mrgreen:
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
RIP Kira 09-03-2011 - 09-09-2021
RIP Minou 24-02-2016 - 16-07-2024
Sabine1
Honden: 1
Welke: Havanezer

Bericht door Sabine1 »

Elmo is net een schaapje maar alleen de jonge grasspietjes
blondie

Bericht door blondie »

Ja gras en Aak kiest ook blaadjes van een specifieke struik altijd uit.
Chara neemt ook happen gras, of sprieten die bij een muurtje groeien.
Geen probleem mee, alleen Glory graast en kotst het dan na een tijdje weer uit. Dus zij mag dan weer niet te veel gras vreten.
Plaats reactie