Puber perikelen!
-
- Posts in topic: 6
- Honden: 2
- Welke: Whippet en Lurcher
Re: Puber perikelen!
Je moet je hond gewoon niet laten oefenen in gedrag dat je niet uitkomt.
En begrijp me goed, mijn teven schieten ook als torpedo's op andere honden af om daar gezellig te gaan lopen doen.
De meeste honden vertrouw ik prima en ik weet dat het goed gaat.
Maar ik wil wel gewoon kunnen zeggen dat het niet mag en dat het dan ook niet gebeurt. En ja dat is dan omdat ik anders boos wordt.
Ik roep mijn honden altijd terug. Dat maakt het veel makkelijker.
Ze mogen best gaan kijken maar ik bepaal hoelang. Het blijft dezelfde volgorde. Dat is eigenlijk vals spelen maar het werkt wel.
Zo heb je een hond die weet dat je een seintje gaat geven en daar uit gewoonte klaar voor staat.
Dat is een totaal ander beest dan een hond die je niet hoort omdat hij alleen maar met zijn neus bezig is of inderdaad achter de teven aan wil. Je moet de focus bij jou houden. Dat is bij alle honden zo.
En begrijp me goed, mijn teven schieten ook als torpedo's op andere honden af om daar gezellig te gaan lopen doen.
De meeste honden vertrouw ik prima en ik weet dat het goed gaat.
Maar ik wil wel gewoon kunnen zeggen dat het niet mag en dat het dan ook niet gebeurt. En ja dat is dan omdat ik anders boos wordt.
Ik roep mijn honden altijd terug. Dat maakt het veel makkelijker.
Ze mogen best gaan kijken maar ik bepaal hoelang. Het blijft dezelfde volgorde. Dat is eigenlijk vals spelen maar het werkt wel.
Zo heb je een hond die weet dat je een seintje gaat geven en daar uit gewoonte klaar voor staat.
Dat is een totaal ander beest dan een hond die je niet hoort omdat hij alleen maar met zijn neus bezig is of inderdaad achter de teven aan wil. Je moet de focus bij jou houden. Dat is bij alle honden zo.
Mijn logeerspelbuiger loopt alleen nog maar aangelijnd. Hij is dus niet opgevoed en is van het type ‘ik ga even gezellig kijken’. Als er dan een grijs gevaarte van een meter schofthoogte aan komt denderen om leuk te speulen kan ik me voorstellen dat je niet blij bent.
Mijn teven doen eigenlijk precies hetzelfde maar dat vind ik toch anders. Ze ontlopen trouwens vechthonden als de baarlijke duivel, ik denk dat ze dat van mij hebben. Een grote bocht, dokter.
Mijn teven doen eigenlijk precies hetzelfde maar dat vind ik toch anders. Ze ontlopen trouwens vechthonden als de baarlijke duivel, ik denk dat ze dat van mij hebben. Een grote bocht, dokter.
- elskeadrianne
- Posts in topic: 4
- Welke: Oudduitse herder
Mace was als puppy een vreselijke draak, als puber niet zo heel veel werk mee gehad eigenlijk. Ja ze ontdekte dat ze zelf de prullenbak open kon maken en de gehele inhoud over de vloer kon verspreiden en soms banaantjes in haar oren maar ach..
- Inge O
- Posts in topic: 11
- Honden: 5
- Welke: Hovawart
Eigenlijk niks, nooit, bij geen van mijn honden. Ja, ze gingen zich stilaan volwassener gedragen maar dat valt voor mij niet onder wat mensen onder 'pubergedrag' rekenen.
Maar ineens lak hebben aan dingen die ze voorheen konden/wisten/deden heb ik eigenlijk nooit gezien, ze weten vóór ze zes maand zijn wat ik belangrijk vind en dat weten ze daarna nog net zo goed.
Maar ineens lak hebben aan dingen die ze voorheen konden/wisten/deden heb ik eigenlijk nooit gezien, ze weten vóór ze zes maand zijn wat ik belangrijk vind en dat weten ze daarna nog net zo goed.
Hahaha, dat deed mijn geit (die ik als kind had) ook .
- Zamunda
- Posts in topic: 5
- Honden: 3
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
OS met dank aan Hakunamatata
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Puck was super 'vervelend' als puber.
Hij kon zichzelf niet vermaken en zijn leven bestond uit, in zijn ogen, alleen maar bij het baasje willen blijven.
Behalve dat hij dus wel prima alleen kon zijn als.ik wegging.
Was ik thuis, dan had ik een plakker achter mij aan.
Tot ik hersenwerkjes ontdekte, toen werd hij eindelijk ook geestelijk moe en kwam er rust in.
Zijn focus op mij werd ietsje minder en daarna bleef het een brave ziel.
Nog nooit problemen veroorzaakt met andere honden, nooit iets gesloopt, kan overal mee naar toe etc.
Daisy was al.1,5 toen ik haar kreeg dus geen gepuber.
Het hier komen wel goed erin getraind.
Semmy heeft nooit echt gepuberd
Nikki is nu een jaar en bij haar ook niets gemerkt eigenlijk.
Ze luistert goed en kan met elke hond.
Ik laat mijn honden nooit zomaar met elke andere hond spelen en zelfs kennismaken gebeurd niet zomaar.
Dat is zodat mijn honden niet naar elke hond heen willen want niet elke hond is betrouwbaar.
Hij kon zichzelf niet vermaken en zijn leven bestond uit, in zijn ogen, alleen maar bij het baasje willen blijven.
Tot ik hersenwerkjes ontdekte, toen werd hij eindelijk ook geestelijk moe en kwam er rust in.
Nog nooit problemen veroorzaakt met andere honden, nooit iets gesloopt, kan overal mee naar toe etc.
Ik laat mijn honden nooit zomaar met elke andere hond spelen en zelfs kennismaken gebeurd niet zomaar.
Dat is zodat mijn honden niet naar elke hond heen willen want niet elke hond is betrouwbaar.
- Inge O
- Zamunda
- Posts in topic: 5
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
Ze waren wel blij met je zeker .
OS met dank aan Hakunamatata
-
- Posts in topic: 20
- Honden: 1
- Welke: Oud Duitse herder
Ik ben benieuwd naar die gezichten van de restaurant gasten die getrokken werden. Ik zou het wel humor hebben gevonden als er opeens random een geit langs liep.
-
Brego is ook een plakker. Ik heb wel wat hersenwerkjes , maar meneer is er te slim voor en bij een snuffelmat zit hij mij alleen maar aan te kijken of er nog meer snaai gaat komen.Mellow schreef: ↑12 okt 2021, 09:48 Puck was super 'vervelend' als puber.
Toch maar eens kijken of ik iets met meer uitdaging kan gaan vinden.
-
Als dat het ergste is inderdaad, dan teken ik er meteen voor hoor.elskeadrianne schreef: ↑12 okt 2021, 09:24 Mace was als puppy een vreselijke draak, als puber niet zo heel veel werk mee gehad eigenlijk. Ja ze ontdekte dat ze zelf de prullenbak open kon maken en de gehele inhoud over de vloer kon verspreiden en soms banaantjes in haar oren maar ach..
- Inge O
De eerste keer nog wel, cfr. Rosanne
Maar de tweede keer vonden ze het toch al minder (en ik ook, want ik wist dat ze net in spannende omstandigheden de neiging had om vrolijk keuteltjes te droppen, het liefste in een heel spoor achter zich ).
-
Ik heb beeld. Ik ben ook helemaal geen persoon voor een sjiek restaurant, dus kom maar door met die geit.
- glashelder
- Posts in topic: 1
Pippa ging onophoudelijk blaffen voor aandacht, vooral als we aan de eettafel zitten. "Niet nu, we eten" is nog steeds commando voor "rot op"
Lynnepien
- Gudrun
- Posts in topic: 3
- Honden: 10
- Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer
Oh dat had ik graag willen zien!
Schitterend.
-
- Welke: Duitse herder
Eigenlijk nooit iets gemerkt bij de honden
Ulan word eind vd maand 6 maanden en ik merk wel dat hij steeds vaker z’n poot optilt om te plassen
Nog niet markeren , gewoon echt uit plassen zeg maar
Maar dat kan ook komen omdat de dames des huizes beiden besloten hebben loops te worden
Ulan word eind vd maand 6 maanden en ik merk wel dat hij steeds vaker z’n poot optilt om te plassen
Maar dat kan ook komen omdat de dames des huizes beiden besloten hebben loops te worden
Kenji was een makkelijke pup en een makkelijke puber. Wat ik vooral merkte was dat hij mentaal sterker werd en hij daardoor meer aan kon, dat was binnen de voorbereiding voor de sport wel lastig managen met een fysiek ontzettend slungelig lijf. Djalu kreeg wat meer interesse in andere teefjes en daardoor waren z'n oren nog wel eens stuk bij het loslopen. Ook had hij makkelijker last van prikkels en was focus op mij een dingetje met trainen dus daarin hebben we in groepen een stapje terug moeten doen.
Ik heb eigenlijk met beide mannen weinig last gehad van de puberteit of het niet zozeer als een hele lastige periode ervaren qua gedrag. Wat wel echt een ding was, was het gewicht. Djalu was op een bepaald moment gewoon echt mager ondanks dat ik hem maximaal liet eten (moeilijke eter, hij stopte vanzelf als hij vond dat het teveel was) en Kenji hield ik met veel moeite en veel extra's schraal. Ik hoor dat vaker bij jonge reuen juist als die hormoonpiek komt
Ik heb eigenlijk met beide mannen weinig last gehad van de puberteit of het niet zozeer als een hele lastige periode ervaren qua gedrag. Wat wel echt een ding was, was het gewicht. Djalu was op een bepaald moment gewoon echt mager ondanks dat ik hem maximaal liet eten (moeilijke eter, hij stopte vanzelf als hij vond dat het teveel was) en Kenji hield ik met veel moeite en veel extra's schraal. Ik hoor dat vaker bij jonge reuen juist als die hormoonpiek komt
~Choose what helps your heart bloom~
- Inge O
Het was een heerlijk beestje, Duveltje . Ik kreeg geen hond van ma dus pa bracht me een geitenlammetje mee - had ik de prachtigste blog kunnen over schrijven, ze ging mee naar zee met vakantie en alles.
- Gudrun
- Honden: 10
- Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer
Helaas toen en niet nu. Blog plus Instagram, Duveltje werd beroemd!
Alhoewel bij nader inzien misschien inderdaad beter toen dan nu, anders nam nu iedereen een geitenlam in huis.
- elskeadrianne
Ook een ODH zo te zien?Rosanne schreef: ↑12 okt 2021, 10:13Ik heb beeld. Ik ben ook helemaal geen persoon voor een sjiek restaurant, dus kom maar door met die geit.
- elskeadrianne
Sorry verkeerde bericht gequote, oeps.
-
glashelder schreef: ↑12 okt 2021, 10:17 Pippa ging onophoudelijk blaffen voor aandacht, vooral als we aan de eettafel zitten. "Niet nu, we eten" is nog steeds commando voor "rot op"
-
Brego plast nog steeds als een teefje** Angela ** schreef: ↑12 okt 2021, 10:26 Eigenlijk nooit iets gemerkt bij de honden
-
Ja klopt! Brego is een ODH. Ik dacht al die geit is een ODH. zou af en toe met zijn streken wel kunnen klopen trouwens.