Beste middel tegen teken
- Cooper
- Posts in topic: 4
- Honden: 1
- Welke: kruising spaniel kooiker markiesje
Beste middel tegen teken
Wat vinden jullie het beste middel tegen teken wat ook een beetje betaalbaar is?
Vandaag heeft Cooper lekker een dagje door de tuin gestruind, heerlijk met dat mooie weer . Maar het stikt hier dus van de teken. Ik heb al 10 van die krengen eruit geplukt. Omdat hij ook wel eens bij ons op bed ligt vind ik het een eng idee. Dus als jullie advies hebben voor een goed middel?
Vandaag heeft Cooper lekker een dagje door de tuin gestruind, heerlijk met dat mooie weer . Maar het stikt hier dus van de teken. Ik heb al 10 van die krengen eruit geplukt. Omdat hij ook wel eens bij ons op bed ligt vind ik het een eng idee. Dus als jullie advies hebben voor een goed middel?
- Kells
- Posts in topic: 8
- Honden: 3
- Welke: Ierse Setters
Re: Beste middel tegen teken
Die van de Action heb ik nu ook weer, maar volgens mij waren die maar 5 euro.
Kleine toevoeging, als dat niet afdoende is dan grijp ik weer naar de Advantix.
Kleine toevoeging, als dat niet afdoende is dan grijp ik weer naar de Advantix.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
- Kells
Ja goedkoop is het zeker!
- Cooper
Ik zat naar zo'n Seresto band te kijken. Maar wat een prijzen zeg...heb je zelf meteen een seresta nodig
- galga's
- Posts in topic: 1
- Honden: 5
- Welke: Galgo - Silken windhound - Afghaan
Mijn Afghaan krijgt 1 simparica pil per jaar, als het echt erg is met de teken. 1 pil is voldoende bij haar. Ik heb nu 4 teken bij haar gezien, waarvan er 3 vastzaten. Allemaal in haar gezicht. De rest van haar lijf valt wat moeilijk te controleren met al dat haar, dus dan maar chemisch.
De rest van de roedel is makkelijker te controleren. Die krijgen verder niets.
De rest van de roedel is makkelijker te controleren. Die krijgen verder niets.
- Teckeltoos
- Welke: Teckel
Peer krijgt elke maand een pipetje stronghold in de nek. Het is dat we een adresje hebben waar het
€ 11 -- p. Stuk kosten. Normaal is het alleen maar bij de dierenarts te koop voor €16,--
En de vlooien zitten alsnog een lange neus naar ons te trekken.
€ 11 -- p. Stuk kosten. Normaal is het alleen maar bij de dierenarts te koop voor €16,--
En de vlooien zitten alsnog een lange neus naar ons te trekken.
- malinois
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
Seresto.
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Kells
Nou, Advantix werkt echt wel ruim 2 maanden tegen teken. Tegen teken red ik het hier meestal wel met twee, hooguit 3 pipetten per hond per jaar.
-
Hier gebruik ik voor de 5 ook advantix.
En ook maar 3 x hooguit 4 x per jaar,winter geef ik niks.
Had eerst seresto maar daar kunndn Onix en Bella niet tegen.
Kan je zeggen doe je de rest wel maar dan hebben Onix en Bella er nog steeds last van tijdens spel
En ook maar 3 x hooguit 4 x per jaar,winter geef ik niks.
Had eerst seresto maar daar kunndn Onix en Bella niet tegen.
Kan je zeggen doe je de rest wel maar dan hebben Onix en Bella er nog steeds last van tijdens spel
- Budkes
- Posts in topic: 3
- Welke: Jack Russell Mechelse Herder Welsh Corgi Pembroke
Bravecto. 1x per jaar. Advantix zeker niet, heb hier een hond aan verloren.
- Kells
Dat durf en wil ik mijn honden echt niet geven. Alles wat je er aan de buitenkant op smeert kun je er voor een deel ook weer afwassen, mocht het fout gaan. Wat je er in gooit moet zo'n lijfje zelf oplossen. Was het bewezen Advantix waar je hond aan overleed of waren er ook andere mogelijke factoren?
- Budkes
Ja 100 % bewezen. En afwassen hielp niet. Hij heeft een week intern bij de dierenarts gelegen. Ze hebben hem steeds in slaap gehouden omdat hij anders veel te veel pijn zou hebben. Zijn huid liet gewoon los over zijn hele lichaam. Het leek of hij volledig verbrand was. Toen bleek dat ook zijn beide ogen waren aangetast en hij sowieso blind was, mocht hij nog herstellen, hebben we hem laten gaan.
We hebben 90 diensthonden waarvan 95 % bravecto krijgt, al jaren, nooit problemen gehad.
We hebben 90 diensthonden waarvan 95 % bravecto krijgt, al jaren, nooit problemen gehad.
Bravecto. 1 pil per jaar. Helpt super. Ook nooit problemen mee gehad.
- Budkes
Ja was echt heel naar. Antoon was de hond van mijn ouders. Dierenarts heeft hem de advantix toegediend en voelde zich ook erg schuldig, alhoewel zij er natuurlijk ook niets aan kon doen. Ze heeft echt alles uit de kast gehaald om hem te redden. Helaas.Sandra&co schreef: ↑28 apr 2023, 00:28Oh wat erg...Budkes schreef: ↑27 apr 2023, 23:44 Ja 100 % bewezen. En afwassen hielp niet. Hij heeft een week intern bij de dierenarts gelegen. Ze hebben hem steeds in slaap gehouden omdat hij anders veel te veel pijn zou hebben. Zijn huid liet gewoon los over zijn hele lichaam. Het leek of hij volledig verbrand was. Toen bleek dat ook zijn beide ogen waren aangetast en hij sowieso blind was, mocht hij nog herstellen, hebben we hem laten gaan.
- Alfilillo
- Honden: 2
- Welke: Podenco en kruising
Seresto.
- kloesje
- Welke: Australian kelpies
Macho heeft er ook heftig op gereageerd, was totaal de controle over zijn achterhand kwijt, viel om in de bochten. Is ook 100% bewezen dat het aan de advantix ligt, dit middel komt ook nooit meer bij mijn honden er op.Budkes schreef: ↑28 apr 2023, 07:50Ja was echt heel naar. Antoon was de hond van mijn ouders. Dierenarts heeft hem de advantix toegediend en voelde zich ook erg schuldig, alhoewel zij er natuurlijk ook niets aan kon doen. Ze heeft echt alles uit de kast gehaald om hem te redden. Helaas.Sandra&co schreef: ↑28 apr 2023, 00:28Oh wat erg...Budkes schreef: ↑27 apr 2023, 23:44 Ja 100 % bewezen. En afwassen hielp niet. Hij heeft een week intern bij de dierenarts gelegen. Ze hebben hem steeds in slaap gehouden omdat hij anders veel te veel pijn zou hebben. Zijn huid liet gewoon los over zijn hele lichaam. Het leek of hij volledig verbrand was. Toen bleek dat ook zijn beide ogen waren aangetast en hij sowieso blind was, mocht hij nog herstellen, hebben we hem laten gaan.
Ik gebruik seresto banden, maak van 1 band 2 banden middels een connectorclip, ik vind het geen dure oplossing.
Ik heb ook naar tevredenheid bravecto gegeven, gewoon eens per jaar, pil geven wanneer ik de eerste teken spotte op de honden.
- Cooper
Ik denk dat Cooper in een tekennest heeft gezeten. Er zitten nog steeds mini teken op z'n kop. Heb er net weer 5 afgeplukt. Gatver. Ik ga nu op pad voor een middeltje .
Nexgard, bijna hetzelfde als Bravecto, maar een kleinere dosering die je eens per maand moet geven. Ik geef het ook niet het hele jaar, maar in het voorjaar en de zomer om de zes á zeven weken, soms wacht ik nog een paar dagen als ik weet dat we niet de woeste natuur intrekken die week.
Seresto vind ik erg goed en gebruiken wij.
Bestel ik de grootste maat tweemaal en maak daar dan ook nog een bandje voor Jimi van
Bestel ik de grootste maat tweemaal en maak daar dan ook nog een bandje voor Jimi van
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.