Pup kopen bij fokker of via andere weg?
Re: Pup kopen bij fokker of via andere weg?
Ik zou toch nog eens nadenken over een Jack Russel met jouw rug
Ik zou zelf kijken voor resque, wel een pup dan, of wel via marktplaats omdat er ook goed fokkers tussen zitten of net als ik met Zillion heb gedaan importeren uit het buitenland( omdat ik in Nederland even niet kon vinden wat ik belangrijk vond)
Vandaag wezen kijken bij de fokker, prachtige honden maar echt bakbeesten, prettig gesprek gehad met de fokker en op de wachtlijst voor een reutje, hij had beide ouders en alles zag er goed uit en schoon. Een puppy kost 1750 euro, we hoeven pas aan te betalen als er pups geboren zijn, deze fokker doet niet aan co ownership en had nu geen pups. Wel achtte hij ons geschikt en staan we nu dus op de lijst, we hebben geen haast dus we kunnen evt nog wachten op een volgend nest. Hij wilde dit jaar maar twee nestjes fokken. En er was een puppy een meisje en zij was zo lief. De daddy to be was wel een flinke van 55 kg. Dus nu is het wachten.
Mijn rug is trouwens wel weer oké, ik ben weer aan het opbouwen met sporten enzo en dat gaat goed
Mijn rug is trouwens wel weer oké, ik ben weer aan het opbouwen met sporten enzo en dat gaat goed
Ik voed honden wel gewoon op. Heb 11 jaar een staf/rottweiler kruising gehad en dat was de leukste hond ooit. Dat je buurtgenoten er niks mee kunnen ligt aan hun zelf, niet aan de hond.
Ja dat vind ik juist fijn, door mijn ASS ben ik zelf ook niet heel sociaal aangelegd, ik hoef geen contacten op te doen via m’n hond en ik vind andere honden meestal toch ronduit shit en hun bazen ook dus laat ons maar gewoon. Ik heb 11 jaar met zo’n niet tolerante hond geleefd en had the time of my life. Als blijkt dat los van de riem teveel gevraagd is houdt ik hem wel aan de riem, ik vind het allemaal primamalinois schreef: ↑25 apr 2023, 19:22Griebels, hier loopt er ook 1. Wilde een leuke huishond waar ie gezellig mee op het uitlaatveld kon zitten kletsend met andere hondeneigenaren. Nu loopt ie bij nacht en ontij en als hij iemand spot in de verte steekt hij over en gaat zover mogelijk de andere kant op (gelukkig maar) want hij gaat met niks goed. Niet met reuen en niet met teven.Mum schreef:Inmiddels ben ik weer helemaal beter, en komende vrijdag gaan we bij een fokker kijken voor een Argentijnse dog
Dat maakt me dus echt geen fuck uit. Ik ben graag op mezelf, van contact met andere mensen word ik moe, ik wil niet gezellig samen elkaar tegenkomen enzovoort. Ik wil gewoon alleen zijn met m’n hond, samen uitlaatrondes doen lijkt mij regelrecht terreur, het is lastig uitleggen maar door m’n ass ben ik anders dan anderen blijkbaar. Ik voel 0 behoefte aan sociale contacten, ik tolereer mensen maar niet omdat ik dat graag wil. Ik houd van alleentijdRennendehond schreef: ↑25 apr 2023, 19:55 Ik ken dan weer een hele gezellige. Een intacte reu zelfs Ze heeft er nu ook een teef bij, maand of zes. Die is ook heel gezellig maar dat zijn ze allemaal op die leeftijd.
Gezelligheid bij een Dogo is wel uitzonderlijk, trouwens. Maar goed, er zijn mensen die dat niet zoveel uitmaakt natuurlijk. Die lopen graag om 05:30u op industrieterreinen.
- malinois
- Posts in topic: 3
- Honden: 3
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
Ik ook maar daar heb ik geen hond voor nodig die niet meer past in de overvolle nederlandse maatschappij. Overvol niet luisterende pubers, pups etc.Mum schreef:Dat maakt me dus echt geen fuck uit. Ik ben graag op mezelf, van contact met andere mensen word ik moe, ik wil niet gezellig samen elkaar tegenkomen enzovoort. Ik wil gewoon alleen zijn met m’n hond, samen uitlaatrondes doen lijkt mij regelrecht terreur, het is lastig uitleggen maar door m’n ass ben ik anders dan anderen blijkbaar. Ik voel 0 behoefte aan sociale contacten, ik tolereer mensen maar niet omdat ik dat graag wil. Ik houd van alleentijdRennendehond schreef: ↑25 apr 2023, 19:55 Ik ken dan weer een hele gezellige. Een intacte reu zelfs Ze heeft er nu ook een teef bij, maand of zes. Die is ook heel gezellig maar dat zijn ze allemaal op die leeftijd.
Gezelligheid bij een Dogo is wel uitzonderlijk, trouwens. Maar goed, er zijn mensen die dat niet zoveel uitmaakt natuurlijk. Die lopen graag om 05:30u op industrieterreinen.
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Ze waren juist niet druk en heel rustig. We hebben een puppy gezien maar zij blijft daar, we hebben de papa en mogelijke moeders gezien. Papa was echt een soort dinosauriër van 55 kg en de mama’s leken op ons Buddha, fokker wist ook veel te vertellen over het ras en de eigenschappen. Het gaat wss een maand of 6 duren, hij begreep mij en wat ik voel nu ik Buddha plots heb moeten teruggeven. We gaan het gewoon proberen en m’n gevoel zegt dat het goed komt. Ze waren wel echt prachtig!
Ik ben door mijn “aandoening” verhuist naar een dorpje, we wonen achteraf in landelijke gebieden en dat is fijn want ik hoef geen contact met niemand en hier komt niet veel volk. Ik woon op loopafstand van demalinois schreef: ↑28 apr 2023, 17:57Ik ook maar daar heb ik geen hond voor nodig die niet meer past in de overvolle nederlandse maatschappij. Overvol niet luisterende pubers, pups etc.Mum schreef:Dat maakt me dus echt geen fuck uit. Ik ben graag op mezelf, van contact met andere mensen word ik moe, ik wil niet gezellig samen elkaar tegenkomen enzovoort. Ik wil gewoon alleen zijn met m’n hond, samen uitlaatrondes doen lijkt mij regelrecht terreur, het is lastig uitleggen maar door m’n ass ben ik anders dan anderen blijkbaar. Ik voel 0 behoefte aan sociale contacten, ik tolereer mensen maar niet omdat ik dat graag wil. Ik houd van alleentijdRennendehond schreef: ↑25 apr 2023, 19:55 Ik ken dan weer een hele gezellige. Een intacte reu zelfs Ze heeft er nu ook een teef bij, maand of zes. Die is ook heel gezellig maar dat zijn ze allemaal op die leeftijd.
Loonse duinen en ik zorg gewoon goed voor de honden en andere dieren in ons leven
Nou ja, zo te horen weet je waar je aan begint. Dan maar alvast veel voorpret gewenst!
Dat komt goed, dankjewel. Ik ga het doen, hopelijk vind ik nog zo’n perfecte hond als Buddha. Ik weet inmiddels alles van pups die niet met anderen kunnen, ik hoop dat ik m’n toekomstige dogo los kan laten maar ik maak me geen illusies, als z’n leven aan de lijn is zal het zo zijn. Ik weet dat niet echt een social butterfly zal zijn maar dat is oke want ik ben sowieso niet heel sociaal
Je bent wel wat gewend inderdaad aan bepaalde karakterhonden, je woont rustig dus prima toch. Fijn dat de fokker je ook aansprak, en de honden natuurlijk
Jij kent hun niet eens
Beide bazen hebben ervaring met honden en ook dat soort rassen.
Deze honden zijn gewoon meer dan ze aan kunnen.
Ongeacht dat ze er mee naar cursussen zijn geweest, gedragstherapeuten hebben ingeschakeld etc.
Maar prima hoor.
Neem jij lekker een Dogo, ik ben blij dat je niet in mijn buurt woont.
- Alfilillo
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: Podenco en kruising
Nou ja, je weet bij voorbaat toch niet hoe het uit gaat pakken? Zo te lezen weet TS echt wel waar ze aan begint.Mellow schreef: ↑29 apr 2023, 09:28Jij kent hun niet eens
Ongeacht dat ze er mee naar cursussen zijn geweest, gedragstherapeuten hebben ingeschakeld etc.
Maar prima hoor.
Je weet wat je doet.Mum schreef: ↑28 apr 2023, 17:29 Vandaag wezen kijken bij de fokker, prachtige honden maar echt bakbeesten, prettig gesprek gehad met de fokker en op de wachtlijst voor een reutje, hij had beide ouders en alles zag er goed uit en schoon. Een puppy kost 1750 euro, we hoeven pas aan te betalen als er pups geboren zijn, deze fokker doet niet aan co ownership en had nu geen pups. Wel achtte hij ons geschikt en staan we nu dus op de lijst, we hebben geen haast dus we kunnen evt nog wachten op een volgend nest. Hij wilde dit jaar maar twee nestjes fokken. En er was een puppy een meisje en zij was zo lief. De daddy to be was wel een flinke van 55 kg. Dus nu is het wachten.
Dus veel plezier met de voorpret en straks (hopelijk dit jaar nog?) met de pup
Ik weet net of het helemaal eerlijk is om die verwachtingen op de pup te leggen, maar hopelijk tref je de perfecte pup/ hond voor jullie. succes
We hopen het, we missen ons Buddha nog steeds erg, we hebben nu de ouders ontmoet bij de fokker en een hond is een hond uiteindelijk. In de basis blijven ze allemaal hetzelfde. Ik ben blij dat we nu de fokker hebben gevonden dus die zoektocht is voorbij en nu is het wachten op een nieuw hondekind, we hebben er veel zin in en hopelijk vergelijken we hem niet teveel met Buddha. Een hond zoals hij vind ik toch nooit meer, hoop dat m’n nieuwe puppy m’n verwachting overtreft en ik ben sowieso excited dat er straks weer een hond is hier.
We hopen het, we missen ons Buddha nog steeds erg, we hebben nu de ouders ontmoet bij de fokker en een hond is een hond uiteindelijk. In de basis blijven ze allemaal hetzelfde. Ik ben blij dat we nu de fokker hebben gevonden dus die zoektocht is voorbij en nu is het wachten op een nieuw hondekind, we hebben er veel zin in en hopelijk vergelijken we hem niet teveel met Buddha. Een hond zoals hij vind ik toch nooit meer, hoop dat m’n nieuwe puppy m’n verwachting overtreft en ik ben sowieso excited dat er straks weer een hond is hier.
Het zijn geen eerste hond eigenaar honden maar ik denk dat ik genoeg ervaring heb om weer een pup op te voeden. Zijn hier andere eigenaren van een Argentijnse dog? Ik zie er sporadisch een lopen. Ik verheug zo op een pupAlfilillo schreef: ↑29 apr 2023, 14:30Nou ja, je weet bij voorbaat toch niet hoe het uit gaat pakken? Zo te lezen weet TS echt wel waar ze aan begint.Mellow schreef: ↑29 apr 2023, 09:28Jij kent hun niet eens
Maar prima hoor.
- *Esther
- Posts in topic: 2
- Welke: Grote Poedel Waterhond en Powderpuff
Wat een verhaal, engerds.Zinodo schreef: ↑30 apr 2023, 20:15 Mijn broer had er twee. Twee teven. Ze gingen vechten, hij sprong ertussen en ze hebben hem het ziekenhuis in gebeten. Maar eerst moest mijn pa hem bewusteloos van de garagevloer plukken en bij elkaar zien te rapen. Maar volgens zijn toenmalige vriendin, de officiele eigenaresse, was het maar een schermutselingetje.
Een jaar daarvoor klapte een van de dogo's op mijn podenco omdat mijn podenco een stok had die zij schijnbaar wilde, maar gaf niet eerst aan dat ze de stok wilde, gewoon bam erbovenop. Dat was de laatste keer dat er contact was tussen die honden en mijn honden.
Een andere keer zat de jongste van de twee in de bench en had haar mat helemaal kapotgevreten en haar kop erdoorheen gestoken, dat was helemaal eromheen gewikkeld en ik zag het terwijl haar eigenaren niet aanwezig waren, ik zag haar het stof strakker trekken en dacht shit dat gaat mis voordat iemand komt, en deed de benchdeurtje open. Gelukkig kon ik het sneller dicht doen dan dat haar kaken op elkaar klapten, met lawaai.
Ik kom van lang zal z'n leven niet meer in de buurt van een dogo argentino.
En nee er is helemaal niks hetzelfde tussen een keesje en een dogo argentino, in de verste verte nog niet.
Dogo's. Op tentoonstelling zag ik twee elkaar passeren en vraten elkaar het liefst op.
Mit had er vroeger toch 1, op het oude HF?
Er woont hier eentje in de straat, gekruist met bull Terriër. Een onbetrouwbaar vreselijk rótbeest.
Wel met verantwoorde en vriendelijke eigenaren, het beest is nooit los (maar loopt niet gekorfd).
Ik hoor gelukkig altijd wanneer ze aan mijn deur voorbij komen, want dan schreeuwt die gans de boel bij elkaar uit agressie naar mijn honden (die niet in het zicht zijn zelfs )
Volgens de eigenaren worden ze gelukkig vaker niet ouder dan 8, we zitten aan 6.
Wel met verantwoorde en vriendelijke eigenaren, het beest is nooit los (maar loopt niet gekorfd).
Ik hoor gelukkig altijd wanneer ze aan mijn deur voorbij komen, want dan schreeuwt die gans de boel bij elkaar uit agressie naar mijn honden (die niet in het zicht zijn zelfs )
Volgens de eigenaren worden ze gelukkig vaker niet ouder dan 8, we zitten aan 6.
https://www.freshdiets4animals.com/
Voedingsadvies op maat.
https://pawesomefreshtoppers.com/
Functionele toppers voor hond & kat.
Voedingsadvies op maat.
https://pawesomefreshtoppers.com/
Functionele toppers voor hond & kat.
-
- Posts in topic: 6
- Honden: 2
- Welke: Whippet en Lurcher
Cloris had er ook iets mee. Die liep altijd te mauwen dat het jachthonden waren en helemaal niet gevaarlijk voor mensen.
- *Esther
- Posts in topic: 2
- Welke: Grote Poedel Waterhond en Powderpuff
Triest toch...
Die laatste foto van de hond weet ik nog. Hij stond in het water, mager. Laatste uitje van um.