Extra workshops gepland
Re: Do as I do
Leuk!!
Ik heb een klein probleempje met Claire
Als ik haar iets wilde laten zien deed ik het voor met Ita.
Dan ging ze nadrukkelijk een andere kant op zitten kijken omdat ze niet wil "afkijken"
Ik heb een klein probleempje met Claire
Als ik haar iets wilde laten zien deed ik het voor met Ita.
Dan ging ze nadrukkelijk een andere kant op zitten kijken omdat ze niet wil "afkijken"
- HillieS
- Posts in topic: 4
- Honden: 2
- Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes
Re: Do as I do
Mochten er mensen zijn in Zeeland of omgeving die hier een cursus van willen doen...
https://kynocb.nl/workshop-imitatieleren/
https://kynocb.nl/workshop-imitatieleren/
Re: Do as I do 28-04 basis examen!
Vanmiddag had ik het basis examen do as I do met dakar en geslaagd!!!
Hij moest tijdens het examen 2 sessies 6 dingen nadoen (die ik afgelopen tijd heb getraind) en na die 2 sessies moest hij iets nadoen wat hij niet kende en overall 1 foutje gemaakt en perfect het nieuwe nagedaan dus geslaagd!
Hieronder het filmpje voor diegene die het leuk vinden om het te zien, het filmpje is van een sessie met daar achteraan het ‘nieuwe’
Hij moest tijdens het examen 2 sessies 6 dingen nadoen (die ik afgelopen tijd heb getraind) en na die 2 sessies moest hij iets nadoen wat hij niet kende en overall 1 foutje gemaakt en perfect het nieuwe nagedaan dus geslaagd!
Hieronder het filmpje voor diegene die het leuk vinden om het te zien, het filmpje is van een sessie met daar achteraan het ‘nieuwe’
Wat ontzettend leuk. Hoe hij aandachtig zit te kijken wat je gaat doen.
In dit filmpje zie je de examinator (Claudia fugazza) maar dat aandachtig kijken wat je exact aan het doen bent geleerd sinds ik do as i do met hem train
- Lothian
- Honden: 3
- Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
- Contacteer:
Heel erg knap zeg. Echt leuk om te zien!
- Teckeltoos
- Posts in topic: 1
- Honden: 1
- Welke: Teckel
Wat leuk om te zien. Knap hoor.
Hartstikke leuk zeg En gefeliciteerd!
- Jetski
- Welke: Portugese waterhond
Super mooi om te zien!
Laatste les op cursus ook weer mee bezig geweest met Ollie en nu thuis mee aan het oefenen.
Dakkar doet het heel mooi rustig.
Als ze het nadoen eenmaal snappen pakken ze elke oefening steeds makkelijker op.
Laatste les op cursus ook weer mee bezig geweest met Ollie en nu thuis mee aan het oefenen.
Dakkar doet het heel mooi rustig.
Als ze het nadoen eenmaal snappen pakken ze elke oefening steeds makkelijker op.
Heel leuk om te zien! Gefeliciteerd
Ik heb het ook wel met de honden gedaan, met wisselend succes. Dat was ook maar op z'n janboerenfluitjes. Kuno was er beter in dan Kenya. Die was sowieso al oplettender en rustiger, en Kenya was toen ook al op leeftijd.
Ik denk dat het vaak makkelijker is om iets duidelijk te maken dan met de clicker of luren (hoe zeg je dat in het Nederlands?) e.d. Hoe lang ik niet met recht achter de pion gaan staan bezig ben geweest met Kenya, dat zou met deze methode vast sneller zijn gegaan. Dat is dat wel weer een stap verder. Eerst nadoen, dan een commando eraan hangen. Doe je dat ook wel, ga je dat nog doen, of gaat het echt alleen maar om nadoen?
Ik heb het ook wel met de honden gedaan, met wisselend succes. Dat was ook maar op z'n janboerenfluitjes. Kuno was er beter in dan Kenya. Die was sowieso al oplettender en rustiger, en Kenya was toen ook al op leeftijd.
Ik denk dat het vaak makkelijker is om iets duidelijk te maken dan met de clicker of luren (hoe zeg je dat in het Nederlands?) e.d. Hoe lang ik niet met recht achter de pion gaan staan bezig ben geweest met Kenya, dat zou met deze methode vast sneller zijn gegaan. Dat is dat wel weer een stap verder. Eerst nadoen, dan een commando eraan hangen. Doe je dat ook wel, ga je dat nog doen, of gaat het echt alleen maar om nadoen?
Als de hond de foundation beheerst is het daarna wel een stuk makkelijker maar de weg ernaar toe is met vallen en opstaan geweest :-p
Ja hij vind het ook echt leuk om te doen en te bestuderen wat ik eigenlijk van hem ‘vraag’
Ik ben wel van plan om nu nieuwe dingen aan te gaan leren of te perfectioneren nu hij het beheerstK@ren schreef: ↑29 apr 2023, 11:10 Heel leuk om te zien! Gefeliciteerd
Dankje!
Dankjulliewel!
- Gretha
- Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising
Wat ontzettend leuk om te zien.
Gefeliciteerd en super knap!
Gefeliciteerd en super knap!
- pioenroos
- Posts in topic: 2
- Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie
Ik verwacht binnenkort een eerste filmpje van je voorbeeldrondje hoopers
- CatnDog
- Posts in topic: 3
- Honden: 1
- Welke: Groenendaeler
Wat knap! Gefeliciteerd!
Ik neem aan dat dit niet te doen is met een hond die een lage will to please heeft?
Ik neem aan dat dit niet te doen is met een hond die een lage will to please heeft?
- pioenroos
- Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie
Zou ik niet zo snel zeggen. Mijn vroegere eurasier Diem vond dit juist erg leuk. Hij had weinig will to please als in gehoorzaam zijn alleen omdat ik dat wilde.
Maar samenwerken vond hij wél leuk en hij was dus goed in communiceren en vond het juist wel lollig om mij na te doen. Ik moest wel meebewegen met hem en geen preciezie werk verwachten als hij een eigen creatieve draai aan dingen gaf Maar ik had wel zijn aandacht hoor
- Kells
- Welke: Ierse Setters
Leuk! Gefeliciteerd.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
- HillieS
- Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes
Gaaf om te zien. En gefeliciteerd
Voor wie het leuk vinden om een keer een workshop te volgen dat kan in de komende maanden bij zowel mij als bij een van mijn collega’s :-). In december gaan we naar Italië om daar het instructeursexamen te doen.
https://daiacademy.nl/store
https://daiacademy.nl/store
-
- Welke: Whippet en Lurcher
Re: Do as I do basisexamen gehaald op naar instructeursexamen
Ja, dat zou ik best wel leuk vinden.
- Lothian
- Contacteer:
Oh, dat lijkt me wel leuk. Dan wil ik wel bij jou
Kan je met 1 keer een workshop al een beetje aan de slag thuis?
Kan je met 1 keer een workshop al een beetje aan de slag thuis?
Leuk! Er zijn nog plekken beschikbaar bij mij op 4 aug, 8 sept, 20 okt van 18:30-20:30 en dat wordt gegeven in een indoor hal in nijkerk :-D.
Jazeker kan je zelf aan de slag na een workshop je weet dan waar je op moet letten en kan je hond evt al wat na een workshop.
Leuk!
- Lothian
- Contacteer:
Ik heb me opgegeven! Nu nog bedenken welke hond ik meeneem