Uitschudden

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Teckeltoos
Posts in topic: 1
Honden: 1
Welke: Teckel

Uitschudden

Bericht door Teckeltoos »

Afbeelding

Dit plaatje heb ik ook al in de humorhoek geplaatst.
Nou lijkt het mij leuk te weten hoe jullie honden het water uit hun vacht (laten) werken.

Peer schudt zich buiten uit en kronkelt dan door de kamer (tapijttegels) om zich op de tapijttegels te drogen.
Gewrijf met handdoeken vindt hij heel stom.
Afbeelding
Rosanne
Welke: Oud Duitse herder

Re: Uitschudden

Bericht door Rosanne »

Als Brego echt goed nat is dan gebruiken wij de waterblazer. Om op die manier zand , haar en water eruit te krijgen. Daarna schud hij zelf nog even uit, voeten drogen met de handdoek en lekker naar binnen. Met kleine rondjes s avonds als het keihard regent heeft hij zijn regenjas aan, dus dan is het alleen met de handdoek even zijn hoofd en buik nadrogen.
Afbeelding
Brego 07-04-2021 ❤️
Marlett
Posts in topic: 2

Bericht door Marlett »

Haha! Ik heb daarom toch maar het commando "schudden'" aangeleerd, aangezien we binnenkomen in een witte keuken. Ook handig in de rui trouwens. We hebben verder tegels en een leren bank, dus mijn honden moeten het maar doen met de handdoeken die ik neerleg.

Na een bad willen ze ook nog weleens in de tuin in het gras kronkelen. Charlie is een goorlel, dus die heeft wel wat vaker een gieter met lauw water te pakken en die doe ik dan z'n Zinodobadjasje aan, dan is het echt zo'n heertje.
Laatst gewijzigd door Marlett op 04 mei 2023, 08:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Diana
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Haha, gelukkig hoeft er hier zelden geschud te worden. Ja, na het zwemmen of baden, maar dan zijn ze buiten. En in het algemeen zijn we het grootste gedeelte van de dag buiten.
Als het hier wel een keer regent, is het meestal ook meteen een soort zondvloed en dan willen mijn honden helemaal niet naar buiten :mrgreen: Ook Mila en Amy niet, die daar in Nederland helemaal niet zulke problemen mee hadden. Ze wachten tot het weer droog is, en als dat echt te lang duurt rennen ze even heel snel de tuin in, doen zo snel als ze kunnen hun behoefte en rennen weer heel hard terug naar binnen.
Mila is de enige die het commando 'schudden' kent, maar dat heb ik al jaren niet meer nodig gehad.
Afbeelding
Gretha
Honden: 2
Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising

Bericht door Gretha »

Ik leer ze ook het commando "schudden". Zeker met de Newfoundlanders was dat erg handig :mrgreen:
Afbeelding
thom
Welke: Farah het Portugese meisje

Bericht door thom »

Hier droogden we eerst af voordat we weer naar binnen gingen, daarna werd het flink rollen op het vloerkleed.
Afbeelding
Ons Portugese meisje Farah.
Rennendehond

Bericht door Rennendehond »

Ik ben echt te lui om die honden elke keer af te drogen.
Hier lopen ze gewoon nat naar binnen, tenzij ze echt, echt zeiknat zijn. Ik plan de wandeling wel altijd zo dat we nooit water aan het einde hebben en stortregen voorkom ik vooral :mann: Ze hebben ook een hekel aan afdrogen dus ik ook.
Nu hebben we glazen deuren in de hal dus ik word snel gestraft als ik weer eens geen zin had. Zit ik deuren te poetsen, maar dat vind ik minder moeite. Die natte poten drogen op de vloerverwarming en schrobt de robot wel weer weg.

Ik ben lui en vies.
Laatst gewijzigd door Rennendehond op 03 mei 2023, 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Irma

Bericht door Irma »

Bij de leo's commando schudden, die kleintjes handdoek.
Nanna

Bericht door Nanna »

Niks. Wat je ook doet of zegt, het is zinloos.
Als een Puli (ik kijk nu even naar Katus) in het water heeft gelegen dan laat ik haar daarna flink door wit zand rennen. Je huis is daarna net een zandbak maar de hond is snel droog.
EchoMira
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Mijn honden hebben maar een dun vachtje. Daar valt niets uit te schudden.
Lothian
Honden: 3
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Bericht door Lothian »

Dalí likt iedereen droog.
Afbeelding
HillieS
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Bericht door HillieS »

Uitschudden in de hal, vervolgens de handdoek erover.
Zijn ze erg nat dan een badjas aan
Afbeelding
Cendy

Bericht door Cendy »

Toos heeft maar een dunne vacht, dus even de handdoek eroverheen en ze is zo goed als droog.
Afbeelding
Persistence
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Bericht door Persistence »

Heb Vic ook 'uitschudden' aangeleerd. Maar dan doe ik het dus altijd zelf voor, had beter het commando kunnen aanleren. :oohja:
Afbeelding
Kells
Honden: 3
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Om een hond te laten schudden helpt het om even in een oor te blazen. Dat is een trucje wat ik vroeger vaak deed in de trimsalon nadat ik een hond gewassen had. Mijn huidige honden schudden uit zichzelf als ze nat geworden zijn. Thuis droog ik ze met een handdoek en als ze erg nat zijn, dan krijgen ze een badjas aan.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
ellen en de birmanen

Bericht door ellen en de birmanen »

mijn honden schudden op commando, dan is het meeste water er al uit. binnen droog ik zeker de oudste af en als de rest ook wil volgen die.
na een wasbeurt gebruik ik wel de waterblazer. maar om nu 6 honden te moeten blazen ben ik te lui voor.
Doyaquba
Welke: Boxers

Bericht door Doyaquba »

Handdoek bij de deur en klaar. Ze houden er van, dat scheelt. Commando schudden kent Donner wel maar alleen buiten na zwemmen. Vooral om te voorkomen dat hij zich niet aan mijn broek afveegt😅
Afbeelding
Niika

Bericht door Niika »

wij komen (gelukkig) binnen in de schuur. na afdoen van lijn/tuig schudden ze eigenlijk allemaal wel vanzelf. doet er een keer 1 niet mee, dan is even tegen de vacht in strijken een prima middel om ze alsnog te laten schudden. daarna bij de teven met de handdoek er over als het 's avonds is, want dan gaan ze mee op bed. de reuen droog ik alleen af als het echt hard regent, of als ze er zelf om vragen
CatnDog
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Ik heb Zeno ook 'schudden' aangeleerd. Hij doet het alleen niet altijd en dan aai ik zijn haren tegen de richting in, dan schudt hij zich ook uit. Verder is het afdrogen met handdoeken.
Marlett
Posts in topic: 2

Bericht door Marlett »

Kells schreef: 03 mei 2023, 12:23 Om een hond te laten schudden helpt het om even in een oor te blazen. Dat is een trucje wat ik vroeger vaak deed in de trimsalon nadat ik een hond gewassen had. Mijn huidige honden schudden uit zichzelf als ze nat geworden zijn. Thuis droog ik ze met een handdoek en als ze erg nat zijn, dan krijgen ze een badjas aan.
Goede tip! Tosca verwart het soms nog weleens met midden en daar komt ze dan achter als ze net tussen mijn voeten staat. :Q:
Loraine
Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond

Bericht door Loraine »

Ik heb wat oude handdoeken in mijn gangkast liggen, waar ik bij kan zonder door het hekje te moeten.
Dus hekje dichthouden, tuig af, handdoek pakken en hond droogrossen.
Dívka is dan vaak zo goed als schoon, die mag dan nog een uurtje in de bench verder opdrogen.
Mahdu is vaak een moddermonster, die heeft langer haar aan de poten en een baard en door zijn korte pootjes zijn de buik en borst dan ook modderig.
Die gaat aangelijnd mee de badkamer in waar ik het bad opzet en hem daarin parkeer terwijl de douche op temperatuur komt.
Tuig en halsband af, hond afspoelen, droogrossen en dan de waterblazer erlangs.
Is hij echt vies dan gaat hij tussen het afspoelen en droogrossen nog in de shampoo en conditioner.
Mahdu, Dívka en oppashond Joep
Afbeelding
ranetje

Bericht door ranetje »

Uitschudden buiten voor de keukendeur (onder een afdak).
Daarna afdrogen met een hondenzeem.
Pas daarna naar binnen.
Scheelt een stuk, maar een zandbak wordt het evengoed nog wel :P
Afbeelding
Border Collie

Bericht door Border Collie »

Na regen of zwemmen schud Perry zich uit en daarna gaat hij zichzelf droog likken.
Na douchen gaat hij zichzelf op zijn mat droog rollen met veel bombarie
Afbeelding
Tineke

Bericht door Tineke »

De dames zijn zo droog en als ze echt kletsnat zijn haal ik er een handdoek over.
Jimi heeft een badjas die krijgt hij aan als hij nat is.
Hij zit altijd voor in de auto dus ook mede daarom :mrgreen:
Afbeelding

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Vicky
Honden: 4
Welke: BC Markiesje Wocker

Bericht door Vicky »

Hier krijgen ze alle 5 een badjas aan nadat er vlug een handdoek overheen is geweest en ze geschud hebben. Die doen we buiten onder de carport aan. Ik vind die badjassen ideaal. Niet meer mijn hele gang onder de spetters van het schudden.
Afbeelding
Bo en de honden
Plaats reactie