Ultieme slechte weer-tips
- Lothian
- Posts in topic: 2
- Honden: 3
- Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
- Contacteer:
Re: Ultieme slechte weer-tips
Kortharige honden, badjassen, en eventueel regenjassen.
Een hondenhanddoek waar je je handen in kan steken voor de pootjes, zoiets: klik.
Als je met een flexlijn in de regen hebt gelopen moet je 'm volledig uitgerold wegleggen anders gaat de lijn naar schimmel ruiken
Een hondenhanddoek waar je je handen in kan steken voor de pootjes, zoiets: klik.
Als je met een flexlijn in de regen hebt gelopen moet je 'm volledig uitgerold wegleggen anders gaat de lijn naar schimmel ruiken
- HillieS
- Posts in topic: 4
- Honden: 2
- Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes
Dat ook inderdaad, wij hebben er haakjes voor aan de verwarming in de hal, daar hangen we de uigerolde lijn in lussen aan.Lothian schreef: ↑09 okt 2021, 22:17 Kortharige honden, badjassen, en eventueel regenjassen.
- HillieS
Eigenlijk hoort dit topic in de nieuwe verzorgingshoek toch?
- Kruimel
- Welke: IJslandse honden
Je was me voor.
Hoewel dat hier niet werkt want de heren zijn aardig waterbestendig en wensen uit
Het duo Olie en Bol
- Kruimel
- Welke: IJslandse honden
Erger nog, de veer kan doorroesten.
Het duo Olie en Bol
Ja, doe ik ook altijd. Ik kon laatst iemands flexilijn vanaf een afstand ruiken! Maarja, die hond stonk ook verschikkelijk want na het aanhalen kon ik hem nog uren ruiken aan mijn handen
Wat ik doe is na de regen een handdoek op de grond leggen. Terwijl ik de honden droog rollen ze ook nog eens over de handdoek op de grond.
Maar toch, ze nemen een hoop zand en modder mee, en ook, na een bui. Ik merk het echt wel na een regenachtige paar dagen aan de zanderige vloer in de hal.
- Gretha
- Posts in topic: 1
- Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising
Kortharige honden, verder niks speciaals.
Ik kleed me om als ik nat geregend ben en honden racen een rondje door de kamer en ploffen dan op de bank.
Ik kleed me om als ik nat geregend ben en honden racen een rondje door de kamer en ploffen dan op de bank.
- Loraine
- Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond
Ik hou buienradar in de gaten en probeer tussen de buien te gaan lopen/fietsen.
Bij binnenkomst gaat er een handdoek over Dívka heen en Mahdu gaat kort onder de douche om alle modder af te spoelen wanneer dat nodig is.
Na het afdrogen (en evt droogblazen) wikkel ik ze in een plaid.
Ik heb lijnen van Suzanne, die hang ik uit en leg een extra setje klaar voor als de eerder gebruikte nog niet droog zijn.
Zelf trek ik regenlaarzen aan en mijn meest waterbestendige jas, bij wandelen neem ik een paraplu mee en bij fietsen verbijt ik me.
Bij binnenkomst gaat er een handdoek over Dívka heen en Mahdu gaat kort onder de douche om alle modder af te spoelen wanneer dat nodig is.
Na het afdrogen (en evt droogblazen) wikkel ik ze in een plaid.
Ik heb lijnen van Suzanne, die hang ik uit en leg een extra setje klaar voor als de eerder gebruikte nog niet droog zijn.
Zelf trek ik regenlaarzen aan en mijn meest waterbestendige jas, bij wandelen neem ik een paraplu mee en bij fietsen verbijt ik me.
- HillieS
Schimmelen is hier gelukkig nooit gebeurd, maar stinken kan wel. Dus uithangen is ideaal.
- Zamunda
- Welke: Willem Kretaan - Ravi windhond - Murphy kelperuaan - Lais in mijn hart
De ultieme slecht-weer-tip: dekens, een bank en warme chocolademelk .
OS met dank aan Hakunamatata
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
Laissah: never a dull moment || Mistertje, dag lieve jongen.|| Willempie || Ravi || Murphy Smurfie ♥
-
- Welke: Whippet en Lurcher
Ik heb een typisch duitse boerderij met duizend kleine kamertjes. Zo ook een windvang, een gangetje, een bijkeukentje en een overkappinkje.
Toen ik nog honden met een vacht had had ik een heel ruime, fijne mand in de bijkeuken waar ze dan eerst even een uurtje konden liggen en drogen.
Eenmaal droog een borstel er door en dan heb je bijna geen zand in huis.
-
- Welke: Duitse herder
Een waterblazer, maar dan moet je die buiten wel overdekt kunnen gebruiken
- galga's
- Honden: 5
- Welke: Galgo - Silken windhound - Afghaan
Buienradar inderdaad en regenjassen voor de honden. Meerdere beschikbaar hebben, want vaak zijn ze van de eerste ronde nog niet droog bij de volgende ronde. Ik heb regenjassen van softshell voor ze en die gaan na een flinke bui even in de centrifuge om het ergste vocht kwijt te raken.
Zelf een pet op doen als het regent. Veel fijner dan een paraplu.
Geen langharige hond nemen. Een halflanghaar is prima, die is zo droog.
Zelf een pet op doen als het regent. Veel fijner dan een paraplu.
Geen langharige hond nemen. Een halflanghaar is prima, die is zo droog.
- Lothian
- Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
- Contacteer:
Gek genoeg nooit , maar er kwam een keer zo'n harde schimmellucht uit mijn flex dat ik het tijdens het wandelen rook dat ik ze sindsdien uitrol bij opbergen.
Duurde wel even voordat ik doorhad dat het de flex was die ik rook trouwens.
Wij hebben een klompenhok met plavuizen. Ideaal voor modderige laarzen en natte paraplu's. Er hangen haakjes voor de tuigen, halsbanden en riemen en er ligt altijd wel een handdoek.
Ik heb geen tips, honden met kort haar zijn gewoon heel fijn als het om modder/natte vachten gaat. Even de handdoek er over heen halen en klaar.
Vito is helemaal handig, zodra hij nat of vies is stiefelt hij zelf al naar het klompenhok om afgedroogd te worden.
Ik heb geen tips, honden met kort haar zijn gewoon heel fijn als het om modder/natte vachten gaat. Even de handdoek er over heen halen en klaar.
Vito is helemaal handig, zodra hij nat of vies is stiefelt hij zelf al naar het klompenhok om afgedroogd te worden.
Mochten Maya en ik toch in een bui terecht komen dan doe ik niets speciaals. Gewoon de woonkamer in en stofzuigen als alles opgedroogd is.
Ik ben al blij dat ik eraan denk de handdoeken bij de voordeur te hebben gelegd
Maar ik dacht dat dit een topic was om je hond bezig te houden met slecht weer
Maar ik dacht dat dit een topic was om je hond bezig te houden met slecht weer
- Célie
- Honden: 1
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
Als je er met je handen aankomt ruiken je handen er ook meteen naar.
Er ligt een pettowel bij de achterdeur buiten en er hangt een handdoek om nog even na te drogen.
Ik heb een ruime overkapping bij de achterdeur, dus het droogwrijven kan overdekt.
Dan verder binnen opdrogen en de rest van het zand daarna wegvegen
Ik heb een ruime overkapping bij de achterdeur, dus het droogwrijven kan overdekt.
Dan verder binnen opdrogen en de rest van het zand daarna wegvegen
- Boccoco
Ik vertik het om te wandelen als het regent (en Igor is ook geen fan). Buienradar werkt best goed! Als het echt moet droog ik Igor op de gang zo goed mogelijk op zodat hij zich in elk geval binnen niet gaat droogschudden (ik heb alleen witte muren )