Update Jip. Het gaat niet meer.
- Saschesfloor
- Posts in topic: 3
Re: Jip eet niet meer.
Wat een zorgen. Ik duim dat hij weer gaat eten!
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
Ik moet dan altijd aan Miranda denken.
We sterven niet omdat we stoppen met eten en drinken, maar we stoppen met eten en drinken omdat we sterven.
Umi was het ook zo. Stopte met eten en drinken. Geen oorzaak te vinden qua bloedonderzoek. Niet verder gezocht. Het was genoeg.
Klote situatie. Hopelijk start Jip weer met eten.
We sterven niet omdat we stoppen met eten en drinken, maar we stoppen met eten en drinken omdat we sterven.
Umi was het ook zo. Stopte met eten en drinken. Geen oorzaak te vinden qua bloedonderzoek. Niet verder gezocht. Het was genoeg.
Klote situatie. Hopelijk start Jip weer met eten.
Toen Claire ziek was en niet wilde eten (alvleesklierontsteking) kreeg ze bij de DA speciaal licht verteerbare voeding voor geopereerde honden uit een blikje.
Was van Hills dacht ik.
Dat wilde ze op een gegeven moment als eerste wel eten.
In het begin voerde ik haar met een lepel, later wilde ze ook wel weer uit een bak eten.
Kan jouw DA niet zoiets meegeven om te kijken of het eten dan lukt?
Is de maag ook gecontroleerd op eventuele ontsteking?
Weet eigenlijk niet of je dat ziet op een echo?
Was van Hills dacht ik.
Dat wilde ze op een gegeven moment als eerste wel eten.
In het begin voerde ik haar met een lepel, later wilde ze ook wel weer uit een bak eten.
Kan jouw DA niet zoiets meegeven om te kijken of het eten dan lukt?
Is de maag ook gecontroleerd op eventuele ontsteking?
Weet eigenlijk niet of je dat ziet op een echo?
- CatnDog
- Posts in topic: 18
- Honden: 1
- Welke: Groenendaeler
Bedoel je Restorative Care a/d van Hill's? Daar heb ik ook een paar blikjes van in huis (voor in geval van nood).
- Persistence
- Posts in topic: 19
- Honden: 2
- Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox
Hé wat een zorgen. Gelukkig is hij nog wel vrolijk en heeft er nog zin in. Dan denk je niet meteen aan een doodzieke hond.
Wou nog vragen of hij nog kon blaffen maar zag je dat net zelf al gezegd had.
Heeft hij overgegeven? Of heb je het idee dat hij misselijk is (vaak langs lippen likken, snakken) of gewoon echt geen zin?
Je kan trouwens ook een injectie laten geven tegen misselijkheid, werkt 24 uur ongeveer. Dat zou ik in elk geval eens proberen ipv die pilletjes. Als hij dan wél gaat eten kun je weer wat dingen uitsluiten.
Enne… een giardia test misschien? Geen trek hebben is daar ook een symptoom van.
Ik hoop dat hij gewoon uit zichzelf ineens weer trek heeft.
Heeft hij overgegeven? Of heb je het idee dat hij misselijk is (vaak langs lippen likken, snakken) of gewoon echt geen zin?
Je kan trouwens ook een injectie laten geven tegen misselijkheid, werkt 24 uur ongeveer. Dat zou ik in elk geval eens proberen ipv die pilletjes. Als hij dan wél gaat eten kun je weer wat dingen uitsluiten.
Enne… een giardia test misschien? Geen trek hebben is daar ook een symptoom van.
Ik zal er eens naar vragen. De hoop was dat de injectie ervoor zou zorgen dat hij weer zijn normale eten zou willen, maar dat is niet gelukt. Ik vrees dat we eerst nog verder op zoek moeten naar de oorzaak van deze ellende voor ik hem echt weer aan het eten krijg.
Hij heeft niet overgegeven en ik heb ook niet de indruk dat hij buikpijn heeft of echt misselijk is. De injectie (heeft hij gisteren gehad) heeft er in ieder geval niet toe geleid dat hij vandaag weer wil eten.Persistence schreef: ↑18 mei 2023, 22:40 Hé wat een zorgen. Gelukkig is hij nog wel vrolijk en heeft er nog zin in. Dan denk je niet meteen aan een doodzieke hond.
Een giardiatest is nog niet gedaan. Dat is inderdaad een kleine moeite om even te onderzoeken. Daar krijg ik meteen weer hoop van. Het zou fijn zijn als het zoiets simpels is.
Wat vervelend om zo in het niets te zitten.
Vitamine B12 werkt eetlust opwekkend, het merk natures answers heeft een vloeibare vorm (niet de glazen pipet gebruiken om in de mond te druppelen), maar een oorzaak vinden zou wel zo fijn ja :/
Vitamine B12 werkt eetlust opwekkend, het merk natures answers heeft een vloeibare vorm (niet de glazen pipet gebruiken om in de mond te druppelen), maar een oorzaak vinden zou wel zo fijn ja :/
https://www.freshdiets4animals.com/
Voedingsadvies op maat.
https://pawesomefreshtoppers.com/
Functionele toppers voor hond & kat.
Voedingsadvies op maat.
https://pawesomefreshtoppers.com/
Functionele toppers voor hond & kat.
Jip is alweer onderweg naar de kliniek. Ik ben er helaas niet bij, maar mijn vriend is vandaag vrij en hij rijdt nu die kant op. Ik wil er niet weer een weekend overheen laten gaan. Ik werd vanochtend niet door een blije hond begroet en hij wil opnieuw geen (mini) stukje kipfilet aannemen. De moed zakt mij een beetje in de schoenen. De internist van afgelopen woensdag werkt vandaag niet, dus er zal een andere dierenarts naar hem kijken. Het is even niet anders (of misschien juist wel fijn). Hij heeft echt nergens pijn aan, maar er moet iets zijn.
Wat sneu dat hij absoluut niks wil. Hopen dat er een oorzaak gevonden kan worden. Sterkte met alles.
Het lijkt heel erg op de symptomen die onze groenendaeler had. Na een endoscopie kwam naar voren dat heel haar slokdarm knalrood was, dus erg ontstoken. Is ontzettend pijnlijk. Vandaar dat ze ook niet meer wilde eten, wel een brokje aannam, om dan het meteen uit te spugen.... Misschien is dat bij Jip ook zo ???
Hopelijk levert het bezoek vandaag wat op!
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
We hebben inderdaad gevraagd of ze vandaag op de hals/borstholte willen inzoomen. In de buik lijkt echt alles wel oké, dus dan zaten we woensdag blijkbaar niet op het juiste spoor. Ik geef deze opmerking over een ontstoken slokdarm ook even door, dankjewelCharlie schreef: ↑19 mei 2023, 08:52 Het lijkt heel erg op de symptomen die onze groenendaeler had. Na een endoscopie kwam naar voren dat heel haar slokdarm knalrood was, dus erg ontstoken. Is ontzettend pijnlijk. Vandaar dat ze ook niet meer wilde eten, wel een brokje aannam, om dan het meteen uit te spugen.... Misschien is dat bij Jip ook zo ???
Wat een zorgen ik duim heel hard dat ze in ieder geval iets kunnen vinden. Die onzekerheid vreet aan je.
- Lothian
- Posts in topic: 6
- Honden: 3
- Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
- Contacteer:
Ik hoop dat je vandaag meer duidelijkheid krijgt. Vreselijk die onzekerheid.
- thom
- Posts in topic: 22
- Honden: 1
- Welke: Farah het Portugese meisje
Mijn duimen draaien voor meer duidelijkheid vandaag. Sterkte !
Ons Portugese meisje Farah.
- HillieS
- Posts in topic: 28
- Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes
Duimen draaien voor duidelijkheid!
Zo, twee uur later...
Maar we weten meer. Er zijn foto's gemaakt van de borst en de hals. De foto van de borst was prima, maar op de foto van de hals zijn vergroeiingen ter plaatse van de nekwervels te zien. Ik kreeg het telefonisch via de dierenarts uitgelegd en ik dacht meteen aan een nekhernia, maar het is iets heel anders. Ik krijg straks nog de foto's toegestuurd en de dierenarts gaf aan dat ik het als leek ook direct ga zien. De vergroeiingen zitten tussen nekwervel 3 en 4, tussen 5 en 6 en tussen 6 en 7. De 'uitstulping' tussen nekwervel 6 en 7 is het opvallendst en deze drukt bij slikken waarschijnlijk tegen de slokdarm aan. En omdat bij slikken ook iets van 'wrijving' kan ontstaan, is de slokdarm vermoedelijk gaan irriteren. De hoop is dat het met pijnstilling en ontstekingsremmers onder controle gebracht kan worden en dat hij dan weer wil eten.
Er is nog een CRP test gedaan die de waarden van een bepaald ontstekingseiwit meet. Die is licht verhoogd, maar niet boven de kritische waarde: de waarde is 27,7 en boven de 30 is het zorgwekkend. Dat het iets verhoogd is, kan veroorzaakt worden door een irritatie van de slokdarm.
Aan de vergroeiingen zelf is niets te doen. Hij gaf nu bij geforceerd draaien van de hals ook wel pijn aan. Dit is natuurlijk niet van de één op de andere dag ontstaan, dus vermoedelijk heeft hij al veel langer pijn
Maar we weten meer. Er zijn foto's gemaakt van de borst en de hals. De foto van de borst was prima, maar op de foto van de hals zijn vergroeiingen ter plaatse van de nekwervels te zien. Ik kreeg het telefonisch via de dierenarts uitgelegd en ik dacht meteen aan een nekhernia, maar het is iets heel anders. Ik krijg straks nog de foto's toegestuurd en de dierenarts gaf aan dat ik het als leek ook direct ga zien. De vergroeiingen zitten tussen nekwervel 3 en 4, tussen 5 en 6 en tussen 6 en 7. De 'uitstulping' tussen nekwervel 6 en 7 is het opvallendst en deze drukt bij slikken waarschijnlijk tegen de slokdarm aan. En omdat bij slikken ook iets van 'wrijving' kan ontstaan, is de slokdarm vermoedelijk gaan irriteren. De hoop is dat het met pijnstilling en ontstekingsremmers onder controle gebracht kan worden en dat hij dan weer wil eten.
Er is nog een CRP test gedaan die de waarden van een bepaald ontstekingseiwit meet. Die is licht verhoogd, maar niet boven de kritische waarde: de waarde is 27,7 en boven de 30 is het zorgwekkend. Dat het iets verhoogd is, kan veroorzaakt worden door een irritatie van de slokdarm.
Aan de vergroeiingen zelf is niets te doen. Hij gaf nu bij geforceerd draaien van de hals ook wel pijn aan. Dit is natuurlijk niet van de één op de andere dag ontstaan, dus vermoedelijk heeft hij al veel langer pijn
- hakunamatata
- Posts in topic: 5
- Welke: Een Eevee en Lizzy
- Contacteer:
Jeetje. Wat goed dat je vandaag bent gegaan en hebt laten inzoomen op de hals. Maar wat moet deze uitslag hard binnenkomen
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~
In ieder geval lijkt er nu wat meer duidelijkheid te zijn
Ik vraag me wel af of daar niet toch iets aan te doen zou zijn als dat inderdaad de oorzaak blijkt te zijn
Ik vraag me wel af of daar niet toch iets aan te doen zou zijn als dat inderdaad de oorzaak blijkt te zijn
Ja maar dat is toch raar. Als aan de vergroeiing niks te doen is blijft het probleem toch bestaan?
Dat klopt. De 'hoop' is dat een verdikte irritatieplek is ontstaan die met behulp van de ontstekingsremmers weer gaat slinken en dat hij dan weer pijnloos kan eten. Maar het scenario kan ook veel slechter zijn, namelijk dat het slikken steeds moeilijker wordt. Dan zal hij niet meer van de pijnstilling afkomen en dan moeten we in de gaten houden of / hoe lang dit een houdbare situatie is. Een hond die niet meer durft te eten omdat slikken pijn doet... dat is ook niet te doen.
Natalie schreef: ↑19 mei 2023, 12:30Dat klopt. De 'hoop' is dat een verdikte irritatieplek is ontstaan die met behulp van de ontstekingsremmers weer gaat slinken en dat hij dan weer pijnloos kan eten. Maar het scenario kan ook veel slechter zijn, namelijk dat het slikken steeds moeilijker wordt. Dan zal hij niet meer van de pijnstilling afkomen en dan moeten we in de gaten houden of / hoe lang dit een houdbare situatie is. Een hond die niet meer durft te eten omdat slikken pijn doet... dat is ook niet te doen.
Ik kan me niet voorstellen dat ze er niets mee kunnen eigenlijk.