Wat is de leukste herdershond/veedrijver?
- _Tiny_
- Posts in topic: 9
- Honden: 4
- Welke: Grote poedel middenslagpoedel dwergpoedel labradoodle
Wat is de leukste herdershond/veedrijver?
Hier even een link naar de rassen in groep 1 https://www.houdenvanhonden.nl/hondenra ... i-groep-1/
Lastig kiezen uit groep 1. Er zijn zoveel die me wel aanspreken.
Maar de Briard heeft wel iets speciaals. Als kind kwam ik veel bij een Briard fokker over de vloer. Weet nog goed hoe geduldig deze honden met kinderen waren. Een blonde teef trok echt op mij aan en kwam steeds naast me liggen.
Ze zijn waakzaam maar niet zo scherp dat ze elke vreemde de strot af bijten. Fijne eigenschap als je, zoals wij, in het buitengebied woont maar wel gewoon de postbode op je erf wilt. Hier in de beurt woont iemand met 2 Briards die ik tijdens het los wandelen gewoon met mijn honden kan passeren. Zijn helemaal niet uit op rottigheid en ze leren ook nog eens snel volgens hun vrouwtje.
Mooie lange vacht waar ik van hou. Lijkt misschien heel wat maar zijn redelijk simpel bij te houden met 1x per week borstelen en kammen.
En jullie?
Lastig kiezen uit groep 1. Er zijn zoveel die me wel aanspreken.
Maar de Briard heeft wel iets speciaals. Als kind kwam ik veel bij een Briard fokker over de vloer. Weet nog goed hoe geduldig deze honden met kinderen waren. Een blonde teef trok echt op mij aan en kwam steeds naast me liggen.
Ze zijn waakzaam maar niet zo scherp dat ze elke vreemde de strot af bijten. Fijne eigenschap als je, zoals wij, in het buitengebied woont maar wel gewoon de postbode op je erf wilt. Hier in de beurt woont iemand met 2 Briards die ik tijdens het los wandelen gewoon met mijn honden kan passeren. Zijn helemaal niet uit op rottigheid en ze leren ook nog eens snel volgens hun vrouwtje.
Mooie lange vacht waar ik van hou. Lijkt misschien heel wat maar zijn redelijk simpel bij te houden met 1x per week borstelen en kammen.
En jullie?
- Lothian
- Posts in topic: 1
- Honden: 3
- Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
- Contacteer:
Re: Wat is de leukste herdershond/veedrijver?
Kelpie en sheltie. Lijken me allebei erg leuk.
- Persistence
- Posts in topic: 13
- Honden: 2
- Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox
Mijn favoriete groep:
- Schotse herder korthaar
- Beauceron
- Border Collie
- Kelpie
- Hollandse herder korthaar of langhaar
- Mudi
- Sheltie
- Pyrenese herder
In willekeurige volgorde.
- Schotse herder korthaar
- Beauceron
- Border Collie
- Kelpie
- Hollandse herder korthaar of langhaar
- Mudi
- Sheltie
- Pyrenese herder
In willekeurige volgorde.
- _Tiny_
Ruwhaar Hollander lijkt mij ook geweldig. Maar dat is gebaseerd op slechts 1 ruwhaar die ik ken.
Een oude reu die een twee-eenheid is met zijn oude baas. Prachtig om te zien. Maar verder zie ik nooit een ruwhaar wat zonde is.
Een oude reu die een twee-eenheid is met zijn oude baas. Prachtig om te zien. Maar verder zie ik nooit een ruwhaar wat zonde is.
- Diana
- Posts in topic: 3
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Ik vind heel veel rassen in die rasgroep leuk. Natuurlijk de Schotse herder, maar ook de border collie, sheltie en kelpie staan al eeuwig op mijn lijstje voor 'ooit'. De bearded collie en corgi vind ik ook erg leuk.
- Célie
- Honden: 1
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
POLSKI OWCZAREK NIZINNY, hier loopt er 1 in het bos en vind dat altijd een hele leuke en lieve hond. Wel veel werk denk met dat lange haar.
- Frootje
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Mijn hart is gestolen door de Sheltie. Die wint dit sowieso voor mij.
-
- Honden: 1
- Welke: Labrador
Mijn favoriet uit die rasgroep is de Tatra. Zelfstandig, intelligent, super lief voor de eigen mensen en dieren maar als het nodig is kunnen ze er ook staan. Die van mijn ouders houden alles in de gaten, en hebben ook wel eens een beer de boom in gejaagd (ze wonen in Canada in the middle of nowhere, tussen de wilde dieren, hebben genoeg te doen daar).
Maple
- Ninnie
- Welke: 1 toller + 2 border collies
niet verrassend, maar voor mij is dat de border collie
- Sanne
- Posts in topic: 2
- Welke: Chihuahua en Saluki
- Contacteer:
Australian Shepherd, Border Collie en Sheltie.
Ik denk een Hollandse Herder Maar eigenlijk speken de meeste herders mij wel aan. Mijn oma had vroeger vermoedelijk een australian cattledog(kruising), dat was ook een fantastisch beest.
- Sanne
- Posts in topic: 2
- Welke: Chihuahua en Saluki
- Contacteer:
Oh en de Corgi natuurlijk.
- Gudrun
- Posts in topic: 4
- Honden: 10
- Welke: Sheltie border collie working beardie chihuahua en havanezer
Tja... wat kan ik daar op zeggen...
1) sheltie
2) border collie
2) bearded collie, (maar dat haar kammen ben ik wel zat)
2) schotse herder lang of korthaar
3) kelpie
3) aussie
3)schapendoes
3) puli
3) lancaster heeler
3) corgi
4) pyrenese herdertjes
4) mini aussi
4) pumi
5) beauceron
5) Belgische en Hollandse en Duitste herders
6) al de rest behalve:
hoef ik niet: cattle dog, bergamasco, maremmen, de carpaatjes, komondor en kuvash, saarloos, tatra, tjech en Ovcharka.
1) sheltie
2) border collie
2) bearded collie, (maar dat haar kammen ben ik wel zat)
2) schotse herder lang of korthaar
3) kelpie
3) aussie
3)schapendoes
3) puli
3) lancaster heeler
3) corgi
4) pyrenese herdertjes
4) mini aussi
4) pumi
5) beauceron
5) Belgische en Hollandse en Duitste herders
6) al de rest behalve:
hoef ik niet: cattle dog, bergamasco, maremmen, de carpaatjes, komondor en kuvash, saarloos, tatra, tjech en Ovcharka.
- Kruimel
- Welke: IJslandse honden
Chodsky Pes. Omdat de IJslanders niet mogen (dom gedoe)
Ik ken er 3 en alle drie leuk. Gewoon fatsoenlijke honden, netjes sociaal maar niet overdreven.
En mooi om te zien. Een DH zoals die hoort.
Ik ken er 3 en alle drie leuk. Gewoon fatsoenlijke honden, netjes sociaal maar niet overdreven.
En mooi om te zien. Een DH zoals die hoort.
Het duo Olie en Bol
- kloesje
- Welke: Australian kelpies
Kelpies uiteraard 1:
Daarnaast de Duitse herder werklijn.
Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk
Daarnaast de Duitse herder werklijn.
Verstuurd vanaf mijn SM-G981B met Tapatalk
De corgi pembroke . DIe zijn zo leuk en ook een heel leuk karakter.
-
- Welke: Duitse herder
- Floortje
- Welke: Hussel en Hollandse Herder
Ik leef nu een half jaar samen met een Hollandse herder en ik moet zeggen, dat bevalt me wel!
Het is de hond van mijn vriend, dus ik heb de lusten en niet de lasten. Wat zijn de lasten dan? Ze is buiten wel "moeilijk" nerveus, reactief, erg alert. Maar ik hoef haar toch niet uit te laten
Thuis is het een heerlijk beest. Ze is fantastisch met kinderen, de werklui kondigt ze aan, maar laat ze verder met rust (we hebben een woon/bedrijfspand en er komt veel volk over de vloer). Ze is dikke vrienden met Rakoes, ze kan zichzelf prima vermaken, heerlijke kroelkip 's avonds op de bank. En, niet onbelangrijk, het is een pláátje om te zien.
Mijn vriend wilde perse een Hollandse herder, van mij had het een kruising mogen zijn, een rashond is toch gewoon specifiek en bij een Hollander loop je ook de kans om een "moeilijke" hond te treffen. Na bijna 15 jaar met een bull terriër had ik juist behoefte aan een makkelijke hond.
Maar wat het allergrootste voordeel is van een Hollandse herder is dat ze zo GEHOORZAAM zijn. Wat een heerlijkheid en een verademing! Tiba was ook heel gehoorzaam, maar niet al als puppy.
Maar Ysta, het is onvoorstelbaar, "zit" "los" "hier" na 1x doet ze het gewoon. Fantastisch.
Geldt de gehoorzaamheid voor de gehele rasgroep? (als ik naar de losgeslagen schapendoes van de buren kijk dan is het antwoord nee ).
Het is de hond van mijn vriend, dus ik heb de lusten en niet de lasten. Wat zijn de lasten dan? Ze is buiten wel "moeilijk" nerveus, reactief, erg alert. Maar ik hoef haar toch niet uit te laten
Thuis is het een heerlijk beest. Ze is fantastisch met kinderen, de werklui kondigt ze aan, maar laat ze verder met rust (we hebben een woon/bedrijfspand en er komt veel volk over de vloer). Ze is dikke vrienden met Rakoes, ze kan zichzelf prima vermaken, heerlijke kroelkip 's avonds op de bank. En, niet onbelangrijk, het is een pláátje om te zien.
Mijn vriend wilde perse een Hollandse herder, van mij had het een kruising mogen zijn, een rashond is toch gewoon specifiek en bij een Hollander loop je ook de kans om een "moeilijke" hond te treffen. Na bijna 15 jaar met een bull terriër had ik juist behoefte aan een makkelijke hond.
Maar wat het allergrootste voordeel is van een Hollandse herder is dat ze zo GEHOORZAAM zijn. Wat een heerlijkheid en een verademing! Tiba was ook heel gehoorzaam, maar niet al als puppy.
Maar Ysta, het is onvoorstelbaar, "zit" "los" "hier" na 1x doet ze het gewoon. Fantastisch.
Geldt de gehoorzaamheid voor de gehele rasgroep? (als ik naar de losgeslagen schapendoes van de buren kijk dan is het antwoord nee ).
Uhm ja, Belg dus Met groenendaeler op 1, tervueren op 2, mechelaar op 3 en laeken op 4.
Ik hou van hun gekke dingen. Andere mensen noemen het nerveus, ik noem het gek Natuurlijk zou ik op sommige momenten graag wat meer stabiliteit willen, maar het heeft ook wel zo zijn charmes als je ermee om kan gaan.
Ik hou van hun gekke dingen. Andere mensen noemen het nerveus, ik noem het gek Natuurlijk zou ik op sommige momenten graag wat meer stabiliteit willen, maar het heeft ook wel zo zijn charmes als je ermee om kan gaan.
Bouvier des Flandres.
Ooit komt er weer 1.
Ooit komt er weer 1.
- _Tiny_
Van mijn Australian Shepherd x Poedel vond ik inderdaad die gehoorzaamheid en baas gerichtheid heel fijn. Mijn poedels doen ook wat ze gezegd worden, maar Babs genóót er gewoon van om opdrachten uit te voeren. Ik voelde me een supertrainer met haar, haha. Zo serieus. Mijn poedels maken er vaak een beetje een potje van door de clown uit te hangen, maar dat had Babs niet meegekregen.
Kelpie, cattle dog, Schotse herder korthaar.