Update Jip. Het gaat niet meer.
- CatnDog
- Posts in topic: 18
- Honden: 1
- Welke: Groenendaeler
Re: Jip eet niet meer.
Ik duim voor een succesvolle operatie.
Pfff, wat heftig allemaal.
Veel sterkte, en hopelijk nog de oplossing. Ik duim.
Veel sterkte, en hopelijk nog de oplossing. Ik duim.
- HillieS
- Posts in topic: 28
- Honden: 2
- Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes
Duimen draaien!
-
- Posts in topic: 4
Ik denk de hele dag aan jullie. Gelukkig kun je toch vanmiddag terecht. Heel veel succes!
Heel veel succes . Hopelijk krijgen jullie vandaag toch een antwoord en kan hij geholpen worden.
Duimen blijven omhoog vandaag
Duimen blijven omhoog vandaag
Ik denk dat het een misverstand was. Ze dachten juist dat ze ons er mee hielpen omdat het morgen minder duur voor ons is. Maar stel dat het morgen toch niet lekker met hem gaat, dan wil ik heel graag nog iemand kunnen bellen. Als de operatie morgen pas zou zijn, zit ik vlak voor het Pinksterweekend.
Het was goed bedoeld. Toen ik rechtstreeks aan de chirurg uitlegde toch echt graag vandaag de operatie te willen doen (het duurt allemaal al zo lang) kon dat ook direct. Gelukkig.
Laatst gewijzigd door Natalie op 25 mei 2023, 17:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat een spanning jullie zullen wel gesloopt zijn. Hopelijk zat er gewoon iets dwars en knapt hij snel weer op
Sorry, nog geen update verder. We zitten te wachten. De locatie is erg mooi, dus we zijn hier nu met z’n allen: konden we fijn een boswandeling maken met Abel om de tijd te doden. Nu met een kop thee in een uitgestorven wachtkamer.
- kayleigh*
- Posts in topic: 7
- Welke: Oudduitse Herder Minou - Welsh corgi cardigan Nala
Duimen draaien nog steeds.
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
RIP Kira 09-03-2011 - 09-09-2021
RIP Minou 24-02-2016 - 16-07-2024
Jeetje, wat spannend zo voor jullie. Sterkte.
- Teckeltoos
- Welke: Teckel
Ik duim en duim en duim en hoop dat het allemaal goed mag gaan.
- Desiree
- Posts in topic: 2
- Honden: 3
- Welke: Old English Bulldog-Boomer-Whippet
Sterkte. Het gebied is daar inderdaad wel mooi zat om een wandeling te maken om de tijd door te komen.
Sterkte!!
-
- Posts in topic: 3
- Welke: Oud Duitse herder
Vreselijk die onzekerheid. Hopen snel meer duidelijkheid en dat hij op weg kan naar herstel.
Ik duim mee voor Jip en ik wens jullie veel sterkte!
- HillieS
- Posts in topic: 28
- Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes
Duimen blijven draaien!
- Alfilillo
- Posts in topic: 23
- Welke: Podenco en kruising
Ik duim ook mee. Hopelijk weten jullie zo meer.
We waren 20.30 thuis. Jip moest na de operatie nog een tijdje aan het infuus blijven. Dat hij vanochtend zijn water uitbraakte was toch wel echt een teken van verslechtering en het ging vandaag best hard bergafwaarts. Ik ben echt blij dat we er vanmiddag terecht konden!
Anticlimax: er is geen sprake van een (gedeeltelijke) obstructie. Er is niets in zijn darmen gevonden wat er niet thuis hoort. Best een domper want ik dacht: eindelijk hebben we het! Toch waren we er niet voor niets. Integendeel. Toen we om 16u richting de kliniek liepen spuugde hij toch weer al het water uit én zag ik ineens dat hij super donkergele urine had. Slecht nieuws.
Terwijl hij onder narcose werd gebracht (waar ik nog bij was) spuugde hij opnieuw heel veel water uit. Ze moesten zijn kop over de rand van de tafel hangen omdat hij al half versuft was toen dat gebeurde. Heel raar, maar ik dacht alleen maar: “wat fijn dat dit precies hier gebeurt. Iedereen heeft het nu gezien.” Het blijkt dat hij daarna op de operatiekamer kamer ook een volledige leegloop van de darmen heeft gehad.
Wat blijkt nu? Er is niets *in* de darmen aangetroffen, maar de darmen zelf doen wel heel raar. Ze houden vocht vast. Vocht wat via de nieren uitgescheiden en uitgeplast zou moeten worden. De urineproductie was moeilijk weer op gang te krijgen. Hij heeft daarom ook ná de operatie nog best lang aan het infuus gelegen. En morgen moeten we waarschijnlijk terug komen voor nog een paar uur aan het infuus.
Hij was vandaag voor het eerst ook zo erg aan de diarree, dat was thuis nog helemaal niet gebeurd. Hij dreigde nu dus echt wel een tekort aan vocht binnen te krijgen en te houden.
Er is dus wel iets met de darmen aan de hand. Wat de precieze oorzaak van die slappe darmen is, kan ook weer vanalles zijn. We gaan voorlopig toch even uit een heftige darminfectie en stemmen daar de medicatie op af. Hij heeft prednison en morfine gehad en we hebben een hele cocktail van medicijnen meegekregen voor thuis.
Morgen gaan we er weer naartoe en dan bespreken we ook wat de andere mogelijke oorzaken van die rare darmen kunnen zijn en of dat straks nog om een andere behandeling vraagt.
Zoiets. Ik hoop dat ik het goed begrepen heb. Slecht functionerende darmen, dat is in ieder geval de kern van het verhaal.
Anticlimax: er is geen sprake van een (gedeeltelijke) obstructie. Er is niets in zijn darmen gevonden wat er niet thuis hoort. Best een domper want ik dacht: eindelijk hebben we het! Toch waren we er niet voor niets. Integendeel. Toen we om 16u richting de kliniek liepen spuugde hij toch weer al het water uit én zag ik ineens dat hij super donkergele urine had. Slecht nieuws.
Terwijl hij onder narcose werd gebracht (waar ik nog bij was) spuugde hij opnieuw heel veel water uit. Ze moesten zijn kop over de rand van de tafel hangen omdat hij al half versuft was toen dat gebeurde. Heel raar, maar ik dacht alleen maar: “wat fijn dat dit precies hier gebeurt. Iedereen heeft het nu gezien.” Het blijkt dat hij daarna op de operatiekamer kamer ook een volledige leegloop van de darmen heeft gehad.
Wat blijkt nu? Er is niets *in* de darmen aangetroffen, maar de darmen zelf doen wel heel raar. Ze houden vocht vast. Vocht wat via de nieren uitgescheiden en uitgeplast zou moeten worden. De urineproductie was moeilijk weer op gang te krijgen. Hij heeft daarom ook ná de operatie nog best lang aan het infuus gelegen. En morgen moeten we waarschijnlijk terug komen voor nog een paar uur aan het infuus.
Hij was vandaag voor het eerst ook zo erg aan de diarree, dat was thuis nog helemaal niet gebeurd. Hij dreigde nu dus echt wel een tekort aan vocht binnen te krijgen en te houden.
Er is dus wel iets met de darmen aan de hand. Wat de precieze oorzaak van die slappe darmen is, kan ook weer vanalles zijn. We gaan voorlopig toch even uit een heftige darminfectie en stemmen daar de medicatie op af. Hij heeft prednison en morfine gehad en we hebben een hele cocktail van medicijnen meegekregen voor thuis.
Morgen gaan we er weer naartoe en dan bespreken we ook wat de andere mogelijke oorzaken van die rare darmen kunnen zijn en of dat straks nog om een andere behandeling vraagt.
Zoiets. Ik hoop dat ik het goed begrepen heb. Slecht functionerende darmen, dat is in ieder geval de kern van het verhaal.
- *Esther
- Posts in topic: 23
- Honden: 3
- Welke: Grote Poedel Waterhond en Powderpuff
Wat een verhaal blijft het en wat een zorgen. Ik duim voor een rustige nacht voor jullie. Sterkte!
- Gretha
- Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising
Wat een bizar verhaal
Ik duim nog steeds voor een positief einde.
Ik duim nog steeds voor een positief einde.
- Fenneke
- Posts in topic: 10
- Welke: Witte herder en nu een hún
Ach. Nog geen steek verder. Heel veel sterkte
Groetjes Fenneke en Baloe
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster