Geen nieuws, want geen verandering in dit geval
Hij is stabiel, drinkt wel water, maar er is echt geen enkele interesse in iets anders. Bouillon, karnemelk, kipfilet, het maakt echt niet uit wat je hem aanbiedt, hij wil het niet. Hij lijkt echt een afkeer tegen eten te hebben ontwikkeld. Verder is hij weer redelijk helder (gisteren was hij echt nog heel wazig van de medicatie) en slaapt hij veel. Zodra de buitendeur open gaat, staat hij op: hij wil niets liever dan fijn buiten zijn. Helaas moeten we daar nu streng in zijn en kan dat niet. We wandelen wel iedere 2 à 3 uur even een rondje aan de lijn door de tuin.
Er is vanuit Wagenrenk echt wel een grote betrokkenheid bij Jip, ik kreeg net nog een mailtje van de internist met de vraag of ik een update wil geven. Ik heb laten weten dat Jip dus echt geen eten wil en zelfs een poging doet om uit de ren te ontsnappen zodra hij ons met een voerspuit ziet aankomen. Ik denk dat er een hele vervelende associatie met eten is ontstaan. In theorie kan hij nu geen pijn hebben en ook niet misselijk zijn, daar moet de cocktail van medicatie voor zorgen. We weten nu ook dat de slokdarm en maag in orde zijn, en dat in de darmen geen obstructie aanwezig is. Ik denk dus dat we het eten toch - desnoods in de houdgreep - in zijn bek moeten krijgen. Tot nu toe heeft hij 20 ml gehad, echt verwaarloosbaar dus Ik heb aan de internist gevraagd of we moeten doorzetten of niet. Ik denk het antwoord wel te weten. Als ik niet voor 17.00 een antwoord heb (wat ik goed zou begrijpen, want er zou vandaag in principe helemaal geen contact zijn) dan beslis ik zelf dat er vanavond nog minstens 50 ml voer in moet.