Golden kleurtjes
Golden kleurtjes
Deze kwam ik net tegen….
Volgens mij zie je vooral de linker kant en de donkere bijna niet
Volgens mij zie je vooral de linker kant en de donkere bijna niet
Re: Golden kleurtjes
Die onderste is van wit naar donker goudbruin.
Wat een enorme verschillen.
Ik vindt aan de ene kant dat ze wel een 'gouden' kleur moeten hebben.
Maar goed, ik ga nooit voor een kleurtje dus wit is mij ook prima
Wat een enorme verschillen.
Ik vindt aan de ene kant dat ze wel een 'gouden' kleur moeten hebben.
Maar goed, ik ga nooit voor een kleurtje dus wit is mij ook prima
- ellen en de birmanen
- Posts in topic: 1
van mij mogen die witte goldens geen goldens meer genoemd worden maar ijsberen . groot, zwaar en log. geef mij maar een golden met kleur.
- Eefsel
- Honden: 1
- Welke: Golden retriever
- Contacteer:
Ik hou ook echt heel erg van de golden goldens
Maggie is nu bijna 2 jaar en weet niet of ze al helemaal op kleur is omdat ze op sommige plekken nog veel donkerder is. We gaan het zien hoe ze verder kleurt!
Maggie is nu bijna 2 jaar en weet niet of ze al helemaal op kleur is omdat ze op sommige plekken nog veel donkerder is. We gaan het zien hoe ze verder kleurt!
Evelien en Maggie
Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020
Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020
dat vooral he
ik heb het idee dat er bij de lichtere vooral op log en logger geselecteerd is
- Kells
- Posts in topic: 2
- Honden: 3
- Welke: Ierse Setters
Functioneel is het niet.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
-
- Contacteer:
Ze heeft nog 2 jaar doorkleuren te gaan, altijd leuk te zien waar ze eindigen haha
-
- Welke: golden retriever
ikzelf heb een hele donkere maar ik zeg altijd, ieder het zijne.
en commentaar heb je overal, hou en geniet van je hond.
en commentaar heb je overal, hou en geniet van je hond.
- alinelaila
- Welke: Friese Stabij
Een kennis van mij heeft ook een vrij donkere. Nog jong teefje ook, maar echt prachtig om te zien
De lichte kleur vind ik niet eens lelijk, maar dat de honden dan gelijk zo lomp en log worden is wel jammer. Wat al gezegd wordt: niet functioneel.
De lichte kleur vind ik niet eens lelijk, maar dat de honden dan gelijk zo lomp en log worden is wel jammer. Wat al gezegd wordt: niet functioneel.
- alinelaila
- Welke: Friese Stabij
Eh nou, ik wil wel een hond die wat kan ja en kijk toevallig ook naar een golden
Mijn kennis heeft ook bewust voor een actieve hond gekozen (met de moederhond wordt ook gejaagd zelfs).
De mensen die geen reet met een golden willen doen ken ik eigenlijk niet, die hebben juist allemaal boomertjes en dat werk, want 'daar hoef je niet mee te wandelen'.
- Kells
- Honden: 3
- Welke: Ierse Setters
Ik ben het met je eens dat het gros van de mensen geen jachthond wil. Binnen mijn ras is dat helaas ook zo.Zinodo schreef: ↑01 jun 2023, 13:33Wauw jij vat het verkeerd op, lol. Goed. Er zijn meer dan zat dikke sjokkende hijgende goldens hoor. Dat wil niet zeggen dat jij dat ook wilalinelaila schreef: ↑01 jun 2023, 12:56Eh nou, ik wil wel een hond die wat kan ja en kijk toevallig ook naar een golden
Mijn kennis heeft ook bewust voor een actieve hond gekozen (met de moederhond wordt ook gejaagd zelfs).
De mensen die geen reet met een golden willen doen ken ik eigenlijk niet, die hebben juist allemaal boomertjes en dat werk, want 'daar hoef je niet mee te wandelen'.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
ik ken de donkere van iemand die werkhonden fokt. Ook twee geleidehonden bij ons in de buurt hebben dat kleurtje.
- hakunamatata
- Honden: 2
- Welke: Een Eevee en Lizzy
- Contacteer:
Mijn favoriete goldenmensen (werklijn goldens) hebben nu een nestje liggen. Ik geniet vanaf de zijlijn weer mee Blijf die werklijn toch echt het mooiste vinden. En ja dat zijn jachthonden en willen echt wat doen, maar verder zijn dat zo'n fijne honden in de omgang.
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~
- CatnDog
- Welke: Groenendaeler
Ik heb zelf (persoonlijke smaak) een voorkeur voor de (bijna) witte kleur maar dan in combinatie met de meer slanke bouw.
Ik vraag me af of die bestaan.
Een werklijn golden is meestal donker en lijkt me iets te high maintenance.
Ik vraag me af of die bestaan.
Een werklijn golden is meestal donker en lijkt me iets te high maintenance.
- Persistence
- Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox
De werklijnen zijn volgens mij vaak donkerder van kleur toch? Ik vind de werklijn ook het mooist.hakunamatata schreef: ↑01 jun 2023, 15:37 Mijn favoriete goldenmensen (werklijn goldens) hebben nu een nestje liggen. Ik geniet vanaf de zijlijn weer mee Blijf die werklijn toch echt het mooiste vinden. En ja dat zijn jachthonden en willen echt wat doen, maar verder zijn dat zo'n fijne honden in de omgang.
- Persistence
- Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox
Dat is wel een mooi exemplaar.
Zou een werklijn golden net zo ‘veeleisend’ zijn als springer Django?
- hakunamatata
- Welke: Een Eevee en Lizzy
- Contacteer:
Ja klopt. Vind ik zelf ook het mooist. Maar dat was te vereachten bij mij (kijkt naar die witte naast mij )Persistence schreef: ↑01 jun 2023, 20:45De werklijnen zijn volgens mij vaak donkerder van kleur toch? Ik vind de werklijn ook het mooist.hakunamatata schreef: ↑01 jun 2023, 15:37 Mijn favoriete goldenmensen (werklijn goldens) hebben nu een nestje liggen. Ik geniet vanaf de zijlijn weer mee Blijf die werklijn toch echt het mooiste vinden. En ja dat zijn jachthonden en willen echt wat doen, maar verder zijn dat zo'n fijne honden in de omgang.
Dit is het huidige nestje
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~
-
- Welke: golden retriever
ik heb dan gekozen voor dual purpose. van alles wat. en dan donker. ik heb er altijd veel mee gedaan, maar geen jacht.
Mooie mama zeghakunamatata schreef: ↑01 jun 2023, 21:09Ja klopt. Vind ik zelf ook het mooist. Maar dat was te vereachten bij mij (kijkt naar die witte naast mij )Persistence schreef: ↑01 jun 2023, 20:45De werklijnen zijn volgens mij vaak donkerder van kleur toch? Ik vind de werklijn ook het mooist.hakunamatata schreef: ↑01 jun 2023, 15:37 Mijn favoriete goldenmensen (werklijn goldens) hebben nu een nestje liggen. Ik geniet vanaf de zijlijn weer mee Blijf die werklijn toch echt het mooiste vinden. En ja dat zijn jachthonden en willen echt wat doen, maar verder zijn dat zo'n fijne honden in de omgang.
Dit is het huidige nestje
Vaak wel, maar op een andere manier.Persistence schreef: ↑01 jun 2023, 20:47Dat is wel een mooi exemplaar.
Zou een werklijn golden net zo ‘veeleisend’ zijn als springer Django?
Ze hebben wat ander werk dan een Springer en dat zie je ook in de manier waarop ze werken.
Willen werken en ook die mogelijkheid hebben is wel belangrijk.