Egels

Plaats reactie
Jay
Posts in topic: 3

Egels

Bericht door Jay »

Laat je hond egels met rust, of wil hij/zij weleens proberen een egel te pakken.

Pippa jaagt normaliter helemaal niet, maar ze stormde net wild naar deze egel toe. Een brul van ons deed haar stoppen. Voortaan avonds maar binnen houden of even aan de lijn.
Afbeelding
Afbeelding
ellen en de birmanen
Posts in topic: 1

Re: Egels

Bericht door ellen en de birmanen »

ze vinden ze interessant maar ze snuffelen en daarna is het klaar.
angel
Posts in topic: 2
Honden: 1
Welke: golden retriever

Bericht door angel »

wat leuk een egel. hier moet ik mijn hond ook terugroepen want die pist eroverheen. :?
Jay

Bericht door Jay »

Ik weet ook niet of pippa er iets mee ging doen, maar ze stoof erop af. En ik wilde de gok niet wagen.
Wel gek, want voor de rest heeft ze nagenoeg geen jachtinstinct. We kunnen langs reetjes lopen, en dan doet ze niets. Ook heeft ze nog geen muisje gepakt.
Dus het verbaasde me wel haar gedrag richting de egel.
Afbeelding
Jay

Bericht door Jay »

angel schreef: 12 jun 2023, 09:28 wat leuk een egel. hier moet ik mijn hond ook terugroepen want die pist eroverheen. :?
Haha :LOL:
Afbeelding
angel
Posts in topic: 2
Welke: golden retriever

Bericht door angel »

Zinodo schreef: 12 jun 2023, 09:52
angel schreef: 12 jun 2023, 09:28 wat leuk een egel. hier moet ik mijn hond ook terugroepen want die pist eroverheen. :?
:LOL:

Onze honden zijn wijzer dan dat ze een egel zouden pakken. Hooguit een snufje of een lompe poot van Nomi.
Mijn duitse staande vroeger pakte eens een egel en squishte hem letterlijk uit zijn vel. Een lege vel egel en de naakte egel ernaast. Ik barste in tranen uit zo erg vond ik het. Was dat nou nodig?? :gvd:
wauw :wat: uhhh oeps :schrik:
Cendy

Bericht door Cendy »

Toos kijkt er niet naar om.
Jannie daarentegen liep er mee te gooien als een balletje :schrik:
Kwam ze een keer naar binnen met heel haar bek onder het bloed, dus ik ga op onderzoek uit in de tuin, zag ik daar een egel opgekruld liggen.
Afbeelding
Tineke

Bericht door Tineke »

Nee geen interesse in egels hier van de honden.
Komen ze vroeg in de ochtend best vaak tegen.
Afbeelding

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Persistence
Honden: 2
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Bericht door Persistence »

Zinodo schreef: 12 jun 2023, 09:52
:LOL:

Onze honden zijn wijzer dan dat ze een egel zouden pakken. Hooguit een snufje of een lompe poot van Nomi.
Mijn duitse staande vroeger pakte eens een egel en squishte hem letterlijk uit zijn vel. Een lege vel egel en de naakte egel ernaast. Ik barste in tranen uit zo erg vond ik het. Was dat nou nodig?? :gvd:
Oh nee :(

Vic kijkt er niet naar om. Bella vind ze heel interessant maar weet zich er niet zo goed raad mee, gillen en met de poten op slaan en soms een semi spelbuiging.
Afbeelding
CatnDog
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

Ik ben maar een enkele keer een egel tegen gekomen en toen had Zeno er niet zoveel interesse in. Vandaag lag er een dode mus midden op straat (de mossen vallen van het dak) en hij had het niet eens door. Ik denk dat hij met andere dingen bezig is tijdens het wandelen.
Célie
Welke: Old english bulldog
Contacteer:

Bericht door Célie »

Hier moeten ze dood, Oes heeft het ook meteen door als er 1 in de voortuin zit.
S.V.

Bericht door S.V. »

Zillion vond ze in het begin heel interessant , maar ut mag niet van vrouwtje, dus even een kleine snuf en dan loopt ie door. Boots heeft enige overtuiging nodig, maar ook dat gaat vrij soepel voor Boots begrippen
Afbeelding
Pauline
Contacteer:

Bericht door Pauline »

van alle zes honden, 1 bouvier en 5 hollandse herders, hetzelfde beeld: egels zijn interessant maar de stekels boezemen wel respect in dus er wordt wel enige afstand van gehouden. Gelukkig geen een die ze probeert te slopen.
EchoMira
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Mira loopt er met een vies gezicht omheen en Echo gaat wel even kijken maar blijft er vanaf.
Nanna

Bericht door Nanna »

Hier zitten ze ‘s avonds weleens, voor.
Afblijven is de boodschap en ook niet aan snuffelen. Smerige vlooienbalen.
blondie

Bericht door blondie »

Waar ik nu woon zijn ze er niet, te betegeld.
Vorige hond Bluf ging in joelstand eens, sprong over muur van de gemeente tuin en ik schrok me rot.. maar die was dus into de egels die daar in grote getalen ineens liepen..
Ze heeft in het vorige huis er ook een onder terras uitgegraven, en eenmaal pakbaar rende ze ermee door de grote tuin achter ons huis :nocheer:
Halve flat kwam op balkon kijken wat er aan de hand was... maar ongedeerd beestje uit de bek gehaald en beschut in de bosjes gezet en de hond maar weer de tuin in gesommeerd.

Hoe de huidige honden reageren weet ik dus niet, omdat ze hier niet lopen.
Fabienne
Welke: Labrador Retrievers

Bericht door Fabienne »

Ik wil het met egels niet hebben dat er "kennis gemaakt" gaat worden,dit ivm de vlooien. Nou kom ik ze hier ook niet veel tegen maar eekhoorns, allerlij soorten vogels, hazen, konijnen en reeën wel (en ik vermoed ook marters of zuks) worden wel door Floris gesignaleerd maar ik heb hem al vanaf kleins af aan geleerd dat hij er ook niets mee hoeft of mag. Hier nu ook wel vogels die uitvliegen en niet altijd de juiste afslag nemen maar een "leave it" is voldoende om hem er bij weg te houden. Lola gelooft het sowieso allemaal wel. Scheelt misschien dat we zelf een volière hebben met vogels en een grote ren met huppelende konijnen, hij weet niet beter als dan dat met rust te laten.
Plaats reactie