Slopen
- Teckeltoos
- Posts in topic: 2
- Honden: 1
- Welke: Teckel
- Teckeltoos
- Posts in topic: 2
- Welke: Teckel
Re: Slopen
Peer mag de doos van Zoo plus zelf openmaken en versnipperen. Verder is het betere sloopwerk wat hem betreft veel te vermoeiend.
Ik zat zo eens te bedenken wat Toos heeft gesloopt, maar er schiet me werkelijk waar niks te binnen.
Dus nee geen sloper hier, ook als pup niet.
Op de zaak sloopt ze wel de dozen, maar dat is werken
Scheelt een hoop ruimte in de papiercontainer als Toos ze versnippert
Dus nee geen sloper hier, ook als pup niet.
Op de zaak sloopt ze wel de dozen, maar dat is werken
Scheelt een hoop ruimte in de papiercontainer als Toos ze versnippert
- Diana
- Posts in topic: 1
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Nee, totaal niet.
Mila heeft in haar hele leven nog nooit iets gesloopt, ook geen eigen speelgoed, die is overal voorzichtig mee. De rest krijgt wel eens iets om te slopen, zoals een knuffel om uit elkaar te pluizen of een stuk karton, maar verder slopen ze ook nooit iets. Ze pakken sowieso geen spullen die van mij zijn.
Amy heeft een keer wat vulling uit een kussen getrokken, maar dat was gelukkig echt eenmalig.
Mila heeft in haar hele leven nog nooit iets gesloopt, ook geen eigen speelgoed, die is overal voorzichtig mee. De rest krijgt wel eens iets om te slopen, zoals een knuffel om uit elkaar te pluizen of een stuk karton, maar verder slopen ze ook nooit iets. Ze pakken sowieso geen spullen die van mij zijn.
Amy heeft een keer wat vulling uit een kussen getrokken, maar dat was gelukkig echt eenmalig.
Pip sloopt niet, wel heeft ze eens mijn ontbijtje opgepeuzeld, en een keer een zak met brood gepakt. Dus het is meer voedselgericht, dan slopen.
Nee. Ze rukken weleens aan hun speelgoedtijgertje maar dat is het verder wel.
- thom
- Welke: Farah het Portugese meisje
Ari sloopte niks, echt helemaal niks, als pup wel eens een krant, doos of tijdschrift wat wij aan hem gaven, maar dat was het dan wel.
Voorgaande honden waren best wel dol op slopen, hing ook erg van de hele situatie af.
Het ergste wat gesloopt is, was een suéde colbert waar ik flink voor gespaard had, volledige onderkant eraf.
Voorgaande honden waren best wel dol op slopen, hing ook erg van de hele situatie af.
Het ergste wat gesloopt is, was een suéde colbert waar ik flink voor gespaard had, volledige onderkant eraf.
Ons Portugese meisje Farah.
- Loraine
- Honden: 2
- Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond
Er gaat wel eens een knuffel kapot en sommige sokken hebben een gaatje nadat Mahdu ze te pakken heeft gehad.
Maar buiten etensverpakkingen die binnen hun bereik liggen wanneer ik weg ben slopen ze eigenlijk zelden.
Heb ik het maar niet over het gat wat in een verpakte baal hooi geknaagd werd en vervolgens het rondstrooien van dat hooi waardoor mijn hele gang opgestrooid was.
Maar dat is eenmalig en ik heb ervan geleerd om de baal hooi buiten het bereik van Mahdu op te bergen.
Toen Mahdu nog een Mahdutje was heeft hij wel een keer een laagje verf van een muur geschraapt, op pennen gekluifd, papier gesnipperd en de plinten aangevroten.
Maar buiten etensverpakkingen die binnen hun bereik liggen wanneer ik weg ben slopen ze eigenlijk zelden.
Heb ik het maar niet over het gat wat in een verpakte baal hooi geknaagd werd en vervolgens het rondstrooien van dat hooi waardoor mijn hele gang opgestrooid was.
Maar dat is eenmalig en ik heb ervan geleerd om de baal hooi buiten het bereik van Mahdu op te bergen.
Toen Mahdu nog een Mahdutje was heeft hij wel een keer een laagje verf van een muur geschraapt, op pennen gekluifd, papier gesnipperd en de plinten aangevroten.
-
- Welke: Havanezer
Elmo heeft nog nooit iets gesloopt maar Borka sloopte alles wat los of vast zat. Hij heeft mijn keuken verbouwd ( vloerzeil in 1000 stukjes geknaagd en mijn koelvriescombinatie verplaatst en de electrakabel doorgebeten. Ook heeft hij een kussen gesloopt waar heel veel kleine piepschuim korrels inzaten (die vonden we na 2 jaar nog terug)
Claire in de puppy en jeugd tijd
Daarna was het over.
Maar ik moet er wel bij zeggen dat kleding van ons uit gewoonte nooit bereikbaar is.
Daarna was het over.
Maar ik moet er wel bij zeggen dat kleding van ons uit gewoonte nooit bereikbaar is.
-
- Welke: golden retriever
nee niks. van tijd tot tijd krijgt hij wat om te slopen, is hij ook weer verzadigd.
Zil heeft wel eens iets kapot gemaakt, maar niet eens zozeer met het idee van het moet dood, en nu heb ik gewoon 2 braverds
Puck alleen in puppytijd maar heel weinig en doet het nu niet meer.
Semmy zo af en toe, sws papier maar hij ziet ook de afstandsbediening wel eens als een kauwbot.
Of Daisy in puptijd heeft gesloopt weet ik niet, nu alleen papier zoals zakdoeken, wc rol en soms lege verpakkingen als we die vergeten zijn op te ruimen.
Nikki in begin alles waar ze met haar tanden bij kon.
Dus zij zat altijd in de bench als wij weggingen of gingen slapen.
Dan sloopte ze haar dekens.
Ze mag ook graag de tuin reorganiseren.
Nu valt het mee, over algemeen pakt ze alleen haar flostouwen.
Pebbles sloopt niet, weet niet wat ze in haar pup tijd gedaan heeft maar bij mij pakt ze niets wat niet mag.
Porki sloopt tot nu toe niets, denk ook niet dat ze dat gaat doen.
Semmy zo af en toe, sws papier maar hij ziet ook de afstandsbediening wel eens als een kauwbot.
Of Daisy in puptijd heeft gesloopt weet ik niet, nu alleen papier zoals zakdoeken, wc rol en soms lege verpakkingen als we die vergeten zijn op te ruimen.
Nikki in begin alles waar ze met haar tanden bij kon.
Dus zij zat altijd in de bench als wij weggingen of gingen slapen.
Dan sloopte ze haar dekens.
Ze mag ook graag de tuin reorganiseren.
Nu valt het mee, over algemeen pakt ze alleen haar flostouwen.
Pebbles sloopt niet, weet niet wat ze in haar pup tijd gedaan heeft maar bij mij pakt ze niets wat niet mag.
Porki sloopt tot nu toe niets, denk ook niet dat ze dat gaat doen.
- annnie
- Honden: 3
- Welke: Welsh Corgi Cardigan - Hongaarse straatfik - Galgo
Ronja is creatief en heeft wat meubels mooi versierd met knaagsporen, een plant uit elkaar getrokken zodat ik er stekjes van kon maken. Ook vond ze het tijd voor een nieuwe bril dus die heeft ze voor me opgekauwd. En ook wat pennen en sloffen, gewoon omdat het kon
Annie doet dat soort dingen niet, ze is een engeltje en het braafste hondje van de wereld.
Annie doet dat soort dingen niet, ze is een engeltje en het braafste hondje van de wereld.
Aak in de pup/jonge honden tijd kussens, vloerkleden, opladers, een camera. En de buitenhoekbank die toen eens tijdelijk binnen stond begon hij aan. Die is toen rap weer naar buiten gegaan..
Nu af en toe een knuffel die wordt gesloopt.
Chara doet niet aan slopen.
Glory is een hoofdbreker. Kussens vond ik niet leuk, maar tot daar aan toe. Maar zij heeft de oorstoel dusdanig naar de knoppen gebeten dat we nu een nieuwe stoel hebben aangeschaft, het viel niet meer te verdoezelen met kleden erover.
Bank was nog geen jaar oud en ziet er ook niet meer uit, die hebben we met dik draad dicht proberen te naaien op verschillende plekken, stukken uit de houten meubels en uit de plinten, en de plinten van de gang zijn versplintert.
We hebben haar op momenten in de bench gedaan als we echt eens een keertje op visite wilden, maar uit de ene bench is ze toen ontsnapt en dat vond ik dus doodeng, dat ze de tralies had kunnen verbuigen om zich er onderdoor te wurmen..
Ze sloopte ook in de nacht of in de vroege ochtend met name, dus als we gewoon thuis waren. Sinds een paar weken hebben we nu boven open gesteld voor de honden sindsdien lijkt het goed te gaan en sloopt ze niet meer, maar we houden dus even slag om de arm.
Maar bij haar is het echt een dingetje.. op onze laatste vakantie was ze daar ook aan de bank begonnen... nu was dat een aftraphuis.. maar goed ergens anders wil ik toch wel met een gerust gevoel de honden even een uurtje achter kunnen laten zonder dat ze gaat slopen.. of in de nacht
Het zal toch vorm van verlatingsangst zijn, want er is genoeg kauwmateriaal, ze heeft voldoende beweging, en de andere honden en soms ook de katten zijn ook allemaal bij elkaar in huis en in de ruimtes, dus je zou verwachten dat ze zich daar veilig genoeg bij zou moeten voelen
Glory is een hoofdbreker. Kussens vond ik niet leuk, maar tot daar aan toe. Maar zij heeft de oorstoel dusdanig naar de knoppen gebeten dat we nu een nieuwe stoel hebben aangeschaft, het viel niet meer te verdoezelen met kleden erover.
Bank was nog geen jaar oud en ziet er ook niet meer uit, die hebben we met dik draad dicht proberen te naaien op verschillende plekken, stukken uit de houten meubels en uit de plinten, en de plinten van de gang zijn versplintert.
We hebben haar op momenten in de bench gedaan als we echt eens een keertje op visite wilden, maar uit de ene bench is ze toen ontsnapt en dat vond ik dus doodeng, dat ze de tralies had kunnen verbuigen om zich er onderdoor te wurmen..
Ze sloopte ook in de nacht of in de vroege ochtend met name, dus als we gewoon thuis waren. Sinds een paar weken hebben we nu boven open gesteld voor de honden sindsdien lijkt het goed te gaan en sloopt ze niet meer, maar we houden dus even slag om de arm.
Maar bij haar is het echt een dingetje.. op onze laatste vakantie was ze daar ook aan de bank begonnen... nu was dat een aftraphuis.. maar goed ergens anders wil ik toch wel met een gerust gevoel de honden even een uurtje achter kunnen laten zonder dat ze gaat slopen.. of in de nacht
Het zal toch vorm van verlatingsangst zijn, want er is genoeg kauwmateriaal, ze heeft voldoende beweging, en de andere honden en soms ook de katten zijn ook allemaal bij elkaar in huis en in de ruimtes, dus je zou verwachten dat ze zich daar veilig genoeg bij zou moeten voelen
- malinois
- Honden: 3
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
Xanu als pup, Xygan nooit en Xavi als ie de kams krijgt maar hij kan wel gewoon los alleen in huis. Dan zijn t hooguit knuffels
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Persistence
- Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox
Wat vervelend, hoe oud is ze nu? Best jong nog toch?blondie schreef:Aak in de pup/jonge honden tijd kussens, vloerkleden, opladers, een camera. En de buitenhoekbank die toen eens tijdelijk binnen stond begon hij aan. Die is toen rap weer naar buiten gegaan..
Victor weet niet eens wat slopen is, die is de braafheid zelve.
Bella heeft wel een periode gehad met slopen als ik niet thuis was, plinten, planten, behang. Ohja en het snoer van m’n elektrische deken.
Als ik haar in de bench deed als ik even weg ging werd alles in en om de bench wat ze te pakken kreeg stukgemaakt. Los ging veel beter.
Gelukkig nooit meubels ofzo.
- Mo-yi
- Welke: Malamute-husky
Alleen in haar puber-leeftijd wel.
Ik had twee mooie grote planten en als ik weg was geweest dan lagen die weleens verspreid in mn kamer..aarde overal
Ik heb van haar wel geleerd mn huis hufteproof achter te laten. Die plant was gewoon jammer en balen, maar er moeten geen ongelukken gebeuren, dingen inslikken ofzo.
Toch was ze er wel snel klaar mee. 2 x heeft ze nog mn handschoenen gepakt en een randje losgebeten.
Post werd weleens van de mat gehaald en binnen op haar kleed gelegd. Het sloopwerk stopte daar wel mee, het werd soms nog iets verslepen ( post ) en daarna was de lol er wel vanaf geloof ik.
Ik had twee mooie grote planten en als ik weg was geweest dan lagen die weleens verspreid in mn kamer..aarde overal
Ik heb van haar wel geleerd mn huis hufteproof achter te laten. Die plant was gewoon jammer en balen, maar er moeten geen ongelukken gebeuren, dingen inslikken ofzo.
Toch was ze er wel snel klaar mee. 2 x heeft ze nog mn handschoenen gepakt en een randje losgebeten.
Post werd weleens van de mat gehaald en binnen op haar kleed gelegd. Het sloopwerk stopte daar wel mee, het werd soms nog iets verslepen ( post ) en daarna was de lol er wel vanaf geloof ik.
- Frootje
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Ik heb een ‘de tuin wordt regelmatig bijgewerkt maar verder niets’ (Aloy) en een ‘nooit’ (Froo). Froo heeft ooit een keer een pinpas kapot gekauwd maar toen was ze nog heel jong. Verder heeft zij werkelijk nog nooit wat aangeraakt wat niet mocht, dus zelfs in haar puppytijd was ze geen sloper. Aloy heeft ooit een kussen gesloopt en verder in de puppytijd alleen dozen (met toestemming), maar eigenlijk vind ik dus dat zij ook nooit echt gesloopt heeft. Graven en gras/planten uittrekken vindt ze (helaas) wel het einde.
-
Gelukkig niet. Ik ben niet zo’n opruimer. Toen Meeko jong was heeft hij dus ook heel veel kunnen slopen. Het ergste was de headset van mijn werk Oh en de webcam.
Hij heeft ook van die speeldieren van mijn zoontje opgegeten. En alle plinten en twee deurposten. Een rieten mand die in de woonkamer stond. En ik denk wel 5 paar schoenen. Hij vond het hielstuk het lekkerste om op te kauwen.
Manu heeft nooit gesloopt. Alleen eierdozen en kranten, maar die gaf ik hem dan ook zelf.
Hij heeft ook van die speeldieren van mijn zoontje opgegeten. En alle plinten en twee deurposten. Een rieten mand die in de woonkamer stond. En ik denk wel 5 paar schoenen. Hij vond het hielstuk het lekkerste om op te kauwen.
Manu heeft nooit gesloopt. Alleen eierdozen en kranten, maar die gaf ik hem dan ook zelf.
- HillieS
- Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes
Als pup sloopte Jamie 3 kussentjes. Daarna niets meer van ons.oh en meerdere kongs. Eerst een rode, daarna een zwarte gekocht. Ook kapot gebeten.
Nu alleen eigen knuffels en eigen kleedjes. Daar kopen we ze ook op.
Yara als pup geen knuffels, maar wel de hoek van de salontafel
En verder m'n brillenkoker, laptopsnoer (gelukkig aan de kant waar het minste stroom op stond ) , een hapje uit een fauteuil, gelukkig op een niet zichtbare plek. En verder volgens mij niet. Nu af en toe een eigen knuffel, maar daar doet ze meestel weken mee.
Nu alleen eigen knuffels en eigen kleedjes. Daar kopen we ze ook op.
Yara als pup geen knuffels, maar wel de hoek van de salontafel
En verder m'n brillenkoker, laptopsnoer (gelukkig aan de kant waar het minste stroom op stond ) , een hapje uit een fauteuil, gelukkig op een niet zichtbare plek. En verder volgens mij niet. Nu af en toe een eigen knuffel, maar daar doet ze meestel weken mee.
- CatnDog
- Welke: Groenendaeler
In zijn puppytijd wel. Er is heel wat speelgoed gesneuveld, een aantal kleedjes en hij is een keer aan een boekenkast gaan kluiven.
Hij was in zijn puppytijd een enorme bijter, dus achteraf gezien valt het 'aantal slachtoffers' me eigenlijk nog mee. Maar dat kwam ook wel omdat ik hem continue in de gaten hield om hem het onderscheid tussen speelgoed (waar hij mee mag doen wat hij wil) en non-speelgoed (wat dus niet kapot mag) duidelijk te maken. Tegenwoordig laat ik hem nog steeds niet geheel zonder toezicht alleen met speelgoed, maar verder is alles in huis wel veilig.
Hij was in zijn puppytijd een enorme bijter, dus achteraf gezien valt het 'aantal slachtoffers' me eigenlijk nog mee. Maar dat kwam ook wel omdat ik hem continue in de gaten hield om hem het onderscheid tussen speelgoed (waar hij mee mag doen wat hij wil) en non-speelgoed (wat dus niet kapot mag) duidelijk te maken. Tegenwoordig laat ik hem nog steeds niet geheel zonder toezicht alleen met speelgoed, maar verder is alles in huis wel veilig.
Vito heeft nog nooit iets van ons gesloopt. Hij was 2 toen hij bij ons kwam, dus of hij als pup sloopneigingen had weet ik niet. Speelgoed zoals ballen sloopt hij wel graag en snel ook.
Loes heeft als pup veel gesloopt, planten, stekkersnoeren, bankkussentjes, hondenmanden, laarsjes van mijn dochter, een knuffel van mijn dochter, heel veel post en onze bank nèt voordat we een nieuwe kregen En ik vergeet vast nog iets. Maar gelukkig (ze is nu 2) sloopt ze niet veel meer, alleen post is nog niet veilig. Als ik van huis ga zorg ik wel nog altijd dat de aantrekkelijke spullen (schoenen/speelgoed van dochter enzo) opgeborgen zijn. En er ligt altijd wel iets voor het grijpen wat ze wel mag slopen, een bankkussentje die toch al kapot is en bijvoorbeeld een oude deken. Ik ben even bang geweest dat we nu een hond hadden die in een kale ruimte opgesloten moest worden als we weg gingen, maar gelukkig is dat niet het geval.
Onze vorige hond Luna was ook geen sloper, die heeft sporadisch eens ergens haar tanden in gezet (handrem van de auto en een tuigje waar ze een hekel aan had)
Loes heeft als pup veel gesloopt, planten, stekkersnoeren, bankkussentjes, hondenmanden, laarsjes van mijn dochter, een knuffel van mijn dochter, heel veel post en onze bank nèt voordat we een nieuwe kregen En ik vergeet vast nog iets. Maar gelukkig (ze is nu 2) sloopt ze niet veel meer, alleen post is nog niet veilig. Als ik van huis ga zorg ik wel nog altijd dat de aantrekkelijke spullen (schoenen/speelgoed van dochter enzo) opgeborgen zijn. En er ligt altijd wel iets voor het grijpen wat ze wel mag slopen, een bankkussentje die toch al kapot is en bijvoorbeeld een oude deken. Ik ben even bang geweest dat we nu een hond hadden die in een kale ruimte opgesloten moest worden als we weg gingen, maar gelukkig is dat niet het geval.
Onze vorige hond Luna was ook geen sloper, die heeft sporadisch eens ergens haar tanden in gezet (handrem van de auto en een tuigje waar ze een hekel aan had)
Hippie sloopt niks, nooit gedaan ook.
@Persistence Glory wordt in september 2 jaar, en ze is nu 1 jaar bij ons.