Prijs pup
Re: Prijs pup
De Hollandse Smoushond is ook in prijs verhoogd van 400 naar 500 euro
Lijkt me normaal dat de pupprijs duurder is nu alles duurder is geworden . Honden eten ,energie ,dierenarts enz
Maar tweeduizend euro vind ik wel erg veel
Lijkt me normaal dat de pupprijs duurder is nu alles duurder is geworden . Honden eten ,energie ,dierenarts enz
Maar tweeduizend euro vind ik wel erg veel
Waren dwerg teckels niet altijd al best duur.
Mijn prijs zat op 1250. Vorig jaar minder omdat ik het niet in eigen hand had.
Voor de mechels zit ik daarmee aan de bovengrens.
Daar staat tegenover dat ik weet dat ik weet dat Beagles en witte herders inmiddels rond de 1750 zitten. (Toevallig 2 rassen waar ik ook echt de prijzen van weet) en pas kreeg ik van iemand een vraag over een Ridgeback nest van 1500 pupprijs.
Als ik dan naar de gemiddelde nestgrootte kijk vind ik zo’n dwerg teckel nog “voordelig” geprijsd (of de andere erg duur)
Mijn prijs zat op 1250. Vorig jaar minder omdat ik het niet in eigen hand had.
Voor de mechels zit ik daarmee aan de bovengrens.
Daar staat tegenover dat ik weet dat ik weet dat Beagles en witte herders inmiddels rond de 1750 zitten. (Toevallig 2 rassen waar ik ook echt de prijzen van weet) en pas kreeg ik van iemand een vraag over een Ridgeback nest van 1500 pupprijs.
Als ik dan naar de gemiddelde nestgrootte kijk vind ik zo’n dwerg teckel nog “voordelig” geprijsd (of de andere erg duur)
-
- Posts in topic: 1
- Contacteer:
Basisadviesprijs voor een Hollandse herder is iets van 900 euro, waarbij aangetekend wordt dat er ook fokkers zijn die meer gezondheidstesten doen dan in het fokreglement vastgelegd, waardoor het wat hoger kan uitvallen. In de praktijk hoor ik prijzen van 1000 - 1100 euro. Laatst vroeg iemand 1500 euro per pup en daar werd in hh-kringen wel wat van opgekeken.
Werd er als reden voor die € 2000 alleen maar opgegeven dat "dat gangbaar is"? Ik zou toch een deur verder gaan kijken.....
Werd er als reden voor die € 2000 alleen maar opgegeven dat "dat gangbaar is"? Ik zou toch een deur verder gaan kijken.....
Voor mijn gevoel zijn er een paar rassen nog maar een beetje rond de 1000,-
Maar er zijn hier ook veel mensen die rashonden fokken, dus ben eigenlijk wel benieuwd wat de gemiddelde vraagprijs nu is.
Ik vraag soms aan mensen wat ze voor hun pup hebben betaald, en regelmatig schrik ik toch wel van de bedragen. Soms ook van honden die wel rasecht gefokt zijn en volgens de mensen bij betrokken goede fokkers vandaan komen, maar geen stamboom mee krijgen en dan nog betalen ze de prijs die ook voor honden mét stamboom gevraagd worden.
Gaat mij niet om het papiertje zelf dan hoor, zonder of met papier kunnen ze net zo of net zo niet gezond zijn. Maar als ik dan toch die bedragen moet gaan neertellen, dan liever alles erop en erbij ook.
En dan heb ik het over diverse rassen, van Doodle, cockapoo, witte herder tot aan teckel.
Maar er zijn hier ook veel mensen die rashonden fokken, dus ben eigenlijk wel benieuwd wat de gemiddelde vraagprijs nu is.
Ik vraag soms aan mensen wat ze voor hun pup hebben betaald, en regelmatig schrik ik toch wel van de bedragen. Soms ook van honden die wel rasecht gefokt zijn en volgens de mensen bij betrokken goede fokkers vandaan komen, maar geen stamboom mee krijgen en dan nog betalen ze de prijs die ook voor honden mét stamboom gevraagd worden.
Gaat mij niet om het papiertje zelf dan hoor, zonder of met papier kunnen ze net zo of net zo niet gezond zijn. Maar als ik dan toch die bedragen moet gaan neertellen, dan liever alles erop en erbij ook.
En dan heb ik het over diverse rassen, van Doodle, cockapoo, witte herder tot aan teckel.
- ellen en de birmanen
- Posts in topic: 2
een tollerfokker in nederland die vraagt rustig met droge ogen 2500 voor een toller. laatst had ze 3! nesten tegelijk, bij elkaar 19 tollers, allen van dezelfde vader. geen geteste ouderdieren dus kassa.
ik vraag 1400 euro.
ik vraag 1400 euro.
-
- Posts in topic: 5
- Honden: 2
- Welke: Labrador Retrievers
Voor Fealan hebben wij 1600 betaald, wel het hele totaalplaatje erbij. Voor Floris wat minder maar dat kwam vanwege het verlies van Fealan (ze komen bij dezelfde fokker vandaan). Dit is nu zo'n beetje de gangbare prijs voor de flatcoated
- Omega
- Honden: 1
- Welke: Nu een echte toller
2500 euro?? Het is wat de gek er voor geeft natuurlijk, helaas betalen mensen het er voor.ellen en de birmanen schreef: ↑18 jun 2023, 13:12 een tollerfokker in nederland die vraagt rustig met droge ogen 2500 voor een toller. laatst had ze 3! nesten tegelijk, bij elkaar 19 tollers, allen van dezelfde vader. geen geteste ouderdieren dus kassa.
ik vraag 1400 euro.
Quinta was minder dan de helft.
- Tamara/Bayko
- Honden: 1
- Welke: Vlinderhondje [Epagneul Nain Continental Papillon]
Ik weet van Cody's fokker dat zij haar pupprijs ten opzichte van vijf jaar geleden (toen ik Cody kocht) inmiddels met honderd euro heeft verhoogd en dat ze vanaf volgend jaar nog eens honderd wil verhogen naar 1450 euro. Ze is hier volledig transparant over. Gezien alle gestegen (vaste) lasten de laatste jaren vind ik een dergelijke stijging niet zo raar. De meeste vlinderfokkers zitten wel (flink) hoger met hun pupprijs.
Vorig jaar sprak ik met een fokker van een ras waar ik me inmiddels een beetje op aan het oriënteren ben voor als Cody er ooit niet meer is. Zij had het erover dat rond de 2500 euro heel normaal is hier in NL. Daar sloeg ik wel even steil van achterover. Ik probeer nu te achterhalen of die pupprijzen inderdaad zo achterlijk hoog liggen. Dat zou wel erg jammer zijn. Niet dat ik het geld niet heb liggen en wat mij betreft mag een fokker best een zakcentje overhouden aan alle tijd en moeite die ze in een nest stoppen, maar een dergelijke prijs vind ik echt een beetje overdreven dus dan moet ik me nog maar eens goed achter de oren krabbben of ik bereid ben dat te betalen.
Vorig jaar sprak ik met een fokker van een ras waar ik me inmiddels een beetje op aan het oriënteren ben voor als Cody er ooit niet meer is. Zij had het erover dat rond de 2500 euro heel normaal is hier in NL. Daar sloeg ik wel even steil van achterover. Ik probeer nu te achterhalen of die pupprijzen inderdaad zo achterlijk hoog liggen. Dat zou wel erg jammer zijn. Niet dat ik het geld niet heb liggen en wat mij betreft mag een fokker best een zakcentje overhouden aan alle tijd en moeite die ze in een nest stoppen, maar een dergelijke prijs vind ik echt een beetje overdreven dus dan moet ik me nog maar eens goed achter de oren krabbben of ik bereid ben dat te betalen.
nou er wordt behoorlijk geleurd met pups. dus de prijs zal wel wat dalen denk ik.Omega schreef: ↑18 jun 2023, 14:112500 euro?? Het is wat de gek er voor geeft natuurlijk, helaas betalen mensen het er voor.ellen en de birmanen schreef: ↑18 jun 2023, 13:12 een tollerfokker in nederland die vraagt rustig met droge ogen 2500 voor een toller. laatst had ze 3! nesten tegelijk, bij elkaar 19 tollers, allen van dezelfde vader. geen geteste ouderdieren dus kassa.
ik vraag 1400 euro.
Maar aan de andere kant hoe beter je verkooppraatje hoe meer mensen willen betalen.
Zo kan een broodfokker voor een nestje alles door elkaar met een goed praatje rustig 2500 euro vragen. Die pups zijn namelijk erg exclusief.
- hakunamatata
- Welke: Een Eevee en Lizzy
- Contacteer:
Jemig wat een bedragen
Het is inderdaad wat de gek er voor geeft en hoe de markt werkt. Maar hebben al die rashonden dan zoveel testen gehad ofzo dat het zo duur wordt? Ik snap nog wel dat pups uit rassen die gemiddeld kleine nestjes krijgen wat duurder zijn dan rassen die vaak grote nesten krijgen. Maar hoe in hemelsnaam kom je of bedragen vanaf 1500 euro?
Het is inderdaad wat de gek er voor geeft en hoe de markt werkt. Maar hebben al die rashonden dan zoveel testen gehad ofzo dat het zo duur wordt? Ik snap nog wel dat pups uit rassen die gemiddeld kleine nestjes krijgen wat duurder zijn dan rassen die vaak grote nesten krijgen. Maar hoe in hemelsnaam kom je of bedragen vanaf 1500 euro?
~Hakuna matata - ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet ~
- ellen en de birmanen
ik merk er erg weinig van dat er geleurd wordt met pups. ik krijg aanvraag na aanvraag.blacky schreef: ↑18 jun 2023, 14:36nou er wordt behoorlijk geleurd met pups. dus de prijs zal wel wat dalen denk ik.Omega schreef: ↑18 jun 2023, 14:112500 euro?? Het is wat de gek er voor geeft natuurlijk, helaas betalen mensen het er voor.ellen en de birmanen schreef: ↑18 jun 2023, 13:12 een tollerfokker in nederland die vraagt rustig met droge ogen 2500 voor een toller. laatst had ze 3! nesten tegelijk, bij elkaar 19 tollers, allen van dezelfde vader. geen geteste ouderdieren dus kassa.
ik vraag 1400 euro.
Maar aan de andere kant hoe beter je verkooppraatje hoe meer mensen willen betalen.
Zo kan een broodfokker voor een nestje alles door elkaar met een goed praatje rustig 2500 euro vragen. Die pups zijn namelijk erg exclusief.
ik ben alleen al voor de verplichte gezondheidstesten die de rasvereniging "eist" bijna 800 euro kwijt. dan gaat het om de HD, ED, PRA, JADD, DEN, CDMC. dan testen de meeste fokkers ook nog de CLPS, CP1, CDDY en CLAM. dit zijn geen verplichte testen maar bij UC Davis hebben ze het "toller health panel" en daar zitten de meeste testen in met uitzondering van de DEN, HD en ED. PRA zit weer in Embark. de DEN test is weer een apart lab die deze test doet.hakunamatata schreef: ↑18 jun 2023, 14:47 Jemig wat een bedragen
vergeet dan niet de afdracht aan de Raad van Beheer voor de stambomen, chippen en DNA afname voor het profiel. is nu geloof ik al 130 euro per pup.
Ik vroeg 700/800 euro voor een Pinscherpup. Voor de Pinschers die ik nu heb heb ik 1000 en 1100 euro betaald. Er zijn fokkers die vragen 1500 euro, maar ik ken ook een fokker die 2500 euro vraagt.
Tanja en Anne
-
- Posts in topic: 12
- Welke: Whippet en Lurcher
De waarde die ik persoonlijk aan een hond hecht hoeft niet afgetikt te worden bij een fokker.Hylos schreef: ↑18 jun 2023, 14:39 Als je er goed bij nadenkt is 2000 natuurlijk niet veel geld als je daar de komende 10/15 jaar een geweldig maatje voor terug krijgt.
Vooral voor de mensen zoals hier.. het is toch echt een heel groot onderdeel van je (dagelijkse) leven.
Als ik voor 2000 euro Xavi nog een poos zou mogen hebben........
En wat nou het leuke is, als het geen geweldig maatje is maar een epileptisch hoofdpijndossier of alle tests ten spijt een doorzakker van jewelste dan is het enige dat de pupkoper onthoudt dat je een opportunitische graaier was en die wil dan bakken met geld terug. En terecht.
Als je rijk wil worden moet je niet met levende have handelen. En al helemaal niet met sentiment. Dat gedijt niet.
Mijn pups ging voor de kostprijs weg. Minder eigenlijk maar ik had er natuurlijk zelf veel plezier aan dus dat is prima.
Niemand zal mij ooit betrappen op dat soort gehork over liefde en dagdagelijkse maatjes en dat dat een prijskaartje heeft. Kuk.
-
We hadden het over argumenten om de pupprijs hoog te houden maar als je het je liever persoonlijk aantrekt dan zal dat wel in een behoefte voorzien.
-
Heel goed. Het was natuurlijk niet persoonlijk bedoeld maar doe je ding.
-
- Welke: Labrador Retrievers
Wat ik dan weer veel bijzonderder vindt is dat "fokkers" de prijs ook laten verschillen qua kleur of geslacht...ik zet fokkers bewust tussen haakjes want hoewel je een fokker bent indien je een nest fokt valt de term fokker natuurlijk in deze wel een beetje te betwijfelen.
Ik had laatst nog een discussie met een marktplaats fokker die ook blonde flatcoateds had. Volgens die fokker mega bijzonder, nou nee dat is het niet aangezien best veel flatjes blond dragen....maar hij vroeg voor die blondjes wel een pak meer geld.
Op mijn opmerking dat ik dat raar vond aangezien deze pups toch niets meer of minder eten en de rest wat erbij komt kijken in de eerste weken was ik een betweter...
Wel iets wat je vaker ziet/hoort en ik vraag me af waar dat vandaan komt.
Ik had laatst nog een discussie met een marktplaats fokker die ook blonde flatcoateds had. Volgens die fokker mega bijzonder, nou nee dat is het niet aangezien best veel flatjes blond dragen....maar hij vroeg voor die blondjes wel een pak meer geld.
Op mijn opmerking dat ik dat raar vond aangezien deze pups toch niets meer of minder eten en de rest wat erbij komt kijken in de eerste weken was ik een betweter...
Toen wij weer een Pinscher zochten had een fokker een nestje liggen, er was nog een pinscher met een chocoladekleur. Hij vroeg er 100 euro meer voor 1500 euro inplaats van 1400 euro. Toen ik het erover had of je met dat hondje mocht fokken omdat het geen erkende kleur was zei hij dat ik er niet mee mocht fokken. Dat wilde hij niet, van de raad van beheer mocht het wel, maar hij en zijn vrouw wilde niet dat er mee gefokt zou worden.Fabienne schreef: ↑18 jun 2023, 18:18 Wat ik dan weer veel bijzonderder vindt is dat "fokkers" de prijs ook laten verschillen qua kleur of geslacht...ik zet fokkers bewust tussen haakjes want hoewel je een fokker bent indien je een nest fokt valt de term fokker natuurlijk in deze wel een beetje te betwijfelen.
En alleen omdat ik die vraag stelde kreeg ik dat hondje ook niet. Want hij was bang dat ik er toch mee zou gaan fokken, maar dat wilde ik geeneens, vroeg het alleen maar omdat die pup duurder was dan zijn andere pups.
Tanja en Anne
-
Dan moet je ze niet verkopen.
Na de verkoop is het mijn hond en beslis ik zelf of er gefokt wordt. Dat ga ik echt niet met 8 weken al zitten beleuteren met de fokker.
Ik had een keer woorden met een amerikaanse fokker die het de godganselijke dag over pet quality had. De show quality was natuurlijk veel duurder.
Toen ik uiteenzette waarom deze hondjes ook als huisdier onvoldoende kwaliteit hadden werd hij best puntig in zijn commentaar.
Het waren afghanen en ze waren gewoon echt niet oké van karakter. Dat is niet raar voor een afghaan maar wel een probleem voor een huisdier. En als ze dan ook de juiste vacht niet hebben is dat geen pet kwolletie maar gewoon een kuthond.
Na de verkoop is het mijn hond en beslis ik zelf of er gefokt wordt. Dat ga ik echt niet met 8 weken al zitten beleuteren met de fokker.
Ik had een keer woorden met een amerikaanse fokker die het de godganselijke dag over pet quality had. De show quality was natuurlijk veel duurder.
Toen ik uiteenzette waarom deze hondjes ook als huisdier onvoldoende kwaliteit hadden werd hij best puntig in zijn commentaar.
Het waren afghanen en ze waren gewoon echt niet oké van karakter. Dat is niet raar voor een afghaan maar wel een probleem voor een huisdier. En als ze dan ook de juiste vacht niet hebben is dat geen pet kwolletie maar gewoon een kuthond.
- kayleigh*
- Welke: Oudduitse Herder Minou - Welsh corgi cardigan Nala
Voor Minou (ODH) in 2016, €1000 betaald. Denk dat die prijzen ook wel al flink omhoog zijn.
Nala (corgi) was begin 2022, € 1650.
Nala (corgi) was begin 2022, € 1650.
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
RIP Kira 09-03-2011 - 09-09-2021
RIP Minou 24-02-2016 - 16-07-2024
- Doyaquba
- Welke: Boxers
Voor Donner in 2019, 1600 euro (in DL) prijzen liggen nu tussen 1600-2200 euro. Zal zelf niet snel meer dan 2000 neerleggen trouwens. Ik vind momenteel 1700/1800 euro mijn max. aanvaardbare prijs. Alhoewel, in 2019 zei ik dat 1500 de max was en ik had niet gevraagd voor ik ging kijken. Liet hem ook niet zitten op die honderd euro natuurlijk...en hij was de enige pup uit het nest dus ze heeft er echt niet aan verdiend. Cato was gratis (maar is op papier niet van mij)
-
Natuurlijk koop je gewoon de pup die je hebben wil, dan neem je niet een andere voor 200 euro minder. Dan ben je echt een debiel.
Dus wat ik er voor betaal is minder strikt dan wat ik een redelijke prijs vind.
Maar dan nemen we dat ook ruim en dan ga ik gewoon liever naar engeland om de superpup op te halen dan dat ik in Lelytad B-keuze beardies sta te bekijken.
Als je meer wil vragen voor kwaliteit moet die kwaliteit niet elders in bulk te koop zijn. Dan klopt de redenatie wel maar heb jij met je fokkerij in je tuinhuisje niet gewonnen.
Dus wat ik er voor betaal is minder strikt dan wat ik een redelijke prijs vind.
Maar dan nemen we dat ook ruim en dan ga ik gewoon liever naar engeland om de superpup op te halen dan dat ik in Lelytad B-keuze beardies sta te bekijken.
Als je meer wil vragen voor kwaliteit moet die kwaliteit niet elders in bulk te koop zijn. Dan klopt de redenatie wel maar heb jij met je fokkerij in je tuinhuisje niet gewonnen.
Niet alle rashonden zijn duur, maar de prijzen liggen wel hoger dan een aantal jaren geleden.
Het prijsverschil tussen Rana en Ita was maar 100 euro. (8 jaar leeftijdverschil)
Daarbij gaf de fokker van Ita ook nog 50 euro terug als ik HD foto's liet maken als ze 13 maanden was en die liet beoordelen door de RvB.
Claire was 10 jaar na Ita 1250 euro. De prijzen stegen toen sneller
Geen idee wat er nu gevraagd wordt, ik zal het eens navragen.
In Frankrijk betaal je voor een reu minder dan voor een teef.
Bovendien wordt de prijs ook aangepast aan de kwalificaties die de ouders hebben gehaald.
Zowel op exterieur als werkkwalificaties.
Er zijn 4 niveaus dacht ik.
Het prijsverschil tussen Rana en Ita was maar 100 euro. (8 jaar leeftijdverschil)
Daarbij gaf de fokker van Ita ook nog 50 euro terug als ik HD foto's liet maken als ze 13 maanden was en die liet beoordelen door de RvB.
Claire was 10 jaar na Ita 1250 euro. De prijzen stegen toen sneller
Geen idee wat er nu gevraagd wordt, ik zal het eens navragen.
In Frankrijk betaal je voor een reu minder dan voor een teef.
Bovendien wordt de prijs ook aangepast aan de kwalificaties die de ouders hebben gehaald.
Zowel op exterieur als werkkwalificaties.
Er zijn 4 niveaus dacht ik.
- Kells
- Honden: 3
- Welke: Ierse Setters
De pupprijs voor mijn A-nest, 9 jaar geleden was 800,- en mijn B-nest, 6 jaar geleden, 900,- omdat de kosten daar wat hoger van waren. Ik fok niet voor de omzet, maar puur omdat ik zelf graag mijn aanwas fok. Prijzen binnen mijn ras variëren nogal. In eigen land durven ze tegenwoordig ook rustig 2000,- te vragen. Momenteel ben ik voorzichtig aan het rondkijken voor een teefje wat ik later in zou kunnen zetten voor de fokkerij. Mijn huidige dames zijn te oud en ik geloof niet dat er mensen zijn die mijn Fin willen gebruiken voor een dekking.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Heb totaal geen verstand van fokken. Maar waarom willen ze jouw prachtige Fin niet gebruiken?Kells schreef: ↑18 jun 2023, 21:26 De pupprijs voor mijn A-nest, 9 jaar geleden was 800,- en mijn B-nest, 6 jaar geleden, 900,- omdat de kosten daar wat hoger van waren. Ik fok niet voor de omzet, maar puur omdat ik zelf graag mijn aanwas fok. Prijzen binnen mijn ras variëren nogal. In eigen land durven ze tegenwoordig ook rustig 2000,- te vragen. Momenteel ben ik voorzichtig aan het rondkijken voor een teefje wat ik later in zou kunnen zetten voor de fokkerij. Mijn huidige dames zijn te oud en ik geloof niet dat er mensen zijn die mijn Fin willen gebruiken voor een dekking.