Ik ben niet beroemd en hij ook niet. Het is helaas nog steeds zo dat fokkers achter kampioenen aan rennen en dan moeten het wel heel bekende kampioenen zijn. Aidan uit mijn A-nest was succesvol op veldwedstrijden en op shows. Voor de fok is hij niet gevraagd want ja, onbekend.Sterre schreef: ↑18 jun 2023, 21:28Heb totaal geen verstand van fokken. Maar waarom willen ze jouw prachtige Fin niet gebruiken?Kells schreef: ↑18 jun 2023, 21:26 De pupprijs voor mijn A-nest, 9 jaar geleden was 800,- en mijn B-nest, 6 jaar geleden, 900,- omdat de kosten daar wat hoger van waren. Ik fok niet voor de omzet, maar puur omdat ik zelf graag mijn aanwas fok. Prijzen binnen mijn ras variëren nogal. In eigen land durven ze tegenwoordig ook rustig 2000,- te vragen. Momenteel ben ik voorzichtig aan het rondkijken voor een teefje wat ik later in zou kunnen zetten voor de fokkerij. Mijn huidige dames zijn te oud en ik geloof niet dat er mensen zijn die mijn Fin willen gebruiken voor een dekking.
Prijs pup
- Kells
- Posts in topic: 5
- Honden: 3
- Welke: Ierse Setters
Re: Prijs pup
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
-
- Honden: 2
- Welke: Labrador Retrievers
Gonnie schreef: ↑18 jun 2023, 19:53Toen wij weer een Pinscher zochten had een fokker een nestje liggen, er was nog een pinscher met een chocoladekleur. Hij vroeg er 100 euro meer voor 1500 euro inplaats van 1400 euro. Toen ik het erover had of je met dat hondje mocht fokken omdat het geen erkende kleur was zei hij dat ik er niet mee mocht fokken. Dat wilde hij niet, van de raad van beheer mocht het wel, maar hij en zijn vrouw wilde niet dat er mee gefokt zou worden.Fabienne schreef: ↑18 jun 2023, 18:18 Wat ik dan weer veel bijzonderder vindt is dat "fokkers" de prijs ook laten verschillen qua kleur of geslacht...ik zet fokkers bewust tussen haakjes want hoewel je een fokker bent indien je een nest fokt valt de term fokker natuurlijk in deze wel een beetje te betwijfelen.
Ik had laatst nog een discussie met een marktplaats fokker die ook blonde flatcoateds had. Volgens die fokker mega bijzonder, nou nee dat is het niet aangezien best veel flatjes blond dragen....maar hij vroeg voor die blondjes wel een pak meer geld.
Op mijn opmerking dat ik dat raar vond aangezien deze pups toch niets meer of minder eten en de rest wat erbij komt kijken in de eerste weken was ik een betweter...
Wel iets wat je vaker ziet/hoort en ik vraag me af waar dat vandaan komt.
En alleen omdat ik die vraag stelde kreeg ik dat hondje ook niet. Want hij was bang dat ik er toch mee zou gaan fokken, maar dat wilde ik geeneens, vroeg het alleen maar omdat die pup duurder was dan zijn andere pups.
Maar dat is toch vreemd? Hond met een ander kleurtje dan gewenst meteen duurder maken. Sommige fokkers zijn zo mal met hun 'exclusieve kleur' dat het een hype wordt waar veel geld aan verdient wordt. Waarom? En waarom is bij sommige fokkers een teef duurder dan een reu? De pups maken toch allemaal dezelfde start?
- Persistence
- Posts in topic: 2
- Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox
Als er in een nestje merle zit dan zijn die vaak ook duurder, en dan heb ik het vooral over rassen waar het niet in hoort zoals chihuahuas, buldoggen en Jack Russels. Die dan dus ook niet zuiver kunnen zijn…Fabienne schreef: ↑18 jun 2023, 22:26Maar dat is toch vreemd? Hond met een ander kleurtje dan gewenst meteen duurder maken. Sommige fokkers zijn zo mal met hun 'exclusieve kleur' dat het een hype wordt waar veel geld aan verdient wordt. Waarom? En waarom is bij sommige fokkers een teef duurder dan een reu? De pups maken toch allemaal dezelfde start?Gonnie schreef: ↑18 jun 2023, 19:53Toen wij weer een Pinscher zochten had een fokker een nestje liggen, er was nog een pinscher met een chocoladekleur. Hij vroeg er 100 euro meer voor 1500 euro inplaats van 1400 euro. Toen ik het erover had of je met dat hondje mocht fokken omdat het geen erkende kleur was zei hij dat ik er niet mee mocht fokken. Dat wilde hij niet, van de raad van beheer mocht het wel, maar hij en zijn vrouw wilde niet dat er mee gefokt zou worden.Fabienne schreef: ↑18 jun 2023, 18:18 Wat ik dan weer veel bijzonderder vindt is dat "fokkers" de prijs ook laten verschillen qua kleur of geslacht...ik zet fokkers bewust tussen haakjes want hoewel je een fokker bent indien je een nest fokt valt de term fokker natuurlijk in deze wel een beetje te betwijfelen.
Ik had laatst nog een discussie met een marktplaats fokker die ook blonde flatcoateds had. Volgens die fokker mega bijzonder, nou nee dat is het niet aangezien best veel flatjes blond dragen....maar hij vroeg voor die blondjes wel een pak meer geld.
Op mijn opmerking dat ik dat raar vond aangezien deze pups toch niets meer of minder eten en de rest wat erbij komt kijken in de eerste weken was ik een betweter...
En alleen omdat ik die vraag stelde kreeg ik dat hondje ook niet. Want hij was bang dat ik er toch mee zou gaan fokken, maar dat wilde ik geeneens, vroeg het alleen maar omdat die pup duurder was dan zijn andere pups.
En inderdaad, teefjes vaak duurder dan reutjes. Omdat je er mee kunt fokken…??
Volgens mij kun je met een leuk gekleurd reutje meer geld maken dan met een teef, mensen willen allemaal wat aparts
Fabienne schreef: ↑18 jun 2023, 22:26Gonnie schreef: ↑18 jun 2023, 19:53Toen wij weer een Pinscher zochten had een fokker een nestje liggen, er was nog een pinscher met een chocoladekleur. Hij vroeg er 100 euro meer voor 1500 euro inplaats van 1400 euro. Toen ik het erover had of je met dat hondje mocht fokken omdat het geen erkende kleur was zei hij dat ik er niet mee mocht fokken. Dat wilde hij niet, van de raad van beheer mocht het wel, maar hij en zijn vrouw wilde niet dat er mee gefokt zou worden.Fabienne schreef: ↑18 jun 2023, 18:18 Wat ik dan weer veel bijzonderder vindt is dat "fokkers" de prijs ook laten verschillen qua kleur of geslacht...ik zet fokkers bewust tussen haakjes want hoewel je een fokker bent indien je een nest fokt valt de term fokker natuurlijk in deze wel een beetje te betwijfelen.
Maar dat is toch vreemd? Hond met een ander kleurtje dan gewenst meteen duurder maken. Sommige fokkers zijn zo mal met hun 'exclusieve kleur' dat het een hype wordt waar veel geld aan verdient wordt. Waarom? En waarom is bij sommige fokkers een teef duurder dan een reu? De pups maken toch allemaal dezelfde start?
Is ook raar. Heb weleens een foto gezien van een nest Pinschers met niet erkende kleuren, er zaten blauwe en Isabel kleurige pups bij, je moest de reacties eens horen, wat een schattige pups met mooie kleurtjes. Maar in een hoop gevallen zijn blauwe pups niet zo gezond, hebben vaak huidproblemen.
Maar daar denken mensen niet aan, ze vinden het gewoon mooi.
Tanja en Anne
-
- Posts in topic: 12
- Welke: Whippet en Lurcher
Welke huidproblemen hebben ze?
Color-dilution alopecia is a relatively uncommon hereditary skin disease seen in "Blue" and other color-diluted dogs. This syndrome is associated with a color-dilution gene. The initial clinical signs are the gradual onset of a dry, dull and poor hair coat quality.
-
- Posts in topic: 1
- Contacteer:
Golden zit nu rond de €1800/€1900
8 jaar geleden betaalde je rond de €800
8 jaar geleden betaalde je rond de €800
Onze eerste boerboel hebben we 1000 euro voor betaald, dat was in 2002 zo uit m'n hoofd.
Voor Toos (2016) 1500 maar wij kregen korting dus uiteindelijk 1250 euro.
Geen idee wat een pup tegenwoordig kost.
Voor Toos (2016) 1500 maar wij kregen korting dus uiteindelijk 1250 euro.
Geen idee wat een pup tegenwoordig kost.
- Diana
- Posts in topic: 2
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Ik heb eigenlijk helemaal geen idee hoe de prijzen gemiddeld in Spanje zijn.
Qua kosten zal het niet enorm veel verschil maken, de meeste testen worden bij bijvoorbeeld Laboklin gedaan en dat zal voor Spanje denk ik niet goedkoper zijn. Ik vermoed dat de prijzen voor rashonden van goede fokkers in Spanje ongeveer gelijk zullen liggen met Nederland.
Ik heb voor Mila 12 jaar geleden € 700 betaald en voor Fayah € 1000, maar bij Fayah is ook wel meer getest. Naast de ouders zijn ook alle pups individueel getest op ogen en MDR1 (konden vrij of drager zijn), dat heb ik bij Mila zelf moeten testen. En Fayahs ouders zijn ook op meer getest, echt op alles wat er voor de collie te testen is, terwijl Mila's ouders alleen op heupen, ogen en MDR1 waren getest. Dat was toen, in 2010, ook conform de eisen van de rasvereniging, misschien dat er nu bij de collie ook wel standaard op meer getest wordt.
Qua kosten zal het niet enorm veel verschil maken, de meeste testen worden bij bijvoorbeeld Laboklin gedaan en dat zal voor Spanje denk ik niet goedkoper zijn. Ik vermoed dat de prijzen voor rashonden van goede fokkers in Spanje ongeveer gelijk zullen liggen met Nederland.
Ik heb voor Mila 12 jaar geleden € 700 betaald en voor Fayah € 1000, maar bij Fayah is ook wel meer getest. Naast de ouders zijn ook alle pups individueel getest op ogen en MDR1 (konden vrij of drager zijn), dat heb ik bij Mila zelf moeten testen. En Fayahs ouders zijn ook op meer getest, echt op alles wat er voor de collie te testen is, terwijl Mila's ouders alleen op heupen, ogen en MDR1 waren getest. Dat was toen, in 2010, ook conform de eisen van de rasvereniging, misschien dat er nu bij de collie ook wel standaard op meer getest wordt.
-
Of je ermee kunt fokken is natuurlijk maar de vraag, zowel bij reu als teef en niet iets wat je al op 8 weken weet. Denk dat dat ook meer iets is wat je bij de brood fukker zie trouwens.Persistence schreef: ↑18 jun 2023, 22:58Als er in een nestje merle zit dan zijn die vaak ook duurder, en dan heb ik het vooral over rassen waar het niet in hoort zoals chihuahuas, buldoggen en Jack Russels. Die dan dus ook niet zuiver kunnen zijn…Fabienne schreef: ↑18 jun 2023, 22:26Maar dat is toch vreemd? Hond met een ander kleurtje dan gewenst meteen duurder maken. Sommige fokkers zijn zo mal met hun 'exclusieve kleur' dat het een hype wordt waar veel geld aan verdient wordt. Waarom? En waarom is bij sommige fokkers een teef duurder dan een reu? De pups maken toch allemaal dezelfde start?Gonnie schreef: ↑18 jun 2023, 19:53
Toen wij weer een Pinscher zochten had een fokker een nestje liggen, er was nog een pinscher met een chocoladekleur. Hij vroeg er 100 euro meer voor 1500 euro inplaats van 1400 euro. Toen ik het erover had of je met dat hondje mocht fokken omdat het geen erkende kleur was zei hij dat ik er niet mee mocht fokken. Dat wilde hij niet, van de raad van beheer mocht het wel, maar hij en zijn vrouw wilde niet dat er mee gefokt zou worden.
En inderdaad, teefjes vaak duurder dan reutjes. Omdat je er mee kunt fokken…??
En merle duurder dan een ander kleurtje zie je ook vaker inderdaad en met veel pech is het een dubbel merle en heb je er enkel maar ellende van
-
En wat zal die golden dan veel duurder maken dan een flatcoated? Denk dat je bij de flatcoated sowieso al meer honden tegenkom die een jacht diploma hebben waarbij het bij voornamelijk de show golden haast niet voorkomt.
Ik zag hier in de wijk een tijdje geleden een blauwe Franse bulldog. Die had ook huidproblemen. Stukken met weinig haar zag ik.Nanna schreef: ↑19 jun 2023, 09:29Color-dilution alopecia is a relatively uncommon hereditary skin disease seen in "Blue" and other color-diluted dogs. This syndrome is associated with a color-dilution gene. The initial clinical signs are the gradual onset of a dry, dull and poor hair coat quality.
- Gretha
- Posts in topic: 4
- Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising
Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind alles boven de 1000 euro absurd.
- Kells
- Welke: Ierse Setters
Dat vind ik ook.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
- *Esther
- Posts in topic: 8
- Welke: Grote Poedel Waterhond en Powderpuff
Ik ook, maar ben bang dat het lastig wordt als je een pup uit geteste ouders wilt.
Hazel was 11 jaar (!) geleden al meer dan 1000 euro. Maar ik hoef voorlopig helemaal niets.
Hazel was 11 jaar (!) geleden al meer dan 1000 euro. Maar ik hoef voorlopig helemaal niets.
mijn laatste nest is voor 1000 euro per pup verkocht en daar is 2000 euro "winst" op gemaakt, op 6 pups
ja oke, inclusief een pup die een darmperforatie had (zoals hier eerder aangegeven, ze lagen niet bij mij en ik was niet heel tevreden over de zorg en opfok en ja, dat had ik vooraf niet zo ingeschat nee, anders waren ze daar niet heen gegaan, lang verhaal en niet voor het forum of daarbuiten,. afgesloten)
als kosten gerekend
stambomen
vaccinaties
overige dierenartskosten
ontworming
voeding
puppypakket (220 voor alle 6 samen)
opvangkosten van pups die tot 15 weken bleven (die heb ik uitgeplaatst, maar voer en dierenarts moest ook betaald natuurijk)
dekgeld hoefde ik van de reu eigenaar niet te betalen, die krijgt in de toekomst een pup
medische screening reu en teef (rx, embark etc) zit er ook niet bij in
Dit dus.Nanna schreef: ↑19 jun 2023, 09:29Color-dilution alopecia is a relatively uncommon hereditary skin disease seen in "Blue" and other color-diluted dogs. This syndrome is associated with a color-dilution gene. The initial clinical signs are the gradual onset of a dry, dull and poor hair coat quality.
Tanja en Anne
Stel dat ik ooit weer een pup wil (toch die witte) dan koop ik die bij mn vaste fokster.
Prima karakters, goede gezondheid, geteste kampioensouders en je blijft VER onder die hele 1000 euro.
Prima karakters, goede gezondheid, geteste kampioensouders en je blijft VER onder die hele 1000 euro.
- Gretha
Klinkt misschien heel onnozel, maar dan maar geen geteste ouders.
We hebben zo verschrikkelijk veel ellende gehad met onze rashonden. Echt bij allemaal (ik hoop dat Cash eindelijk een uitzondering zal zijn).
En die honden kwamen allemaal bij fokkers vandaan waar alles volgens de regels ging en die enorm goed bekend stonden binnen het ras. Dus veel vertrouwen in dat hele verhaal heb ik toch al niet.
- Gretha
Dat is toch een mooi bedrag wat je er aan overgehouden hebt.Crutz schreef: ↑19 jun 2023, 15:34
mijn laatste nest is voor 1000 euro per pup verkocht en daar is 2000 euro "winst" op gemaakt, op 6 pups
ja oke, inclusief een pup die een darmperforatie had (zoals hier eerder aangegeven, ze lagen niet bij mij en ik was niet heel tevreden over de zorg en opfok en ja, dat had ik vooraf niet zo ingeschat nee, anders waren ze daar niet heen gegaan, lang verhaal en niet voor het forum of daarbuiten,. afgesloten)
als kosten gerekend
stambomen
vaccinaties
overige dierenartskosten
ontworming
voeding
opvangkosten van pups die tot 15 weken bleven (die heb ik uitgeplaatst, maar voer en dierenarts moest ook betaald natuurijk)
dekgeld hoefde ik van de reu eigenaar niet te betalen, die krijgt in de toekomst een pup
Nou dat is dus in een heleboel andere dingen gaan zittenGretha schreef:Dat is toch een mooi bedrag wat je er aan overgehouden hebt.Crutz schreef: ↑19 jun 2023, 15:34
als kosten gerekend
stambomen
vaccinaties
overige dierenartskosten
ontworming
voeding
Denk aan gezondheidsonderzoeken van de ouders (500+ per ouder)
En meer.
Wat ik hierboven zeg is meegenomen in de berekening. Meer niet. Dus echt “over” was dat niet natuurlijk.
Er zijn nog veel meer kosten aan een nest
Mijn Newfoundlander kwam van een als licht obscuur bekend staande fokker. De ouders alleen op HD getest en ma kwam uit een broer x zus verparing.Gretha schreef: ↑19 jun 2023, 16:27Klinkt misschien heel onnozel, maar dan maar geen geteste ouders.
We hebben zo verschrikkelijk veel ellende gehad met onze rashonden. Echt bij allemaal (ik hoop dat Cash eindelijk een uitzondering zal zijn).
En die honden kwamen allemaal bij fokkers vandaan waar alles volgens de regels ging en die enorm goed bekend stonden binnen het ras. Dus veel vertrouwen in dat hele verhaal heb ik toch al niet.
Is probleemloos elf jaar oud geworden. Fit tot op het laatst. De factor geluk speelt dus ook een enorm grote rol.
Ik zou nu trouwens mijn poten nooit durven branden aan een Newfoundlander. Alleen al om hoe het eruit ziet met die halfgare amerikaanse hangbekken.
- Gretha
Of the Thatch Roof toevallig?Nanna schreef: ↑19 jun 2023, 17:07Mijn Newfoundlander kwam van een als licht obscuur bekend staande fokker. De ouders alleen op HD getest en ma kwam uit een broer x zus verparing.Gretha schreef: ↑19 jun 2023, 16:27Klinkt misschien heel onnozel, maar dan maar geen geteste ouders.
Is probleemloos elf jaar oud geworden. Fit tot op het laatst. De factor geluk speelt dus ook een enorm grote rol.
Ik zou nu trouwens mijn poten nooit durven branden aan een Newfoundlander. Alleen al om hoe het eruit ziet met die halfgare amerikaanse hangbekken.
Nee, ik zou het nu ook niet meer aandurven. Het uiterlijk inderdaad, maar ook hun gezondheid is dramatisch nu.
En dat is precies wat ik bedoel, je moet echt geluk hebben.
Ik heb er 2 van 600 en 1 van 800. Dat vind ik prima zat, geen denken aan dat ik ruim 1000 euro voor een hond ga betalen.
Ik zie mijn ''goedkope'' honden even graag en ze krijgen evenveel liefde, aandacht en verzorging dan zo'n 2000 euro geval.
Ik zie mijn ''goedkope'' honden even graag en ze krijgen evenveel liefde, aandacht en verzorging dan zo'n 2000 euro geval.
https://www.freshdiets4animals.com/
Voedingsadvies op maat.
https://pawesomefreshtoppers.com/
Functionele toppers voor hond & kat.
Voedingsadvies op maat.
https://pawesomefreshtoppers.com/
Functionele toppers voor hond & kat.