Welke afrastering voor op camping?

Alles over het verzorgen van je hond, zoals shampoo's, riemen, halsbanden, badjassen etc
Plaats reactie
Daan
Posts in topic: 6
Honden: 1
Welke: Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Welke afrastering voor op camping?

Bericht door Daan »

Voor op de camping lijkt het me wel handig om iets van een lichtgewichte afrastering te hebben die ik neer kan zetten voor Ted. Moet niet te veel plek innemen in de auto en niet té zwaar zijn (wil het het liefst zelf neer kunnen zetten). Ik zag hier op de camping een systeem met lichtgewicht paaltjes en een net maar tussen de paaltjes zit het net verder niet vast volgens mij. Ted kennende glipt ze daar dan onderdoor, dat deed ze gisteren met de dichte voortent ook. Liep ze in de bosjes een gedumpte kippenpoot op te vreten :oeps:

Het hoeft niet superhoog te zijn want corgi.

Jullie nog tips?
Daan
Contacteer:

Re: Welke afrastering voor op camping?

Bericht door Daan »

Zinodo schreef: 21 jun 2023, 11:56 Dat net maar dan met tentpinnen tussen de palen door in de grond vastzetten :ok:
O ja duh :D Ik ga op zoek, dank!
Daan
Contacteer:

Bericht door Daan »

HillieS
Posts in topic: 3
Honden: 2
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Bericht door HillieS »

Daan schreef: 21 jun 2023, 12:21 https://www.agrishop.nl/voss-pet-petnet ... pynet.html

Deze lijkt me dan wel geschikt!
Ik heb zoiets hier. Werkt prima. Ik had hem gekocht om de tuin af te zetten terwijl we die aan het doen waren. En als we de tuin bv voeding geven of bijgezaaid hebben

Even goed kijken (ingezoomde foto)

Afbeelding
Afbeelding
Daan
Contacteer:

Bericht door Daan »

Super! Ik ga hem voor de volgende keer bestellen. Lijkt me wat relaxter ook dan met die grondpin en een lange lijn die ze, 'sharpest tool in the shed' als ze is, steeds door de scheerlijnen vlecht.
Fabienne
Posts in topic: 2
Welke: Labrador Retrievers

Bericht door Fabienne »

Ik heb dus wel een pin met lijn eraan voor op de camping. Denk niet dat Floris zich laat tegenhouden door een net ofzo.
Afgelopen weekend dit zo voor het eerst gedaan en ja hij heeft ook als rollade gestaan met die lijn maar na 3x ofzo had hij het zelf in de gaten hoe het werkt.
Daan
Contacteer:

Bericht door Daan »

Fabienne schreef: 21 jun 2023, 14:09 Ik heb dus wel een pin met lijn eraan voor op de camping. Denk niet dat Floris zich laat tegenhouden door een net ofzo.
Afgelopen weekend dit zo voor het eerst gedaan en ja hij heeft ook als rollade gestaan met die lijn maar na 3x ofzo had hij het zelf in de gaten hoe het werkt.
Die hou ik ook zeker als backup achter de hand. Fijne van afrastering is dat ik hem dan rondom de zij-opening van de tent kan spannen. Dan heeft ze de artiesteningang.
kloesje
Honden: 3
Welke: Australian kelpies

Bericht door kloesje »

Ik heb nu balkonschermen besteld, zag het ergens als tip voorbij komen en dat lijkt me wel echt ideaal. :lol1:
Laatst gewijzigd door kloesje op 26 jun 2023, 14:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Australian kelpies Ngarra Matimbi
Gonnie
Posts in topic: 1

Bericht door Gonnie »

Daan schreef: 21 jun 2023, 13:19 Super! Ik ga hem voor de volgende keer bestellen. Lijkt me wat relaxter ook dan met die grondpin en een lange lijn die ze, 'sharpest tool in the shed' als ze is, steeds door de scheerlijnen vlecht.
Mijn zoon had twee van die grond-pinnen voor ons gekocht zodat we de honden in Oostenrijk in de tuin van het huisje vast konden zetten, nou voor niks meegenomen, die pin ging daar maar een cm de grond in. Onder het gras was het alleen maar rotsen.
Afbeelding

Tanja en Anne
Budkes
Honden: 5
Welke: Jack Russell Mechelse Herder Welsh Corgi Pembroke

Bericht door Budkes »

Ik heb zo'n lichtgewicht net. En nadat Herbert zijn onderkaak er onwrikbaar in vast had gedraaid (en daarna nog steeds probeerde om er uit te komen) kreeg ik een stroomklok op zonne energie te leen van de eigenaresse van de boerencamping waar ik stond.
Hierna bleef iedereen 5 cm uit de buurt van het hek, zelfs Herbert. Werkte perfect. Waarna ik er bij de welkoop 1 voor mezelf heb gekocht. Geen gedoe met haringen meer, ze wagen zich niet meer aan contact met het hek.
En zelf stap ik er met slippers aan zo overheen en pak het vast, met blote voeten krijg je wel even een schrikeffect. Ik heb nu een poortje erin, nog handiger.
Zoonlief gaat regelmatig met mijn camper op stap met Corgi Frank. Ook zij gedijt prima binnen het hek en doet geen enkele poging te ontsnappen.
Afbeelding
Marlett

Bericht door Marlett »

Ik heb voor dit jaar een zwaardere puppyren aangeschaft. https://www.benchkoning.nl/Puppyren-Pro ... -L-640/80H

Het schapennet was geen succes, de kleine puppyren te slap en van die lijnen aan een haring werd ik ook niet gelukkig. Dit kunnen we aan de zijwanden van de luifel laten aansluiten en dan hebben de honden en aardig stukje waar ze los kunnen, zeker als ik de voortent ook nog open doe. Wij hebben een kar met huif mee, dus die hekjes kunnen mooi aan de zijkant.
EchoMira
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Fabienne schreef: 21 jun 2023, 14:09 Ik heb dus wel een pin met lijn eraan voor op de camping. Denk niet dat Floris zich laat tegenhouden door een net ofzo.
Nou, ik weet niet wat jij denkt als je schrikdraadnet leest maar het is de bedoeling dat je er stroom op zet.
En dan laat Floris zich echt wel tegenhouden.

Mijn honden hebben er heilig ontzag voor.
Fabienne
Welke: Labrador Retrievers

Bericht door Fabienne »

EchoMira schreef: 23 jun 2023, 20:35
Nou, ik weet niet wat jij denkt als je schrikdraadnet leest maar het is de bedoeling dat je er stroom op zet.

Ja dat weet ik wel zeker :mrgreen: ook handig voor de tè enthousiaste buurvrouw op de camping
Daan
Contacteer:

Bericht door Daan »

Marlett schreef: 23 jun 2023, 20:30 Ik heb voor dit jaar een zwaardere puppyren aangeschaft. https://www.benchkoning.nl/Puppyren-Pro ... -L-640/80H

Het schapennet was geen succes, de kleine puppyren te slap en van die lijnen aan een haring werd ik ook niet gelukkig. Dit kunnen we aan de zijwanden van de luifel laten aansluiten en dan hebben de honden en aardig stukje waar ze los kunnen, zeker als ik de voortent ook nog open doe. Wij hebben een kar met huif mee, dus die hekjes kunnen mooi aan de zijkant.
Die bovenste heb ik maar is niet te doen om mee te nemen voor me. Ik gebruik een deel ervan nu thuis als grote bench.
Cendy

Bericht door Cendy »

Ik zie veel mensen schapennet gebruiken op de campings en camperplaatsen.
Zelf geen ervaring mee, Toos ligt eigenlijk altijd los.
Afbeelding
EchoMira
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Fabienne schreef: 23 jun 2023, 23:39
EchoMira schreef: 23 jun 2023, 20:35

Ja dat weet ik wel zeker :mrgreen: ook handig voor de tè enthousiaste buurvrouw op de camping
In dat geval ook graag van die rollen treblinkaprikkeldraad er voor.
kloesje

Bericht door kloesje »

kloesje schreef: 21 jun 2023, 15:37 Ik heb nu balkonschermen besteld, zag het ergens als tip voorbij komen en dat lijkt me wel echt ideaal. :lol1:
Vandaag binnen gekregen en zien er echt ideaal uit, met tiewraps straks vastzetten aan paaltjes en ik heb een heel degelijke hondentuin, waar de honden niet direct reageren op alle prikkels omdat het zicht deels is ontnomen. :ok:
Afbeelding

pioenroos
Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie

Bericht door pioenroos »

kloesje schreef: 26 jun 2023, 14:13
kloesje schreef: 21 jun 2023, 15:37 Ik heb nu balkonschermen besteld, zag het ergens als tip voorbij komen en dat lijkt me wel echt ideaal. :lol1:
Vandaag binnen gekregen en zien er echt ideaal uit, met tiewraps straks vastzetten aan paaltjes en ik heb een heel degelijke hondentuin, waar de honden niet direct reageren op alle prikkels omdat het zicht deels is ontnomen. :ok:
Wat voor paaltjes doe je dan?
Ik gebruikte tot nu toe een puppyren maar ben bang dat Danu daar zelfs nog fluitend overheen komt als ik haar poten aan elkaar bind :oeps: Ze heeft bizar veel sprongkracht.
Minder zien en iets hoger klinkt veiliger :mann:
Afbeelding
kloesje

Bericht door kloesje »

pioenroos schreef: 26 jun 2023, 15:01 Wat voor paaltjes doe je dan?
Ik gebruikte tot nu toe een puppyren maar ben bang dat Danu daar zelfs nog fluitend overheen komt als ik haar poten aan elkaar bind :oeps: Ze heeft bizar veel sprongkracht.
Dat moet ik nog even zien, maar ik heb nog van die gewone kunststof weidepaaltjes van een meter hoog, maar ik denk dat ik nog voor die krulstaartpaaltjes ga, dat lijkt me makkelijker bevestigen. en als poortje gebruik ik gewoon het hekje van mijn binnenkennel waar een deurtje in zit.

Mijn honden kunnen er ook wel overheen, ze zullen er ook enkel en loslopen wanneer ik erbij ben, anders gaan ze aan de pin of in de bench :)
Afbeelding

HillieS

Bericht door HillieS »

pioenroos schreef: 26 jun 2023, 15:01
kloesje schreef: 26 jun 2023, 14:13
Wat voor paaltjes doe je dan?
Ik gebruik bv in huis bij bezoek als de honden er niet bij mogen een konijnenren zeg maar.
Yara zou er met alle gemak van d'r wereld overheen kunnen springen. Doet ze niet, want hekje.
Afbeelding
pioenroos
Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie

Bericht door pioenroos »

kloesje schreef: 26 jun 2023, 16:00 Mijn honden kunnen er ook wel overheen, ze zullen er ook enkel en loslopen wanneer ik erbij ben, anders gaan ze aan de pin of in de bench :)
Ja, Danu zou nog over 2 meter komen als ze wil inderdaad. Dacht misschien is 10 cm extra hoogte net psychologisch een hindernis maar dat slaat nergens op natuurlijk :P Ik kan dat balkonscherm gewoon aan rennetje doen, beperk ik het zicht ook :ok:
HillieS schreef: 26 jun 2023, 16:47 Ik gebruik bv in huis bij bezoek als de honden er niet bij mogen een konijnenren zeg maar.
Yara zou er met alle gemak van d'r wereld overheen kunnen springen. Doet ze niet, want hekje.
Ja, Flora zou er ook niet overheen gaan. Maar Danu is net wat meer geneigd om in oplossingen te denk zeg maar :engel:
Afbeelding
HillieS

Bericht door HillieS »

pioenroos schreef: 28 jun 2023, 13:16
HillieS schreef: 26 jun 2023, 16:47 Ik gebruik bv in huis bij bezoek als de honden er niet bij mogen een konijnenren zeg maar.
Ja, Flora zou er ook niet overheen gaan. Maar Danu is net wat meer geneigd om in oplossingen te denk zeg maar :engel:
:proest: :LOL:
Afbeelding
Budkes
Honden: 5
Welke: Jack Russell Mechelse Herder Welsh Corgi Pembroke

Bericht door Budkes »

Louitje kan er zelfs nog achterwaarts overheen springen als ie wil, maar toch doet hij het niet. Dwz als de hele roedel bij de camper blijft. Ik heb ooit de fout gemaakt om Perry mee te nemen naar het washok. Binnen een vloek en een zucht stond Louitje ook in het washok. Maar zoals gezegd voor de stroom op het hek hebben ze een heilig ontzag. Ik ben natuurlijk alleen, en kan nu gerust douchen, afwassen en naar het toilet terwijl ze rustig achter het hek blijven,
Afbeelding
Plaats reactie