Titersessie Nieuwerkerk a/d IJssel 2 juli
- Yvette
- Posts in topic: 2
- Honden: 2
- Welke: Toy Poedel + Kelpie kruising
- Contacteer:
Titersessie Nieuwerkerk a/d IJssel 2 juli
Een kennis van me organiseert een titersessie op 2 juli in Nieuwerkerk aan den IJssel. Ik deel hieronder haar info.
Dierenarts Karin Salomons komt op zondag 2 juli uw hond(en) of kat titeren!
Dit wordt georganiseerd door Britt’s Boevenbende en zal plaats vinden in Nieuwerkerk aan den IJssel.
𝙒𝙖𝙩 𝙝𝙤𝙪𝙙𝙩 𝙩𝙞𝙩𝙚𝙧𝙚𝙣 𝙣𝙤𝙪 𝙥𝙧𝙚𝙘𝙞𝙚𝙨 𝙞𝙣?
Met een titerbepaling wordt er gekeken of er nog voldoende antistoffen zijn tegen een aantal ziektes.
Er wordt een druppeltje bloed afgenomen bij de hond.
Naar gelang de uitslag wordt er gekeken of er voldoende bescherming is of dat er wel geënt moet worden (dit kan direct ter plaatse) en of hoe lang de hond beschermd is.
Graag vragen wij u op tijd te komen, soms gaat alles soepel en dan kunnen we mooi achter elkaar door werken.
De uitslag duurt ongeveer 20 minuutjes maar omdat we alle testen tegelijk doen kan de wachttijd plm een uurtje zijn. Voel je vrij om in de omgeving te wandelen om de tijd te overbruggen.
De dierenarts zal zodra de uitslag bekend is deze persoonlijk met u bespreken.
Nog wat extra info:
Hond
Parvo, Hepatitis (besmettelijke leverziekte) en Distemper (hondenziekte of ook wel ziekte van Carré genoemd) deze ziektes worden getest bij een titerbepaling.
Als er bij alle 3 de ziektes voldoende bescherming is wordt er doorgaans voor 3 jaar afgetekend.
Dat betekend dat het advies is om na 3 jaar weer te controleren.
Voor pups zijn er andere regels, dit omdat het immuunsysteem nog volop in ontwikkeling is.
Daarom wordt er bij pups voor maximaal 1 jaar afgetekend.
Helaas is het (nog) niet mogelijk distemper of hepatitis apart te vaccineren. De vaccinaties zoals die op dit moment beschikbaar zijn in Nederland:
- Parvo; - parvo/distemper; - parvo/distemper/hepatitis
Voor de volgende ziektes kan er geen titerbepaling worden gedaan;
Rabiës, kennelhoest en leptospirose (ziekte van Weil).
Tijdens onze titersessie is het mogelijk deze vaccinaties ook te laten zetten door de dierenarts.
Laat dit even van te voren weten!
𝗣𝗿𝗮𝗸𝘁𝗶𝘀𝗰𝗵𝗲 𝗶𝗻𝗳𝗼:
De kosten voor de titersessie bedragen 70 euro.
De kosten bedragen 25 euro per vaccinatie.
Je reservering is pas bevestigd na betaling.
Afmelden kan tot 1 week voor de geplande sessie. De kosten voor het annuleren bedragen € 5,-. Bij afmelden krijgt u dan een factuur van € 5,- voor de annuleringskosten.
Bij aanmelden via onze website gaat u hiermee akkoord. De kosten van het titeren dienen vooraf over te zijn gemaakt.
zondag 2 juli, start 10.30
elke 15 minuten is er plek voor 4 tot 5 honden
Raadhuisplein 33 Nieuwerkerk ad IJssel
Dierenarts Karin Salomons komt op zondag 2 juli uw hond(en) of kat titeren!
Dit wordt georganiseerd door Britt’s Boevenbende en zal plaats vinden in Nieuwerkerk aan den IJssel.
𝙒𝙖𝙩 𝙝𝙤𝙪𝙙𝙩 𝙩𝙞𝙩𝙚𝙧𝙚𝙣 𝙣𝙤𝙪 𝙥𝙧𝙚𝙘𝙞𝙚𝙨 𝙞𝙣?
Met een titerbepaling wordt er gekeken of er nog voldoende antistoffen zijn tegen een aantal ziektes.
Er wordt een druppeltje bloed afgenomen bij de hond.
Naar gelang de uitslag wordt er gekeken of er voldoende bescherming is of dat er wel geënt moet worden (dit kan direct ter plaatse) en of hoe lang de hond beschermd is.
Graag vragen wij u op tijd te komen, soms gaat alles soepel en dan kunnen we mooi achter elkaar door werken.
De uitslag duurt ongeveer 20 minuutjes maar omdat we alle testen tegelijk doen kan de wachttijd plm een uurtje zijn. Voel je vrij om in de omgeving te wandelen om de tijd te overbruggen.
De dierenarts zal zodra de uitslag bekend is deze persoonlijk met u bespreken.
Nog wat extra info:
Hond
Parvo, Hepatitis (besmettelijke leverziekte) en Distemper (hondenziekte of ook wel ziekte van Carré genoemd) deze ziektes worden getest bij een titerbepaling.
Als er bij alle 3 de ziektes voldoende bescherming is wordt er doorgaans voor 3 jaar afgetekend.
Dat betekend dat het advies is om na 3 jaar weer te controleren.
Voor pups zijn er andere regels, dit omdat het immuunsysteem nog volop in ontwikkeling is.
Daarom wordt er bij pups voor maximaal 1 jaar afgetekend.
Helaas is het (nog) niet mogelijk distemper of hepatitis apart te vaccineren. De vaccinaties zoals die op dit moment beschikbaar zijn in Nederland:
- Parvo; - parvo/distemper; - parvo/distemper/hepatitis
Voor de volgende ziektes kan er geen titerbepaling worden gedaan;
Rabiës, kennelhoest en leptospirose (ziekte van Weil).
Tijdens onze titersessie is het mogelijk deze vaccinaties ook te laten zetten door de dierenarts.
Laat dit even van te voren weten!
𝗣𝗿𝗮𝗸𝘁𝗶𝘀𝗰𝗵𝗲 𝗶𝗻𝗳𝗼:
De kosten voor de titersessie bedragen 70 euro.
De kosten bedragen 25 euro per vaccinatie.
Je reservering is pas bevestigd na betaling.
Afmelden kan tot 1 week voor de geplande sessie. De kosten voor het annuleren bedragen € 5,-. Bij afmelden krijgt u dan een factuur van € 5,- voor de annuleringskosten.
Bij aanmelden via onze website gaat u hiermee akkoord. De kosten van het titeren dienen vooraf over te zijn gemaakt.
zondag 2 juli, start 10.30
elke 15 minuten is er plek voor 4 tot 5 honden
Raadhuisplein 33 Nieuwerkerk ad IJssel
Groetjes Yvette
Freek (2020), Barrie (2021)
- Kells
- Honden: 3
- Welke: Ierse Setters
Re: Titersessie Nieuwerkerk a/d IJssel 2 juli
Dat vroeg ik mij ook al af. Twee jaar geleden was het bij mij thuis 40 euro
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Ik moet volgende week met alle honden, gewoon bij mn eigen da. Mag toch hopen dat dat geen 70 per hond kost tegenwoordig.
Niika schreef:Ik moet volgende week met alle honden, gewoon bij mn eigen da. Mag toch hopen dat dat geen 70 per hond kost tegenwoordig.
Ik heb 2 jaar geleden volgens mij 52,50 betaald bij m’n dierenarts. Wat het nu kost weet ik niet
Ik heb vorig jaar voor Toos 48 euro betaald.
Het zal vast wel duurder zijn nu, maar 70 euro
Het zal vast wel duurder zijn nu, maar 70 euro
hier was de laatste keer in maart 2021, en toen betaalde ik 45 per hond.
- HillieS
- Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes
Ik heb een ruime maand geleden voor Jamie €49,95 betaald.
En dat was een losse afspraak, hij moest ook een rabiës enting, die kwam daar wel bovenop, en ik hoefde geen consult te betalen.
Maar voor een titersessie vind ik €70,- echt wel veel.
En dat was een losse afspraak, hij moest ook een rabiës enting, die kwam daar wel bovenop, en ik hoefde geen consult te betalen.
Maar voor een titersessie vind ik €70,- echt wel veel.
- pioenroos
- Posts in topic: 1
- Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie
Ik 2 maanden terug precies hetzelfde voor Danu
(Neem ik aan, ik had geen zin het op te zoeken )
- Yvette
- Welke: Toy Poedel + Kelpie kruising
- Contacteer:
Ik heb er een tijdje terug ook een topic over geopend, hoe de prijs bij mij was gestegen nadat de praktijk overgenomen was. Ik moest wel los consult betalen, ook na beklag, en betaalde toen 94 euro ofzo.
Ben daarna bij een andere kliniek geweest om het titeren opnieuw te laten doen omdat ik twijfelde over de uitkomst, terecht, zo bleek want hij is nu toch voor 3 jaar afgetekend. Maar ook daar heb ik 72 euro betaald, zonder consult want dat hoefde niet.
Mocht iemand een kliniek hier in de randstad weten die het nog wel voor minder doet dan hoor ik het graag, ze zijn hier of duur of nemen geen 'vreemde' patiënten aan.
Ben daarna bij een andere kliniek geweest om het titeren opnieuw te laten doen omdat ik twijfelde over de uitkomst, terecht, zo bleek want hij is nu toch voor 3 jaar afgetekend. Maar ook daar heb ik 72 euro betaald, zonder consult want dat hoefde niet.
Mocht iemand een kliniek hier in de randstad weten die het nog wel voor minder doet dan hoor ik het graag, ze zijn hier of duur of nemen geen 'vreemde' patiënten aan.
Groetjes Yvette
- Kells
- Welke: Ierse Setters
@Yvette komt Froukje Seip niet bij jou in de buurt? Zij komt bij mij thuis voor een titersessie en rekent niks extra als ze toch al in de buurt is.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
- HillieS
- Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes
Bij dezelfde da praktijk lijkt me (die vlakbij jou) dus dat zal inderdaad hetzelfde zijn geweest
- Omega
- Honden: 1
- Welke: Nu een echte toller
Ik heb vorige week 45 euro betaald voor het titeren bij een titersessie, een enting kostte 20 euro maar die hadden we niet nodig.
Vorig jaar bij de dierenarts iets van 80 euro betaald.
Vorig jaar bij de dierenarts iets van 80 euro betaald.
Bij Victoire in Wagenberg 55€ in de praktijk.
Titersessies betaal je normaal zeker minder.
Titersessies betaal je normaal zeker minder.
Froukje Seip komt elk jaar wel een keer naar Hendrik Ido Ambacht. Meestal wel 2x. Daar ging ik voorheen ook vaak.
- malinois
- Welke: Xavi-Xygan-Xanu
- Contacteer:
Een maand of anderhalf geleden bij Victoire Wijers €55,- betaald.
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Bij mijn Da is het geloof ik 60, en wordt goedkoper per hond, dus voor een sessie zou het zeker geen 70 euro zijn
Nu, ik hoorde vandaag de som voor een opname van een pup in Nederland. 's avonds binnengebracht, de dag erop om 17u opgehaald. 2 RX foto's en wat injecties en bloedcontrole. 1050 euro.
Ga toch gras maaien in mei zeg.
Nu, ik hoorde vandaag de som voor een opname van een pup in Nederland. 's avonds binnengebracht, de dag erop om 17u opgehaald. 2 RX foto's en wat injecties en bloedcontrole. 1050 euro.
https://www.freshdiets4animals.com/
Voedingsadvies op maat.
https://pawesomefreshtoppers.com/
Functionele toppers voor hond & kat.
Voedingsadvies op maat.
Ik hoorde vandaag dat de best draaiende dierenarts, diegene is die dieren haat.
Dit blijkt steeds meer en meer waarheid te zijn inderdaad.
Voedingsadvies op maat.
Voedingsadvies op maat.
- ellen en de birmanen
met dank aan anicura en evidensia. steeds meer praktijken willen geen spoeddienst meer draaien dus moet de eigenaar verplicht naar de spoeddienst van deze verzekeringsmaatschappijen.Maart schreef: ↑02 jun 2023, 19:15 Bij mijn Da is het geloof ik 60, en wordt goedkoper per hond, dus voor een sessie zou het zeker geen 70 euro zijn
gelukkig heb ik een dierenarts die daar niet aan meewerkt en een dierenartskring in den haag die bij toerbeurt spoeddiensten draaien.
nog even een update. titeren kostte nu 49.28. daar kwamen nog consult kosten bij (die had ik de vorige keer niet? geen idee waarom), a 32e per hond, en nog voor 2 honden de senioren bloed check a 68 euro. .... ding ding ding....
2 weken geleden € 65,- betaald, eigenlijk €105,- omdat er ook een gezondheidscheck bij zat, vond ik niet nodig, 1,5 maand geleden Rabiës geënt, met check
in oktober nog € 61,-
in oktober nog € 61,-
Huisdieren business wordt gewoon echt schandalig. Onlangs iemand met een dode pup, fokker wou autopsie laten doen, dus gedaan. Pup mocht na autopsie niet zomaar opgehaald worden, dat moest door een crematorium.
Dus zo gedaan, fokker gaat pup halen bij crematorium want wou deze thuis begraven (nog niet lang bij de nieuwe eigenaren, die vonden dat ook prima zo), moest fokker kilometervergoeding én een crematie betalen
Hoe kom je er op zeg, wat een lelijke dieven van mensen bestaan er toch
Dus zo gedaan, fokker gaat pup halen bij crematorium want wou deze thuis begraven (nog niet lang bij de nieuwe eigenaren, die vonden dat ook prima zo), moest fokker kilometervergoeding én een crematie betalen
Hoe kom je er op zeg, wat een lelijke dieven van mensen bestaan er toch
Voedingsadvies op maat.
Voedingsadvies op maat.
Snuck zojuist laten titeren in Geldrop. 45 euro. Morgen wordt de boel bepaald en dan krijg ik ook de uitslag.
Da's een prijs waar ik prima mee kan leven
Da's een prijs waar ik prima mee kan leven