Izzy heeft een blafband cadeau gekregen. Haar geblaf op van alles en iedereen werd steeds erger. Stiefzoon riep al een paar keer dat als wij de deur uit gaan ze gewoon een uur zit te blaffen(hij moet dan pas later zijn bed uit). Dus vorige week heb ik haar maar eens in de gaten gehouden, ben de auto in gestapt en deed de camera aan. Kon gelijk uitstappen want ik had bonus, dus gezegd dat ze haar waffel moest houden en toen moest ik echt weg. De hele rit naar mijn werk heeft ze af en aan zitten blaffen. Waarom? Gewoon om Droef en Roderick te commanderen op niks af. Het was geen paniek of wat dan ook, het was haar typische dwingende toontje. De volgende dag heb ik ze geen kong gegeven om te kijken of dat de oorzaak was maar nee, ze deed het nog steeds, snack op en daarna begon haar dwingende toontje weer, om na een uur voldaan bij de heren te gaan liggen slapen.
Bij bezoek blaft ze ook vreselijk, en kan ook uren doorgaan als dat zo uitkomt. We waren al zo ver dat bij onbekende we haar in de slaapkamer deden en dan nog was het niet om aan te horen. Van alles hadden we al uit de kast gehaald om dit uit te doven maar niks hielp. Sterker nog het werd alleen maar erger.
En nu heeft ze dus de dogtra ys 300, de laagste stand is meer dan genoeg voor haar. En we hebben nu een andere Izzy bij bezoek. Als ik weet dat er iemand komt gaat de band om, de eerste 2 x waren chaos en schrik van Izzy maar ze stopte wel, nu weet ze dat als ze haar tetter houdt er niks aan de hand is, de derde afspraak met een vreemde thuis was ze wat gespannen maar geen gekrijs en ze kwam zelfs voor een aai. Zaterdag waren er voor haar 2 vreemde die een paar uur zijn gebleven en na 10 minuten kon ik het bandje af doen want er gebeurde niks. Ze krijgt niet de mogelijkheid om zichzelf dusdanig op te fokken en dan is het best een gezellig hondje.
Gisteren en vandaag de ultieme test want kantoordagen. Bandje om niks aan de hand, ze is gewoon gelijk gaan liggen pitten en bij thuiskomst is het ook vele malen relaxter want omdat Izzy nu niet staat de krijsen zijn Roderick en Droef ook een stuk rustiger en wordt ik niet belaagd. Hopelijk kan het bandje snel op alleen trillen en kan ze daarna weer gewoon zonder. Ondanks dat ze het bandje zelf niet vervelend vind zolang ze maar niet begint te krijsen. Zelf heb ik er geloof ik meer moeite mee dan Izzy.
Dat moest ik even kwijt. Klinkt gek een blafband cadeau maar eigenlijk had ik dit veel eerder moeten doen.
Cadeautje
Re: Cadeautje
Nou dat is toch wel een mooi cadeautje dat ze de bedoeling zo snel snapt. Hopelijk is het doorbroken en is daardoor straks ook zonder bandje alles weer normaal en rustig. Dat is toch voor haarzelf en de andere twee ook veel fijner. Ik pas wel eens op een Spaniël die uit het niks gaat blaffen waar je bij bent dus. En haast niet stil te krijgen. Vreselijk vind ik dat. Eigenaars gebruiken thuis ook vaak een blafband. Maar dat helpt niet zo veel. Dus ik zou hier heel blij mee zijn als ik jou was.
- Desiree
- Posts in topic: 3
- Honden: 3
- Welke: Old English Bulldog-Boomer-Whippet
Roderick blaft ook vaak hoor. Niet zomaar overigens, hij wil dan altijd wel wat, soms een goed gesprek of hij wil plassen en naar bed, of eten of Izzy heeft iets wat hij wil maar hij durft het zelf niet te pakken etc maar dat is op een andere manier. Hij zorgt niet voor permanente gehoorbeschadiging en fokt zichzelf er ook niet mee op. Eigenlijk is het wel grappig en als ik zeg dat hij zijn waffel moet houden omdat het nu ff niet uit komt dan doet hij dat ook wel. Droef hoor je alleen 2 x als je aanbelt ter aankondiging voor de rest is hij niet van het blaffen.Sterre schreef: ↑04 jul 2023, 21:37 Nou dat is toch wel een mooi cadeautje dat ze de bedoeling zo snel snapt. Hopelijk is het doorbroken en is daardoor straks ook zonder bandje alles weer normaal en rustig. Dat is toch voor haarzelf en de andere twee ook veel fijner. Ik pas wel eens op een Spaniël die uit het niks gaat blaffen waar je bij bent dus. En haast niet stil te krijgen. Vreselijk vind ik dat. Eigenaars gebruiken thuis ook vaak een blafband. Maar dat helpt niet zo veel. Dus ik zou hier heel blij mee zijn als ik jou was.
Het verschil zit hem gewoon in het feit dat Izzy zichzelf enorm opfokt en daar geen leuker hondje van wordt dus ik ben super blij dat ze dit heel snel oppikt, uiteraard belonen we haar ook wel heel erg als ze stil is en wanneer het bandje weer afgaat rent ze al naar de keuken om haar koek te incasseren tenzij ze ligt te luieren en ik dan het bandje pas af doe. Ze vindt het ook niet erg om hem om te krijgen, ze weet dan gewoon wat er van haar verwacht wordt en dat is waffel houden en daardoor niet opgefokt raken. Ik ben er blij mee en volgens mij Izzy zelf ook wel, gewoon duidelijk en minder stress.
- Persistence
- Posts in topic: 1
- Honden: 2
- Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox
Heel herkenbaar. Bella draagt ook een blafband als ik ga werken, dezelfde als jij hebt. Wel op trillen want als Victor blaft gaat hij bij haar ook af en dat vind ik sneu. Als ze hem niet omheeft dan is het elke paar minuten raak met blaffen. Gewoon, om een geluid. Of omdat Victor zich omdraait, van de bank springt of wat dan ook. Als ze hem omheeft gaat ze liggen slapen en is ze veel relaxter.
Als ik dat ding niet had dan had ze echt weg gemoeten hier, het ging niet meer. Dus ja ik ben er ook blij mee al vind ik het spijtig dat het nodig is. Het is ook niet voor niets verboden nu natuurlijk.
Volgens het boekje moet je de oorzaak van het blaffen achterhalen. Nou het is geen verlatingsangst maar gewoon die tetter opentrekken om op elke scheet te reageren. Net zoals bij Izzy dus zo te horen. Kutkeffers
Als ik dat ding niet had dan had ze echt weg gemoeten hier, het ging niet meer. Dus ja ik ben er ook blij mee al vind ik het spijtig dat het nodig is. Het is ook niet voor niets verboden nu natuurlijk.
Volgens het boekje moet je de oorzaak van het blaffen achterhalen. Nou het is geen verlatingsangst maar gewoon die tetter opentrekken om op elke scheet te reageren. Net zoals bij Izzy dus zo te horen. Kutkeffers
- ellen en de birmanen
- Posts in topic: 1
3 honden van mij hebben ook blafbanden om. alleen weten ze niet dat de banden uitstaan en alleen een piepje geven. als ze de banden om hebben zijn ze stil, als ze ze niet om hebben blaft er 1 om alles, is echt de opstoker en de rest gaat dan mee doen.
jammer maar helaas voor hun, moeten ze maar de kop houden.
jammer maar helaas voor hun, moeten ze maar de kop houden.
- Desiree
- Posts in topic: 3
- Honden: 3
- Welke: Old English Bulldog-Boomer-Whippet
Even een update. Vorige week maandag was ik in alle haast dat hele bandje vergeten om te doen toen ik weg ging. Dat bedacht ik me pas onderweg naar huis weer. De dag er op maar weer zonder geprobeerd en ze was gewoon stil!! Gisteren is het ook goed gegaan. Dus bandje wordt nu alleen nog bij binnenkomst bezoek gebruikt en kan na een paar minuten weer af, tenzij bezoek bang is of ze de persoon in kwestie liever dood ziet, dan blijft de band om en dat werkt prima voor haar. Uiteraard krijgt bezoek wel duidelijke instructies om Izzy compleet te negeren en pas aandacht te geven als ik dat eventueel goedkeur.