Stop! bodyguard dosering

Plaats reactie
Border Collie
Posts in topic: 3

Stop! bodyguard dosering

Bericht door Border Collie »

Bij het opruimen van de kast vond ik nog enkele flesjes Stop! bodyguard. Volgens de verpakking zou Perry 2 flesjes per keer moeten krijgen, alleen is hij met 1 flesje echt al best nat van het spul :? Klopt die dosering wel? Hij weegt rond de 22 kilo.
En hebben jullie honden ook zo een hekel om dat spul op te krijgen? Perry gaat altijd minstens dood als ik het erop doe. En dat elke 2 weken, vandaar dat ik afgelopen 2 jaar voor chemische troep ben gegaan. Dat is 1x aanbrengen en daarna niet meer nodig
Afbeelding
Persistence
Posts in topic: 1
Honden: 2
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Re: Stop! bodyguard dosering

Bericht door Persistence »

Ah die vond ik dus ook nog in de kast! Ik deed minder dan de dosering want het leek inderdaad wel veel. Wellicht dat het daarom ook niet werkte…

Haha arme Perry, het is denk ik de koude druppels op de huid waar hij zo op reageert?
Afbeelding
Nikki
Honden: 1
Welke: Kruising Jack Russell Jet

Bericht door Nikki »

https://www.medpets.nl/stop-animal-body ... /?sqr=Stop

Hier staat voor zijn gewicht minimaal 6 ml en maximaal 16 ml. Je zou ook 6 ml of 1 flesje kunnen aanbrengen en kijken of dat voldoende helpt.

Jet krijgt momenteel wel de maximale dosering voor haar gewicht (4 ml bij 5,5 kilo) i.v.m. de hoge tekendruk. Laatst was het uitgewerkt en had ze 8 vaste en 3 nog lopende teken na een uurtje bos :nocheer:
Afbeelding
Ybbihs

Bericht door Ybbihs »

Lou reageerde super heftig op dat spul, ik denk de geur. Echt paniek, willen bijten, noem maar op.

Ik heb nu een andere natuurlijke combi gevonden die ze door haar voer krijgt en ik pluk nog maar 2 of 3 kleine teekjes per week van haar af :cheer:
Afbeelding
Sirene

Bericht door Sirene »

Als ik lees wat er allemaal in zit kan ik me ook voorstellen dat heel veel honden super heftig reageren.
Ik lees hypoallergeen op een site. Er zit nogal wat in waar je allergisch voor kunt zijn. Dat het natuurlijk is wil natuurlijk helemaal niet zeggen dat het gezond is of dat je er niet allergisch voor kunt zijn
pioenroos
Honden: 3
Welke: xteckel en schapendoes en schapendoeskelpie

Bericht door pioenroos »

Sirene schreef: 05 jul 2023, 15:56 Dat het natuurlijk is wil natuurlijk helemaal niet zeggen dat het gezond is of dat je er niet allergisch voor kunt zijn
:lol1:
Ik heb meerdere contactallergiën. Zoveel mensen die verbaasd zijn dat ik óók heftig reageer op etherische oliën. Bloedirritant als ze de ingrediënten niet vermelden maar wel parfumvrij en hypoallergeen zeggen. Ja leuk maar van rozemarijn of lavendelolie krijg ik alsnog gillende jeuk en huiduitslag :hmmm:
Afbeelding
Border Collie

Sirene schreef: 05 jul 2023, 15:56 Als ik lees wat er allemaal in zit kan ik me ook voorstellen dat heel veel honden super heftig reageren.
Ik lees hypoallergeen op een site. Er zit nogal wat in waar je allergisch voor kunt zijn. Dat het natuurlijk is wil natuurlijk helemaal niet zeggen dat het gezond is of dat je er niet allergisch voor kunt zijn
Nou gaat Perry ook dood als zijn nagels geknipt worden :F: alleen vind ik het zelf nogal heftig ruiken dat ik me oprecht af vraag of honden er geen last van hebben. Het duurt enkele uren en daarna is de geur weg. 2 weken later herhaalt het zich weer.

De dosis kan dus wel kloppen dat het minder is dan zij zeggen. Bij het opdoen zag ik wel meteen een teek spastisch lopen, die kon ik er meteen afhalen
Afbeelding
Border Collie

Nikki schreef: 04 jul 2023, 23:25 https://www.medpets.nl/stop-animal-body ... /?sqr=Stop

Hier staat voor zijn gewicht minimaal 6 ml en maximaal 16 ml. Je zou ook 6 ml of 1 flesje kunnen aanbrengen en kijken of dat voldoende helpt.

Jet krijgt momenteel wel de maximale dosering voor haar gewicht (4 ml bij 5,5 kilo) i.v.m. de hoge tekendruk. Laatst was het uitgewerkt en had ze 8 vaste en 3 nog lopende teken na een uurtje bos :nocheer:
Dank je wel, op de verpakking staat een andere dosis nmlk 16 ml. Dat kan ik gewoon niet op hem kwijt, 1 flesje is al te veel voor het mooie
Afbeelding
Plaats reactie