Verbetering

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Nanna

Verbetering

Bericht door Nanna »

….is nog niet echt zichtbaar.
Ze lijken juist met de dag mismaakter en kreupeler te worden….😥
Omega
Posts in topic: 1
Honden: 1
Welke: Nu een echte toller

Re: Verbetering

Bericht door Omega »

M'n ogen doen er zeer van.
Ik snap werkelijk niet dat ze niet (willen) zien wat een wrakken ze hebben. Iedere willekeurige fik op de hoek heeft beter gangwerk dan deze herders.
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Dat je dr überhaupt mee gezien wilt worden.
Wat een lelijke monsters. En tegelijk doodzielig.
malinois
Posts in topic: 4
Honden: 3
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Bericht door malinois »

Ik was afgelopen weekend dus met het dockdive gebeuren op een evenement van de DH. Daar deden er ook een aantal flink pijn aan je ogen. Wat me opviel was trouwens dat t gros van de mensen, deelnemers en bezoekers, wel een gratis sprong wilden proberen, van whippets tot kezen en pinschers tot totaal onherleidbaar, maar ondanks dat t een dh evenement was er geen enkele showduitser t geprobeerd heeft. Geen een...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Nanna

Bericht door Nanna »

malinois schreef: 06 jul 2023, 17:34 Ik was afgelopen weekend dus met het dockdive gebeuren op een evenement van de DH. Daar deden er ook een aantal flink pijn aan je ogen. Wat me opviel was trouwens dat t gros van de mensen, deelnemers en bezoekers, wel een gratis sprong wilden proberen, van whippets tot kezen en pinschers tot totaal onherleidbaar, maar ondanks dat t een dh evenement was er geen enkele showduitser t geprobeerd heeft. Geen een...
Die kunnen nog wel als kikker het water in springen.
malinois
Contacteer:

Bericht door malinois »

Nanna schreef:
malinois schreef: 06 jul 2023, 17:34 Ik was afgelopen weekend dus met het dockdive gebeuren op een evenement van de DH. Daar deden er ook een aantal flink pijn aan je ogen. Wat me opviel was trouwens dat t gros van de mensen, deelnemers en bezoekers, wel een gratis sprong wilden proberen, van whippets tot kezen en pinschers tot totaal onherleidbaar, maar ondanks dat t een dh evenement was er geen enkele showduitser t geprobeerd heeft. Geen een...
Die kunnen nog wel als kikker het water in springen.
Komen ze er nooit meer uit denk ik
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Mizzsylver
Honden: 2
Welke: Duitse herder
Contacteer:

Bericht door Mizzsylver »

De keurmeester die deze hond heeft laten winnen zou op het wereldkampioenschap keuren. Door deze video gaat dat niet meer door en is hij vervangen door een andere keurmeester.

De Duitse rasvereniging heeft een nieuwe voorzitter, voor het eerst een vrouw, en hopelijk 1 die echt een verschil gaat maken. Deze actie geeft al hoop, hopelijk zet het door.
Afbeelding
Crutz
Posts in topic: 5

Bericht door Crutz »

pfffttt de hond van een vriendin met een tweezijdige HD operatie loopt nog beter dan dit (en soms slechter op slechte dagen)
Teckeltoos
Honden: 1
Welke: Teckel

Bericht door Teckeltoos »

Mizzsylver schreef: 06 jul 2023, 17:54 De keurmeester die deze hond heeft laten winnen zou op het wereldkampioenschap keuren. Door deze video gaat dat niet meer door en is hij vervangen door een andere keurmeester.

De Duitse rasvereniging heeft een nieuwe voorzitter, voor het eerst een vrouw, en hopelijk 1 die echt een verschil gaat maken. Deze actie geeft al hoop, hopelijk zet het door.
Die keurmeester zou nooit never niet eens meer in de buurt van een hond mogen komen. :ugh:
Afbeelding
Fabienne
Welke: Labrador Retrievers

Bericht door Fabienne »

Mizzsylver schreef: 06 jul 2023, 17:54 De keurmeester die deze hond heeft laten winnen zou op het wereldkampioenschap keuren. Door deze video gaat dat niet meer door en is hij vervangen door een andere keurmeester.

Maar die keurmeester fokt deze hond toch niet? Ik snap (soms ook niet trouwens) dat er gefokt wordt naar wat er graag gezien wordt maar hier kan je toch niet enkel de keurmeester op aankijken? Die gladiool aan het einde van de lijn valt veel meer te verwijten en hoort net zo goed niet op een show thuis.
En fijn dat er een nieuwe voorzitter is maar waar is het verstand van de fokkers zelf gebleven of hangt dat af van de voorzitter?
EchoMira
Posts in topic: 3
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Het hangt samen. De show is van oudsher een fokinventarisatie. Het is raar om te doen alsof mensen maar moeten snappen dat ze de door jou uitgelichte kampioenen niet met elkaar moeten verparen.

Je wijst als beste van het ras aan...een hond die heel duidelijk krachtverlies in de achterhand laat zien.
En dan druk ik me zacht uit.

Beste keurbisschop, waarom wel deze hond als allerbeste duitse herder?

Want dit was het voorbeeld:

Afbeelding

Afbeelding
HillieS
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Bericht door HillieS »

Zinodo schreef: 06 jul 2023, 22:44 Ja maar ook echt welke debiel kan hier iedere dag naar kijken. Met droge ogen. Ik snap er helemaal niks van.
Nou precies, dit doet gewoon al pijn bij het ernaar kijken :kotz:
Afbeelding
Crutz

Bericht door Crutz »

Zinodo schreef:Ja maar ook echt welke debiel kan hier iedere dag naar kijken. Met droge ogen. Ik snap er helemaal niks van.

Ik heb ooit iemand met zo’n pup op training gehad. Pup was 5 maanden en liep echt beroerd :-( was ook door de dierenarts naar mij doorgestuurd.

Ja, nee, de fokker had gezegd dat dat hoorde en hij kwam uit kampioenslijnen dus daar mocht ik echt niks van zeggen.
Je snapt het al. Na 1 les en wat aandacht voor het lichaam nooit meer gezien. Want nee, het hoefde niet verbeterd. De ouders waren net zo en kampioenen.
Border Collie
Posts in topic: 2

Bericht door Border Collie »

Het probleem is dat de fokkers en eigenaren het gewoon echt niet zien. ‘Het hoort zo’ is het standaard antwoord dat je zal krijgen. Ik zie echt de meest kreupele DH voorbij schuifelen, in en in triest is het.
Ook vraag ik en af of hun (pijnlijke) bouw invloed heeft op hun karakter. Waar ik nu woon zijn opvallend veel DH’s die uitvallen naar elke hond, uiteraard met Anniek winter lijntje om hun nek. Als ik chronisch rugpijn had wordt m’n humeur er ook niet beter op.

Ik ben echt blij dat ik over gestapt ben op een ander ras, het gaat gewoon niet meer goed komen vrees ik. Inteelt percentage is ook schrikbarend hoog
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Volgende keer gewoon een VEO.
Ziet er veel beter uit.

Afbeelding
blondie
Posts in topic: 8

Bericht door blondie »

Die veo prima, maar kom op.. Zie ook dat men ODH promoot op rechte ruggen.. en prima hoor, maar als ik dan her en der trotse eigenaren hoor vragen hoe groot en zwaar hun herders zijn heb ik daar ook mijn bedenkingen bij.
Nog geen jaar en dan schoft 68+ en gewicht boven de 38 of soms zelfs boven de 40 kilo.. dat is ook niet ok voor een Duitse herder naar de standaard.
De Veo zijn andere standaarden voor.

ODH staat ook gewoon nog bij rasbeschrijving de "gewone" Duitse herder.. en bij een reu is schoft nog steeds max. 65 en teven 60, met gewichten tot ca. 40 kilo.

En ik vind de VEO echt niet mooi eerlijk gezegd, er zitten een paar leuke exemplaren tussen, maar ik vind de achterhand dan weer zo raar en de tekeningen van veel van die honden vind ik nét niet. Maar dat is smaak.
blondie

Bericht door blondie »

Border Collie schreef: 07 jul 2023, 16:40 Het probleem is dat de fokkers en eigenaren het gewoon echt niet zien. ‘Het hoort zo’ is het standaard antwoord dat je zal krijgen. Ik zie echt de meest kreupele DH voorbij schuifelen, in en in triest is het.
Ook vraag ik en af of hun (pijnlijke) bouw invloed heeft op hun karakter. Waar ik nu woon zijn opvallend veel DH’s die uitvallen naar elke hond, uiteraard met Anniek winter lijntje om hun nek. Als ik chronisch rugpijn had wordt m’n humeur er ook niet beter op.

Ik ben echt blij dat ik over gestapt ben op een ander ras, het gaat gewoon niet meer goed komen vrees ik. Inteelt percentage is ook schrikbarend hoog
Nou dat ook ja, maar weet nu niet of dat uitvallen per definitie met Showlijn van doen heeft of dat mensen domweg niet van jong af aan er mee aan de gang zijn gegaan.
De echte uitvallers hier zijn vaak bij mensen die fikkie bij jan en alleman hebben gegooid en leuk laten spelen, tot Fikkie wat noten op de zang kreeg, buiten ging uitvallen maar dat daar niet op in werd gespeeld want op het losloopveld met bekende honden was hij super sociaal. :dunno: het lag dus echt niet aan hun hond, want elders kon hij met iedereen los spelen.

Ik ben nog steeds fan van de Duitse herder, en aan onze Aki hebben we ook weer een fijne hond. Dus ik zou bij een fijne fokker weer zo voor een DH gaan, maar nooit volledige showlijn omdat ik de bouw niet mooi vind.
Nanna

Bericht door Nanna »

Van de VEO vind ik juist die kleuren vaak enorm aantrekkelijk.
Dat zie je bij Duitse herders niet (meer)

Afbeelding
malinois
Contacteer:

Bericht door malinois »

Border Collie schreef:Het probleem is dat de fokkers en eigenaren het gewoon echt niet zien. ‘Het hoort zo’ is het standaard antwoord dat je zal krijgen. Ik zie echt de meest kreupele DH voorbij schuifelen, in en in triest is het.

Jawel een aantal zien t prima. Ik kan en mag er nu niet teveel over uitwijden iets met heilig bloed enzo en bedreigingen maar laten we t erop houden dat er een aantal fokkers het aandurven dh te outcrossen met gezond gebouwde andere herders. Zodra t kan en mag zal ik t ook onderbouwen.
Afbeelding
Nanna

Bericht door Nanna »

Je hoeft zo’n triest vehikel maar 1x te outcrossen om daar al een mooie hond te hebben staan.
Gemixt met Husky.

Afbeelding

Afbeelding
malinois
Contacteer:

Bericht door malinois »

Sandra&co schreef:"Zodra het mag zal ik het onderbouwen.". Daar gaat het in beginsel al fout, die idiote 'we houden alles gewoon zolang mogelijk onder de pet want buitenstaanders kunnen/mogen geen mening hebben'-mentaliteit. Bedoel ik niet per se jou mee, maar het hele wereldje waarin er zo geheimzinnig denkt te moeten worden gedaan. Gooi het op tafel. We fucked up, maar nu gaan we het anders doen. Voor zover dat nog mogelijk is.
Doe mij 3x die VEO maar.
Als je oa bedreigingen krijgt over t afmaken/vergiftigingen van je honden, dan snap ik t heel goed. Ik zou zelfs misschien er vanaf gezien hebben om dergelijke redenen als ik in hun schoenen stond. Dus daar ben ik t niet mee eens. Ik vind t lovenswaardig dat t dan wel gedaan wordt.
Afbeelding
Nicoline

Bericht door Nicoline »

Hier in de buurt woont een ontzettend leuke Duitse herder reu met een flinke scheut Mechelaar erin. Op het eerste oog is het gewoon een beter gebouwde Duitser, en z’n karakter is ook veel vriendelijker, net of de scherpe randjes van beide rassen eraf zijn. Colin heeft eigenlijk een bloedhekel aan Duitsers omdat hij als pup een keer door een Duitser gepakt is en algeheel een hoop gestoorde exemplaren met ditto baasjes tegengekomen, maar die nieuwe Duitse buurman is z’n maatje. Intacte pitbull reu en intacte herder reu en het is dolle pret samen, ik had het nooit verwacht maar blijkbaar kan het. Als de meeste DHxMH kruisingen er als die hond uitkomen zou ik er best een willen.
Nicoline

Bericht door Nicoline »

Trouwens ligt misschien aan mij maar ik vind die VEO dan weer te zwaar gebouwd voor een herder, of de fotomodellen zijn te dik dat kan ook :engel:
blondie

Bericht door blondie »

Nicoline schreef: 08 jul 2023, 07:42 Trouwens ligt misschien aan mij maar ik vind die VEO dan weer te zwaar gebouwd voor een herder, of de fotomodellen zijn te dik dat kan ook :engel:
De rasstandaard van de Veo is anders dan die van de "gewone" Duitse herder.
De Veo is ook groter en zwaarder dan de gewone Duitse Herder, dat staat ook beschreven, dan weet je dus dat bij aanschaf van een VEO de honden t.o.v. een standaard Duitse herder al wat hoger en zwaarder zullen uitgroeien.
Veo:
Gewenste schofthoogte: Reuen 67 – 72 cm, voor teven 62 – 67 cm.
https://www.veovereniging.nl/ras-standaard-2/

Tekst quote van ODH site:
Het verschil tussen de Oudduitse herdershond en de Duitse herderhond is de lengte van de vacht. Door zijn lange haren toont de Oudduitse herder machtiger dan de Duitse herder. Verder is zijn ruglijn recht en niet schuin aflopend zoals bij de Duitse herder. Zijn inzetmogelijkheden zijn net als bij de Duitse herder breed: beschermhond, diensthond, reddingshond, blindengeleidehond of familiehond.
Belangrijke maten :
De schofthoogte voor de reu is 60 cm tot 65 cm, voor een teefje 55 cm tot 60 cm. (idem dus als bij de "gewone" Duitse Herder.
http://www.vanthogeland.nl/rasstandaard.html

Maar goed, er bestaat ook nog werklijn of combifok en die fokkers van die honden weten ook prima waar ze mee bezig zijn. Die zie je alleen niet op dit soort shows, of dan lopen ze achteraan.
Crutz

Bericht door Crutz »

Wolf of Teaneck ll GERMAN SHEPHERD 1919

https://www.working-dog.com/dogs-detail ... Teaneck-II

Afbeelding
Plaats reactie