Wat eten jullie honden?

Topsi
Posts in topic: 3

Wat eten jullie honden?

Bericht door Topsi »

Zoals de titel zegt wat eten jullie honden en waarom?
Topsi krijgt momenteel Smuldier maar ik ben toch aan het overwegen om over te stappen op brokken omdat ik maar een klein diepvriesvak heb dus ik ben erg benieuwd wat jullie voeren.
De5muzketierz
Posts in topic: 1

Re: Wat eten jullie honden?

Bericht door De5muzketierz »

Hier krijgen ze imbalance gepreste brokken
Afbeelding
Diana
Posts in topic: 2
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Hoofdzakelijk een Spaans merk brokken, gemengd met andere brokken die toevallig in de aanbieding zijn, een lepel blikvoer en evt. etenresten (groenten, rijst, pasta) of een andere extra (eitje, hüttenkäse).
Eén of twee keer per week BARF (bevleesd kipkarkas, zalmkop, kwartel).
Afbeelding
Kells
Honden: 3
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Wolf of the Wilderness, ik heb nu de semi moist variant en Rocco blikvoer. Voor het lekkere krijgen ze wat kleine hapjes van tafel, mits dat geschikt is voor honden.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
Maart
Contacteer:

Bericht door Maart »

Basis is vers (rauw of gekookt) en dan aangevuld met ingrediënten en/of suppletie om het compleet en gebalanceerd te maken.
https://www.freshdiets4animals.com/

Voedingsadvies op maat.

https://pawesomefreshtoppers.com/

Functionele toppers voor hond & kat.
ranetje

Bericht door ranetje »

Claire krijgt Darf, diverse soorten, af en toe aangevuld met wat groenten en soms wat brood als ze te veel afvalt.

Oh ja en ze krijgt yoghurt, de naturel van activia

edit: iets toegevoegd
Laatst gewijzigd door ranetje op 11 jul 2023, 15:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
runninggirl

Bericht door runninggirl »

Brokken, vers vlees, en een groot deel zelfgekookt/gebakken vlees, groente, rijst, vers fruit, eieren, etc. Veel variatie in ieder geval.
Lin-C

Bericht door Lin-C »

Mijn honden eten 2x per dag. Waarvan 1x brok (welke brok wisselt, ik probeer regelmatig wat anders) en 1x KVV, meestal is dit Smuldier of Rodi maar ook dat wisselt. En waarom, alleen vlees voeren vind ik niet praktisch, ik wil dat ze ook gewoon wel eens brokken eten, daarnaast zijn ze klein (2.5 kg beide) en zit ik altijd van alles in porties te verdelen als t om vlees gaat.

Daarnaast krijgen ze bakjes die uitgelikt mogen worden en een stukje kaas of kipfilet hier en daar. Gaat blijkbaar goed :mrgreen:
Sanne
Welke: Chihuahua en Saluki
Contacteer:

Bericht door Sanne »

Vers vlees van allerlei merken aangevuld met BARF, groente/fruit, supplementen en bottenbouillon.
Cooper
Honden: 1
Welke: kruising spaniel kooiker markiesje

Bericht door Cooper »

Cooper krijgt Darf brokken en Rodi kvv. En hij krijgt hier en daar wel eens een stukje fruit, kaas, worst e.d toegestopt.
Topsi

Bericht door Topsi »

Wat krijgen jullie honden allemaal afwisselende dieten. Krijgen ze geen last van hun buik of darmen met zo verschillende soorten voeding?
Wellicht kan ik een brok combineren met kvv en dan wat meer verschillende soorten aankopen.
Yoghurt en een gekookte ei krijgt ze al elke week een keer. Wat geven jullie van gekookte groenten en vlees? Speciaal voor de honden gemaakt of gewoon restjes? Wat is bottenbouillon?
Ybbihs

Bericht door Ybbihs »

Lou een combi van kvv, blik en brok met beperkte diersoorten en graanvrij
Snuck een combi van kvv, butternut box en brok, alle diersoorten en granen weer aan t opbouwen.
Daarnaast supplementen (vooral Lou), zelfgemaakte groentemix en bottenbouillon en dan nog regelmatig dingen als ei, yoghurt, fruit en af en toe een tafelrestje.
Afbeelding
EchoMira
Honden: 2
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Afgewisseld.
Soms brokken, meestal KVV en 2 keer in de week hele prooi, een keer vis, kuikens of konijn. Dagelijks een ei.

Ze zijn perfect gezond maar dat is een jonge whippet op brokken ook, hoor.
EchoMira
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Topsi schreef: 11 jul 2023, 13:48 Wat krijgen jullie honden allemaal afwisselende dieten. Krijgen ze geen last van hun buik of darmen met zo verschillende soorten voeding?
Nee, juist niet. Ze zijn afwisseling gewend.
Het zijn juist de brokkenhonden die je met militaire precisie moet "overwennen".
mim

Bericht door mim »

In de ochtend Acana brokken en s’ Avonds kvv van smuldier, kivo en carnibest o.a dat is verschillend.
Verder van alles en nog wat. Ei, fruit, yoghurt enz. Haring staat met stip op de favorieten lijst.
Regelmatig een bevroren kong met pens en knaagspul van barfflevo.
Pauline
Contacteer:

Bericht door Pauline »

Ochtendmaaltijd is brok, vaak met drupje yoghurt erbij. Met een grote zak brokken doen we een paar maanden en daarna koop ik een andere smaak of ander merk. Momenteel krijgt ze geperste brok van Lukullus, daarvoor van Markus Mühle.

Avondmaaltijd is gevarieerd; er zit vlees in en verder is het wisselend. Vanavond krijgt ze nog eens hetzelfde als de afgelopen twee dagen: gekookte rijst met groente, met Rocco blikvoer en wat stukjes rauwe runderlap. Daarna weer een paar dagen smuldier met nog wat rijst of sneetje oud brood.

Wat vlees betreft wissel ik een bakje smuldier af met blikvoer + afgeprijsd vlees uit de supermarkt. En soms haal ik een paar rollen duurdere kvv.
Van rijst of pasta met groente kook ik een pan vol en dat is dan voor ons samen.
Verder mag ze gewoonlijk iets proeven van wat ik eet, maar dat zijn dan maar kleine hapjes.
Fabienne
Welke: Labrador Retrievers

Bericht door Fabienne »

Hier eten ze voornamelijk DARF brok en in de avond zit daar KVV bij(meestal smuldier) en ander lekkers wat ze mogen hebben. Kippenpoten gaan er ook met liefde in en ik vindt het een genot om m'n honden zo te zien smullen. Verder krijgen ze ook groente en fruit en op vrijdag hou ik meestal 4 patatjes achter de hand voor ze en dat weten ze precies.
katerke

Bericht door katerke »

Tamenga en Kivo en als brok Broxx
Afbeelding
Diana
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Topsi schreef: 11 jul 2023, 13:48 Wat krijgen jullie honden allemaal afwisselende dieten. Krijgen ze geen last van hun buik of darmen met zo verschillende soorten voeding?
Mijn honden niet, waarschijnlijk omdat ze gewend zijn gevarieerd te eten. Voor een hond die een jaar of langer alleen één soort brok heeft gegeten, werkt dat wellicht anders.
Fayah, die er hier als pup het laatst bij is gekomen, kreeg bij de fokker BARF en kvv, aangevuld met groentenprut en af en toe brokken, dus was vanuit de fokker ook al variatie gewend. Alleen vis had ze denk ik nog nooit gehad, want dat at ze in eerste instantie niet :mrgreen:
Afbeelding
Zazoe

Bericht door Zazoe »

Afwisseling van soorten kvv.
Momenteel meerdere smaken tammenga en energique in de vriezer.

Verder een hand brok waar we wat oefeningen detectie/balans/snuffelwerk mee doen. Wisselend qua merk, hij verdraagt geen grote hoeveelheden brok maar wint met de wedstrijden wel steeds zakken. Nu nog van Farm Food en Prins op voorraad.
kayleigh*
Welke: Oudduitse Herder Minou - Welsh corgi cardigan Nala

Bericht door kayleigh* »

Lotgering als hoofdvoer. Sinds kort ook wat kippen en eendennekken om te proberen.
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
RIP Kira 09-03-2011 - 09-09-2021
RIP Minou 24-02-2016 - 16-07-2024
Saschesfloor

Bericht door Saschesfloor »

Afwisseling van verschillende merken KVV. Nu carnibest, Naturis en Bibi.
Afbeelding

The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
Topsi

Bericht door Topsi »

Ik heb daar eigenlijk nooit over nagedacht dat honden ook beter varen bij een afwisselend voedingspatroon dus meer afwisseling is de boodschap. Weer wat bijgeleerd. Ik heb al een testpakket van butternut box besteld en wat kleinere zakjes brokken op zooplus. Ze heeft nu vanavond met veel smaak brocolli en witvis gegeten van ons avondeten bij haar Smuldier.
malinois
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Bericht door malinois »

Dogmeat en Lotgering, met af en toe Tamminga voor de afwisseling. En alles wat er overblijft van tafel mits geschikt voor ze.
En 1 a 2x per week BARF en eitjes.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gretha
Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising

Bericht door Gretha »

Tux eet Smuldier vlees compleet en bij Cash ben ik begonnen met Farmfood brokken, maar hij krijgt nu Cavom.

Maar ook de afsnijsels van kip of rundvlees en af en toe een ei (rauw) krijgen ze.
Gelukkig kan ik zonder problemen alles erin gooien.
Vuilnisbakken zijn het.
Afbeelding
Plaats reactie