Persistence schreef: ↑13 okt 2021, 11:23
Dat wordt gewoon een poll per nieuwe aanmelding in de vethoek: laten we deze toe of niet? Als 10 mensen ja stemmen dan mag diegene toegelaten worden. Scheelt modjes ook weer tijd om berichten na te lezen, dat kunnen gebruikers zelf ook wel. Past wel bij een zelfregulerend forum.
Ik zou doen 80% ja of volgende keer beter. Stemt er geen hond dan bij verstek toelaten. Maar Mijke kon het niet aan.
Maar als 4 mensen 'ja' stemmen en 1 ' nee' zit je op ook al op 80%. Er moet wel een minimum aantal stemmen zijn hoor.
80% van de 10 stemmen?
kooi schreef: ↑13 okt 2021, 12:09
De spot drijven met iemands handicaps of aandoening vindt iedereen not done.
Waar is dazwa eigenlijk? Kan iemand even kijken of ze niet ergens met haar stoeltje in de prut is blijven steken?
Met de bedoeling om te te kwetsen of vernederen als pestoptie. Dit ter aanvulling. Goedmoedige plagerij is ook 'ons kent ons'. Blijf jij er nu maar af met je artritis klauwtjes', is bijvoorbeeld plagen. C'est le ton....
Toelatingseisen gingen we later doen, maar wat ik nu bedenk ook een optie, zij het wel een eerder omslachtige, compilatie van bovenstaande ideeën (en omdat ik van polletjes houd )
We laten als start iedereen toe die we kennen van het andere forum.
En dan bekijken we wie sindsdien aangemeld heeft en of die iets posten en zichzelf wat laten kennen. Die mogen er ook bij.
Iedereen die aanvraagt dan bedoel ik, misschien wil niet iedereen.
Komt er nadien nog een nieuwe aanvraag van helemaal nieuwe leden dan ... poll in ons Kent Ons zelf of die er bij mag. waarbij een 2/3e meerderheid nodig is van diegenen die stemmen (niet van alle leden daar) of zo.
_Tiny_ schreef: ↑13 okt 2021, 10:44Nou niet alleen kinderen hoor. Ook volwassenen. Je ziet nu al in dit topic dat mensen denken dat ons kent ons betekent dat dingen onder elkaar blijven en dat iedereen dezelfde fatsoensnormen heeft. Dat is niet zo!
En ik wil niet dat daar later weer oeverloos gejank over komt!
Natuurlijk is dat niet zo en dat is ook niet nodig. Het gaat er niet om om het waterdicht te maken, maar je hoeft het ook niet geheel drempelloos te maken.
Nou, ik zie die verwachting toch echt al bij een aantal mensen. Daarom wil ik ook die disclaimer.
"Dit is een wat meer afgesloten hoek, maar niks is 100% dicht. Plaats geen dingen op het internet die niet iedereen mag weten."
Bedoel je nou mij? Omdat het voorbeeld over de schoonmaakster over mij ging. Dat crutz mij op mijn woorden probeerde te pakken is typisch iets voor haar, dat creatief samen puzzelen van selectieve feiten en aannames in haar hoofd. Daarvoor kan ze een veeg uit de pan krijgen en flink ook want het is kinderachtig gedrag, dus dat heeft ze gekregen. Maar ik heb echt letterlijk helemaal niks gezegd over "foei je lekt", noch enige verwachting daaromtrent gehad. Sterker nog, ik stond er niet eens bij stil dat ze die informatie uit OKO had. Dat kan me echt niet schelen hoor. Dus wellicht interpreteer je die verwachting die je bij sommigen meent te zien verkeerd.
Gudrun schreef: ↑13 okt 2021, 13:26
Toelatingseisen gingen we later doen, maar wat ik nu bedenk ook een optie, zij het wel een eerder omslachtige, compilatie van bovenstaande ideeën (en omdat ik van polletjes houd )
We laten als start iedereen toe die we kennen van het andere forum.
En dan bekijken we wie sindsdien aangemeld heeft en of die iets posten en zichzelf wat laten kennen. Die mogen er ook bij.
Iedereen die aanvraagt dan bedoel ik, misschien wil niet iedereen.
Komt er nadien nog een nieuwe aanvraag van helemaal nieuwe leden dan ... poll in ons Kent Ons zelf of die er bij mag. waarbij een 2/3e meerderheid nodig is van diegenen die stemmen (niet van alle leden daar) of zo.
Ik vind stemmen of iemand erbij mag eigenlijk niks.
Ik zie het zo gebeuren dat iemand die op het moment van stemmen even niet lekker in de groep ligt door een pittige discussie oid niet wordt toegelaten terwijl diegene normaal juist heel fijn meedraait.
Of dat een trol zich even heel netjes gedraagt en zich er zo inlikt.
Natuurlijk is dat niet zo en dat is ook niet nodig. Het gaat er niet om om het waterdicht te maken, maar je hoeft het ook niet geheel drempelloos te maken.
Nou, ik zie die verwachting toch echt al bij een aantal mensen. Daarom wil ik ook die disclaimer.
"Dit is een wat meer afgesloten hoek, maar niks is 100% dicht. Plaats geen dingen op het internet die niet iedereen mag weten."
Bedoel je nou mij? Omdat het voorbeeld over de schoonmaakster over mij ging. Dat crutz mij op mijn woorden probeerde te pakken is typisch iets voor haar, dat creatief samen puzzelen van selectieve feiten en aannames in haar hoofd. Daarvoor kan ze een veeg uit de pan krijgen en flink ook want het is kinderachtig gedrag, dus dat heeft ze gekregen. Maar ik heb echt letterlijk helemaal niks gezegd over "foei je lekt", noch enige verwachting daaromtrent gehad. Sterker nog, ik stond er niet eens bij stil dat ze die informatie uit OKO had. Dat kan me echt niet schelen hoor. Dus wellicht interpreteer je die verwachting die je bij sommigen meent te zien verkeerd.
Nee in het algemeen. Jij had daar inderdaad niks over gezegd.
Ik vind stemmen een heel eeehhhh....aparte sfeer geven.
Het doet me denken aan groepjes kiezen bij gym.
Bovendien hoef je niet te stemmen over mensen die er overduidelijk bij horen.
Dat wordt dan alleen stemmen over de twijfelgevallen?
Ik voel er niks voor hoor. Democratie is niet altijd meeste stemmen gelden. Ook al is er maar 1 persoon die jou erbij wil hebben mag je er van mij in.
Mellow schreef: ↑13 okt 2021, 11:03
Heb gestemd voor optie 1.
Ik wil wel dat er inderdaad een soort van disclaimer komt en ook dat mensen er pas in mogen als ze in ieder geval een aantal berichten over zichzelf in algemeen of hun dieren hebben gepost, incl aantal foto's.
Zo ongeveer dan Ik wil het wel bijhouden qua aanmelding (en er weer uit gooien?)
Scheelt weer.
Maar een poll in OKO wie erin mag vind ik 10x niks. Dat kan een mod wel bepalen dacht ik zo en bij twijfel pb je ff een andere mod.
_Tiny_ schreef: ↑13 okt 2021, 14:25
Ik vind stemmen een heel eeehhhh....aparte sfeer geven.
Het doet me denken aan groepjes kiezen bij gym.
Bovendien hoef je niet te stemmen over mensen die er overduidelijk bij horen.
Dat wordt dan alleen stemmen over de twijfelgevallen?
Ik voel er niks voor hoor. Democratie is niet altijd meeste stemmen gelden. Ook al is er maar 1 persoon die jou erbij wil hebben mag je er van mij in.
Nou echt. Of aan de schoolkantine. Jij mag niet bij ons aan tafel zitten hoor.
Ik heb altijd gewoon alles op nieuwe berichten gelezen en vanzelf aangevoeld wat wel en niet privé is en wat je dus wel of niet in een bericht van jezelf zet. Nooit gelet op wat veteranenhoek was en wat niet. Dus als je gewoon nadenkt over wat je over een ander in je bericht zet en een beetje besef hebt van gevolgen lek je eigenlijk toch al nooit. Gaat vanzelf. Als iemand hier een bericht post dat ze in elkaar geslagen wordt door haar man en naar een blijf van mijn lijf huis is gevlucht met de kinderen voel ik nooit de neiging om dat in mijn berichten wereldkundig te maken. Waarom zou ik?
Marc schreef: ↑13 okt 2021, 14:41
Ik heb altijd gewoon alles op nieuwe berichten gelezen en vanzelf aangevoeld wat wel en niet privé is en wat je dus wel of niet in een bericht van jezelf zet. Nooit gelet op wat veteranenhoek was en wat niet. Dus als je gewoon nadenkt over wat je over een ander in je bericht zet en een beetje besef hebt van gevolgen lek je eigenlijk toch al nooit. Gaat vanzelf. Als iemand hier een bericht post dat ze in elkaar geslagen wordt door haar man en naar een blijf van mijn lijf huis is gevlucht met de kinderen voel ik nooit de neiging om dat in mijn berichten wereldkundig te maken. Waarom zou ik?
Ja daar heb je wel een punt. Ik heb ook nooit de neiging om persoonlijke info van iemand anders te herhalen, dus via nieuwe berichten kijken is eigenlijk helemaal geen probleem bij nader inzien.
Mensen zijn er in het algemeen echt heel slecht in om te onthouden waar ze wat precies gehoord of gelezen hebben. Daar hoeven echt geen kwade bedoelingen achter te zitten.
Ik vind het eigenlijk ook wel een beetje common sense. Ik geloof dat ik nooit andermans persoonlijke dingen herhaal op een openbaar forum en daarbij kijk ik echt niet naar in welk hoekje het is geplaatst. Ik denk dat het op zich wel meevalt met dat lekken, al denk ik wel dat je er altijd van uit moet blijven gaan dat het kan gebeuren als je iets post omdat iemand anders het even zou kunnen vergeten en toch zou kunnen herhalen (of gewoon bewust, maar ik ga er voor het gemak even van uit dat de meeste mensen gewoon normaal doen). Mensen kunnen voor zichzelf wel bepalen of ze het dan alsnog willen plaatsen.
Ik heb overigens zelf wel gestemd voor gewoon afgesloten. Ik kan me voorstellen dat mensen het fijn vinden om een afgesloten hoekje te hebben en ik sta daar zelf ook wel achter, ook al zou ik er zelf niet op die manier gebruik van maken.
Laatst gewijzigd door Frootje op 13 okt 2021, 14:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Ja daar heb je wel een punt. Ik heb ook nooit de neiging om persoonlijke info van iemand anders te herhalen, dus via nieuwe berichten kijken is eigenlijk helemaal geen probleem bij nader inzien.
Bij mij niet in elk geval. Nooit geweest. Echt altijd gelezen op nieuwe of actieve berichten en nog nooit op gelet of dat veteranen of koffiehoek was. Waarom zou ik in hemelsnaam iemands vuile was in mijn berichten gaan zetten. Discussies hebben een onderwerp en kunnen hard tegen hard gaan. Maar dan nog ga ik niet gooien met vuile was. Wat ik wel kan doen is praten over een herplaatsing die ik bijvoorbeeld oneerlijk of gemeen vind. Maar dat soort dingen zetten mensen meestal niet in een besloten hoek. Je kan altijd een fout maken maar ik heb er net als jij nooit issues mee gehad volgens mij.
Lothian schreef: ↑13 okt 2021, 10:38
In mijn ideale wereld zou een toelatingseis zijn dat we weten wat voor honden je hebt, hoe ze heten, hoe ze er uit zien en wat een beetje hun karakter en eigenaardigheidjes zijn. En als je geen honden meer hebt dan toch in ieder geval wat voor honden je ooit had en/of in je omgeving hebt.
Totaal onwerkzaam natuurlijk
Nou, dan kom je bij mij al een end met simpelweg mijn voorsteltopic, met foto's van m'n vorige honden erin. Maar of ik daar gelijk een 'bekende' mee ben....
Ik kijk hier regelmatig even, post af en toe iets. Vast veel te weinig voor een eventuele afgesloten hoek. Het stemmen daarover laat ik daarom maar liever even aan anderen over.
Pauline schreef: ↑13 okt 2021, 15:11Nou, dan kom je bij mij al een end met simpelweg mijn voorsteltopic, met foto's van m'n vorige honden erin. Maar of ik daar gelijk een 'bekende' mee ben....
Ik kijk hier regelmatig even, post af en toe iets. Vast veel te weinig voor een eventuele afgesloten hoek. Het stemmen daarover laat ik daarom maar liever even aan anderen over.
Nee hoor, je hebt wat verteld over jezelf/je honden en doet mee. Ik herken je niet zo snel maar dat komt vooral omdat je geen ava hebt, dat maakt je voor mij anoniemer. Maar dat is mijn makke hoor; ik probeer ondertussen wel iedereen zover te krijgen om een ava te plaatsen, dat wel .
Maar je hoeft echt niet x berichten per dag/week/maand te plaatsen, maar met net honderd berichten in tien jaar vind ik inderdaad dat je niet echt meedoet.
Een terzijde vraag, maar in dezelfde lijn: wordt de Kantine dan weer zoals op hf, niet meteen zichtbaar op google? Dus alleen zichtbaar voor alle HL-leden?
Ik vond dat ook wel prettig gezien de verhitte discussies soms.
Pauline schreef: ↑13 okt 2021, 15:11Nou, dan kom je bij mij al een end met simpelweg mijn voorsteltopic, met foto's van m'n vorige honden erin. Maar of ik daar gelijk een 'bekende' mee ben....
Nee hoor, je hebt wat verteld over jezelf/je honden en doet mee. Ik herken je niet zo snel maar dat komt vooral omdat je geen ava hebt, dat maakt je voor mij anoniemer. Maar dat is mijn makke hoor; ik probeer ondertussen wel iedereen zover te krijgen om een ava te plaatsen, dat wel .
Maar je hoeft echt niet x berichten per dag/week/maand te plaatsen, maar met net honderd berichten in tien jaar vind ik inderdaad dat je niet echt meedoet.
Ik ben ook meer lezer dan prater. Dus als het daar vanaf zou moeten hangen krijg je berichten zoals
Plus 1
Ik ook
Dit dus .
want dan telt de massa
Groetjes Fenneke en Baloe
In herinnering mijn 2 witte kanjers
Amos en Buster
Ik ben ook meer lezer dan prater. Dus als het daar vanaf zou moeten hangen krijg je berichten zoals
Je moet Ons Kent Ons zien als een meer beschut hoekje waar we wat meer 'onder elkaar' zijn. Mensen die hier al wat langer mee lopen, niet elke Jantje die zich aanmeldt om een vraag te stellen over z'n hondje en dan weer weg is. Is het dichtgetimmerd prive? Nee en dat gaat ook niet gebeuren, want dat is niks op het internet. Is het een plek waar wij kunnen instellen dat bijvoorbeeld * iedereen die 3 maanden lid is en nog steeds post er bij kan? Ja. En dat wordt bedoelt met de beschutting. Gewoon, als je eens iets wil delen wat een tikkie meer prive is en wat Jantje, die met 1 vraag over z'n hondje kwam, niet per se direct mee hoeft te krijgen. Is Jantje er na 3 maanden nog en post Jantje gezellig mee, dan wel.
* Een voorbeeld, omdat input over exacte toelating nog open staat, dus geen gerel
Stemmen over toelating doe ik niet aan mee trouwens. Laten we maar gewoon kijken naar objectieve dingen en niet naar hoe leuk we elkaar vinden.