Weer een bult op zijn ooglid. En weer!
- Desiree
- Posts in topic: 16
- Honden: 3
- Welke: Old English Bulldog-Boomer-Whippet
Re: Weer een bult op zijn ooglid. En weer!
Afgelopen vrijdag bleek Droef zijn bultje weer terug te zijn. Ik had het zelf nog niet gezien maar hij kwam zich ineens melden of ik even zijn smoeltje kon schoonmaken want zijn oog zat onder het bloed. Dus schoon en droog gemaakt en getracht het weer uit te knijpen maar ik kreeg er niks uit. Omdat het weer dicht was en hij er verder geen last van had vond ik het geen spoed dus we zijn net pas geweest. Ook de DA kreeg er nu niks uit en schrok er wel van dat het bultje vrijdag zo groot was en nu weer klein. Dus verdenking van een mastceltumor en dat ding moet hoe dan ook weg want het irriteert. Nadeel is dat er daar maar weinig ruimte is om er omheen te snijden. Hij heeft ook al een paar jaar een bultje op zijn rug die nu begint te groeien sinds de laatste maanden die wordt dan gelijk meegenomen en uiteraard ook gecontroleerd op wat het is.
Waarom kan het nou nooit een stoppen met de medische ellende bij Droef?
Waarom kan het nou nooit een stoppen met de medische ellende bij Droef?
Laatst gewijzigd door Desiree op 12 jul 2023, 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Weer een bult op zijn ooglid. Verstopte en ontstoken talgklier
Ach, wat sneu. Het zit op zo’n rotplaats hé.
Kan me voorstellen dat je met meerdere bulten de zenuwen krijgt.
Kan het niet een steeds terugkerende infectie zijn?
- Desiree
Infectie uitsluiten kan ik niet maar het bultje is in het weekend dus gewisseld van grote wat erg vreemd is. Wat het ook is het moet weg want het zal op deze manier niet beter worden.ranetje schreef:Kan me voorstellen dat je met meerdere bulten de zenuwen krijgt.
Zat vanavond ook te bedenken dat hij al een tijdje afvalt qua gewicht. Hij is sinds Roderick hier is van 35/34 kg nu afgevallen naar 32kg. Elke keer is hij iets meer afgevallen en ik dacht dat het door het vele spelen met Roderick kwam. Ik heb zijn voer ietsje opgehoogd maar dat lijkt dus niet uit te maken. Desondanks doet hij verder helemaal niet ziek aan of wat dan ook. Hij speelt en eet als altijd, maar Droef gaat wel vaker door tot het echt niet meer gaat. Als dat bultje vrijdag niet had gebloed was het me niet zo snel opgevallen en zat ik er ook niet vreselijk op te letten.
Zelf dacht ik echt weer aan een puist, maar de DA was heel kort. Alleen bloed is niet goed dus weghalen en aan mij de keus of ik het wil laten onderzoeken wat het is want er is dus een serieuze kans dat het een mastceltumor is.
- Cooper
- Posts in topic: 2
- Honden: 1
- Welke: kruising spaniel kooiker markiesje
Bah wat vervelend weer. Sterkte.
- Desiree
Volgende week donderdag gaat hij weer onder het mes. Kan hij weer toevoegen aan zijn lange lijst van operaties. Nu maar hopen op de best mogelijke uitslag.
Ondertussen lag hij net heel lief met Roderick en denk ik alleen maar. Wat als...
Ik weet realistisch gezien dat Droef niet heel oud zal worden maar 10 jaar was toch wel het streven altijd en nu moet hij deze maand nog 8 worden.
Ondertussen lag hij net heel lief met Roderick en denk ik alleen maar. Wat als...
Ik weet realistisch gezien dat Droef niet heel oud zal worden maar 10 jaar was toch wel het streven altijd en nu moet hij deze maand nog 8 worden.
Wat een lieve foto,ik snap je gedachte maar hoop op een goed verloop
Een lieve foto van die twee
Ik begrijp je gedachten.
Hopen dat er geen alarmerend resultaat uit het onderzoek komt.
Afvallen kan zo veel verschillende redenen hebben.
Roderick zal zeker wel een van de oorzaken zijn (en dan een leuke eigenlijk wel).
Claire bleef op een gegeven moment ook afvallen ondanks zelfs verdubbeling van voer (KVV).
Na een tip heb ik haar dagelijks wat brood of groente erbij gegeven en toen moest ik na drie weken uitkijken dat ze niet te dik zou gaan worden
Ik begrijp je gedachten.
Hopen dat er geen alarmerend resultaat uit het onderzoek komt.
Afvallen kan zo veel verschillende redenen hebben.
Roderick zal zeker wel een van de oorzaken zijn (en dan een leuke eigenlijk wel).
Claire bleef op een gegeven moment ook afvallen ondanks zelfs verdubbeling van voer (KVV).
Na een tip heb ik haar dagelijks wat brood of groente erbij gegeven en toen moest ik na drie weken uitkijken dat ze niet te dik zou gaan worden
Voor straf zal Roderick wel vijftien of zo worden
Gewoon niet meer aan een Bulldog beginnen. Ze zijn nou eenmaal ongezond…
Gewoon niet meer aan een Bulldog beginnen. Ze zijn nou eenmaal ongezond…
- CatnDog
- Posts in topic: 3
- Welke: Groenendaeler
Sterkte Desiree met de medische perikelen van Droef. Hopelijk volgende week donderdag een succesvolle operatie zonder nare diagnoses.
- HillieS
- Posts in topic: 7
- Honden: 2
- Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes
Ik had dat kort geleden met Jamie (bijna 13) ik kreeg de tip koolhydraten en vetten. Dus hij krijgt nu 2x per dag een eetlepel rijst en een theelepel olijfolie. En hij is echt al wag aan het aankomen.
Maar shit zeg!
Ach die foto
Vreselijk die zorgen iedere keer, duimen voor een goede uitslag maar.
Vreselijk die zorgen iedere keer, duimen voor een goede uitslag maar.
- Alfilillo
- Posts in topic: 2
- Welke: Podenco en kruising
Ahhh, die foto, zo lief .
Ik duim voor jullie Desirée, heel veel sterkte.
Ik duim voor jullie Desirée, heel veel sterkte.
- Desiree
Droef is weer lekker thuis.
Operatie is hij weer met vlag en wimpel doorheen gekomen en was weer vlot op de been. Beide bultjes zijn voor verder onderzoek nu opgestuurd, de uitslag zal ik over een aantal dagen ontvangen. Ook de bult op zijn rug die hij al jaren heeft bleek toch geen talgklier te zijn maar vreemd weefsel en daarom zal ook dit worden uitgezocht.
Mazzeltje voor Droef nadat ik hem opgehaald had kon ik gelijk door mijn partner ophalen na een oog onderzoek en hadden we burgerking. Droef heeft nog nooit zo'n lekker ontbijtje gehad. Zat hij dan met zijn enorme lampenkap op achterin de auto patatjes mee te eten.
Nee dat is niet normaal, en niet volgens advies van de DA. Echter Droef is inmiddels wel ervaringsdeskundige en komt altijd heel goed uit narcose daarom durfde ik hem wel een paar patatjes te geven. Anders had hij thuis gewoon weer brokken gehad, uiteraard wel in delen.
Beetje moe nog wel maar er ontgaat hem niks en hij loopt prima mee zonder te zwalken.
Operatie is hij weer met vlag en wimpel doorheen gekomen en was weer vlot op de been. Beide bultjes zijn voor verder onderzoek nu opgestuurd, de uitslag zal ik over een aantal dagen ontvangen. Ook de bult op zijn rug die hij al jaren heeft bleek toch geen talgklier te zijn maar vreemd weefsel en daarom zal ook dit worden uitgezocht.
Mazzeltje voor Droef nadat ik hem opgehaald had kon ik gelijk door mijn partner ophalen na een oog onderzoek en hadden we burgerking. Droef heeft nog nooit zo'n lekker ontbijtje gehad. Zat hij dan met zijn enorme lampenkap op achterin de auto patatjes mee te eten.
Nee dat is niet normaal, en niet volgens advies van de DA. Echter Droef is inmiddels wel ervaringsdeskundige en komt altijd heel goed uit narcose daarom durfde ik hem wel een paar patatjes te geven. Anders had hij thuis gewoon weer brokken gehad, uiteraard wel in delen.
Beetje moe nog wel maar er ontgaat hem niks en hij loopt prima mee zonder te zwalken.
Ach gut hij doet wel zielig aan zo.
Ik duim voor de best mogelijke uitslag voor jullie
Ik duim voor de best mogelijke uitslag voor jullie
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Niets heelt zo goed als samen met de bazen friet eten! Beterschap!
- Célie
- Posts in topic: 4
- Welke: Old english bulldog
- Contacteer:
Nou hopen dat het goede bultjes zijn en dat hij snel opknapt!
Nou nog hopen dat er met die bultjes geen problemen zijn.
Fijn dat het achter de rug is
Fijn dat het achter de rug is
- Dirkje
- Posts in topic: 4
- Welke: Border Collies
Frietjes zijn belangrijk als je geopereerd bent. Of ijsjes. Dat mag ook.
Wat een pech heeft hij. En dan toch zo lief en gezellig blijven. Knuffel voor het mannetje.
Wat een pech heeft hij. En dan toch zo lief en gezellig blijven. Knuffel voor het mannetje.
Ohhh dat wordt paar dagen duimen voor een goede uitslag.
- Desiree
De patatjes hebben hem gisteren goed gedaan. Zoals altijd was hij later in de middag alweer helemaal zichzelf en hij vond het maar stom gedoe dat hij niet mocht spelen met Roderick en een lange wandeling mocht ook al niet. Vanmiddag is hij met kap en al om naar boven gewandeld de trap op, waar de baas thuis aan het werk was. Ineens stond hij gewoon boven. Best wel een typische Droef, altijd net buiten te lijnen kleuren en de grens opzoeken. Ergens gelukkig maar, want een hond die elke operatie als heel zwaar ervaart is toch wel heel vervelend voor de hond zelf. Droef niet, die gaat vrolijk en kwispelend onder narcose(best gek altijd dat zo'n beer binnen een paar seconden al in je armen hangt) en zo wordt hij volgens de artsen ook gewoon weer wakker.
De uitslag zit ik inderdaad op te wachten. Enerzijds in spanning anderzijds ook totaal niet. Droef maakt voor alsnog geen zieke indruk dus ik hoop op het beste maar ga uit van het ergste. Mocht het wel kwaadaardig zijn waarvan de kans best aanwezig is dan zal er in de toekomst denk ik niks meer verwijderd worden maar laat ik het zitten tot het niet meer gaat of wanneer hij er ziek van wordt, indien goedaardig zou het in theorie niet zomaar terug moeten komen. Het enige wat de uitslag veranderd is dat ik hem scherp in de gaten ga houden of niet, want Droef is wel een meester in het verbergen van pijn tot het echt niet meer anders kan.
De uitslag zit ik inderdaad op te wachten. Enerzijds in spanning anderzijds ook totaal niet. Droef maakt voor alsnog geen zieke indruk dus ik hoop op het beste maar ga uit van het ergste. Mocht het wel kwaadaardig zijn waarvan de kans best aanwezig is dan zal er in de toekomst denk ik niks meer verwijderd worden maar laat ik het zitten tot het niet meer gaat of wanneer hij er ziek van wordt, indien goedaardig zou het in theorie niet zomaar terug moeten komen. Het enige wat de uitslag veranderd is dat ik hem scherp in de gaten ga houden of niet, want Droef is wel een meester in het verbergen van pijn tot het echt niet meer anders kan.