Ik heb nog nooit een Puli bezeten met ook maar de geringste belangstelling voor jacht. Dat is dus een optie.
Zij is te koop trouwens
Ik zal een puli zeker onthouden. Misschien voor mijn smaak iets aan de kleine kant, maar het lijken me in ieder geval wel hondjes met pit en humor. Van Groenendaeler degraderen naar slome goedsul is waarschijnlijk geen goed idee.
Erachter gaan maar terug te roepen zijn is nog wat anders dan met een rode waas erachteraan gaan totdat ze het te pakken hebben. Ik heb het idee dat herder meer in de eerste categorie vallen en huskies in de tweede.
CatnDog schreef: ↑27 jul 2023, 17:23Ik zou voor een volgende hond denk niet zo snel voor een pup gaan. Dus als een kenner er eentje heeft 'die hoef ik niet want dat is geen echte in mijn beleving', is het nog wel een optie. Mits het sociale karakter aanwezig zou zijn.Nanna schreef: ↑27 jul 2023, 17:17 Ze bestaan
Een flink aantal jaren geleden liep hier een Whippet die werkelijk NUL belangstelling had om te jagen. Konijnen, katten, veel te vermoeiend
Maar ja, tref er maar eens zo een. In het nest zie je het niet. Dat instinct wordt pas na een goed half jaar zichtbaar.
Op Verhuisdieren zie ik weleens bij podenco's staan 'geen jachtinstinct', maar daar geloof ik dan niet zoveel van. Een 'afgekeurde politiehond' wil ook niet zeggen dat het een softie is die helemaal niet bijt. Dus ik denk dat ik in een toekomstige zoektocht naar een hond toch de jachthondensector in eerste instantie links zou laten liggen.
Ja, daar zit natuurlijk ook een duidelijk verschil in. Die rode waas wil ik niet hebben. Verder vind ik achter iets aan willen rennen als het wegrent een heel normale reactie voor een roofdier. Het gaat inderdaad om de intensiteit ervan en de gedrevenheid. Ik wil dat het liefst met opvoeding kunnen overrulen.Persistence schreef: ↑28 jul 2023, 15:01Erachter gaan maar terug te roepen zijn is nog wat anders dan met een rode waas erachteraan gaan totdat ze het te pakken hebben. Ik heb het idee dat herder meer in de eerste categorie vallen en huskies in de tweede.
Ik vind het persoonlijk wel heel erg belangrijk - en dat kan met Zeno - dat ik mijn hond met volledig vertrouwen alleen kan laten bij mijn katten. Ik hoef me daar echt geen zorgen om te maken. Buiten hetzelfde als binnen. Ook daar zou hij nooit achter mijn katten aangaan.galga's schreef: ↑28 jul 2023, 18:58 Ik heb naast mijn 6 windhonden ook nog 4 katten. En ja, dat gaat prima, want ze zijn onderdeel van de roedel/het gezin. Alleen zal ik ze nooit samen alleen laten. Buiten is een heel ander verhaal. Dan moet elke kat dood.
Een kennis heeft windhonden, katten en kippen samen lopen. Ze eten allemaal van elkaar en het gaat prima in huis. Buiten is een ander verhaal.
Ik weet ook dat er eens iemand een jonge, tamme papegaai meegenomen had naar het losloopgebied hier. Ze kon zonder papegaai weer naar huis. Opgegeten door een loslopende hond. Deed hij anders nooit...
Nee inderdaad
Een Aloy. Een paar dagen geleden liep ze los op het fietspad en ineens zaten er 20 ganzen op het fietspad. Aloy wilde wel even want ganzen opjagen is super tof, maar mocht niet want ze was op het fietspad dus ze moest bij mij blijven. Ze bleef keurig naast lopen terwijl we dichterbij kwamen (want die stomme ganzen gingen niet opzij tenzij we dichterbij kwamen) en ineens vlogen ze allemaal tegelijk met veel kabaal weg. Ik zag haar al haar spieren spannen want "dat is toch super tof!!!" Maar op mijn waarschuwende 'zit' ging ze wel keurig zitten.CatnDog schreef: ↑28 jul 2023, 18:58Ja, daar zit natuurlijk ook een duidelijk verschil in. Die rode waas wil ik niet hebben. Verder vind ik achter iets aan willen rennen als het wegrent een heel normale reactie voor een roofdier. Het gaat inderdaad om de intensiteit ervan en de gedrevenheid. Ik wil dat het liefst met opvoeding kunnen overrulen.
Ja, een Aloy.Frootje schreef: ↑28 jul 2023, 19:56 Een Aloy. Een paar dagen geleden liep ze los op het fietspad en ineens zaten er 20 ganzen op het fietspad. Aloy wilde wel even want ganzen opjagen is super tof, maar mocht niet want ze was op het fietspad dus ze moest bij mij blijven. Ze bleef keurig naast lopen terwijl we dichterbij kwamen (want die stomme ganzen gingen niet opzij tenzij we dichterbij kwamen) en ineens vlogen ze allemaal tegelijk met veel kabaal weg. Ik zag haar al haar spieren spannen want "dat is toch super tof!!!" Maar op mijn waarschuwende 'zit' ging ze wel keurig zitten.
Om vervolgens mijn commando 'wacht' alsnog te verbreken en met een rotvaart op de plek af te rennen waar de ganzen net zaten en haar volledige neus en baard in de verse ganzenschijt te steken.
Maar leuk is het verder wel hoor. Ik vind dat het een ras zou moeten zijn, want ik zou er zo weer een kopen.
Die papegaai gaat ook mee wandelen en dan doen ze ook niks, weet wel dat Soof 1 van de galgo's buiten niks doet bij andere dieren ze heeft 3 maanden buiten gezworven na ontsnapt te zijn en we hebben dr toen heel vaak op de wildcamera gezien en was ze gezamenlijk met egels en vogels aan het eten bij de voederplekken.
Je hebt videobewijsCélie schreef: ↑29 jul 2023, 14:18 Die papegaai gaat ook mee wandelen en dan doen ze ook niks, weet wel dat Soof 1 van de galgo's buiten niks doet bij andere dieren ze heeft 3 maanden buiten gezworven na ontsnapt te zijn en we hebben dr toen heel vaak op de wildcamera gezien en was ze gezamenlijk met egels en vogels aan het eten bij de voederplekken.
Ja, daar zit natuurlijk ook een duidelijk verschil in. Die rode waas wil ik niet hebben. Verder vind ik achter iets aan willen rennen als het wegrent een heel normale reactie voor een roofdier. Het gaat inderdaad om de intensiteit ervan en de gedrevenheid. Ik wil dat het liefst met opvoeding kunnen overrulen.
Ze is ook echt heel lief! (zij hebben haar van ons overgenomen, vandaar)
Dat meen je. De beschrijving klinkt ook best als Lizzy, heel zacht. Als opvanger Alice al geplaatst was (waarom nog niet snap ik eigenlijk niet, ze is klein en 'schattig', piepjong en intussen erg makkelijk) dan had ik tegengehouden moeten worden. Maar ze heeft vast heel snel een plekje.alinelaila schreef: ↑21 aug 2023, 19:38Ze is ook echt heel lief! (zij hebben haar van ons overgenomen, vandaar)
Ik hoop dat ze snel een fijn plekje vindt.