Aandacht voor je hond
Aandacht voor je hond
Hoe vaak krijg je dat?
Als je iedere vijftig meter stil wilt staan moet je voorál een paar Puli’s nemen
Nou valt het hier in de bossen wel mee hoor omdat mensen het onderhand wel weten. Maar als we ergens anders zijn of op vakantie dan is het bal.
En meestal vind ik het wel leuk hoor, ik praat graag over het ras. Maar soms, als er weer zo’n Karin aan komt met ‘hoe kam je dat’ dan heb ik weleens de neiging om te gaan slaan, al ‘lul toch niet zo stom’ schreeuwend.
Met de Deerhounds ging dat trouwens ook zo dus ik ben wel wat gewend.
Krijgen jullie honden ook veel aandacht van anderen?
Als je iedere vijftig meter stil wilt staan moet je voorál een paar Puli’s nemen
Nou valt het hier in de bossen wel mee hoor omdat mensen het onderhand wel weten. Maar als we ergens anders zijn of op vakantie dan is het bal.
En meestal vind ik het wel leuk hoor, ik praat graag over het ras. Maar soms, als er weer zo’n Karin aan komt met ‘hoe kam je dat’ dan heb ik weleens de neiging om te gaan slaan, al ‘lul toch niet zo stom’ schreeuwend.
Met de Deerhounds ging dat trouwens ook zo dus ik ben wel wat gewend.
Krijgen jullie honden ook veel aandacht van anderen?
Re: Aandacht voor je hond
Ja vandaag nog, we pakten even een terrasje bij Breda airport. Even vliegtuigjes kijken.
Heb er niet veel van gezien want Toos kreeg alle aandacht
Foto’s maken en alles.
En zo gaat het altijd, als we op vakantie zijn dan is het helemaal feest.
Heb er niet veel van gezien want Toos kreeg alle aandacht
Foto’s maken en alles.
En zo gaat het altijd, als we op vakantie zijn dan is het helemaal feest.
Nee, nooit
Het valt tegenwoordig mee. Net als jij (Nanna) waarschijnlijk altijd dezelfde vragen krijgt krijg ik die ook.
Hebben ze het niet koud?
Moet je die nu altijd insmeren met zonnebrand?
Oh! Mag ik even voelen?!
Die kunnen zeker wel hard rennen?
Die huid is zeker heel veel werk?
Hebben ze het niet koud?
Moet je die nu altijd insmeren met zonnebrand?
Oh! Mag ik even voelen?!
Die kunnen zeker wel hard rennen?
Die huid is zeker heel veel werk?
Wat weegt ie?
Hoeveel eet ie?
Het leukste is nog als we ergens bij de camper komen en Toos komt eruit zetten
Hoeveel eet ie?
Het leukste is nog als we ergens bij de camper komen en Toos komt eruit zetten
- Loraine
- Posts in topic: 2
- Honden: 2
- Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond
Met Mahdu wel, vooral als hij in de buggy mee shoppen is.
Maar hij gaat je zoet aankijken met zijn bolle ogen en heel hard kwispelen als je hem aankijkt en als je tegen/over hem praat gaat hij stuiteren en een soort mopperen dat je hem moet aanhalen.
Maar krijg ook vaak opmerkingen over hoe handig die buggy is als ze zien wat ik erin prop en eraan hang.
2 pakken hooi van 2,5kg, een tas vol hondensnacks/speelgoed/voer, een tas vol boodschappen, 2 doosjes kvv én een Mahdu erin/op/aan levert nogal wat bekijks op.
Maar hij gaat je zoet aankijken met zijn bolle ogen en heel hard kwispelen als je hem aankijkt en als je tegen/over hem praat gaat hij stuiteren en een soort mopperen dat je hem moet aanhalen.
Maar krijg ook vaak opmerkingen over hoe handig die buggy is als ze zien wat ik erin prop en eraan hang.
2 pakken hooi van 2,5kg, een tas vol hondensnacks/speelgoed/voer, een tas vol boodschappen, 2 doosjes kvv én een Mahdu erin/op/aan levert nogal wat bekijks op.
-
- Welke: Whippet en Lurcher
Te vaak. En het is een verkapt kunstje om tegen je aan te komen lullen.
"Zijn dat windhazenhonden? Die had mijn oom vroeger ook. Ik zou ook wel een hond willen maar onze bank is heel duur. Wij wonen daar, achter het voetbalveld. Waar woon jij? Is dat niet zielig, naast de fiets?"
Ontremd geneuzel.
"Zijn dat windhazenhonden? Die had mijn oom vroeger ook. Ik zou ook wel een hond willen maar onze bank is heel duur. Wij wonen daar, achter het voetbalveld. Waar woon jij? Is dat niet zielig, naast de fiets?"
Ontremd geneuzel.
- Frootje
- Posts in topic: 1
- Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
- Contacteer:
Als we gewoon wandelen valt het wel mee. Al vinden mensen Aloy soms wel heel schattig en daar willen ze dan wat over zeggen. Maar zodra Aloy aan het werk is voelt het soms wel net alsof ik een circusattractie bij me heb. Ik vind het gepraat niet zo erg hoor, alleen dat eeuwenoude gegraai wordt ondertussen stiekem wel vervelend. “Oh sorry, ik had het niet gezien.” Tijd voor een bril, Marie-Louise, want ik weet niet hoe ik het erg nog duidelijker op moet zetten. Ik snap sowieso dat op een hond af duiken niet zo. Ik steek ook niet mijn jatten uit naar ieder Fikkie dat komt langslopen. Poten thuis.
Froo krijgt wel aandacht maar vaak gewoon in het voorbijgaan. Dan glimlachen mensen vertederd.
Froo krijgt wel aandacht maar vaak gewoon in het voorbijgaan. Dan glimlachen mensen vertederd.
Nee, mensen zijn oprecht verbaasd. Door die vacht natuurlijk. Dat hebben ze nou nog nooit gezien.
Ik zou er zelf ook op afvliegen als een kip op een wurmpje. Niet vanwege een kans op al dan niet ontremd gekakel maar uit serieuze interesse.
Ik zou er zelf ook op afvliegen als een kip op een wurmpje. Niet vanwege een kans op al dan niet ontremd gekakel maar uit serieuze interesse.
- Doyaquba
- Welke: Boxers
Nee zelden, gelukkig. Wel als ik met Donner alleen loop. Oh een boxer die zie je niet meer zo vaak. Wat mooi zo met die oren en staart. Is dat al lang zo? Worden ze nog gecoupeerd? Maar als je met 2 loopt is dat voorbij en hier helemaal want boxers genoeg blijkbaar haha
Ik wil het liefst zo min mogelijk aandacht op mijn honden want ik wil zelf geen praatjes aan gaan. Maar ik heb twee kleine ‘schattige’ hondjes en Novi (langhaar chi) denkt dat iedereen die we tegenkomen daar voor haar loopt en om haar aandacht te geven. En bijna iedereen laat zich dan ook verleiden haar even te aaien en dan zit ik vervolgens weer aan dat praatje vast..
- annnie
- Honden: 3
- Welke: Welsh Corgi Cardigan - Hongaarse straatfik - Galgo
Annie is meestal onzichtbaar, wat ik totaal onterecht vind. Want ze is fantastisch en mensen zijn blind. Over Ronja krijg ik aardig wat standaardopmerkingen, 'die is zeker heel snel', 'voer je dr wel' etc.
Op de markt vroeg iemand of ik haar even aan de sokkenverkoper wilde laten zien. Ja hoor geen probleem. Sokkenkerel helemaal blij omdat hij er wel zes heeft. Ook een paar keer dat er een auto op straat stopte om me te vertellen dat Ronja zo mooi is en dat ie er zelf wel zes heeft. Ik vermoed dus allemaal dezelfde kerel, maar ik ben niet zo goed in gezichten onthouden.
Ik vind het vooral leuk als het druk in het park is, Ronja rondjes sjeest met een roedel achter haar aan, die haar vervolgens allemaal kwijt raken en hoe die honden en eigenaren dan allemaal een beetje verdwaasd om zich heen staan te staren.
Ik heb er verder niet zo'n probleem mee 30x dezelfde opmerkingen te horen. Ik knik, hum wat en antwoord nee ze krijgt nooooit wat te eten en vervolg m'n weg weer.
Op de markt vroeg iemand of ik haar even aan de sokkenverkoper wilde laten zien. Ja hoor geen probleem. Sokkenkerel helemaal blij omdat hij er wel zes heeft. Ook een paar keer dat er een auto op straat stopte om me te vertellen dat Ronja zo mooi is en dat ie er zelf wel zes heeft. Ik vermoed dus allemaal dezelfde kerel, maar ik ben niet zo goed in gezichten onthouden.
Ik vind het vooral leuk als het druk in het park is, Ronja rondjes sjeest met een roedel achter haar aan, die haar vervolgens allemaal kwijt raken en hoe die honden en eigenaren dan allemaal een beetje verdwaasd om zich heen staan te staren.
Ik heb er verder niet zo'n probleem mee 30x dezelfde opmerkingen te horen. Ik knik, hum wat en antwoord nee ze krijgt nooooit wat te eten en vervolg m'n weg weer.
- Teckeltoos
- Honden: 1
- Welke: Teckel
Peer is hier in de buurt beroemd. Als we iemand met een hond tegenkomen moet er gekwispeld, gesnuffeld en soms geravot worden en in die tijd wordt er gezellig geklessebest. Vaak wordt er gevraagd of Peer oud is.
Vandaag kwam ik iemand met een toypoedel pup tegen. Of mijn hond wel tegen drukdoenerij kon.
Ja hoor. Peer vindt dat zelfs leuk.
Oooo is dat Peer ?.....nou.....dan is het goed.
Vandaag kwam ik iemand met een toypoedel pup tegen. Of mijn hond wel tegen drukdoenerij kon.
Ja hoor. Peer vindt dat zelfs leuk.
Oooo is dat Peer ?.....nou.....dan is het goed.
- Desiree
- Honden: 3
- Welke: Old English Bulldog-Boomer-Whippet
Wanneer ik met alle drie loop. Zijn die allemaal van jou??
Roderick: Die is zeker wel snel? Oh wacht Fikkie mag niet zo ver dan komt ze niet meer terug. Zit hij aan de doping ofzo? En net als EM, dat is zeker zo'n hazewind die heeft mijn tante ook gehad en was groen geel een paars. In die van mij zit ook windhond(volle stafford achtige en ik zie en niks winderigs in maar goed)
Droef: Wat is hij mooi. Is hij blind aan 1 oog? Die is zeker al oud. Puber jongens vragen wel eens mag ik hem meenemen? Of een keer komen uitlaten. Nee vriend! Mijn hond dient niet als jouw pikverlenger om stoer te doen bij je matties.
Izzy: Is dit hondje al oud?(dat vragen ze al 8 jaar ) Koetsiekoe, ohh fuck ze beet bijna mijn vingers er af. Meestal zeg ik dus op voorhand dat iedereen Izzy met rust moet laten en vooral niet lokken. Behalve kinderen, daar heeft ze geen enkele moeite mee, ook niet als ze hen vingers in haar ogen steken zeg maar. Volwassenen zijn voor Izzy moeilijk. Bij kinderen tot een jaar of 14 dus is het meestal, ahh wat is ze lief en zacht. Moet je haar vaak borstelen?
Roderick: Die is zeker wel snel? Oh wacht Fikkie mag niet zo ver dan komt ze niet meer terug. Zit hij aan de doping ofzo? En net als EM, dat is zeker zo'n hazewind die heeft mijn tante ook gehad en was groen geel een paars. In die van mij zit ook windhond(volle stafford achtige en ik zie en niks winderigs in maar goed)
Droef: Wat is hij mooi. Is hij blind aan 1 oog? Die is zeker al oud. Puber jongens vragen wel eens mag ik hem meenemen? Of een keer komen uitlaten. Nee vriend! Mijn hond dient niet als jouw pikverlenger om stoer te doen bij je matties.
Izzy: Is dit hondje al oud?(dat vragen ze al 8 jaar ) Koetsiekoe, ohh fuck ze beet bijna mijn vingers er af. Meestal zeg ik dus op voorhand dat iedereen Izzy met rust moet laten en vooral niet lokken. Behalve kinderen, daar heeft ze geen enkele moeite mee, ook niet als ze hen vingers in haar ogen steken zeg maar. Volwassenen zijn voor Izzy moeilijk. Bij kinderen tot een jaar of 14 dus is het meestal, ahh wat is ze lief en zacht. Moet je haar vaak borstelen?
- CatnDog
- Posts in topic: 3
- Honden: 1
- Welke: Groenendaeler
Af en toe. Ik hoop dat ik wel redelijk uitstraal dat ik geen random aandacht hoef. Maar dat weerhoudt niet iedereen ervan om zich met ons te bemoeien.
Het is wel vrijwel altijd positief, hoor.
Het is wel vrijwel altijd positief, hoor.
- Vicky
- Honden: 4
- Welke: BC Markiesje Wocker
Niet over het uiterlijk maar wel over de hoeveelheid. Zijn die allemaal van jullie of zijn jullie zo'n uitlaatservice? Zeker wel veel werk? Hoe doe je dat dan als je op vakantie gaat?
Bo en de honden
- ellen en de birmanen
5 honden? wat een werk, hoe kan je ze uit elkaar houden, is het familie, ben je een uitlaatservice, zijn die allemaal van jou.
dat zijn de vragen die ik het meeste krijg en waar ik ondertussen doodmoe van wordt.
dat zijn de vragen die ik het meeste krijg en waar ik ondertussen doodmoe van wordt.
Dat valt mee. Treskor met zijn bril krijgt soms wel reactie (maar ik blijf nooit staan), Runar af en toe dat hij vast wel oud is.
Ik vind het vervelender als mensen op het werk toekomen met hun hond mee en dan verwachten dat ik kirrend op de grond ga liggen knuffelen.
Ik vind het vervelender als mensen op het werk toekomen met hun hond mee en dan verwachten dat ik kirrend op de grond ga liggen knuffelen.
https://www.freshdiets4animals.com/
Voedingsadvies op maat.
https://pawesomefreshtoppers.com/
Functionele toppers voor hond & kat.
Voedingsadvies op maat.
https://pawesomefreshtoppers.com/
Functionele toppers voor hond & kat.
- Gretha
- Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising
Met Cash wel. Voornamelijk met de vraag welke kruising hij is.
Als ik dan meld dat het geen kruising maar een zuiver ras exemplaar is, verschijnen de eerste vraagtekens boven hun hoofd.
Oh, wat voor ras is het dan? Een Beauceron. Een wattes??????
Bij Tux vaak de vraag door kinderen of ze haar mogen aaien.
Nee, ze bijt. En daar is niks aan gelogen. Alleen kinderen hoor
Als ik dan meld dat het geen kruising maar een zuiver ras exemplaar is, verschijnen de eerste vraagtekens boven hun hoofd.
Oh, wat voor ras is het dan? Een Beauceron. Een wattes??????
Bij Tux vaak de vraag door kinderen of ze haar mogen aaien.
Nee, ze bijt. En daar is niks aan gelogen. Alleen kinderen hoor
Oh wat leuk ik heb vroeger ook een Duitse staande gehad
Bijna goed ........... dit is een Griffon Korthals ............... een Watte?
Bijna goed ........... dit is een Griffon Korthals ............... een Watte?
- Loraine
- Welke: Shih Tzu en middenslag Keeshond
De opmerking over de hoeveelheid honden krijg ik regelmatig als ik bij mijn ex ben en met de tussendoor uitlaatronde haar hond ook meeneem.
Dan loop ik er met 3, die 2 van mij aan de ene hand en Oz aan de andere.
Vaak is het dan een 'gaat dat goed, lopen met zoveel honden?', 'wat lopen ze allemaal netjes mee! ', 'zijn die allemaal van jou?' enzovoort.
Scheelt dat die van mij gewend zijn om met 1 hand uitgelaten te worden en dat ze dan niet mogen kantklossen, de derde heeft dat nog niet zo door en door hem met de vrije hand te begeleiden voorkom ik dat hij de hele tijd gaat 'weven' met de lijnen, lukt niet de hele tijd maar het scheelt de helft ofzo.
Dan loop ik er met 3, die 2 van mij aan de ene hand en Oz aan de andere.
Vaak is het dan een 'gaat dat goed, lopen met zoveel honden?', 'wat lopen ze allemaal netjes mee! ', 'zijn die allemaal van jou?' enzovoort.
Scheelt dat die van mij gewend zijn om met 1 hand uitgelaten te worden en dat ze dan niet mogen kantklossen, de derde heeft dat nog niet zo door en door hem met de vrije hand te begeleiden voorkom ik dat hij de hele tijd gaat 'weven' met de lijnen, lukt niet de hele tijd maar het scheelt de helft ofzo.
- Gretha
- Welke: Beauceron en Terriër-Pincher kruising
Neuh, vind het effect veel te leuk
- Diana
- Honden: 4
- Welke: Collies en Spaanse schonen
Ja, met Mila en Fayah wel, mensen vragen of het rashonden of collies zijn en zeggen dat ze zo mooi zijn, maar ze houden het meestal wel bij een paar zinnen. Met Amoz kreeg ik ook vaak opmerkingen over hoe mooi hij was. Grappig genoeg zijn het bij de collies meestal vrouwen die over 'die mooie honden' beginnen en als ik Amoz bij me had, waren het juist mannen
Over Amy en Arlo zegt zelden iemand iets.
Over Amy en Arlo zegt zelden iemand iets.