Aandacht voor je hond

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
malinois
Posts in topic: 1
Honden: 3
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Re: Aandacht voor je hond

Bericht door malinois »

Met Xanu wel meestal, de rest valt wel mee
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Rosanne
Honden: 1
Welke: Oud Duitse herder

Bericht door Rosanne »

Brego krijgt altijd wel veel aandacht. Voor onbekende mensen met hond ,zie ik eerst verschrikte gezichten, want grote herder. Dan het verhaal, mijn hond(je) is eens gegrepen door een herder. En dan, deze is wel lief. Mensen draaien gelukkig wel om als ze hem leren kennen.

Vaak ook de opmerking dat hij een hele mooie hond is. Soms weet ik niet zo goed hoe erop te reageren, omdat het door vele ook herhaald word. Dan gooi ik er ook wel eens in, dat hij gelukkig ook wel heel erg lief is. Want dat is voor mij belangrijker.

En wat ik 100x moet horen is hoe grappig het is dat hij twee stippen op zijn tong heeft.
Hij wordt trouwens ook altijd als eerste gegroet en daarna kom ik 😆 ( Doe ik zelf ook altijd trouwens 😎 )
Afbeelding
Brego 07-04-2021 ❤️
blondie
Posts in topic: 2

Bericht door blondie »

Wat te veel soms, het is soms vervelend.
Rennendehond
Honden: 2

Bericht door Rennendehond »

“Hij heeft twee verschillende ogen”!
Oja.
Soms heb ik zin met mijn ogen te rollen en gauw door te lopen, maar toch doe ik altijd wel aardig. Manu is al zijn leven lang een attractie en hij vindt het geweldig. Zelfs nu als ouwe lul krijgt hij nog bewondering op straat.

Als Meeko erbij is lopen mensen toch vaker door of om :LOL: het enge-herder-effect is wel duidelijk merkbaar in elk geval. Hij is eigenlijk een labrador in een enge verpakking want het liefst likt hij je gezicht af terwijl hij in je armen ligt, ook als wildvreemde.
Waar ik met Manu en Uma heel vaak staande werd gehouden kan ik met dit duo in alle rust doorlopen. Ook geen keffers aan Flexi’s er meer tussen enzo. Het heeft voordelen maar die arme Meeko moet het vooral met de aandacht thuis doen :mrgreen:
Persistence
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Bericht door Persistence »

Bijna dagelijks wordt Victor gediscrimineerd voor iets met windhond uit Spanje of een Australische herder.
En hij heeft nog 2 verschillende ogen ook, net David Bowie.

Ik vind het meestal niet zo erg, vind het wel leuk dat mensen in zijn ras geïnteresseerd zijn.
Afbeelding
EchoMira
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

CatnDog schreef: 29 jul 2023, 20:37
Gretha schreef: 29 jul 2023, 20:32 Oh, wat voor ras is het dan? Een Beauceron. Een wattes?????? :LOL:
Ja, Groenendaeler is te moeilijk. Ik houd het altijd op Belgische herder. Misschien kan je ook beter kiezen voor Franse herder? Dat snapt iedereen.
Hollandse herder. Ik vind het allemaal hetzelfde.
Ik weet het verschil wel maar om te hebben zijn ze allemaal hetzelfde. Voor zover zulke honden uberhaupt ooit hetzelfde zijn.
Persistence
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Bericht door Persistence »

EchoMira schreef: 29 jul 2023, 22:12
CatnDog schreef: 29 jul 2023, 20:37
Gretha schreef: 29 jul 2023, 20:32 Oh, wat voor ras is het dan? Een Beauceron. Een wattes?????? :LOL:
Ja, Groenendaeler is te moeilijk. Ik houd het altijd op Belgische herder. Misschien kan je ook beter kiezen voor Franse herder? Dat snapt iedereen.
Hollandse herder. Ik vind het allemaal hetzelfde.
Ik weet het verschil wel maar om te hebben zijn ze allemaal hetzelfde. Voor zover zulke honden uberhaupt ooit hetzelfde zijn.
En de Schotse herder :mann:
Afbeelding
Barkley

Bericht door Barkley »

wij hebben best veel bekijks maar dat is in het begin meestal vanwege Freds formaat en we hebben vaak ook dezelfde vragen. "zo, die eet zeker best veel!?"
CatnDog
Posts in topic: 3
Welke: Groenendaeler

Bericht door CatnDog »

EchoMira schreef: 29 jul 2023, 22:12 Hollandse herder. Ik vind het allemaal hetzelfde.
Dat heb ik ook gehoord. Dat ze enorm op elkaar lijken. Behalve een paar lijnen binnen de Mechelaars waar je heel anders mee om zou moeten gaan.
Voor de baasjes zelf - en de liefhebbers van de specifieke (sub)rassen zijn ze natuurlijk wel allemaal bijzonder.
Josefien
Welke: Montero Valdueza-Javier Mastin-Merlijntje Braque Français Pyrenees type-Edison

Bericht door Josefien »

Aandacht genoeg en wel eens teveel naar mijn smaak. Maar goed, mensen vinden een aanleiding om een gesprekje aan te knopen. Helemaal prima en ik vermaak me er uitstekend mee. Vooral met de vraag wat voor ras het is. Als ik zin en/of tijd heb, zeg ik dat ik geen flauw idee heb, afkomstig uit Spanje en blabla en vraag ik hun mening. Edison wordt altijd 'gedetermineerd' als DSK. Merlijntje wordt voor van alles en nog wat uitgemaakt, maar de leukste is nog altijd een Vlaamse Reus en niet te vergeten de prins Bernhard hond :LOL:
Javier schijnt een labradoodle te zijn. En iemand meende ooit eens dat hij een Spinone was. Ik vertelde haar dat hij dan waarschijnlijk een Spanone was, want de Spaanse variant van de Italiaan. Mevrouw zou het gaan opzoeken, interessante materie vond ze het, ik ook :F:
Javier (2010?), Merlijntje (2015), Edison (2021)
Afbeelding
Gonniepony

Bericht door Gonniepony »

Ik heb een border collie
Heel veel mensen zeggen dan dat is toch zoon schapenhond
Meta

Bericht door Meta »

ja vooral als ik met Zaar en Goofy loop is die kleine een puppy van die grote
mag ik die kleine aaien nou als je gebeten wil worden zou ik hem aaien
zo die is fel
Afbeelding
------------------------- Daisy----------------------- Goofy--------------------Zaar im
*Esther
Welke: Grote Poedel Waterhond en Powderpuff

Bericht door *Esther »

Hé, Poedels....Polar heeft wel krullen maar verder....
Bjarne heb ik kort gezet dus dat geeft niet zoveel aandacht.
Kinderen vragen wel vaak aaaah mag ik die aaien. Pas hing er echt 1 om de nek. Heel irritant. Dat doen we maar niet. Teddy laat zich nooit aaien en wijkt.Als ij met alle 3 loop, dan zegt niemand iets want dan loop ik door en kijk door iedereen heen of langs.
Afbeelding
Fabiola17
Welke: Lente [Chihuahua] Famke [klein mixje] Zoë [Lhasa Apso]

Bericht door Fabiola17 »

Lente vinden ze altijd zo schattig, nou, een snauw kun je krijgen. Die houdt echt niet van vreemden.
Famke zien ze veel minder, terwijl die juist gek op mensen is (eigenlijk op het eten dat ze mogelijk bij zich hebben).
Vooral kinderen denken vaak dat het puppies zijn.

Het stoort me niet, praat ik nog eens met iemand.
Lente (2013) Famke (2012) Zoë (2012)
In herinnering
Sinne (2007-2017-2019)
Joy (2003-2011-2017)
kayleigh*
Welke: Oudduitse Herder Minou - Welsh corgi cardigan Nala

Bericht door kayleigh* »

Nala wel. Is de enige corgi in het dorp voor zover ik weet en dan moeten ze altijd even aaien.
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
RIP Kira 09-03-2011 - 09-09-2021
RIP Minou 24-02-2016 - 16-07-2024
Dirkje
Welke: Border Collies

Bericht door Dirkje »

Als Dirkje aan het hoeden is krijg ik regelmatig opmerkingen dat mensen het zo knap vinden. Zo’n schapenhond. Op straat of elders wel eens de opmerking dat het leuk staat, zo’n half wit gezicht.
Afbeelding
Kells
Welke: Ierse Setters

Bericht door Kells »

Als ik met mijn honden wandel krijg ik regelmatig de reactie dat ze zo braaf en vooral gezellig zijn. Zure gezichten zijn gelukkig in de minderheid.
Hartelijke groet, Astrid en een lebber van Aislinn, Finbar en Clancy.
galga's
Honden: 5
Welke: Galgo - Silken windhound - Afghaan

Bericht door galga's »

Ik loop met mijn 6 meestal als er vrijwel niemand op straat is, maar alsnog krijgen we aandacht. Afgezien van de irritante opmerkingen (uitlaatservice, een moslimhond (Aislynn heeft een snood om buiten), sooo jij/die hep feel hondu), krijg ik de laatste tijd vaak complimenten dat het zo'n gaaf gezicht is en dat ze zo goed luisteren en netjes meelopen allemaal.

Als ik alleen met Aislynn loop (met snood om...) zijn er altijd wel wat mensen die vragen waarom ze dat ding om haar hoofd heeft. Als ik het uitleg, snappen ze het helemaal en vinden het erg slim. Bij oudere mensen roept het vaak herinneringen op als ze Aislynn zien. Vroeger zag je ze veel meer. Die en die had vroeger ook een Afghaan.

Ik probeer te focussen op de positieve aandacht die we krijgen.
Afbeelding
Omega
Welke: Nu een echte toller

Bericht door Omega »

We krijgen niet echt veel aandacht onderweg, meestal ontwijk ik mensen omdat ik vaak met een groep loop.
In en bij het dorp als ik met Quinta alleen wandel is Quinta degene die naar de mensen het liefst kinderen toegaat, "hallo mens, ik wil graag aandacht, dat krijg ik thuis nooit". Met haar liefste gezichtje, oortjes naar achteren gevouwen en lief zitten en aankijken.
Soms vragen mensen of ze een border collie is, omdat ze ook graag rent en enthousiast is en nogal focus heeft op de bal/dummy als ik die mee heb.
Afbeelding
Jackira
Welke: Herderkruisingen en een Husky

Bericht door Jackira »

Met Shira en Jack krijg ik vaak als reactie "wat een mooie honden".

Met Nola knikken de meeste mensen me vriendelijk toe als ze goed luistert (wat ze vrijwel altijd doet) en na hun angstvallig afwachten (ze lijkt op een mechelse herder) heel leuk speelt met andere honden.

Laila wordt door onze hele buurt vertroetelt. Ze heeft een hele eigen route waar ze aandacht en koekjes krijgt. :smile:
AfbeeldingAfbeelding
Hakkene
Contacteer:

Bericht door Hakkene »

Miep heeft altijd sjans. Die loopt ook rond alsof de wereld om haar draait. Staart omhoog, vrolijke blik. Net Pumba uit de Lion King. Mensen denken ook vaak dat ze nog heel jong is. Toch is ze al dik 6. Maar ze is vrij klein voor een labrador.
Sanne
Welke: Chihuahua en Saluki
Contacteer:

Bericht door Sanne »

Hier altijd veel bekijks & aanspraak. Met zowel alleen Zahra, als alleen de kleintjes, als met alle 3 tegelijk.

Met alle 3 is het natuurlijk vaak "Zijn dat dan de kleintjes van die grote?"
Border Collie

Bericht door Border Collie »

Als mensen aandacht geven over Perry is het altijd over zijn ogen. Het begint met ‘wat een mooie blauwe ogen’ en daarna gaat het rassen raden beginnen haha kruising husky, herder of ‘buitenlandse hond’ is het meestal
Afbeelding
Noor

Bericht door Noor »

Nu nauwelijks, eerder, toen ik nog met 5 of 6 liep, wel eens en dan vooral " oh dat zijn er wel veel, druk zeker?

Maar ik ontloop mensen, ben ik erg goed in, ik ken alle olifantpaadjes in het bos. 😁
Afbeelding
Plaats reactie