Meeko de pup

Alle kynologische praat past in dit forumonderdeel
Lothian
Posts in topic: 26
Honden: 3
Welke: Roemeen Dalí - Bulgaar Lucca - Lurcher Taro
Contacteer:

Re: Meeko de pup

Bericht door Lothian »

Nou moe, wat ontzettend jammer. Ik ben zelfs een beetje teleurgesteld namens jou :( als je hoofd vol zit met leuke plannen voor je alleskunner is het zo ontzettend jammer als er dan opeens allemaal deuren dicht gaan.

Natuurlijk kun je vooral heel veel dingen nog wél en dat gaat uiteindelijk de pijn echt verzachten. Ik wilde met Lucca ook van alles gaan doen, ze bleek met 1 jaar oud spondylose te hebben en dat was een enorme domper. Maar gehoorzaamheid, hoopers, speuren en detectie zijn ook leuk.

Maar nu mag je gewook even enorm balen voor Meeko, en voor jezelf :(
Afbeelding
Diana
Posts in topic: 22
Honden: 4
Welke: Collies en Spaanse schonen

Bericht door Diana »

Nou ja zeg, dat verwacht je toch helemaal niet bij een fitte en kerngezonde hond :ugh:
Gelukkig maar dat hij er zelf helemaal geen last van hoeft te krijgen en jullie nog heel veel wel samen kunnen, maar ik snap dat je een beetje overdonderd en teleurgesteld bent met deze uitslag :knuffel1:
Afbeelding
Crutz
Posts in topic: 3

Bericht door Crutz »

HillieS schreef:Wat ontzettend balen! Logisch dat je daar even flink van baalt!
Kan het zijn dat hij behendigheid niet leuk vond omdat het vervelend voelde in z'n rug? ([mention]Crutz[/mention] )?
Fijn dat hardlopen en survivals wel mogen!
Dat kan heel goed. Op moment een senior (bijna 10) in begeleiding en een van de signalen waardoor de eigenaar tot het punt kwam om afspraken ging maken voor hem was vooral dat hij meer ging weigeren / minder lol leek te hebben.
And no. Can’t do magic. Maar de lol is terug en weigeringen zijn nu beperkt. Ja soms moet ze de langere lijn kiezen ipv de kortste en qua wedstrijden is z’n pensioen dichtbij. Maar de lol is terug
HillieS
Posts in topic: 18
Honden: 2
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Bericht door HillieS »

Crutz schreef: 31 jul 2023, 08:49
HillieS schreef:Wat ontzettend balen! Logisch dat je daar even flink van baalt!
Kan het zijn dat hij behendigheid niet leuk vond omdat het vervelend voelde in z'n rug? (@Crutz )?
Dat kan heel goed. Op moment een senior (bijna 10) in begeleiding en een van de signalen waardoor de eigenaar tot het punt kwam om afspraken ging maken voor hem was vooral dat hij meer ging weigeren / minder lol leek te hebben.
And no. Can’t do magic. Maar de lol is terug en weigeringen zijn nu beperkt. Ja soms moet ze de langere lijn kiezen ipv de kortste en qua wedstrijden is z’n pensioen dichtbij. Maar de lol is terug
Dan klopte m'n vermoeden dus. Het leek me al omdat Meeko wel zoveel lol heeft in andere dingen zoals survival enzo.
Afbeelding
blondie
Posts in topic: 7

Bericht door blondie »

Wat rot deze uitslag :roos: gelukkig nog nergens last van en dat hoeft ook niet te gebeuren, maar heel erg jammer dat hij daardoor niet ingezet kan worden voor de fok.
K@ren
Posts in topic: 11
Honden: 1

Bericht door K@ren »

Nou zeg, wat een domper. Hopelijk krijgt hij er nooit last van, maar wat een teleurstelling dat je een aantal plannen moet schrappen :(
Afbeelding
Ybbihs
Posts in topic: 1

Bericht door Ybbihs »

Wat rot :(
Gelukkig vindt hij een hoop dingen leuk om met m te kunnen doen :J:
Afbeelding
Persistence
Posts in topic: 9
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Bericht door Persistence »

Sirene schreef: 30 jul 2023, 16:09 Echt bizar dat van alle nestgenoten die geröntgend zijn, en dat zijn er al een hoop, alles goed is en dan juist bij Meeko waar je mee wil fokken niet.
Is dit dan echt een geval van dikke pech? Omdat hij dan ook niet meer fokgeschikt is ga ik ervanuit dat het kan vererven?
Afbeelding
Omega
Posts in topic: 6
Welke: Nu een echte toller

Bericht door Omega »

Wat een pech, vooral omdat je hem als dekreu in wilde zetten. Jammer van je sportambities met hem, gelukkig mag je nog wel wat met hem doen. En hij blijft natuurlijk de allerliefste Meeko.
Afbeelding
EchoMira
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Persistence schreef: 31 jul 2023, 20:14 Omdat hij dan ook niet meer fokgeschikt is ga ik ervanuit dat het kan vererven?
Dat kun je zo niet zeggen.
Bij de Jack Russell heeft tot wel 30% van de honden een LTV. 35% bij de ridgeback en 40% bij duitse herders.
Daar wordt niet eens echt naar gekeken. Daarnaast zou je Meeko natuurlijk ook kunnen verparen aan een teef die het niet heeft en zeer waarschijnlijk niet vererft. Er zijn zat rassen waar het eigenlijk helemaal niet voorkomt.

Fokongeschikt is echt iets anders. De kans dat hij weer pups zou krijgen met dezelfde neiging is bij een onverwante verparing echt niet groot en hoewel ik snap dat je enorm baalt als het je eigen hond is zou ik toch graag de ernst van de kwestie een beetje willen nuanceren.
Vergeleken met heel veel rashonden is dit nog steeds een erfelijk gezien veel gezondere hond. Ook qua bouw. Maar wel met een verhoogde kans op ruglast, dat wel.

Ik zou trouwens ook niet " niet sporten" als je daar veel plezier aan beleeft. Als hij last krijgt krijgt hij last en dat is vroeg genoeg om te stoppen. Dat is een beetje het trappen lopen van een hond die toch HD kan krijgen. Wat ga je nou voorkomen door een sportieve hond een leven lang af te leggen? Zo werkt het niet.
Wuilus had forse spondylose en heeft echt een heel fijn leven gehad.
Alfilillo
Posts in topic: 19
Welke: Podenco en kruising

Bericht door Alfilillo »

Wat jammer. Ik kan me voorstellen dat je het leuk had gevonden als hij had kunnen dekken.
Ergens is het ook irritant: als hij niet ingezet zou zijn voor de fok, had je hem waarschijnlijk niet laten testen en had je dus niet geweten dat hij die 8e wervel heeft. Nu ga je zijn bewegingspatroon misschien aanpassen terwijl hij wellicht nooit last gehad zou hebben. (Nou moet ik zeggen dat ik niet weet hoe ernstig die aandoening is, maar ik begrijp dat niet alle honden spondylose krijgen).
Ter voorbeeld: in mijn pilateslessen heb ik mensen met verschillende rughernia´s die toch de meest ingewikkelde en belastende oefeningen doen (die iemand met een hernia in theorie niet zou moeten doen) zonder daar last van te hebben omdat hun bespiering en techniek heel goed zijn. En dan heb je de mensen die nauwelijks een beginnende hernia hebben en al pijn ervaren bij de meest elementaire oefeningen. Daar is zeker wel verbetering bij te behalen door eerst de spieren te versterken, maar op het niveau van de eerste zullen ze waarschijnlijk nooit komen.
Wat ik wil zeggen: hij ligt zo aan het individu wat iemand wel of niet kan doen met eenzelfde aandoening.
Afbeelding
kloesje
Posts in topic: 8
Welke: Australian kelpies

Bericht door kloesje »

Hey wat balen zeg, die zie je ook niet aankomen..
Dit is wel de reden dat ik altijd de rug ook meeneem met röntgenen, ondanks dat het niet verplicht wordt gesteld vanuit de rasvereniging. Je wilt ook geen nieuw probleem het ras in krijgen.
Nu is hij geen ras, maar wel 75% kelpie. Ik begrijp wel dat het advies is om hem niet in te zetten voor de fok, ook al is het outcross.

Zijn de andere nakomelingen ook op de rug gecontroleerd of heupen en ellebogen?
Afbeelding

Australian kelpies Ngarra Matimbi
Rennendehond

Bericht door Rennendehond »

hakunamatata schreef: 30 jul 2023, 13:49 Wat een leuke plannen en wat een klap in je gezicht. Jeetje zeg, precies waar ik met Eevee zo bang voor was en waarom ik persé foto's van haar wilde nest of niet. Zo jammer voor Meeko 🙁

Gelukkig doet hij het verder ontzettend goed en kun je zeker nog gewoon lekker samen sporten. Juist wel, alleen maar goed als hij mooi gespierd en sterk blijft. Een prachtige hond blijft hij en zo te lezen ook een zalig karakter :hartjes:
Het is vooral de plannen die in het water vallen ja. Gelukkig eigenlijk, want wat er al het liefste doen kan gewoon doorgaan. Heel verstandig om op de foto te zetten. Ik heb het bij beide honden nu gedaan en ik vind het toch fijn, ook al is de uitslag niet zo bevallen.
Sandra&co schreef: 30 jul 2023, 13:50 Jammer van die uitslag, dat verwachtte je gewoon niet. Goed dat je het getest hebt. Gelukkig zijn er 1000 manieren om lekker met je hond bezig te zijn!
Precies. Behendigheid was toch niet mijn talent :engel:
Zinodo schreef: 30 jul 2023, 14:57 Nee, wat een klote nieuws om te krijgen :( jouw leuke Meeko. Je wil gewoon dat ze helemaal perfect zijn en gewoon zorgeloos samen kunnen sporten naar hartelust. Oh wat vind ik dit kut voor je.
Gelukkig zijn er duizend manieren om plezier met Meeko te hebben, maar dat neemt niet weg dat dit wel een hele zure appel is. :knuffel1:
Ik denk dat vooral, dat zorgeloos zijn. Hij is ook zo’n heerlijke kanonskogel die alles leuk vindt en altijd enthousiast met volle overgave meedoet. Ik had zoveel op de agenda gezet om te gaan doen met hem. Misschien gaat het allemaal wel meevallen hoor, ik denk dat ik hem best fit kan houden. Maar het viel even rauw op mijn dak.
Dankjewel :vlinder:
Sirene schreef: 30 jul 2023, 16:09 Echt zo balen :( hopelijk krijgt hij er nooit last van. Gelukkig hebben jullie ene boel hobbies die prima zijn.
Echt bizar dat van alle nestgenoten die geröntgend zijn, en dat zijn er al een hoop, alles goed is en dan juist bij Meeko waar je mee wil fokken niet.
Ja precies Meeko, oops. Maar ik ben natuurlijk wel blij dat de rest tot nu toe niets mankeert. Ik vond het zo leuk om bij te dragen aan de Hollander maar er is geen man overboord voor mij. De teefeigenaar vond het ook zo jammer, die wilde graag een pup van hem en keek er al zo naar uit. Dus ik voelde me eerst vooral schuldig naar haar, met al mijn enthousiasme. Maar aan de andere kant heb ik nu ook heel leuke nieuwe mensen leren kennen dankzij deze plannen :ok:
Maart schreef: 30 jul 2023, 16:23 Bah, wat ruk. Dat was inderdaad een leuke hond geweest om mee te fokken, zoveel potentieel.

Soit, het is er nu en gelukkig weet je het zodat je er naar kunt handelen!
Dat denk ik ook. Ik zie hem bij zoveel mensen passen, hij is gewoon fantastisch lief en dan ook nog eens een compact formaat en lekker sportief. Hij is ook de perfecte gezinshond. Ik had hem zo graag willen delen met de wereld :mrgreen: Maar nu blijft hij lekker mijn canicrosshondje en dan ben ik nog steeds super verwend met hem.
malinois schreef: 30 jul 2023, 19:48 Wat zonde zeg... ik zou t ook een hartstikke leuke dekreu gevonden hebben. Maar gelukkig kun je er nog wel wat aktiefs mee blijven doen
Ja! Ik wilde dus ook graag af en toe gaan dockdiven maar nu werd dat door de orthopeed ook wel als zware sport voor de rug beoordeeld. Ik denk dat een workshop een keer wel kan. Hij zou het denk ik heel leuk vinden :I:
Noor schreef: 30 jul 2023, 20:29 Jemig. Wat enorm jammer, tuurlijk heel fijn dat je dingen die jullie leuk vinden nog kunnen doen, maar dit is wel een domper, niet alleen voor de plannen, maar ook eventuele gevolgen straks voor hem.

Droomhond is hij nog steeds en dat is het belangrijkste maar ik begrijp je tranen volkomen. 💜
Wat een lieve reactie, dankjewel. Zo voelt/de het inderdaad.
HillieS schreef: 31 jul 2023, 07:46 Wat ontzettend balen! Logisch dat je daar even flink van baalt!
Kan het zijn dat hij behendigheid niet leuk vond omdat het vervelend voelde in z'n rug? (@Crutz )?
Hij vindt behendigheid juist geweldig leuk, veel te leuk :LOL: Hij is ook zo snel en hij leert zo vlot en ik kom net kijken en niet vanaf het begin de juiste begeleiding gehad. Ik denk dat het vooral daar mis ging. Ik was te onzeker en dan ging hij klieren en het als spel zien. Zijn instelling met het canicrossen is heel anders, dan is hij bloedserieus.
Lothian schreef: 31 jul 2023, 07:58 Nou moe, wat ontzettend jammer. Ik ben zelfs een beetje teleurgesteld namens jou :( als je hoofd vol zit met leuke plannen voor je alleskunner is het zo ontzettend jammer als er dan opeens allemaal deuren dicht gaan.

Natuurlijk kun je vooral heel veel dingen nog wél en dat gaat uiteindelijk de pijn echt verzachten. Ik wilde met Lucca ook van alles gaan doen, ze bleek met 1 jaar oud spondylose te hebben en dat was een enorme domper. Maar gehoorzaamheid, hoopers, speuren en detectie zijn ook leuk.

Maar nu mag je gewook even enorm balen voor Meeko, en voor jezelf :(
Doe je met Lucca wel hoopers? Hoe gaat dat? Ik wist niet dat ze al spondylose had joh, wat vroeg al. Dat zal ook wel even slikken zijn geweest.
Diana schreef: 31 jul 2023, 08:39 Nou ja zeg, dat verwacht je toch helemaal niet bij een fitte en kerngezonde hond :ugh:
Gelukkig maar dat hij er zelf helemaal geen last van hoeft te krijgen en jullie nog heel veel wel samen kunnen, maar ik snap dat je een beetje overdonderd en teleurgesteld bent met deze uitslag :knuffel1:
Nee jammer hè, ik had het ook echt niet verwacht. Tot nu toe merk ik echt helemaal niets aan hem, hij is echt een spring in ‘t veld en superenergiek. Hij zwemt gelukkig graag en het canitrailen/crossen is echt helemaal zijn ding dus ik denk dat het wel goed komt.
blondie schreef: 31 jul 2023, 16:16 Wat rot deze uitslag :roos: gelukkig nog nergens last van en dat hoeft ook niet te gebeuren, maar heel erg jammer dat hij daardoor niet ingezet kan worden voor de fok.
Ja heel jammer, zeker omdat we al best ver waren met alle plannen. Ik wilde hem niet te vroeg op de foto zetten omdat hij nog zo jong was toen we het bespraken. In overleg met de teefeigenaar nu gedaan en achteraf had ik gewild dat we het wel meteen gedaan hadden. Dan waren we niet allebei al zo verheugd :nocheer:
K@ren schreef: 31 jul 2023, 18:45 Nou zeg, wat een domper. Hopelijk krijgt hij er nooit last van, maar wat een teleurstelling dat je een aantal plannen moet schrappen :(
Ja helaas, maar gelukkig kunnen we blijven doen wat we allebei het allerleukste vinden.
Ybbihs schreef: 31 jul 2023, 20:10 Wat rot :(
Gelukkig vindt hij een hoop dingen leuk om met m te kunnen doen :J:
Dat scheelt zeker. Hij vindt ontzettend veel leuk om te doen. Zelfs een simpele wandeling, hij is zo gezellig en geeft altijd alles :I:
Omega schreef: 31 jul 2023, 20:51 Wat een pech, vooral omdat je hem als dekreu in wilde zetten. Jammer van je sportambities met hem, gelukkig mag je nog wel wat met hem doen. En hij blijft natuurlijk de allerliefste Meeko.
Zeker, de allerliefste :I:
Alfilillo schreef: 31 jul 2023, 21:40 Wat jammer. Ik kan me voorstellen dat je het leuk had gevonden als hij had kunnen dekken.
Ergens is het ook irritant: als hij niet ingezet zou zijn voor de fok, had je hem waarschijnlijk niet laten testen en had je dus niet geweten dat hij die 8e wervel heeft. Nu ga je zijn bewegingspatroon misschien aanpassen terwijl hij wellicht nooit last gehad zou hebben. (Nou moet ik zeggen dat ik niet weet hoe ernstig die aandoening is, maar ik begrijp dat niet alle honden spondylose krijgen).
Ter voorbeeld: in mijn pilateslessen heb ik mensen met verschillende rughernia´s die toch de meest ingewikkelde en belastende oefeningen doen (die iemand met een hernia in theorie niet zou moeten doen) zonder daar last van te hebben omdat hun bespiering en techniek heel goed zijn. En dan heb je de mensen die nauwelijks een beginnende hernia hebben en al pijn ervaren bij de meest elementaire oefeningen. Daar is zeker wel verbetering bij te behalen door eerst de spieren te versterken, maar op het niveau van de eerste zullen ze waarschijnlijk nooit komen.
Wat ik wil zeggen: hij ligt zo aan het individu wat iemand wel of niet kan doen met eenzelfde aandoening.
Fijne reactie, dat relativeert wel. Ik weet het ook wel, maar ik ben zo’n irritante doemdenker met sommige dingen :Q: zeker als het op mijn honden aankomt ben ik snel geraakt. Nog meer dan met mijn kind, echt waar :LOL:
Hij heeft gelukkig wel een mooie extra wervel. Dat is fijn want dan heb je wel minder kans op complicaties dan bij andere vormen. Ik denk dat ik ook net een beetje een hork trof want die man bracht het ook wel aardig tactloos. Hij kwam later nog naar me toe om een en ander toe te lichten dus dat was erg prettig. Ik ga gewoon lekker met Meeko verder spelen. En ik hoop dat hij zich nog heel lang fit met mijn zoon en straks ook dochter kan bemoeien :I:
kloesje schreef: 02 aug 2023, 08:12 Hey wat balen zeg, die zie je ook niet aankomen..
Dit is wel de reden dat ik altijd de rug ook meeneem met röntgenen, ondanks dat het niet verplicht wordt gesteld vanuit de rasvereniging. Je wilt ook geen nieuw probleem het ras in krijgen.
Nu is hij geen ras, maar wel 75% kelpie. Ik begrijp wel dat het advies is om hem niet in te zetten voor de fok, ook al is het outcross.

Zijn de andere nakomelingen ook op de rug gecontroleerd of heupen en ellebogen?
De HH-fokker laat zelfs de pups met 6 weken röntgenen om op die extra wervel te checken. Het komt vaak voor bij de grotere herders en er wordt nog weinig naar gekeken bij het fokken.
Het was dus ook voor haar een grote no-go. De dierenarts gaf ook geen advies, die zei ook gelijk duidelijk nee. Ik snap het ook heel goed, zeker als je met een ander ras gaat kruisen waarbij het vaak voorkomt.

Er zijn tot nu toe aardig wat nestgenoten gecontroleerd en iedereen is tot nu toe perfect in orde.
Sirene
Posts in topic: 10

Bericht door Sirene »

Kloesje, de ouders, dus ook de kelpie, en heel veel nestgenoten zijn al gecontroleerd (en goed) op rug. Ik röntgen mijn honden al heel lang op rug, ook als ik er niet mee fok.
Rennendehond

Meeko wordt overigens echt niet stil gelegd na het advies “niet sporten”. We doen niet zomaar aan hardlopen samen maar aan de sport canicross of canitrail. Canicross is het zo snel mogelijk 2,5 of 5 km rennen terwijl de hond d.m.v. een elastische lijn aan je middel vast zit. Canitrail gaat wat rustiger maar gaat om langere afstanden. Meeko is nog jong en heeft als record nu 12,5 km gelopen door de duinen en strand. Manu zijn record staat op 24 km.

Zoals je ziet is dit echt Meeko zijn ding :Q: Hij zorgt wel dat hij zoveel mogelijk mee doet zeg maar.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dankzij zijn enorme inzet kan ik nu met zwangere buik van 27 weken groot nog hardlopen. Wel kortere stukken maar Meeko vindt het zo fantastisch en ik vind het zo gezellig dus we blijven zo lang mogelijk samen hollen :I:

Daar ga ik als dikkie.

Afbeelding
HillieS
Posts in topic: 18
Welke: Kruising Border Terriër + Nederlandse Schapendoes

Bericht door HillieS »

Ah, dan had ik het verkeerd begrepen @Rennendehond . :F:
Afbeelding
kloesje
Welke: Australian kelpies

Bericht door kloesje »

Sirene schreef: 02 aug 2023, 09:55 Kloesje, de ouders, dus ook de kelpie, en heel veel nestgenoten zijn al gecontroleerd (en goed) op rug. Ik röntgen mijn honden al heel lang op rug, ook als ik er niet mee fok.
Fijn :lol1:
Het kan altijd een keer gebeuren, het is immers geen wetenschap. :ok:
Afbeelding

Australian kelpies Ngarra Matimbi
Persistence
Posts in topic: 9
Welke: Schotse herder en sheltie x boerenfox

Bericht door Persistence »

Rennendehond schreef: 02 aug 2023, 10:01 Zoals je ziet is dit echt Meeko zijn ding :Q: Hij zorgt wel dat hij zoveel mogelijk mee doet zeg maar.
En dat is echt niet vanzelfsprekend, ik hoopte dat Bella het ook leuk zou vinden maar die sprint 5 meter en gaat dan al in de draf/snuffel/ik loop wel achter je modus...
Het lijkt me super leuk, zo'n enthousiaste 'trekhond'!

Je staat zelf trouwens ook altijd lachend op die foto's, het plezier spat ervanaf!
Afbeelding
Frootje
Posts in topic: 7
Welke: Griekse Wawa + Kelpiedoes
Contacteer:

Bericht door Frootje »

Nou zeg, wat een domper. Meeko was inderdaad een geweldige aanwinst geweest voor de HH! Maar hartstikke fijn dat jullie samen gewoon nog kunnen canicrossen, zo te zien heeft hij daar enorm veel plezier in. :ok:
Smoushond
Posts in topic: 32

Bericht door Smoushond »

Altijd even slikken zeker als je zoveel plannen had. Maar even uithuilen en weer door er is nog genoeg leuks te beleven met hem 😉
Afbeelding
Tamara/Bayko
Welke: Vlinderhondje [Epagneul Nain Continental Papillon]

Bericht door Tamara/Bayko »

Oh wat ontzettend balen dit. :( Totale verrassing dus. Rot hoor. Ik hoop voor Meeko en jullie dat hij klachtenvrij blijft, maar het zal zeker even slikken zijn. Jammer ook dat dit uitsluiting voor de fok betekent. Gelukkig kunnen jullie wel nog leuke dingen blijven doen samen, en zijn karakter wordt er niets minder om.
Groetjes van Tamara en een poot van Cody
Afbeelding

In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012
Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
malinois
Posts in topic: 12
Welke: Xavi-Xygan-Xanu
Contacteer:

Bericht door malinois »

Rennendehond schreef:
malinois schreef: 30 jul 2023, 19:48 Wat zonde zeg... ik zou t ook een hartstikke leuke dekreu gevonden hebben. Maar gelukkig kun je er nog wel wat aktiefs mee blijven doen
Ja! Ik wilde dus ook graag af en toe gaan dockdiven maar nu werd dat door de orthopeed ook wel als zware sport voor de rug beoordeeld. Ik denk dat een workshop een keer wel kan. Hij zou het denk ik heel leuk vinden :I:

.
In principe als t een normale extra wervel is zonder rare bobbels is het prima te doen als sport. Met afwijkingen zou ik t ook niet doen. Een of wat workshops zijn sowieso niet echt een probleem denk ik. Maar zoals bij alles, in elke sport zit altijd een risico natuurlijk ook bij gezonde honden. Stuur anders maar een pb.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders
Facebooksite Xanu Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
EchoMira
Welke: Whippet en Lurcher

Bericht door EchoMira »

Wat een geweldige foto's!
Dat is geen zieke hond, hoor.

De bazin is trouwens ook prima in vorm.
Tineke

Bericht door Tineke »

Wat een domper voor jullie, op de foto's stralen jullie altijd zoveel plezier uit ,kan me voorstellen dat dit dan enorm tegenvalt.

Gelukkig blijven er nog wel leuke dingen over om samen te doen , en om van te genieten .
Afbeelding

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij, ik blijf met ze verweven.
Rennendehond

Persistence schreef: 02 aug 2023, 14:13
Rennendehond schreef: 02 aug 2023, 10:01 Zoals je ziet is dit echt Meeko zijn ding :Q: Hij zorgt wel dat hij zoveel mogelijk mee doet zeg maar.
En dat is echt niet vanzelfsprekend, ik hoopte dat Bella het ook leuk zou vinden maar die sprint 5 meter en gaat dan al in de draf/snuffel/ik loop wel achter je modus...
Het lijkt me super leuk, zo'n enthousiaste 'trekhond'!

Je staat zelf trouwens ook altijd lachend op die foto's, het plezier spat ervanaf!
Ja, jammer is dat hè? Manu en Uma gingen ook nooit vlot mee hoor, daar baalde ik altijd van. Hoewel het rustig kunnen hardlopen ook wel fijn was, je bouwt zelf veel meer op. Victor trekt wel toch?
Ik heb ook wel samen met Sirene Meeko gekozen met dit in ons hoofd. Hij moest wel lekker actief zijn en graag willen en dat is heel goed uitgepakt. Vanaf pup heb ik hem ook leren trekken aan een elastische riem. Hij is nu ook niet normaal aan een tuig uit te laten :mrgreen:
Ik moet tijdens het rennen altijd om hem lachen omdat hij zo hard zijn best doet. Ik mag inmiddels even niet meer rennen door bloedarmoede, dus als je een keer een rondje wil rennen met een trekkende hond geef je maar een gil! Hij gaat ook supermakkelijk met vreemde mensen lopen.
Frootje schreef: 02 aug 2023, 15:09 Nou zeg, wat een domper. Meeko was inderdaad een geweldige aanwinst geweest voor de HH! Maar hartstikke fijn dat jullie samen gewoon nog kunnen canicrossen, zo te zien heeft hij daar enorm veel plezier in. :ok:
Ja dat is echt helemaal zijn ding :I:
Tamara/Bayko schreef: 02 aug 2023, 18:37 Oh wat ontzettend balen dit. :( Totale verrassing dus. Rot hoor. Ik hoop voor Meeko en jullie dat hij klachtenvrij blijft, maar het zal zeker even slikken zijn. Jammer ook dat dit uitsluiting voor de fok betekent. Gelukkig kunnen jullie wel nog leuke dingen blijven doen samen, en zijn karakter wordt er niets minder om.
Ik heb inmiddels goede hoop dat we lekker door kunnen gaan zonder er als een havik op te hoeven letten. Ik maak me nogal snel zorgen als het om mijn honden gaat :engel:
Dankjewel!

@malinois dankjewel! Ga ik doen!
EchoMira schreef: 02 aug 2023, 23:09 Wat een geweldige foto's!
Dat is geen zieke hond, hoor.

De bazin is trouwens ook prima in vorm.
Haha dankje. Normaal wel ja, dat is ook zo leuk aan die hond. Hij vindt het zo leuk dat het mij blijft motiveren weer die hardloopschoenen aan te trekken.
Tineke schreef: 03 aug 2023, 05:43 Wat een domper voor jullie, op de foto's stralen jullie altijd zoveel plezier uit ,kan me voorstellen dat dit dan enorm tegenvalt.

Gelukkig blijven er nog wel leuke dingen over om samen te doen , en om van te genieten .
De plannen moeten vooral even veranderd. Maar ik ben inmiddels wel een beetje bijgekomen van dit nieuws en plezier ga ik sowieso wel met hem houden. Hij is zo lief met mijn zoon en het voelt elke keer weer als een bevrijding als ik een wandeling met hem maak en hij gewoon overal braaf los kan. Ik kende dat niet hoor :lol1: Ik had hem graag met de wereld willen delen omdat hij zo fantastisch is :I:
Plaats reactie